Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.
Moderator: moderatorteam
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.
Ja, schokkend he?
DIT overkwan mijn moeder en zus nog niet zolang geleden schuin tegenover ons huis loopt onze ong. 16 jarige witte sammie (kat) gewoon zoals hij altijd gezellig even bij alle oude mensen in de buurt langsgaat deze mensen zijn echter dol op hem. maar dus komt de tegenover buurvrouw (andere kant) aanlopen met een dubbel lijn (zo'n lijn met 2 honden aan 1 lijn) haar O'zo lieve amerikaanse stafford en de hond haar o zo lieve dochter aanlopen deze vrouw kan echter de honden niet goed houden: de honden laten haar meer uit want ze slepen haar echt mee. de honden zien de oude sammie lopen en denken dat hij vijandig is! vallen hem aan! mijn moeder en zus waren daar toevallig ook en zaggen alles gebeuren mijn moeder wist niet wat ze moest doen en heeft sammen met een van de oudjes op de honden staan boksen echter pakte het oudje een bezem...maar goed (of niet) de vrouw deed echter niks en zo overleed de allemans vriend sammie. de vrouw had echter gezegd met hem naar de dierenarts te gaan. heeft ze niet gedaan...ze had hem begraven in haar eigen achtertuin! mijn zus is naar haar toe gegaan en heeft hem trug gehaald.politie is erbij geweest maar kon hier niks aan doen omdat de honden (jaja hoe erg) AANGELEIND waren!!!!!! wij (vader ik moeder en al mijn broers (2) en zussen(3)) snapten wel waarom de vrouw niet naar de dierenarts is gegaan:
ze zou een verklaring moeten geven..haar honden mogen t land niet meer uit en zij en haar man wouden graag weer trug naar australië.
om een bij ander inzien toch wel heel lang verhaal kort te maken:
honden vallen onschuldige kat aan en de bazin liegt in alle wegen.
DIT overkwan mijn moeder en zus nog niet zolang geleden schuin tegenover ons huis loopt onze ong. 16 jarige witte sammie (kat) gewoon zoals hij altijd gezellig even bij alle oude mensen in de buurt langsgaat deze mensen zijn echter dol op hem. maar dus komt de tegenover buurvrouw (andere kant) aanlopen met een dubbel lijn (zo'n lijn met 2 honden aan 1 lijn) haar O'zo lieve amerikaanse stafford en de hond haar o zo lieve dochter aanlopen deze vrouw kan echter de honden niet goed houden: de honden laten haar meer uit want ze slepen haar echt mee. de honden zien de oude sammie lopen en denken dat hij vijandig is! vallen hem aan! mijn moeder en zus waren daar toevallig ook en zaggen alles gebeuren mijn moeder wist niet wat ze moest doen en heeft sammen met een van de oudjes op de honden staan boksen echter pakte het oudje een bezem...maar goed (of niet) de vrouw deed echter niks en zo overleed de allemans vriend sammie. de vrouw had echter gezegd met hem naar de dierenarts te gaan. heeft ze niet gedaan...ze had hem begraven in haar eigen achtertuin! mijn zus is naar haar toe gegaan en heeft hem trug gehaald.politie is erbij geweest maar kon hier niks aan doen omdat de honden (jaja hoe erg) AANGELEIND waren!!!!!! wij (vader ik moeder en al mijn broers (2) en zussen(3)) snapten wel waarom de vrouw niet naar de dierenarts is gegaan:
ze zou een verklaring moeten geven..haar honden mogen t land niet meer uit en zij en haar man wouden graag weer trug naar australië.
om een bij ander inzien toch wel heel lang verhaal kort te maken:
honden vallen onschuldige kat aan en de bazin liegt in alle wegen.
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het is verschrikkelijk om het te zien gebeuren en zeker als het je eigen kat betreft..
Maar ja.. ik heb zelf ook twee katten rondlopen buiten.. en ik weet het risico.. er zijn hier ook veel honden waarvan niet iedere hond katvriendelijk is.. de buren hebben een whippet die graag katten najaagd en voor de kill zal gaan.. ze doen er overigens alles aan om het te voorkomen hoor.. maar ja, in dit geval houdt zij rekening met alle loslopende katten in de buurt..een vroegere buur had ook twee honden die hap deden toen ze de voordeur uitkwam.. honden aangelijnt maar buurkat zat op de stoep..ook helaas einde verhaal voor die kat..
en ik heb zelfs met eigen ogen gezien hoe oa mijn kat en zijn buurmaatje de honden aan het uitdagen waren :N:
Het blijft nooit leuk dat het gebeurd..als een hond een kat doodt.. maar het zijn dingen die gebeuren.. als het mijn katten gebeurd zal ik het ook verschrikkelijk vinden.. maar ik kan er ook voor kiezen mijn katten binnen te houden.. en dat doe ik ook niet..
Mensen die weten dat hun honden kattenkillers zijn en daar rekening mee houden daar neem ik me petje voor af eerlijk gezegd.. hier mogen ze ook niet jagen.. maar soms gebeurd het toch bij de nieuweling..nu zal zij niet voor de kill gaan..
dat de buurvrouw niet eerlijk is geweest is natuurlijk niet echt ok..
sterkte met het verlies van je maatje
Maar ja.. ik heb zelf ook twee katten rondlopen buiten.. en ik weet het risico.. er zijn hier ook veel honden waarvan niet iedere hond katvriendelijk is.. de buren hebben een whippet die graag katten najaagd en voor de kill zal gaan.. ze doen er overigens alles aan om het te voorkomen hoor.. maar ja, in dit geval houdt zij rekening met alle loslopende katten in de buurt..een vroegere buur had ook twee honden die hap deden toen ze de voordeur uitkwam.. honden aangelijnt maar buurkat zat op de stoep..ook helaas einde verhaal voor die kat..
en ik heb zelfs met eigen ogen gezien hoe oa mijn kat en zijn buurmaatje de honden aan het uitdagen waren :N:
Het blijft nooit leuk dat het gebeurd..als een hond een kat doodt.. maar het zijn dingen die gebeuren.. als het mijn katten gebeurd zal ik het ook verschrikkelijk vinden.. maar ik kan er ook voor kiezen mijn katten binnen te houden.. en dat doe ik ook niet..
Mensen die weten dat hun honden kattenkillers zijn en daar rekening mee houden daar neem ik me petje voor af eerlijk gezegd.. hier mogen ze ook niet jagen.. maar soms gebeurd het toch bij de nieuweling..nu zal zij niet voor de kill gaan..
dat de buurvrouw niet eerlijk is geweest is natuurlijk niet echt ok..
sterkte met het verlies van je maatje
-
- Vaste gebruiker
heel veel sterkte
de kat van onze vroegere buurman kwam altijd hier in de tuin en bij de achterburen die 4 rottie's hebben en daagde echt vreselijk uit, en we hebben gezegd vantevoren, mocht er ooit wat met de kat gebeuren in onze eigen tuin, das pech hebben en zeker niet leuk, maar ik hou mijn hond niet binnen omdat de buurkat door onze tuin wil lopen
de kat van onze vroegere buurman kwam altijd hier in de tuin en bij de achterburen die 4 rottie's hebben en daagde echt vreselijk uit, en we hebben gezegd vantevoren, mocht er ooit wat met de kat gebeuren in onze eigen tuin, das pech hebben en zeker niet leuk, maar ik hou mijn hond niet binnen omdat de buurkat door onze tuin wil lopen

