Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poepen op straat

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Does
Zeer actief

Poepen op straat

Ongelezen bericht door Does »

Ik liet daarstraks Winx uit, zag ik een meter of 20 verderop een buurtgenoot lopen met zijn honden (1 aan de lijn en 1 los). Hij zag mij niet naderen, en ik zag dat ie zijn aangelijnde hond gewoon midden op de straat wou laten poepen :boos: . Ik ben een muts en durf daar rechtstreeks niets van te zeggen, dus ik deed net alsof ik een corrigerende brul gaf naar Winx (die volgens mij doorhad dat het nep was want ze keek niet op of om :mrgreen: ) en toen trok hij zijn hond heel sneaky mee. Zo van; foei mag niet...
Nu heb ik dit wel vaker gezien, en hij ruimt de poep dus naderhand niet op. Ook laat ie de hond die losloopt gewoon door de voortuin van mensen lopen en die gaat daar ook zitten plassen. Ik vind dat gewoon niet kunnen.

Zouden jullie daar iets van zeggen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, waarschijnljk wel, maar mocht het een grote vent zijn met een "gevaarlijke hond" dan misschien niet, watje als ik ben.

Probeer iets van joh, kijk nou wat vervelend dat je hond in de tuin van een ander plast, dat kan de bedoeling niet zijn, hou haar liever even bij je. Ja, je kunt het niet altijd voorkomen, maar misschien is het wel goed om haar dan aan de lijn te houden totdat ze op het uitlaatveld is.. goh, nee, dat wil je toch niet in je tuin, zou u ook niet leuk vinden...
Of, als een hond echt op straat poept en hij het niet opruimt 'oh, u heeft geen zakje bij u, kijk, mag u er een van mij hebben' om meteen door te praten met "zou zo vervelend zijn als mensen erin trappen " gevolgd door "heeft u er ook zo'n hekel aan als mensen dat niet opruimen"? ;-)
Dus ook een beetje sneaky ;-)

Suzanne
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Hier lopen regelmatig honden los die de tuinen induiken. Hartstikke vervelend, helaas als ze onze tuin induiken want dan krijgen ze de schrik van hun leven. Ik vind het niet kunnen. En als ik niet hoef te gillen zeg ik er wat van ja. Gister liep er een meisje voor me, hond los, meisje had een MP3 in de oren en liep gewoon door. Hondje vloog over de weg, achter een eend aan en ze zag niks. Op een gegeven ogenblik keek ze mijn kant op en ik wees naar haar hond en later naar mijn voorhoofd.
Voor hetzelfde had die hond onder de auto gelegen. Ik vind dat zo aso.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

die hebben we hier dan niet die poepende stoep honden maar wel honden die in de voortuin lopen.vindt dat echt aso,ruby loopt ook los door de wijk maar die heb ik wel geleerd dat ze niet in de voortuinen mag komen en dat doet ze dus ook niet.heb hier een menneer ook vriendelijk :mrgreen: verzocht om zijn honden uit mijn tuin te houden,weg met die beesten en gewoon een beetje opletten.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Dunaj poept liever op gras maar het komt weleens voor dat ie eerder moet en dan is dat op de stoep / straat. En dan laat ik hem. Natuurlijk ruim ik het wel op, en daarom zie ik er ook geen kwaad in. :19: Een voortuin is not done natuurlijk. :neenee:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ligt eraan wat voor iemand het is. Ik heb er laatst iemand op aangesproken die op 'n groenstrook waar het verboden is voor honden z'n hond liet poepen en niet opruimde. De drol lag zowat naast het bankje.

Hier laten hun honden ook op de stoep poepen zonder op te ruimen en het veld in het park is afschuwlijk, het ligt helemaal onder. En ik dan maar het kleine drolletje van Tirsa nog steeds opruimen al is de drol die 2 meter verder ligt wel 10 keer groter.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nou hier is iemand die zijn honden laat schijten in het speeltuintje achter ons huis. Vroeg me steeds al af wie dat nou was.
Zit ik op een dag met Rosalie in de speeltuin komen er 2 jack pukkels aan, lopen de speeltuin in en gaan zitten te kakken, die kerel stond erbij en keek ernaar. En op zo'n manier ook dat gewoon duidelijk was dat hij dit gwoon vaker zo deed.
Ik zat echt zo :eek: te kijken want Rosalie was daar gewoon in aan het spelen en ik zat erbij.

