Moderator: moderatorteam
Nee ik wil een bijtmouw.Ella46 schreef:Dan zou ik geen bijtmouw nemen maar een kussen/bijtboei... Die kosten ook maar zo een 20/30 euro in tegenstelling tot de bijna 100 van een bijtmouw en lijken me geschikter voor spelletjes
Benthor komt er niet aangerend hoor zoals bij ipo. Het is alleen om mijn pols te ontzien. Ik neem aan dat die mouwen geen 10 kilo wegen en je geen superkrachten hoeft te hebben zijn om binnen een trekspelletje met je hond te doen.malinois schreef:Weet je hoe zwaar een bijtmouw is en als je daar een klap mee krijgt voor je kop als hij schut dan lig je bewusteloos... En hier kan hij ook mee gaan schudden hoor, hoe sterk ben je dat jij een hond stil kunt houden hiermee? Zelfs zeer ervaren pakwerkers hebben hier nog moeite mee af en toe?![]()
Ik heb alleen nieuwe bijtmouwen geen 2e hands... ik zou ook een bijtkussen adviseren, doe er een lange lijn aan het handvat heb je geen last van schudden...
en dit is dan een mouw, daar moet dan ook nog een overtrek bij want zo heb je er niks aan...
je moet het zelf weten ik denk dat je het nog zwaar tegenvalt... je hebt er veel meer kracht voor nodig om die mouw te hanteren dan een bijtkussen vast te houden. (en nee dan heb ik het niet over aan komen rennen, maar gewoon een hond oppakken aan de mouw) Of dacht je dat een hond dan niet gaat knokken? Juist als je meegaat (wat jij zal doen aangezien jij geen opgeleide pakwerker bent) zul je veel meer klappen krijgen dan met een bijtrolltje...maar prima hoor... als jij het wil, kan er niet wakker van liggen.EstherK schreef:Benthor komt er niet aangerend hoor zoals bij ipo. Het is alleen om mijn pols te ontzien. Ik neem aan dat die mouwen geen 10 kilo wegen en je geen superkrachten hoeft te hebben zijn om binnen een trekspelletje met je hond te doen.malinois schreef:Weet je hoe zwaar een bijtmouw is en als je daar een klap mee krijgt voor je kop als hij schut dan lig je bewusteloos... En hier kan hij ook mee gaan schudden hoor, hoe sterk ben je dat jij een hond stil kunt houden hiermee? Zelfs zeer ervaren pakwerkers hebben hier nog moeite mee af en toe?![]()
Ik heb alleen nieuwe bijtmouwen geen 2e hands... ik zou ook een bijtkussen adviseren, doe er een lange lijn aan het handvat heb je geen last van schudden...
en dit is dan een mouw, daar moet dan ook nog een overtrek bij want zo heb je er niks aan...Of is het soms verboden voor niet-ipo ers
Ik kijk ook wel even op marktplaats.
kijk... wat ik dus zei, maar die mouw dat zal wel stoerder zijn gok ik zo...Inge schreef:Ik denk dat je geen idee hebt wat zo'n mouw weegt. Je ontziet je pols echt niet door een mouw te dragen, je belast hem alleen maar meer.
Neem een bijtkussen, doe er een lijn aan en stoei zo met je hond.
Misschien een domme vraag maar waarom zijn 99% van de pakwerkers links?malinois schreef: Ben je trouwens links? Mouw is 99% een linkse mouw he?! Rechtse pakwerkers zijn er bijna niet dus die mouwen zie je niet vaak.
En nee idd. slim vind ik het niet maar goed, dat moet je zelf weten.
(ps. ik verkoop ze zelf dus in dat opzicht zou ik ze je dus moeten aanraden maar aangezien ik weet wat ze wegen en hoe lastig ze zijn te hanteren zeker voor iemand die er geen verstand van heeft doe ik dat dus niet om die reden)
Nee, ze zijn rechts, net zoals het gros van de Nederlanders.minhie schreef:Misschien een domme vraag maar waarom zijn 99% van de pakwerkers links?malinois schreef: Ben je trouwens links? Mouw is 99% een linkse mouw he?! Rechtse pakwerkers zijn er bijna niet dus die mouwen zie je niet vaak.
