Het is daar geen losloopgebied. En het incident was 's-morgens vroeg in het donker. Ikzelf was er niet bij want ik moest heel vroeg weg voor m'n werk. Het was een zeer ongelukkig toeval en ik vind dat mijn vriend niks te verwijten valt. Hij heeft ervoor gezorgd dat het goed afliep en kreeg als dank een hoop geschreeuw en bedreigingen over zich heen. Alleen omdat hij riep dat die man z'n hond bij zich moest houdenMuk schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al eens met die man gepraat zonder dat je hond erbij is? Dan praat je namelijk wat rustiger.
Ik vind niet dat je je hond moet muilkorven. Hij laat zijn hond blijkbaar loslopen waar het niet mag (of is het in een losloopgebied?) en dan zit hij fout. Als rustig praten dan niet helpt, dan zou ik inderdaad steeds aangifte doen bij de politie en de schade (kapotte kleding bv) verhalen op die man.
Wat misschien ook helpt is als die hond weer komt aanstormen om die hond dan een "schop" te geven, misschien schrikt die daar zo van dat die dan voortaan altijd uit jullie buurt blijft.
Maar hopelijk helpt praten en anders zou ik toch de politie inschakelen. Succes ermee.

De hond loopt trouwens nog steeds los rond daar in de buurt want "hij doet toch niks..."
Intussen nemen we trouwens een andere route....