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Wat een rotverhaal. Zeker om dat de eigenaar van de hond erover liegt.
En begraven in haar eigen tuin!!??
Maar aan de andere kant ... katten lopen ook overal zomaar los, hier komen ze ook weleens in de tuin, nou als Rossi er 1 te pakken te krijgt, jammer voor die kat.
Moet de eigenaar ze maar binnen houden.
Ik denk overigens niet dat Rossi wat doet met een kat, hier in de straat loopt een hele gemene die echt vanachter een auto of struiken vandaan springt en je hond een slag op z'n neus verkoopt en dan met een bolle rug gaat staan blazen ... terwijl Rossi heel lief kwispelt
En begraven in haar eigen tuin!!??
Maar aan de andere kant ... katten lopen ook overal zomaar los, hier komen ze ook weleens in de tuin, nou als Rossi er 1 te pakken te krijgt, jammer voor die kat.
Moet de eigenaar ze maar binnen houden.
Ik denk overigens niet dat Rossi wat doet met een kat, hier in de straat loopt een hele gemene die echt vanachter een auto of struiken vandaan springt en je hond een slag op z'n neus verkoopt en dan met een bolle rug gaat staan blazen ... terwijl Rossi heel lief kwispelt

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Daarom zou ik als ik katten zou hebben ze nóóit naar buiten laten! Ik heb zovaak briefjes gelezen van vermiste katten, ze worden aangereden of meegenomen of vergiftigd of vermoord door honden. Zou ze echt niet met een gerust hard buiten laten lopen, terwijl ik niet in een drukke straat woon met achter me de duinen en het strand. Ik vind het risico gewoon te groot..
Zou eerder een ren maken in de tuin ofzo..
Maar het lijkt me wel erg om dat voor je ogen te zien gebeuren

