hoi allemaal,
ik weet niet zeker of mijn topic hier op de goede plek staat, sorry als het verplaatst moet worden.
we willen langzaam gaan beginnen met fietsen met onze aussie van 1 jaar. Nu hadden wij hiervoor in eerste instantie een springer aangeschaft, maar onze nieuwe fietsen hebben een breder frame en de springer kunnen wij daaraan niet bevestigen. Nu was ik op zoek naar een alternatief voor de springer en ik dacht dat misschien Walky dog een goed alternatief zou zijn. Als ik het goed kan zien wordt deze aan de zadelpen bevestigd in ieder geval kan het ook op mountain bikes dus dan zouden onze fietsen ook geen probleem mogen zijn.
Hebben jullie ervaring positief en negatief met de Walky dog?
P.S. spreekt natuurlijk voor zich dat we dit heel langzaam trainen met netjes naast de fiets lopen, maar ik denk wel dat dit een fijn veiligheidsmiddel is.
Bedankt, Léonie
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fietsen met de hond walky dog
Moderator: moderatorteam
- leonie26
- Actief
Gebruik het al jaren naar tevredenheid. Springer vind ik zelf niet zo fijn, omdat het een veer is en naar mijn mening de hond leert te trekken. Bij de walky dog hangt de lijn gewoon slap, net zoals bij het lopen. Voor mij is dat een pluspunt. Weet alleen niet hoe snel dat "beveiligingssysteem" van klittenband open gaat als je hond zich bijvoorbeeld vast rent bij een lantaarnpaal. Is hier nooit gebeurd, maar twijfel of dit systeem wel goed werkt.
Bij de vorige hond had ik een andere fiets en dus een springer en daar zit zo'n veiligheidsgesp aan: heel ander systeem. Maar bij die hond heb ik dus vrij vaak een andere gesp gekocht, omdat hij het gewoon doelbewust deed om los te komen. Bij de springer ging het naar mijn mening te makkelijk kapot (kleine hond had er geen moeite mee om de haak voor een grote hond heel snel kapot te trekken).
Maar ben dus blij met de walky dog en kan mijn twijfel ook niet echt onderbouwen, is een gevoel en ik heb het dus nooit uitgeprobeerd (en is gelukkig ook absoluut niet nodig).
Bij de vorige hond had ik een andere fiets en dus een springer en daar zit zo'n veiligheidsgesp aan: heel ander systeem. Maar bij die hond heb ik dus vrij vaak een andere gesp gekocht, omdat hij het gewoon doelbewust deed om los te komen. Bij de springer ging het naar mijn mening te makkelijk kapot (kleine hond had er geen moeite mee om de haak voor een grote hond heel snel kapot te trekken).
Maar ben dus blij met de walky dog en kan mijn twijfel ook niet echt onderbouwen, is een gevoel en ik heb het dus nooit uitgeprobeerd (en is gelukkig ook absoluut niet nodig).
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- leonie26
- Actief