christo schreef:
De DB kan te weinig tegen broodfokkers uitrichten omdat broodfokken an sich niet tegen de wet is, plus de dieren in kwestie zijn eigendom van de broodfokker zelf.
Dierenmishandeling = dierenmishandeling. Deze honden zaten dusdanig onder de vlooien dat hun ruggen kaal waren. En ze zaten in de ontlasting. En het ergste heeft de DB niet gezien, omdat de broodfokker die verblijven niet liet zien. Ik wist wel waar ze moesten kijken en ik had nog verzocht om eerst contact met mij op te nemen voordat ze er naartoe gingen. Helaas…. Niet gedaan, dus half werk geleverd.
christo schreef:
Hier wordt andermans eigendom vernield, plus er is sprake van regelrechte dierenmishandeling. Dus als antwoord op jouw 'vraag' hoe je e.e.a. wel aan kunt pakken: naar de politie gaan en melding maken. Naar de DB gaan en melding maken. Dan maar ruzie met je zwager en wat minder verjaardagen te vieren.
Heb je ooit gehoord van het woord “bewijs”? Mensen kunnen zoveel zeggen. Je kunt niet naar de politie gaan en beweren “die heeft dit of dat gezegd”. Daar kunnen ze niets mee. Dat weet jij toch net zo goed als ik? Daarnaast, zoals ik al zei, die buurman met die rosella’s, heeft mij ooit verteld dat hij dat vroeger gedaan heeft. Daar kan de politie óók niets mee.
En dingen die mensen mij niet vertellen, daar kan de politie ook niets mee. Dus dat verhaal van de schoonfamilie van mijn zwager, waarvan ik overtuigd ben dat ze katten “opruimen”, daar zwijgen ze over. Dat heb ik er duidelijk bij verteld. Ik vroeg er 2x naar en ze gaven geen antwoord. Alles bij elkaar opgeteld: hun haat naar katten, hun onverschillige mentaliteit naar dieren toe, het zetten van een vangkooi, en vervolgens niet vertellen wat ze met zo’n dier doen… trek je conclusie maar. Maar wat kan de politie daar mee?
christo schreef:
Denk je dat je alleen staan in het moeite hebben met melding maken en aangifte doen? Hoe denk je dat het is voor mensen die op moeten treden tegen buren die hun kinderen mishandelen? De leraar die daar melding van maakt en riskeert dat vaderlief even op school verhaal komt halen? Denk je dat die geen angsten uitstaan, en met heel wat meer dreiging dan jij? Laf is daar idd het goede woord voor.
Jij bent niet realistisch. Je moet met keiharde bewijzen komen, of het bewijs moet nog aanwezig zijn. Hoe moet ik nu aantonen dat ooit iets gebeurd is waar ik niet eens getuige van was???????
christo schreef:
Ik kan er ook werkelijk met mijn hersens niet bij dat jij er rustig bij zit terwijl er ook maar één zo'n verhaal verteld wordt over wat ze met katten , honden, konijnen uithalen. Eén verhaal is voor mij al voldoende om zelf te vertrekken of de persoon in kwestie de deur te wijzen - en die komt er dan ook beslist niet meer in, al is het een broer of een zus. Klaar.
Ik erger me inwendig kapot. Maar ik kan in andermans huis iemand niet de deur wijzen. Zoals ik al zei, die lui komen hier niet.
christo schreef:
En nu klop je je op de borst omdat ze minder snel dit soort verhalen aan je vertellen? Geniet je van die verhalen of zo, want je vindt het kennelijk leuk om ze door te vertellen? En zij vinden het kennelijk leuk om ze nog steeds aan jou te vertellen. Waar komt dat plezier vandaan, dan?
Nogmaals: ben realistisch! Jij maakt ervan dat ik me op de borst klop. Slaat werkelijk nergens op. Ik vertel jullie waar mensen zich aan ergeren bij katten, en wat de gevolgen kunnen zijn. En dan klop ik me volgens jou op de borst. En zoals ik al eerder zei, maar jij hebt kennelijk verzuimd om dat te lezen omdat jij liever mij beschuldigt van “op de borst kloppen”, mensen vertellen mij die verhalen inmiddels niet meer. Dus… ze moeten wel gemerkt hebben hoe ik er tegen over sta, niet waar?
Ik kan je nog meer vertellen. Mijn vriend jaagt. Zijn jachtmaatjes hebben wel eens ooit een kat neergeschoten. Denk jij dat ik geen discussie met ze aangegaan ben? Over het leed dat ze iemand daarmee aan doen? Denk je dat het ze interesseerde? Je mag hun niet aan hun kindjes komen, dan worden ze ongelukkig. En "neeeeeeee, dat is absoluuuuuut niet te vergelijken met dieren". Nee het zal niet! Mensen kunnen stik ongelukkig zijn als ze hun huisdier verliezen, zeker als deze vermoord wordt. Ze staan er niet voor open, het komt ze niet uit.
Net zoals het jou niet uit komt om goed te lezen wat ik schrijf zodat je correcte conclusies kon trekken. Eigenlijk ben jij geen haar beter.
christo schreef:
Waarom sta je je zo voor op al het zgn goeds dat je ondanks alles nog weet te bewerkstelligen? Op wie denk je daarmee indruk te maken hier? En hoe oud ben je eigenlijk? Achtien, zestien, twintig? Je gedraagt je in deze discussie alles behalve volwassen, en provoceert erop los.
Idd om van te kotsen ja.
Liever dat jij het zegt dan iemand die volwassen is.

'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen