prima! succes...EstherK schreef:Als ik een mouw op de kop kan tikken, zal ik een verslag schrijven over mijn ervaringen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijtmouw voor Benthor
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is bij mijn trainer exact hetzelfde... en hij heeft groot gelijk ook.Daisy@ schreef:Hij houdt er totaal niet van om zelf te gaan 'rommelen' met dat soort dingen als er niemand in de buurt is die begeleidt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor je doet maar... en 1 advies: met zo'n instelling zou ik geen IPO gaan doen... zulke eigenwijze typjes gaan met dezelfde gang als ze gekomen zijn.EstherK schreef:Je begint het te begrijpen.malinois schreef:prima! succes...EstherK schreef:Als ik een mouw op de kop kan tikken, zal ik een verslag schrijven over mijn ervaringen.![]()

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Esther, als je graag eigenwijs wil doen is dat prima hoor.
Maar ik snap werkelijk niet dat je denkt dat het beter zal zijn voor je pols.
Je arm steek je in zo'n mouw en je houdt de mouw op zijn plek door met je hand een soort dwarsbalkje onderin de mouw vast te houden.
Een hond zal gaan trekken en sleuren aan de mouw, waardoor je dus steeds klappen op je pols krijgt omdat je dat dwarsbalkje vast moet houden. Bovendien krijg je klappen op je rug en je schouder, zeker als je onervaren bent.
Afgezien van je eigen blessure-risico loopt zoals al gezegd is je hond ook nogal risico op blessures. Als je je hond bv. per ongeluk afblokt geeft dat bij de hond klappen op de nek. En nee, daar hoeft ie niet voor te springen.
Ik vind het dus heel onverstandig om zonder deskundigheid zelf maar wat te gaan rommelen met een bijtmouw, maar goed, dat moet je zelf weten.
Maar ik snap werkelijk niet dat je denkt dat het beter zal zijn voor je pols.
Je arm steek je in zo'n mouw en je houdt de mouw op zijn plek door met je hand een soort dwarsbalkje onderin de mouw vast te houden.
Een hond zal gaan trekken en sleuren aan de mouw, waardoor je dus steeds klappen op je pols krijgt omdat je dat dwarsbalkje vast moet houden. Bovendien krijg je klappen op je rug en je schouder, zeker als je onervaren bent.
Afgezien van je eigen blessure-risico loopt zoals al gezegd is je hond ook nogal risico op blessures. Als je je hond bv. per ongeluk afblokt geeft dat bij de hond klappen op de nek. En nee, daar hoeft ie niet voor te springen.

Ik vind het dus heel onverstandig om zonder deskundigheid zelf maar wat te gaan rommelen met een bijtmouw, maar goed, dat moet je zelf weten.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dank jeminhie schreef:Nog even offtopic: supermooie foto malinois!
En bedankt voor de infoWeer wat geleerd

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oh nog ff hierop terugkomend.. als je wil zien hoe je hond er daarna bijloopt mag je hier ff komen kijken, kun je het resultaat zien van zo'n blessure.Inge schreef: is je hond ook nogal risico op blessures. Als je je hond bv. per ongeluk afblokt geeft dat bij de hond klappen op de nek. En nee, daar hoeft ie niet voor te springen.![]()

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je niet lezen Malinois of doe je alsof? Ik doe geen IPO, ik doe een trekspelletje. Ik zou geen IPO DURVEN beginnen... zonder jouw zegen. Ik kan mij ook totaal niet meten met jullie IPO goden.malinois schreef:ja hoor je doet maar... en 1 advies: met zo'n instelling zou ik geen IPO gaan doen... zulke eigenwijze typjes gaan met dezelfde gang als ze gekomen zijn.EstherK schreef:Je begint het te begrijpen.malinois schreef:prima! succes...EstherK schreef:Als ik een mouw op de kop kan tikken, zal ik een verslag schrijven over mijn ervaringen.![]()
Jouw vrees om te worden aangetast in je waarde door een sukkel zoals ik die infiltreert in je stoere wereld is ongegrond. Jij bent de stoere dame hier en ik niet, jij hebt de stoere honden, ik niet...
Ik heb Benthor, een vrolijke Airedale met heel veel buitdrift die mij iets te ruig naast mij vingers bijt in de speeljes die hij nu heeft. Een mouw is WEL een uitkomst. Get over it!
Als Benthor hetzelfde doet als bij een dummy/ring maakt het geen fluit uit waar hij in bijt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Meid, je doet maar... je hebt de mouw voor de sier aan... prima als jij er maar gelukkig van wordt of je jezelf en je hond er blessures mee bezorgt zal mij ook een worst zijn overigens... jij bent de beste, jij weet alles... prima! doen....!EstherK schreef:[ Een mouw is WEL een uitkomst. Get over it!
Als Benthor hetzelfde doet als bij een dummy/ring maakt het geen fluit uit waar hij in bijt.
en op het zielige verhaal wat je daarvoor hebt getikt ga ik niet eens in...