-
- Zeer actief
ik heb ze als kitten in huis gehouden, in de tuin aan een lijn gelaten.. drama was dat! zaten ze op het dak van de schuur met die lijntjes erom etc etc.. mijn katten zijn uit wilde ouders geboren.. beiden zijn ook geen schootkatten.. zullen bijna nooit op je schoot komen liggen.. hoe graag ik ook wilde dat het binnenkatten zouden zijn.. het zat er niet in.. de genen zitten er te sterk in denk.. ik ken andere raskatten als ragdolls en sommige britten die zijn rustig in huis en hebben weinig behoefte buiten te verkennen.. die van mij zijn moeilijk in huis te houden. ..eigenlijk niet.. dan lopen er twee heel gefrustreerde katten rond...Hera schreef:Daarom zou ik als ik katten zou hebben ze nóóit naar buiten laten! Ik heb zovaak briefjes gelezen van vermiste katten, ze worden aangereden of meegenomen of vergiftigd of vermoord door honden. Zou ze echt niet met een gerust hard buiten laten lopen, terwijl ik niet in een drukke straat woon met achter me de duinen en het strand. Ik vind het risico gewoon te groot..
Maar nogmaals ik ken de andere kant van de medaille- Joe is eens aangereden.. en wist godzijdank thuis te komen..
En als ze onverhoopt doodgebeten worden door een hond.. tsja.. dat risico zit er ook in.. of nagejaagd worden en onder een auto lopen..
het is of binnen houden.. of de katten moeten zelf in de tuin blijven.. maar gebeurd er wat... dan is het mijn eigen schuld..
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe erg ik het ook vind voor Sammy en jullie....dit risico loop je nou eenmaal als je kat dagelijks vrij buiten loopt.
Mijn Max is ook een regelrechte kattenhater en in vroeger tijden liepen buurtkatten die bijvoorbeeld in mijn tuin kwamen groot gevaar.
De enige remedie is zorgen dat je kat geen slachtoffer kan worden en dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn.
Mijn Max is ook een regelrechte kattenhater en in vroeger tijden liepen buurtkatten die bijvoorbeeld in mijn tuin kwamen groot gevaar.
De enige remedie is zorgen dat je kat geen slachtoffer kan worden en dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Iemand die zijn honden nog niet eens aangelijnd onder controle kan houden moet gewoon niet de straat op gaan met een ongecontroleerde bende, doe er dan minstens een muilkorf om.
Stel dat die honden een loslopende hond hadden verscheurd, zou dat ook normaal gevonden worden en alszijnde een risico dat je nu eenmaal loopt als je je hond los laat lopen worden afgedaan?
Intriest dat Sammy 16 jaar lang een lekker leventje heeft kunnen leiden zonder problemen en dan ineens dankzij zo'n figuur die haar honden niet kan houden op zo'n rotmanier uit zijn leventje gescheurd wordt.
Volgens mij is het overigens zo dat iemand niet alleen zijn hond aangelijnd moet houden om wettelijk gezien vrijuit te gaan, je dient er ook voor te zorgen dat je honden geen schade berokkenen, zelfs als je ze aangelijnd hebt. Het zou een mooi zooitje worden in Nederland als iedereen zijn honden hun gang kan laten gaan zolang ze maar aangelijnd zijn.
Ik zou dat toch eens navragen hoor, bij een Buro voor Rechtshulp oid.
Stel dat die honden een loslopende hond hadden verscheurd, zou dat ook normaal gevonden worden en alszijnde een risico dat je nu eenmaal loopt als je je hond los laat lopen worden afgedaan?
Intriest dat Sammy 16 jaar lang een lekker leventje heeft kunnen leiden zonder problemen en dan ineens dankzij zo'n figuur die haar honden niet kan houden op zo'n rotmanier uit zijn leventje gescheurd wordt.
Volgens mij is het overigens zo dat iemand niet alleen zijn hond aangelijnd moet houden om wettelijk gezien vrijuit te gaan, je dient er ook voor te zorgen dat je honden geen schade berokkenen, zelfs als je ze aangelijnd hebt. Het zou een mooi zooitje worden in Nederland als iedereen zijn honden hun gang kan laten gaan zolang ze maar aangelijnd zijn.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
En toch zit een ongelukje in een klein hoekje. Het stikt hier van de katten in de wijk. Ik heb mijn honden heus wel in de hand maar het is mij vaak gebeurd dat een kat op 50 cm. afstand vanuit de struiken voor ze langs schiet. Het blijft nou eenmaal een trigger voor de meeste honden. Ze zitten ook vaak onder- of op de auto, ik vind het best een lastig probleem.Wil de hond schreef: Het zou een mooi zooitje worden in Nederland als iedereen zijn honden hun gang kan laten gaan zolang ze maar aangelijnd zijn.