(ps. ik verkoop ze zelf dus in dat opzicht zou ik ze je dus moeten aanraden maar aangezien ik weet wat ze wegen en hoe lastig ze zijn te hanteren zeker voor iemand die er geen verstand van heeft doe ik dat dus niet om die reden)
de pakwerkers zijn meestal rechts... MAAR om goede stokslagen te kunnen geven moeten ze de stok dus rechts hebben (dat wordt niks met links) dus moeten ze een linkse mouw hebben zodat de stok gewoon rechts gehouden kan worden.minhie schreef:Misschien een domme vraag maar waarom zijn 99% van de pakwerkers links?malinois schreef: Ben je trouwens links? Mouw is 99% een linkse mouw he?! Rechtse pakwerkers zijn er bijna niet dus die mouwen zie je niet vaak.
Ok bedankt voor de info, (en Inge ook) vind het heel interessant.malinois schreef:de pakwerkers zijn meestal rechts... MAAR om goede stokslagen te kunnen geven moeten ze de stok dus rechts hebben (dat wordt niks met links) dus moeten ze een linkse mouw hebben zodat de stok gewoon rechts gehouden kan worden.minhie schreef:Misschien een domme vraag maar waarom zijn 99% van de pakwerkers links?malinois schreef: Ben je trouwens links? Mouw is 99% een linkse mouw he?! Rechtse pakwerkers zijn er bijna niet dus die mouwen zie je niet vaak.
Linkse pakwerkers hebben om die reden dus juist een rechtse mouw aan... omdat ze met links beter kunnen slaan.
Als jij rechts bent en met links moet slaan zal dat niet erg goed gericht kunnen vaak... en daar komt het juist op aan omdat je maar op bepaalde plaatsen de hond mag raken
in de IPO wordt tegenwoordig alleen met een softstok geslagen... deze zijn buigzaam dus het komt niet enorm hard aan...minhie schreef:Ok bedankt voor de info, (en Inge ook) vind het heel interessant.malinois schreef:de pakwerkers zijn meestal rechts... MAAR om goede stokslagen te kunnen geven moeten ze de stok dus rechts hebben (dat wordt niks met links) dus moeten ze een linkse mouw hebben zodat de stok gewoon rechts gehouden kan worden.minhie schreef:Misschien een domme vraag maar waarom zijn 99% van de pakwerkers links?malinois schreef: Ben je trouwens links? Mouw is 99% een linkse mouw he?! Rechtse pakwerkers zijn er bijna niet dus die mouwen zie je niet vaak.
Linkse pakwerkers hebben om die reden dus juist een rechtse mouw aan... omdat ze met links beter kunnen slaan.
Als jij rechts bent en met links moet slaan zal dat niet erg goed gericht kunnen vaak... en daar komt het juist op aan omdat je maar op bepaalde plaatsen de hond mag raken
Was vandaag ook al filmpjes aan het bekijken en het leek alsof die man heel hard sloeg, maar je mag dus maar op bepaalde plaatsen de hond raken, dat verklaard wel veel.
![]()
nee een rechtse pakwerker (dus de mouw rechts) wordt bijna niet gevraagd op wedstrijden etc. Komt bijna niet voor. Wij hebben er toevallig 1 op de vereniging maar dat is gewoon een clubpakwerker... is wel makkelijk om het eens af te wisselen als je er toch 1 hebt, maar je komt het bijna niet tegen op wedstrijden. Een hond kan er heel raar op reageren omdat hij zich altijd wegdraait naar rechts en dat kan dan ineens nietminhie schreef:Ok bedankt voor de info, (en Inge ook) vind het heel interessant.malinois schreef:de pakwerkers zijn meestal rechts... MAAR om goede stokslagen te kunnen geven moeten ze de stok dus rechts hebben (dat wordt niks met links) dus moeten ze een linkse mouw hebben zodat de stok gewoon rechts gehouden kan worden.minhie schreef:Misschien een domme vraag maar waarom zijn 99% van de pakwerkers links?malinois schreef: Ben je trouwens links? Mouw is 99% een linkse mouw he?! Rechtse pakwerkers zijn er bijna niet dus die mouwen zie je niet vaak.