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij zit en mag bijten in het speeltje als ik het zeg en dan achteruit lopen en schudden.... Ben je soms het contact met de realiteit kwijt? Het wordt belachelijk zo langzamerhand en ik ga niet meer in op deze flauwekul.malinois schreef:oh nog ff hierop terugkomend.. als je wil zien hoe je hond er daarna bijloopt mag je hier ff komen kijken, kun je het resultaat zien van zo'n blessure.Inge schreef: is je hond ook nogal risico op blessures. Als je je hond bv. per ongeluk afblokt geeft dat bij de hond klappen op de nek. En nee, daar hoeft ie niet voor te springen.![]()

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wil je het resultaat zien, moet je ff langskomen...EstherK schreef:Hij zit en mag bijten in het speeltje als ik het zeg en dan achteruit lopen en schudden.... Ben je soms het contact met de realiteit kwijt? Het wordt belachelijk zo langzamerhand en ik ga niet meer in op deze flauwekul.malinois schreef:oh nog ff hierop terugkomend.. als je wil zien hoe je hond er daarna bijloopt mag je hier ff komen kijken, kun je het resultaat zien van zo'n blessure.Inge schreef: is je hond ook nogal risico op blessures. Als je je hond bv. per ongeluk afblokt geeft dat bij de hond klappen op de nek. En nee, daar hoeft ie niet voor te springen.![]()

Ik denk dat ik iets langer in het wereldje zit om te weten wat de gevaren hiervan zijn denk je niet? oh nee natuurlijk niet... jij weet alles veel beter!

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha, eindelijk komt de aap uit de mouw: "je hebt de mouw voor de sier aan" Ik wist het wel, het mág niet van de échte ipo-ers.malinois schreef:Meid, je doet maar... je hebt de mouw voor de sier aan... prima als jij er maar gelukkig van wordt of je jezelf en je hond er blessures mee bezorgt zal mij ook een worst zijn overigens... jij bent de beste, jij weet alles... prima! doen....!EstherK schreef:[ Een mouw is WEL een uitkomst. Get over it!
Wat zijn de argumenten die bij het ware motief horen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je doet er niks mee, geen trekspelletjes niks zeg je zelf.. .dus heb je hem voor de sier aan toch?EstherK schreef:Aha, eindelijk komt de aap uit de mouw: "je hebt de mouw voor de sier aan" Ik wist het wel, het mág niet van de échte ipo-ers.malinois schreef:Meid, je doet maar... je hebt de mouw voor de sier aan... prima als jij er maar gelukkig van wordt of je jezelf en je hond er blessures mee bezorgt zal mij ook een worst zijn overigens... jij bent de beste, jij weet alles... prima! doen....!EstherK schreef:[ Een mouw is WEL een uitkomst. Get over it!

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hahaha ik was dus niet de enige die het opgevallen was?yamie schreef:hahahaha, geweldig, Marco... kon je het niet laten? het niet missen? schrijf maar lekker onder esther haar account of instrueer haar en wees vooral net zo eigenwijs en onbeschoft

da's stom door het ene woordje jezelf verradenmalinois schreef:Ja meid ja, je bent toch geen kerel, of zit die vent van je achter de pc?EstherK schreef:Meid?
Dit gaat nergens over. Waar maak je je druk om? Zo ingewikkeld is het niet. Stel je dit even voor:
In plaats dat Benthor aan een ring of sok of dummy trekt, trekt hij dan aan een mouw... binnen in huis...
En nee, mijn arm gaat er dan niet aan en nee ik ben niet stoer zoals jullie en mijn hond ook niet. En ja, mijn pols wordt wel ontzien als ik een dummy door een mouw vervang. Vraag het anders niet aan die uberstoere pakwerker maar gewoon eens aan een fysiotherapeut.
![]()
Het mág gewoon niet he?![]()