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
mijn honden zouden ook katten grijpen.. en ik heb ze altijd aangelijnd.. mocht het toch zo zijn dat er een kar voorbij schiet en die krijgen ze te pakken, ja sorry.. maar ik heb mijn hond aan de lijn dus ik houd me aan de regels..
ik zou er uiteraard alles aan doen om de kat te redden.. maar kan me voorstellen dat als je 2 honden vast hebt, dat een beetje moeilijk gaat
rip voor sammie.. mooie leeftijd, klote eind..
ik zou er uiteraard alles aan doen om de kat te redden.. maar kan me voorstellen dat als je 2 honden vast hebt, dat een beetje moeilijk gaat
rip voor sammie.. mooie leeftijd, klote eind..

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Waardeloos en heel verdrietig maar zou hier ook zomaar kunnen gebeuren, Chira is nog steeds erg waakzaam als het om katten gaat en ik heb al menig kat uit mijn eigen (omheinde) tuin gejaagd voor Chira ze kon pakken, beetje vreemd dat er gelijk een verband naar het pakken van honden gemaakt wordt
want hoe fel ze is op katten hoe zoet met andere honden.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, jouw hond is wel zoet met andere honden,
Maar stel nou dat zij losloopt en ik kom aan met mijn niet zo zoete maar aangelijnde hond, jouw hond komt te dicht bij de mijne in de buurt en ik kan de mijne niet goed genoeg onder controle houden en dus wordt jouw hond gepakt en gesloopt.
Zou dat ook gewoon onder de noemer "jammer maar helaas, jij had je hond aan de lijn dus er is niks gebeurt dat niet door de beugel kan" vallen?
Maar stel nou dat zij losloopt en ik kom aan met mijn niet zo zoete maar aangelijnde hond, jouw hond komt te dicht bij de mijne in de buurt en ik kan de mijne niet goed genoeg onder controle houden en dus wordt jouw hond gepakt en gesloopt.
Zou dat ook gewoon onder de noemer "jammer maar helaas, jij had je hond aan de lijn dus er is niks gebeurt dat niet door de beugel kan" vallen?
-
- Zeer actief
nee die discussie is ook al vaak gevoerd..over loslppende honden zomaar op aangelijnde honden af laten gaan.. en ook nog in een aanlijngebied bijvoorbeeld..Wil de hond schreef:Ja, jouw hond is wel zoet met andere honden,
en ik geloof niet dat er niet jammer maar helaas in dit topic gezegd wordt
het gaat meer over dat je als je je katten los buiten hebt lopen dat dit 1 van de risicos is waar je tegenaan loopt
en dan trek ik dat eigenlijk ook even door naar als je je hond naar een aangelijnde hond laat lopen... je weet niet waarom de hond aangelijnd zit..
hond aggressief, of loops of omdat de hond een blessure heeft..
als je in aanlijngebied je losse hond op aangelijnde honden af laat gaan en er gebeurd wat
dan vind ik niet dat degene die met aangelijnde hond loopt iets te verwijten valt hoor.. eerlijk gezegd.. deze bazen nemen al verantwoordelijkheid door de hond gewoon aangelijnt te houden
en hebben al ogen voor en achter
en als je dan een `hij doet niets hoor´hond bij je aangelijnde hond krijgt... na jah dat is al uit den treuren beschreven
Ik kan ook wel tegen de katten roepen.. niet wegrennen hoor" want ze doen niets"
ze doen ook niets maar weten die katten veel... de ene probeert ze te grijpen, een ander jaagt ze na
en weer een ander grijpt..
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wat een naar verhaal zeg...
Ik ken dat, mensen die staan te kijken en niets doen.
Ik was een paar weken terug mijn pup aan het uitlaten op een zondagmiddag, vrouw met am. bulldog en labrador loopt over straat, had ze al vaker zien lopen. Ook het type hond laat vrouw uit ipv andersom.
Am. Bull breekt los met riem en al, rent onze kant op, vrouw riept twee keer en LOOPT DOOR!
De hond stond stil voor ons en ik zag aan alles dat dit serieus was, ik ben mijn pup opgepakt en heb met alle macht geprobeerd de hond van me af te houden, maar bed daarbij wel gewond geraakt.
Mijn pup had ondanks dat hij haar een knauw in d'r poot gaf, verder niets, behalve angst.
Ik had een wondje onder mijn borst zitten, meteen naar het bureau.
'Sorry mevrouw, u kunt geen aangifte doen, allicht melding, u wordt nog gebeld...' Ik moet nog gebeld worden.
Deze hond woont tegenover een basisschool, loopt nog altijd aan een lange lijn en zonder muilkorf!!! Ik heb ook al andere mensen gesproken waarbij hun honden door deze hond is aangevallen!
Ik heb nog geen excuus niets gehad van deze mevrouw, ze heeft haar hond aangelijnd en is zo naar huis gelopen, vanavond kwam ik haar tegen en ik gaf haar een beetje vieze blik (lijkt me niet raar...) zegt ze tegen haar dochter; Pft die durft!
Maargoed... dat werd erg offtopic, maar ben er ook nog zo boos over!
Ik ken dat, mensen die staan te kijken en niets doen.
Ik was een paar weken terug mijn pup aan het uitlaten op een zondagmiddag, vrouw met am. bulldog en labrador loopt over straat, had ze al vaker zien lopen. Ook het type hond laat vrouw uit ipv andersom.
Am. Bull breekt los met riem en al, rent onze kant op, vrouw riept twee keer en LOOPT DOOR!
De hond stond stil voor ons en ik zag aan alles dat dit serieus was, ik ben mijn pup opgepakt en heb met alle macht geprobeerd de hond van me af te houden, maar bed daarbij wel gewond geraakt.
Mijn pup had ondanks dat hij haar een knauw in d'r poot gaf, verder niets, behalve angst.
Ik had een wondje onder mijn borst zitten, meteen naar het bureau.
'Sorry mevrouw, u kunt geen aangifte doen, allicht melding, u wordt nog gebeld...' Ik moet nog gebeld worden.
Deze hond woont tegenover een basisschool, loopt nog altijd aan een lange lijn en zonder muilkorf!!! Ik heb ook al andere mensen gesproken waarbij hun honden door deze hond is aangevallen!
Ik heb nog geen excuus niets gehad van deze mevrouw, ze heeft haar hond aangelijnd en is zo naar huis gelopen, vanavond kwam ik haar tegen en ik gaf haar een beetje vieze blik (lijkt me niet raar...) zegt ze tegen haar dochter; Pft die durft!