Was vandaag ook al filmpjes aan het bekijken en het leek alsof die man heel hard sloeg, maar je mag dus maar op bepaalde plaatsen de hond raken, dat verklaard wel veel.
![]()
Ok als het mag dan nog ff 1 offtopic vraagje; klopt het dan dat een linkse pakwerker het ja meest geprefereerd is? Omdat hij dan de mouw aan de rechterkant heeft. En dat is toch realistischer dat een hond de rechterhand moet bijten in verband met wapens etc.
kan geen andere reden bedenken want voor je plezier neem je niet zo'n mouw namelijk...Tamara. schreef:Kan me niet voorstellen dat Esther een mouw wil omdat het stoerder isIn ieder geval niet stoerder dan de meeste africhters zichzelf en hun honden vinden
Misschien weet ze helemaal niet dat het geen makkelijke oplossing is, zo'n mouw, voor het doel waarvoor zij hem wil gebruiken.malinois schreef:kan geen andere reden bedenken want voor je plezier neem je niet zo'n mouw namelijk...
Als je iets nuttigs wil wat de oplossing voor haar probleem is, dan neem je een bijtkussen...Hoe kun je oordelen of iets werkt en dat het DE oplossing is als je er totaal geen verstand van hebt en je dit zelfs wordt afgeraden door mensen die er wekelijks mee werken?
Laat ik het er maar op houden dat ik er een ander beeld bij hebmalinois schreef: Enne voor de 'stoerdigheid' doe ik geen IPO hoor... dat is nl een puntenspelletje en weinig stoers aan
KloptTamara. schreef:Kan me niet voorstellen dat Esther een mouw wil omdat het stoerder isIn ieder geval niet stoerder dan de meeste africhters zichzelf en hun honden vinden
maar meid hoe wil je je pols ontzien als je het stokje vasthebt er binnenin?EstherK schreef:KloptTamara. schreef:Kan me niet voorstellen dat Esther een mouw wil omdat het stoerder isIn ieder geval niet stoerder dan de meeste africhters zichzelf en hun honden vinden
Ik ben niet eens van plan om er het huis mee te verlaten
![]()
De bedoeling is om het trekspelletje binnen te doen. Benthor neemt geen aanloop en wordt niet opgetild aan de mouw. Hij mag alleen trekken.
Een mouw verdeelt de krachten tijdens het spel dat ik voor ogen heb waardoor mijn pols ontzien wordt.
Het lijkt alsof je als niet-IPO-er gewoon niet zo'n mouw mag hebben want dan is het plotseling stoerdoenerij.
Kan iemand even zo'n ding op de weegschaal leggen?
dat mag... als ik 'stoer' zou willen doen, zou ik mondioring gaan doen, dat vind ik 'stoer'... maar IPO nee, daar mag de hond zo weinig in principe, hji mag niet verbijten, hij moet vol bijten, hij moet direct lossen, hij mag niet pitten, wat is daar stoer aan dan?Tamara. schreef:Misschien weet ze helemaal niet dat het geen makkelijke oplossing is, zo'n mouw, voor het doel waarvoor zij hem wil gebruiken.malinois schreef:kan geen andere reden bedenken want voor je plezier neem je niet zo'n mouw namelijk...
Als je iets nuttigs wil wat de oplossing voor haar probleem is, dan neem je een bijtkussen...Hoe kun je oordelen of iets werkt en dat het DE oplossing is als je er totaal geen verstand van hebt en je dit zelfs wordt afgeraden door mensen die er wekelijks mee werken?