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat meid? dat was het niet eens, puur de manier van reageren en echt hoor, ik heb dit topic van af het begin af aan gevolgd en dacht... oh ... daar zijn E en M het niet mee eens, en daar zal M komen, en Voila.malinois schreef:hahaha ik was dus niet de enige die het opgevallen was?yamie schreef:hahahaha, geweldig, Marco... kon je het niet laten? het niet missen? schrijf maar lekker onder esther haar account of instrueer haar en wees vooral net zo eigenwijs en onbeschoft![]()
da's stom door het ene woordje jezelf verradenmalinois schreef:Ja meid ja, je bent toch geen kerel, of zit die vent van je achter de pc?EstherK schreef:Meid?
Dit gaat nergens over. Waar maak je je druk om? Zo ingewikkeld is het niet. Stel je dit even voor:
In plaats dat Benthor aan een ring of sok of dummy trekt, trekt hij dan aan een mouw... binnen in huis...
En nee, mijn arm gaat er dan niet aan en nee ik ben niet stoer zoals jullie en mijn hond ook niet. En ja, mijn pols wordt wel ontzien als ik een dummy door een mouw vervang. Vraag het anders niet aan die uberstoere pakwerker maar gewoon eens aan een fysiotherapeut.
![]()
want esther wat je ook zegt? ik weet het echt zeker, het boeit verder ook niet, ik moet er alleen maar om lachen, zoooo voorspelbaar. veel plezier met jullie bijtspeeltje

-
- Zeer actief
eh nou stomweg.. ik haal het niet in mijn hoofd om zonder begeleiding erbij als mijn hond de mouw heeft gewonnen en bij de auto er mee staat.. om die mouw om mijn arm te schuiven en het spelletje met hem aan te gaan.. stomweg omdat ik met het fenomeen mouw zelf niet overweg kan..hij lost op commando dat wel.. maar wellicht is het anders als ik de mouw omheb en het spel aangaat..en de kracht van de beet op de mouw... het klemmen van de bek.. en dan het schudden dat ze kunnen gaan doen..de poten tegen je opzetten om nog overtuigender de buit de mouw te behouden..EstherK schreef:Aha, eindelijk komt de aap uit de mouw: "je hebt de mouw voor de sier aan" Ik wist het wel, het mág niet van de échte ipo-ers.malinois schreef:Meid, je doet maar... je hebt de mouw voor de sier aan... prima als jij er maar gelukkig van wordt of je jezelf en je hond er blessures mee bezorgt zal mij ook een worst zijn overigens... jij bent de beste, jij weet alles... prima! doen....!EstherK schreef:[ Een mouw is WEL een uitkomst. Get over it!
jij wilt het ook als spelletje gebruiken en wat stoeien.. die mouw zit over je hele arm.. is niet bewegelijk.. eenmaal vast en als ze dus gaan trekken of schudden.. dan kun je niet veel meer dan erin meegaan en reken maar dat je schouder dan wat klappen te verduren krijgt..
als ik al zie dat bluffie flink een trekspel inzet en ik het niet hou.. dan wil ik het niet eens proberen met een mouw om me arm..
Dan spreek ik ook niet over het stellen of van afstand inbijten.. dan zou het ook net als met jou dollen zijn met de mouw...
Maar goed.. als jij echt denkt dat een mouw je ontlast.. dan moet je het zeker proberen.. er zijn alleen mensen die zien hoe lastig het is om een hond, en zoals je zegt met buitdrift.. op de mouw te hebben..
Denk niet dat zij het je ontraden omdat er sport mee bemoeit is hoor.. maar er zijn weinig mensen die de sport beoefenen die mouwtjes in de auto of thuis hebben liggen om met de honden te stoeien thuis

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- saffie
- Zeer actief
Ja maar, als ik pakwerk filmpjes zie dan zie ik een hond die heel hard aan komt rennen, in een mouw gaat hangen en met zijn poten van de grond af komt. Ik kan me goed voorstellen dat daar nekblessures van kunnen komen.
Maar ik kan me dus moeilijk voorstellen dat als je er thuis een gewoon trekspelletje (zonder aan komen rennen en vliegen) mee doet dat daar dan echt kans op is. Wat is dan het verschil voor een hondennek dan als je een trekspelletje met een flos doet? Ik neem aan dat een gemiddelde hond ook lang niet zo fanatiek is als een afgerichte hond, die echt op de mouw is getraind.
Maar ik kan me dus moeilijk voorstellen dat als je er thuis een gewoon trekspelletje (zonder aan komen rennen en vliegen) mee doet dat daar dan echt kans op is. Wat is dan het verschil voor een hondennek dan als je een trekspelletje met een flos doet? Ik neem aan dat een gemiddelde hond ook lang niet zo fanatiek is als een afgerichte hond, die echt op de mouw is getraind.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
saffie schreef:Ja maar, als ik pakwerk filmpjes zie dan zie ik een hond die heel hard aan komt rennen, in een mouw gaat hangen en met zijn poten van de grond af komt. Ik kan me goed voorstellen dat daar nekblessures van kunnen komen.
maart schreef:
bovendien is het niet zomaar eens ff laten bijten, want je kan er je hond serieus wat schade mee berokken, als hij verkeerd inbijt. (denk vooral aan nekschade).
hij moet daarom niet van meters ver komen afstormen hoor... Mouw iets te laag of te hoog, of mes iets te veel naar beneden of omhoog gericht en je kan het al zitten hebben.
Maar wie ben ik hé