Maargoed... dat werd erg offtopic, maar ben er ook nog zo boos over!
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
het gaat hier over het loslopen van katten, niet over honden die loslopen.Wil de hond schreef:Ja, jouw hond is wel zoet met andere honden,
en nee dat is het niet hetzelfde want katten lopen overal los en honden niet

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor mij maakt het een enorm verschil of de kat op de stoep liep bij de honden of dat de honden door de bazin mee te trekken achter de kat aan gingen. Dat laatste is onacceptabel, dat eerste helaas niet te voorkomen. Als ik loop met de flexlijn met de 3 honden en er schiet een kat voor ze langs dan moet die wel door rennen want anders pakken ze de kat. Ik kan ze wel houden en wel laten stoppen maar het kan dan wel al te laat zijn.
Maar ik wordt niet meegesleurd achter een kat aan, dat maakt voor mij het verschil hier.
Vind het een vreselijk verhaal met die kat en hoop maar dat zoiets hier nooit gebeurd. Sterkte.

Vind het een vreselijk verhaal met die kat en hoop maar dat zoiets hier nooit gebeurd. Sterkte.
-
- Zeer actief
Omdat er veel ouders zijn die het ophalen van de kinderen combineren met het uitlaten van de hond, scheeld een hoop tijdAnne Panne schreef:heel vervelend maar wat heeft die basis school hier mee te maken?

Op zich vind ik het gebeuren verschrikkelijk als het je kat is, helemaal als je het ziet gebeuren en de eigenaar van de hond ontloopt ook nog eens zijn/haar verantwoording.
Dat het gebeurd is iets wat je kan weten als je je kat laat lopen. Zelf heb ik 4 katten (die gelukkig niet buiten komen en als er 1 buiten is ben ik erbij) maar als mijn honden buiten een kat zien gaan ze er ook achteraan.
Als ik een rat buiten los laat lopen omdat ik vind dat hij lekker moet struinen moet ik ook niet piepen over het gegeven als hij gegrepen word. Er zit namelijk een hele grote kans in dat die rat door een kat gegrepen word.
De link tussen het jagen op een loslopende kat en jagen op een loslopende hond snap ik niet zo heel goed, lijkt me dat daar een groot verschil in zit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Maar als iemand niet kan voorkomen dat zijn/haar honden aan de riem een kat doodmaken dan kan diegene ook niet voorkomen dat de hond een shitzu doodmaakt ipv een kat. Niet dat die honden dan als gegeven ook daartoe in staat zijn of dat zouden willen maar wat is het verschil tussen de mogelijkheid geven een loslopende kat te doden zonder dat de eigenaar iets kan doen en een loslopende hond te doden? In mijn ogen niks. Was deze kat een shitzu dan had iedereen totaal anders gereageerd. De aangelijnde honden kwamen nl de kat doden en de bazin kon daar niks tegen beginnen. Dus als die honden morgen de maltezer van de andere buren uit de tuin wensen te plukken dan kan dat. Ze kan ze toch niet houden of stoppen als ze dat doen. Dus waarom is die kat dan ineens op eigen risico los en bv een puppy of shitzu niet? Of is het ook je eigen schuld als je maltezer in je voordeur zit en gepakt wordt door twee honden die de bazin daarheen sleuren?chrico schreef: De link tussen het jagen op een loslopende kat en jagen op een loslopende hond snap ik niet zo heel goed, lijkt me dat daar een groot verschil in zit.
Zo raar is het niet als een Amstaff dat wel zou willen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik ben het hier helemaal mee eens!Wil de hond schreef:Iemand die zijn honden nog niet eens aangelijnd onder controle kan houden moet gewoon niet de straat op gaan met een ongecontroleerde bende, doe er dan minstens een muilkorf om.
Er worden hier parallellen getrokken met (uitdagende) katten die in andermans tuin honden lopen te zieken, dat is wat heel anders. Die lopen idd. een risico, net zogoed als mijn honden op een aangelijnde hond aflopen een risico lopen (niet dat ze dat mogen

