Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bewaken

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

krabtand
geregistreerd lid

bewaken

Ongelezen bericht door krabtand »

heej hallo, ik ben zelf bezig met het trainen van mijn hond, ik doe dit gewoon thuis en af en toe op mijn werk als er de mogelijkheid is mag hij af en toe op de pakwerken, nou ben ik dus bezig om hem aan te leren een voorwerp te bewaken, en zodra iemand dit weg wil pakken hij dus stelt, maar ik krijg het niet voor elkaar tips?
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Wat is je opbouwplan bij deze oefening? Pas als ik dat weet zou ik je er iets zinnigs over kunnen zeggen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: bewaken

Ongelezen bericht door malinois »

krabtand schreef:heej hallo, ik ben zelf bezig met het trainen van mijn hond, ik doe dit gewoon thuis en af en toe op mijn werk als er de mogelijkheid is mag hij af en toe op de pakwerken, nou ben ik dus bezig om hem aan te leren een voorwerp te bewaken, en zodra iemand dit weg wil pakken hij dus stelt, maar ik krijg het niet voor elkaar tips?
hoe wat waar train je hem voor dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: bewaken

Ongelezen bericht door blondie »

krabtand schreef:heej hallo, ik ben zelf bezig met het trainen van mijn hond, ik doe dit gewoon thuis en af en toe op mijn werk als er de mogelijkheid is mag hij af en toe op de pakwerken, nou ben ik dus bezig om hem aan te leren een voorwerp te bewaken, en zodra iemand dit weg wil pakken hij dus stelt, maar ik krijg het niet voor elkaar tips?
Ik snap het niet helemaal.. bewaking.. van een voorwerp is iets anders dan stellen toch..
op eigen beweging dingen van knpv aanleren vind ik link... je hebt een hond zo verkloot grof gezegd... hier in de wijk ook een mechel uit het asiel, schat van een teefje en volgens mij zeer goed terecht gekomen bij die mevrouw.. maar die stelde dus iedere fietser.. het fietsstellen was haar verkeerd aangeleerd waardoor bijna iedere voorbijgaande fietser echt gesteld werd als degene die met haar liep niet oplette...
dus kijk uit met thuis `hobby´en met dit soort serieuze waak en verdedigings oefeningen!
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou naar een goede hondenschool gaan waar ze je op de juiste manier deze dingen kunnen leren. Dan zie je gelijk wat je eventueel fout doet. Ik vind het ook link om zelf te doen.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
krabtand
geregistreerd lid

ik train dus met mijn hond op mijn werk onder begeleiding van hondgeleiders,ik hoef geen politiehond maar de hond doet ook rivieren op voorwerpen en nou moet hij dus overgaan op het bewaken van de voorwerpen die hij gevonden heeft dat niemand dit kan pakken behalve ik, zodra iemand dit dus probeerd te pakken dat hij stelt, nou wou ik hier thuis alvast een beetje mee beginnen met trainen vandaar dat ik om tips vraag of manieren hoe jullie dit een hond aanleren,
Selena
Zeer actief

kent je hond het commando "erop" oid, zoals bij kistrevieren?

hond op vw. sturen dmv het door jou gekozen commando, dan -aannemende dat je hond op (korte) afstand op comm stelt- commando tot stellen geven als helper vw passeert/probeert te pakken. Lossen en met comm laten terugkeren naar vw. Genoeg herhalen en je hebt oef. vw. bewaken KNPV.
Oefening is niet iets wat je "even" leert en er zitten veel tussenpassen in, als je het goed wilt doen.

HG's met een KNPV toetsinghond (oef.zit niet in BvdD of Object) moeten de oefening wel kennen, indien zij de hond zelf hebben beoefend. Zit nog wat techniek aan, incl lijnvoering wil je het goed doen.