Mens loop niet ze te rellen, je krijgt gewoon goedbedoeld advies van mensen die weten waar ze het over hebbenEstherK schreef:Meid?
![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Jawel, dan is er ook kans op nekblessures.saffie schreef:Ja maar, als ik pakwerk filmpjes zie dan zie ik een hond die heel hard aan komt rennen, in een mouw gaat hangen en met zijn poten van de grond af komt. Ik kan me goed voorstellen dat daar nekblessures van kunnen komen.
Niet voor niks mag je alleen trekken aan zo'n speeltje als de hond begint: zo kan hij zelf de spieren aanzetten. Anders is het beest zo geblesseerd, dan trek je zo die nek aan barrels, zeker bij een jonge hond. Want daar doen mensen zulke spelletjes ook mee, hoor. Zelfs als de melktanden er nog in staan

Dat veel mensen zelf beginnen te sjorren is een ander verhaal

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
EstherK schreef:
Hij zit en mag bijten in het speeltje als ik het zeg en dan achteruit lopen en schudden.... Ben je soms het contact met de realiteit kwijt? Het wordt belachelijk zo langzamerhand en ik ga niet meer in op deze flauwekul.
en dan nog denken dat je pols niet belast gaat worden, want die mouw weegt zoals al vele keren gezeg, een hoop, en die ganse hoop dien jij vast te houden, door het stokje vast te houden.
je moet bovendien zelf ook flink wat kracht zetten, om de mouw evenwijdig met (voor) je lichaam te houden, want anders trekt die hond je zo weg.
Bovendien, wil je aub vragen aan Esther of ze een foto van je gzicht wil trekken, als het schouderstuk tegen je smoelwerk wordt geslaan door je hond, Marco?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zoals al gezegd, IPO trainen staat niet gelijk aan een mouw hebben....Gollum schreef:Is het niet een idee dat iemand die ipo doet en zo'n mouw heeft Esther eens uit te nodigen om het een keer te proberen? Dan weet Esther gelijk of het handig is zo'n mouw te kopen of niet
meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, het lijkt me duidelijk genoeg wat hierboven al geschreven is....
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat weet ik dat ipo meer is dan alleen een mouw hebben, ik dacht misschien kan ze de zwaarte van de mouw uitproberen, Benthor meenemen en gelijk even uittesten wat ze wilcrutz schreef:zoals al gezegd, IPO trainen staat niet gelijk aan een mouw hebben....Gollum schreef:Is het niet een idee dat iemand die ipo doet en zo'n mouw heeft Esther eens uit te nodigen om het een keer te proberen? Dan weet Esther gelijk of het handig is zo'n mouw te kopen of niet
meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, het lijkt me duidelijk genoeg wat hierboven al geschreven is....

-
- Zeer actief
het gaat haar niet erom om IPO oefeningen te doen.. maar ze wil zichzelf ontlasten door met een mouw te gaan werken zodat er bijt en trekspelletjes worden gedaan.. meerdere mensen die ipo beoefenen raden het af.. ook al wordt er niet van afstand ingebeten.. als een hond vast heeft en je een trekspel aangaat.. bij een bijtrol kun je beide handen nog gebruiken, met een mouw zit je halve arm erin.. als ze dan gaan sjorren met hun hele gewicht in de strijd.. dan eh..moet je heel stevig in je schoenen staan om de hond weer voor je te trekken..in de positie dat hij makkelijk lost.. als hij dan al wil lossen..Gollum schreef:Dat weet ik dat ipo meer is dan alleen een mouw hebben, ik dacht misschien kan ze de zwaarte van de mouw uitproberen, Benthor meenemen en gelijk even uittesten wat ze wilcrutz schreef:zoals al gezegd, IPO trainen staat niet gelijk aan een mouw hebben....Gollum schreef:Is het niet een idee dat iemand die ipo doet en zo'n mouw heeft Esther eens uit te nodigen om het een keer te proberen? Dan weet Esther gelijk of het handig is zo'n mouw te kopen of niet

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
De meeste mensen die IPO trainen hebben helemaal geen mouw in eigen bezit. Ze zijn vrij prijzig en het heeft ook weinig zin er 1 thuis te hebben omdat afgeraden wordt zelf te klooien met een mouw.
Daar zijn verenigingen voor en die schaffen dus ook zelf de mouwen en overtrekken aan. 

Groetjes Inge