Dit gaat om een bejaarde kat die heel lief even komt buurten bij mensen die dit ook zeer op prijs stellen.
Natuurlijk, een ongelukje kan gebeuren, maar het zal je kat maar zijn die zo voor je ogen wordt verscheurd door iemand die haar honden fysiek totaal niet in bedwang kan houden. Niet over honden die een sterk ontwikkeld jachtinstinct hebben wat door de eigenaren wordt onderkend én die in staat zijn hun hond dit fysiek ook te beletten.
Ik begrijp best wel dat er nu eenmaal mensen zijn die niet van katten houden. Sterker nog, katten zijn extreme dieren die extreme gevoelens oproepen. Je bent óf dol op ze, óf je haat ze. Maar het laatste is geen reden om je schouders op te halen met de gedachte 'that's all in the game' en totaal voorbij te gaan aan het verdriet dat die mensen om hun geliefde huisdier hebben.
Er wordt ach en wee geroepen door iedereen als een hond dit overkomt, en als een kat dit overkomt zijn er altijd weer mensen die nonchalant zeggen 'dat is het risico als je je kat buitenlaat lopen'.
Het lijkt me dat dit hetzelfde risico voor een willekeurige hond geldt. Moet je je hond ook maar niet uit de tuin laten, los of aangelijnd. Want tja, je loopt altijd het risico dat er een hondagressieve hond rondloopt die het heeft voorzien op jouw fikkie of bello...

In ieder geval wens ik TS en haar familie heel veel sterkte met het verlies van hun Sammie!