En door reacties van o.a. jij, die er ervaring mee heeft, dat ze er toch, na enigszins tegenstribbelen omdat ze toch echt dacht dat dit dé oplossing was, naar iets anders te kijken.
Maar om meteen af te geven dat het waarschijnlijk is omdat het zo stoer is vind ik kant nog wal slaan![]()
Laat ik het er maar op houden dat ik er een ander beeld bij hebmalinois schreef: Enne voor de 'stoerdigheid' doe ik geen IPO hoor... dat is nl een puntenspelletje en weinig stoers aan![]()
ik denk dat er maar heel weinig africhters zijn die een mouw thuis hebben liggen hoorEstherK schreef:Het lijkt alsof je als niet-IPO-er gewoon niet zo'n mouw mag hebben want dan is het plotseling stoerdoenerij.
Meid?malinois schreef:maar meid hoe wil je je pols ontzien als je het stokje vasthebt er binnenin?EstherK schreef:KloptTamara. schreef:Kan me niet voorstellen dat Esther een mouw wil omdat het stoerder isIn ieder geval niet stoerder dan de meeste africhters zichzelf en hun honden vinden
![]()
De bedoeling is om het trekspelletje binnen te doen. Benthor neemt geen aanloop en wordt niet opgetild aan de mouw. Hij mag alleen trekken.
Een mouw verdeelt de krachten tijdens het spel dat ik voor ogen heb waardoor mijn pols ontzien wordt.
Het lijkt alsof je als niet-IPO-er gewoon niet zo'n mouw mag hebben want dan is het plotseling stoerdoenerij.
Kan iemand even zo'n ding op de weegschaal leggen?dan heb je dus EN het gewicht van de mouw EN het gewicht van de hond dus ja aan je pols hangen... en dan heb je nog een hond die gaat schudden want dat gaat gebeuren aangezien er speling zit op een mouw omdat jij niet de ervaring hebt om hem vast te zetten.
Ik heb nu ff geen mouwen hier liggen maar je zit behoorlijk in de buurt van het genoemde gewicht... zeker met een overtrek erbij.
Je kunt je pols alleen ontzien door een lange lijn aan een bijtkussen te doen...
Het gaat niet om stoerdoenerij maar je doet net alsof je zo goed weet hoe het moet maar blijkbaar geen idee hebt hoe het werkt anders zeiden we het toch niet? Waarom zouden we het je dan afraden? Wat zou daar de reden dan van zijn denk je?
Ja meid ja, je bent toch geen kerel, of zit die vent van je achter de pc? weet je wat, zoek het lekker uit betwetertje...EstherK schreef:Meid?malinois schreef:maar meid hoe wil je je pols ontzien als je het stokje vasthebt er binnenin?EstherK schreef:KloptTamara. schreef:Kan me niet voorstellen dat Esther een mouw wil omdat het stoerder isIn ieder geval niet stoerder dan de meeste africhters zichzelf en hun honden vinden
![]()
Kan iemand even zo'n ding op de weegschaal leggen?dan heb je dus EN het gewicht van de mouw EN het gewicht van de hond dus ja aan je pols hangen... en dan heb je nog een hond die gaat schudden want dat gaat gebeuren aangezien er speling zit op een mouw omdat jij niet de ervaring hebt om hem vast te zetten.
Ik heb nu ff geen mouwen hier liggen maar je zit behoorlijk in de buurt van het genoemde gewicht... zeker met een overtrek erbij.
Je kunt je pols alleen ontzien door een lange lijn aan een bijtkussen te doen...
Het gaat niet om stoerdoenerij maar je doet net alsof je zo goed weet hoe het moet maar blijkbaar geen idee hebt hoe het werkt anders zeiden we het toch niet? Waarom zouden we het je dan afraden? Wat zou daar de reden dan van zijn denk je?
Dit gaat nergens over. Waar maak je je druk om? Zo ingewikkeld is het niet. Stel je dit even voor:
In plaats dat Benthor aan een ring of sok of dummy trekt, trekt hij dan aan een mouw... binnen in huis...