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

krabtand schreef:ik train dus met mijn hond op mijn werk onder begeleiding van hondgeleiders,ik hoef geen politiehond maar de hond doet ook rivieren op voorwerpen en nou moet hij dus overgaan op het bewaken van de voorwerpen die hij gevonden heeft dat niemand dit kan pakken behalve ik, zodra iemand dit dus probeerd te pakken dat hij stelt, nou wou ik hier thuis alvast een beetje mee beginnen met trainen vandaar dat ik om tips vraag of manieren hoe jullie dit een hond aanleren,
Kun je de hondengeleiders dit niet vragen?
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

in je voorstel berichtje staat dat je militair bent, zijn er daar bij de hondensectie (waar je dan neem ik aan zit) geen mensen die je hier verder mee kunnen helpen...

je hebt dus geen diensthond, maar werkt wel met je hond als militair???
krabtand
geregistreerd lid

ik ben indd militair bij de bewaking dit is verdeeld in 2 dingen bewakers en hondengeleiders dus ik heb geen diensthond nee, en ik zou ze dit inderdaad kunnen vragen wat ik ook ga doen maar aangezien ik nu in mijn vrije week zit dacht ik , ik vraag het hier ff rond zodat ik al een beginnetje kan gaan maken, het kist rivieren heb ik nog niet gedaan met mijn hond, ik weet nu dus hoe ik moet gaan beginnen bedankt,
Selena
Zeer actief

beste advies wat ik je kan geven: zoek een goed (KNPV) club of anderzins begeleiding. Niet zelf verder klooien als je niet weet wat je moet doen...
Hoe oud is je hond?

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:beste advies wat ik je kan geven: zoek een goed (KNPV) club of anderzins begeleiding. Niet zelf verder klooien als je niet weet wat je moet doen...
Hoe oud is je hond?
8 maandjes Seleen
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#3162094

kruising mechel-boxer

maar kan hier alleen maar met Selena mee gaan,
niet zelf gaan lopen klooien, in Rotterdam en omgeving zitten flink wat KNPV clubs, dus gewoon lekker naar een club gaan en aan de slag....
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Selena schreef:beste advies wat ik je kan geven: zoek een goed (KNPV) club of anderzins begeleiding. Niet zelf verder klooien als je niet weet wat je moet doen...
Hoe oud is je hond?
Mijn idee. Beter even geduld hebben en trainen onder begleiding, dan dat je straks met een verknipte hond zit :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Blijf het link vinden dit soort dingen in je uppie thuis te gaan oefenen..
en nogmaals kist revieren en bewaking.. is nog steeds iets anders dan het stellen van een persoon die aanstalten maakt het kistje of ander voorwerp wat bewaakt wordt te pakken..
Moet er niet aan denken dat ik object bewaking aangeleerd heb.. met stellen van een persoon die toenadering zoekt.. als ik bijvoorbeeld me fiets parkeer en de hond ernaast afleg.. hoeveel mensen passeren dan niet rakelings..
Eerder werd ook al gezegd dat voorwerp bewaking niet 1, 2, 3 is aangeleerd.. ik train zelf Ipo, en ben een paar maanden geleden eens bij een knpv club op bezoek geweest, daar werd ook kist gerevierd..
Ik mocht met Finn ook meedoen.. die kent dit helemaal niet, dus moesten we eerst hem leren op de kist aan te blaffen.. dat aanblaffen op de kist is al een les op zichzelf haha..bewaken en stellen dat zal er bij hem wel snel inzitten... maar volgens mij is het meer zaak dat de hond leert het object te bewaken.. ipv de man te stellen.. want dan is immers het kistje onbewaakt.. :19:
ga niet thuis dingen zelf proberen aan te leren is mijn advies.. voor je het weet zit je dingen verkeerd aan te leren waar je nadeel van ondervind in het dagelijks leven.. en zelfs als je onder begeleiding verder gaat de foute dingen de hond moet afleren.. dat is ook niet helemaal eerlijk lijkt me zo :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:
Hoe oud is je hond?
Mijn idee. Beter even geduld hebben en trainen onder begleiding, dan dat je straks met een verknipte hond zit :wink:
mee eens :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”