-
- Zeer actief
Er staat nergens in het verhaal dat deze honden losgeschoten zijn omdat de baas ze niet kon houden. Het verhaal staat puur geschreven vanuit het oogpunt van een verdrietig baasje (wat logisch is hoor, dat ter zijde) De ozo lieve A met de hond van de ozo lieve dochter. Meegesleurd worden enz enz.MARC_S schreef:Maar als iemand niet kan voorkomen dat zijn/haar honden aan de riem een kat doodmaken dan kan diegene ook niet voorkomen dat de hond een shitzu doodmaakt ipv een kat. Niet dat die honden dan als gegeven ook daartoe in staat zijn of dat zouden willen maar wat is het verschil tussen de mogelijkheid geven een loslopende kat te doden zonder dat de eigenaar iets kan doen en een loslopende hond te doden? In mijn ogen niks. Was deze kat een shitzu dan had iedereen totaal anders gereageerd. De aangelijnde honden kwamen nl de kat doden en de bazin kon daar niks tegen beginnen. Dus als die honden morgen de maltezer van de andere buren uit de tuin wensen te plukken dan kan dat. Ze kan ze toch niet houden of stoppen als ze dat doen. Dus waarom is die kat dan ineens op eigen risico los en bv een puppy of shitzu niet? Of is het ook je eigen schuld als je maltezer in je voordeur zit en gepakt wordt door twee honden die de bazin daarheen sleuren?chrico schreef: De link tussen het jagen op een loslopende kat en jagen op een loslopende hond snap ik niet zo heel goed, lijkt me dat daar een groot verschil in zit.
Zo raar is het niet als een Amstaff dat wel zou willen.Die honden hoor je toch echt te kunnen houden eer je ermee de straat op gaat. Niks mis met die honden maar meegesleurd worden vind ik onacceptabel. Doe ze dan een pinnenband en een halti om desnoods. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat een woeste hond de baas of bazin gewoon meesleurde en mijn honden ging pakken. Dan is het ineens mijn probleem en dat vind ik niet kunnen.
![]()
Een hond die gefixeerd is op katten hoeft echt de kleine hond van de buren niet te grijpen of de kinderen van de basisschool of weet ik het wat.
Sorry dat ik het anders lees. Ik lees een stuk dat bol staat van de vooroordelen naar deze mensen met hun honden want als deze honden oncontroleerbaar het baasje naar elke hond sleept en doodbijt of aanvalt dan had de politie niet zo gereageerd. Dan hadden er verschillende aangiftes geweest.
Misschien wel simpel gesteld hoor maar als die kat niet bang voor honden is loopt hij ook een groter risico en omdat nerrgens staat dat d ekat wegrende en de honden met baas over de buik schuivend over straat werd gesleept denk ik dat dit puur uit emotie zo beschreven is. een kat die wegrent is snel, dat geeft een klap op je riem, dat heeft effect op jou als baas. Een hond die strak in de riem hangt en weg wil springen heeft die ruimte namelijk niet en komt verplicht omhoog want meer als die spanning kan er op zo een moment niet gegeven worden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Ik ben het niet met je eens. Ik heb 4 katten en ben stapelgek op ze. Ze komen in principe niet buiten juist omdat ik geen ongelukken wil.lieke schreef:
Ik begrijp best wel dat er nu eenmaal mensen zijn die niet van katten houden. Sterker nog, katten zijn extreme dieren die extreme gevoelens oproepen. Je bent óf dol op ze, óf je haat ze. Maar het laatste is geen reden om je schouders op te halen met de gedachte 'that's all in the game' en totaal voorbij te gaan aan het verdriet dat die mensen om hun geliefde huisdier hebben.
Zowel voor mij niet als een hondeneigenaar niet die in de problemen kan komen of een automobilist die uitwijkt en waar weet ik het wat mee gebeurd.
De kat die af en toe buiten komt is niet bang voor honden. Aan de ene kant is dat haar grote nadeel. Daardoor heb ik ook de instelling dat als haar iets gebeurd (wat ik niet hoop) ik niemand anders aansprakelijk kan stellen dan mezelf omdat zij weer eens de kans heeft gehad te ontsnappen of omdat ik haar mee naar buiten heb genomen.
Gister loopt zij naar de buurhond die op katten jaagd, gaat hem koppies geven, loopt onder hem door enz enz. Die hond is gelukkig zo overrompeld door dit gedrag dat ik de kans had haar weg te halen. Had hij haar gebeten had ik dan de buuv en hond moeten veroordelen?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Idioot om de straat op te gaan met honden die je niet kunt houden. Ik snap werkelijk niet dat dit verdedigd wordt. Bram is ook niet lief tegen katten en hij heeft al een keer een hap haar te pakken gehad in de tuin. Ik kijk nu altijd eerst even of er een kat loopt en die jaag ik de tuin uit.
Kan me niet schelen wiens schuld het zou zijn als hij er een te pakken krijgt, als dierenliefhebber wil ik geen dode kat in de tuin. Laat staan dat hij aan de lijn een kat grijpt doordat ik hem niet kan houden (dat lijkt me overigens sterk
). Ongelukken kunnen gebeuren doordat er bijv. een kat op 30 cm langs loopt. Maar daar is in dit verhaal geen sprake van.
En ja, ook ik scheld regelmatig op katten en katteneigenaren met hun gemakzucht (wij hebben bijv. ook een kat in de buurt die honden aanvalt), maar dat staat hier helemaal los van.
Kan me niet schelen wiens schuld het zou zijn als hij er een te pakken krijgt, als dierenliefhebber wil ik geen dode kat in de tuin. Laat staan dat hij aan de lijn een kat grijpt doordat ik hem niet kan houden (dat lijkt me overigens sterk

En ja, ook ik scheld regelmatig op katten en katteneigenaren met hun gemakzucht (wij hebben bijv. ook een kat in de buurt die honden aanvalt), maar dat staat hier helemaal los van.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nee, maar dit is een totaal andere situatie in vergelijking met het beginverhaal in dit topic.chrico schreef:Gister loopt zij naar de buurhond die op katten jaagd, gaat hem koppies geven, loopt onder hem door enz enz. Die hond is gelukkig zo overrompeld door dit gedrag dat ik de kans had haar weg te halen. Had hij haar gebeten had ik dan de buuv en hond moeten veroordelen?