En nee, mijn arm gaat er dan niet aan en nee ik ben niet stoer zoals jullie en mijn hond ook niet. En ja, mijn pols wordt wel ontzien als ik een dummy door een mouw vervang. Vraag het anders niet aan die uberstoere pakwerker maar gewoon eens aan een fysiotherapeut.
![]()
Het mág gewoon niet he?![]()
nee joh.. dat heb je helemaal verkeerd gevoeld dat kan niet... een mouw weegt geen drol en je doet niets met je polsDaisy@ schreef:Ik heb toch echt liever m'n hond aan een rubberen speeltje dan aan een mouw hoor. En ja, heb het allebei gevoeld. Je ontziet totaal niets van jezelf, het voelt veel zwaarder. En dan had ik nog Kelly op de mouw, en Spike regelmatig aan een rubber speeltje. En Spike weegt toch echt heel wat meer dan Kelly, bijt ook harder en is sterker. (en ja, hij is ook behoorlijk fel in zijn spel)
Heb de mouw en ook het pak pas aangehad, met Leon z'n baas erbij die zelf instructeur is. Hij houdt er totaal niet van om zelf te gaan 'rommelen' met dat soort dingen als er niemand in de buurt is die begeleidt.
tje?malinois schreef:weet je wat, zoek het lekker uit betwetertje...EstherK schreef:Meid?malinois schreef:maar meid hoe wil je je pols ontzien als je het stokje vasthebt er binnenin?EstherK schreef: KloptIk ben niet eens van plan om er het huis mee te verlaten
![]()
Dit gaat nergens over. Waar maak je je druk om? Zo ingewikkeld is het niet. Stel je dit even voor:
In plaats dat Benthor aan een ring of sok of dummy trekt, trekt hij dan aan een mouw... binnen in huis...
En nee, mijn arm gaat er dan niet aan en nee ik ben niet stoer zoals jullie en mijn hond ook niet. En ja, mijn pols wordt wel ontzien als ik een dummy door een mouw vervang. Vraag het anders niet aan die uberstoere pakwerker maar gewoon eens aan een fysiotherapeut.
![]()
succes ermee....
Ik hoef het niet aan een uberstoere pakwerker te vragen, manlief is er zelf 1 dus weet welke blessures erbij komen kijken en ik heb zelf de mouw een paar keer aangehad dus weet waar je dat voelt....en dan met een licht hondje van nog geen 21 kg.
![]()
Mag ik het tel.nr. van die fysio even die zulke dingen aanraadt?
ja en zelfs dan belast je je pols dubbel zoveel als met een dummie... maar jij weet het zelf enorm goed blijkbaar... zonder enige ervaring hiermee...EstherK schreef:tje?malinois schreef:weet je wat, zoek het lekker uit betwetertje...EstherK schreef:Meid?malinois schreef: maar meid hoe wil je je pols ontzien als je het stokje vasthebt er binnenin?dan heb je dus EN het gewicht van de mouw EN het gewicht van de hond dus ja aan je pols hangen... en dan heb je nog een hond die gaat schudden want dat gaat gebeuren aangezien er speling zit op een mouw omdat jij niet de ervaring hebt om hem vast te zetten.
![]()
succes ermee....
Ik hoef het niet aan een uberstoere pakwerker te vragen, manlief is er zelf 1 dus weet welke blessures erbij komen kijken en ik heb zelf de mouw een paar keer aangehad dus weet waar je dat voelt....en dan met een licht hondje van nog geen 21 kg.
![]()
Mag ik het tel.nr. van die fysio even die zulke dingen aanraadt?
Je draait echt door. Voor de tiende keer: een mouw gebruiken (binnenshuis) voor een trekspelletje met Benthor....Moet kunnen volgens mij, zelfs al raak jij van het idee volledig over de zeik. Mijn hemel, stel je toch niet zo aan zeg.
Als ik ooit echt IPO wil gaan doen zal ik het jou eerst netjes vragen ok?![]()