IK heb die kerel toen wel toegesproken en niet zo vriendelijk ook. Gevraagd of hij het normaal vond om zijn honden te laten schijten in een speeltuin terwijl er verdorie een paar meter verder een uitlaatplaats is. Toen die weg liep nog gevraagd of hij die stront nog even op ging ruimen en dat het een dikke vette asociaal was en dat hij blij mocht zijn dat ik niet wist waar hij woonde omdat ik dan die schijt zo door zn brievenbus zou deponeren. :devil:

Sommige mensen....
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb wel eens iemand een zakje in de hand geduwd met de opmrking: oh, wat verveldn he, als je je zakjes vergeten bent om het op te ruimen :mrgreen:

Die persoon was zo verbaasd dat 'ie zowaar gewoon bukte en het opruimde :wink:
Neeltje

estelle schreef:Nou hier is iemand die zijn honden laat schijten in het speeltuintje achter ons huis. Vroeg me steeds al af wie dat nou was.
Zit ik op een dag met Rosalie in de speeltuin komen er 2 jack pukkels aan, lopen de speeltuin in en gaan zitten te kakken, die kerel stond erbij en keek ernaar. En op zo'n manier ook dat gewoon duidelijk was dat hij dit gwoon vaker zo deed.
Ik zat echt zo :eek: te kijken want Rosalie was daar gewoon in aan het spelen en ik zat erbij.

IK heb die kerel toen wel toegesproken en niet zo vriendelijk ook. Gevraagd of hij het normaal vond om zijn honden te laten schijten in een speeltuin terwijl er verdorie een paar meter verder een uitlaatplaats is. Toen die weg liep nog gevraagd of hij die stront nog even op ging ruimen en dat het een dikke vette asociaal was en dat hij blij mocht zijn dat ik niet wist waar hij woonde omdat ik dan die schijt zo door zn brievenbus zou deponeren. :devil:

Sommige mensen....
Als ik geweten had waar die kerel waar ik het over had woonde, had ik het ook bij hem voor de voordeur gedeponeerd, zodat als je buiten stapt er meteen midden in trapt en tegelijkertijd braaf bij de politie doorgegeven. Het is tijd dat dit soort asocialen worden aangepakt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is iets wat ze niet doen, ze gaan eigenlijk altijd op het schuine gedeelte van de diijk zitten, war eigenlijk nooit iemand loopt, maar mocht het toch, dan heb ik een oude broodzak in mijn jaszak zitten, want ik het er zelf een giga hekel aan die stront op straat :devil:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Suzanne123 schreef:Ja, waarschijnljk wel, maar mocht het een grote vent zijn met een "gevaarlijke hond" dan misschien niet, watje als ik ben.

Probeer iets van joh, kijk nou wat vervelend dat je hond in de tuin van een ander plast, dat kan de bedoeling niet zijn, hou haar liever even bij je. Ja, je kunt het niet altijd voorkomen, maar misschien is het wel goed om haar dan aan de lijn te houden totdat ze op het uitlaatveld is.. goh, nee, dat wil je toch niet in je tuin, zou u ook niet leuk vinden...
Of, als een hond echt op straat poept en hij het niet opruimt 'oh, u heeft geen zakje bij u, kijk, mag u er een van mij hebben' om meteen door te praten met "zou zo vervelend zijn als mensen erin trappen " gevolgd door "heeft u er ook zo'n hekel aan als mensen dat niet opruimen"? ;-)
Dus ook een beetje sneaky ;-)

Suzanne
Maar waarom moet dat sneaky gevraagd worden dan :denken:
Het is toch een heel normale zaak dat je de stront van je honden opruimt als een ander daar last van kan hebben.
Wij hadden in het verleden ook een ''dame'' die haar hondje gewoon op de stoep voor de deur liet poepen en wegliep alsof ze het niet zag.
W ij hebben haar gewoon aangesproken en daar was niets niks sneaky's aan in tegenstelling tot haar gedrag met haar quasi de andere kant opkijken :roll:
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik laat mijn honden niet los lopen in een woonwijk mag trouwens ook niet,ook al hebben ze diarree ze zullen nog nooit op de straat zomaar poepen.

Er loopt hier ook in de buurt een hond die die nooit komt als het baasje(kind)haar roept dus regelmatig in onze voortuin :denken:

Maar tegen iemand iets zeggen ,ruim de drollen op ,nee zou ik niet snel doen.
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Hier was er laatst 1 die bij ons op de werk bij een paal had staan kakken.
Als ik het ooit eens zie dan zal ik de eigenaar er op aan spreken :devil:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

flamme schreef:Ik heb wel eens iemand een zakje in de hand geduwd met de opmrking: oh, wat verveldn he, als je je zakjes vergeten bent om het op te ruimen :mrgreen:

Die persoon was zo verbaasd dat 'ie zowaar gewoon bukte en het opruimde :wink:
Toch wel een creatieve oplossing... :smile: :smile:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Neeltje schreef:
estelle schreef:Nou hier is iemand die zijn honden laat schijten in het speeltuintje achter ons huis. Vroeg me steeds al af wie dat nou was.