Linda, Izzie en Bram
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Chicro, wat jij beschrijft is een situatie die ook bij een hond/hond-situatie kan gebeuren. Bijv. over-sociale hond die naar een aangelijnde hond-agressieve hond gaat. Dan is het ook een risico en als er wat gebeurt, is het tragisch, had voorkomen kunnen worden (door eigenaar eerste hond) maar het blijft een ongeluk.chrico schreef:Ik ben het niet met je eens. Ik heb 4 katten en ben stapelgek op ze. Ze komen in principe niet buiten juist omdat ik geen ongelukken wil.lieke schreef:
Zowel voor mij niet als een hondeneigenaar niet die in de problemen kan komen of een automobilist die uitwijkt en waar weet ik het wat mee gebeurd.
De kat die af en toe buiten komt is niet bang voor honden. Aan de ene kant is dat haar grote nadeel. Daardoor heb ik ook de instelling dat als haar iets gebeurd (wat ik niet hoop) ik niemand anders aansprakelijk kan stellen dan mezelf omdat zij weer eens de kans heeft gehad te ontsnappen of omdat ik haar mee naar buiten heb genomen.
Gister loopt zij naar de buurhond die op katten jaagd, gaat hem koppies geven, loopt onder hem door enz enz. Die hond is gelukkig zo overrompeld door dit gedrag dat ik de kans had haar weg te halen. Had hij haar gebeten had ik dan de buuv en hond moeten veroordelen?
Waar ik boos over word is het gemak/overschilligheid (in mijn ogen!) waarmee door sommigen wordt gereageerd. In mijn ogen is dat ingegeven door door het feit dat het 'maar' een kat is. In een zelfde situatie waarin een hond(je) wordt verscheurd, wordt er door iedereen ach en wee geroepen. Terwijl katteneigenaars toch heus net zoveel van hun kat houden als hondeneigenaren van hun hond.
Aan de ene kant logisch, want het is nu eenmaal een hondenforum

Overigens, zoals ik eerder in een ander topic aangaf: mijn katten komen gelukkig helemaal de tuin niet uit dus die lopen gelukkig geen risico (nou ja, alleen met de buurkat

-
- Zeer actief
Toen bij ons in de straat een hondje van een 80 jarige vrouw is doodgebeten is dat ook gebeurd door een in eerste instantie aangelijnde rottweiler. De eigenaar van de rottweiler kwam gewoon tussen de auto's door gesleurd en zover ik begreep van die oude dame riep hij nog "ren weg!" wat een beetje moeilijk is voor een oude vrouwvan 80 met een rollator en een oud foxje. Resultaat, foxje dood met het flexje nog in de hand van de oude dame omdat meneer iets teveel hond wilde hebben en dus die hond niet kon houden. Dat had net zo goed Dapper of Cleo kunnen zijn want zelfs 3 man kregen die rottweiler niet van de fox af. Vuilnismannen hebben nog staan trekken en schoppen. Eigenaar werd even tussendoor in zijn gezicht gebeten toen hij er tussen wilde springen. Ik heb dus mede hierdoor enorme moeite met mensen die honden hebben die ze mee kunnen sleuren om te doen waar ze zin in hebben. Dat gevoel kreeg ik dus ook hier. Die kat is weggegrist tussen mensen uit die hem aan het aaien waren door honden die door hun baasje niet tegengehouden konden worden. Dat kan dus echt niet voor mij 

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik vind het belachelijk dat die kat overleden is omdat er een asostel is wat die honden gewoon niet kan houden. Het had zoals eerder gezegd net een hond kunnen zijn en dan waren de verhalen hier heel anders geweest. Het is voor mij een heel ander verhaal als een kat wordt gegrepen in andermans tuin of omdat die er voorlangsschoot whatever.
Ik snap wel wat de mensen bedoelen met de risico's van een kat en daar ben ik het geheel mee eens.
Ik snap wel wat de mensen bedoelen met de risico's van een kat en daar ben ik het geheel mee eens.

-
- Zeer actief
Ik kan mijn twee dobers niet goed genoeg houden als ik ze samen uitlaat, ook met halti's om niet. In het begin wel, maar toen kregen ze door dat als ze tegelijkertijd naar voren spurtten en mij uit mijn evenwicht brachten, ze me idd een stuk konden sleuren.
Sindsdien laat ik ze apart uit. En nee, dat is niet leuk, twee keer lopen, zeker niet met grijs en grauw weer. Maar ik doe het dus wel.
Daarom ga ik met Marc mee - het feit dat die vrouw is gaan lopen met twee honden die ze niet kon houden is wat mij stoort.
Sindsdien laat ik ze apart uit. En nee, dat is niet leuk, twee keer lopen, zeker niet met grijs en grauw weer. Maar ik doe het dus wel.
Daarom ga ik met Marc mee - het feit dat die vrouw is gaan lopen met twee honden die ze niet kon houden is wat mij stoort.