Sommige mensen....
Als ik geweten had waar die kerel waar ik het over had woonde, had ik het ook bij hem voor de voordeur gedeponeerd, zodat als je buiten stapt er meteen midden in trapt en tegelijkertijd braaf bij de politie doorgegeven. Het is tijd dat dit soort asocialen worden aangepakt.
Nou ik was helemaal verbijsterd eigenlijk. Dat iemand het lef gewoon heeft om waar nota bene iemand bij zit zn honden in een speeltuin te laten kakken.... Waar dan ook nog daadwerkelijk een kind in aan het spelen is.
Neeltje

estelle schreef:
Neeltje schreef:

Sommige mensen....
Nou ik was helemaal verbijsterd eigenlijk. Dat iemand het lef gewoon heeft om waar nota bene iemand bij zit zn honden in een speeltuin te laten kakken.... Waar dan ook nog daadwerkelijk een kind in aan het spelen is.
Tirsa poept ook wel 'ns op dat stukje waar die man z'n hond liet poepen, maar dan doe ik het gewoon meteen op en zakje in de prullebak die 2 meter verder op staat, erger nog 4 meter verderop is nog 'n prullebak. De kinderen komen daar de dieren in het dierenparkje voederen en reden omdat daar geen honden meer mogen komen (is pas sindskort) is omdat mensen hun honden daar lieten poepen en niet opruimen. grrrrrrrrrr
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow poept eigenlijk nooit op de stoep, maar zoals gisteren poepte hij op een grasveldje waar kinderen spelen, had geen zakje bij mij, maar ben naar huis gelopen om één op te halen en heb het opgeruimd, zag er veel meer drollen liggen, maar dat is nog geen vrijbriefje :wink:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Zie net dat er een hond praktisch voor onze deur heeft gepoept. Om er toch nog wat goeds in te zien: de drol ligt net iets uit het midden richting heg, dus niet helemaal op de looproute. Verder ga ik me er niet druk om maken, met dit soort ongerichte boosheid heb je alleen jezelf. Sterker nog: ik ga 'ns in de gaten houden hoe lang het duurt voordat deze drol verdwenen is... door weersinvloeden en hopelijk niet doordat er iemand doorheen loopt want dat zou niet goed zijn voor mijn eigen imago :pffff:
laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door laura22 »

Rex wil ook nog weleens een tuin in lopen zeg er ook altijd wat van en trek hem uit de tuin, we hebben hier ook een uitlaatveldje om de hoek meerdere zelfs en af en toe ligt er net om de hoek een grote drol op straat en dan heb ik bij me zelf zo iets 10 stappen verder en je heb een veldje kun je hem dan niet even mee trekken of de drol opruimen kleine moeite.
Sommige mensen krijg je wat van
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hangt er vanaf wie zijn hond laat poepen op de straat. Bij een brede stoere kerel zal ik het waarschijnlijk niet zo snel durven zeggen. Tegenwoordig hebben veel mensen een heel kort lontje en daar wil ik niet de dupe van worden.

Maar die opmerking van Flamme is wel heel goed gevonden. :ok:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Nou ja, bij mij wisselt het. Ik woon recht tegenover een bejaardentehuis waar honden zijn toegestaan en ik kan je vertellen, tegen een bejaardetehuis valt gewoon niet op te ruimen. Hun poedeltjes en swifftertjes die ongeveer even oud zijn als hunzelf laten even grote flatsen als mijn twee honden.

Gaia die doet het alleen als ze verstrikt zit in de bosjes en er zeker van is als niemand haar meer ziet. Ze is in de loop der jaren zo een voorkeur gaan ontwikkelen. Poepen met hindernissen. Nou die ruim ik dus niet op.

Juno daarin tegen poept altijd zo rond de grens van de gras en de bosjes. Tsja en die wil ik nog wel eens (lees met name 's ochtends) skippen op de osdorpse grasveldjes waar toch al meer ligt dan het gemiddelde museumplein net na koninginne dag.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier is er ook één die op de stoep poept. En de buren en wij komen er absoluut niet achter wie het is.
Heel irritant en smerig....
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Bij mijn ouders thuis loopt een man met 3 swiffers.
Deze plassen altijd in de voortuin bij mijn ouders, of ze tillen het pootje op tegen het hek van de voortuin.

Zelfs toen ik in de keuken stond die uitkijkt op de voortuin liet hij ze alsnog plassen in de tuin, toen heb ik er wel iets van gezegd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”