Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Jaap* schreef:Begrijp je dan niet dat iemand die ergens haat voor koestert helemaal geen aanleiding nodig heeft?
Iemand die ergens haat voor koetsert creeert z'n eigen redenen om die haat te botvieren. Dát staat er!
En iemand die wil kankeren/azijnpissen/haten vindt altijd wel een doelwit, maakt niet uit wat, als het zich maar niet kan verdedigen. Opeens is het niet de baan, de collega's, het slechtlopende huwelijk of de scheiding of de nasleep van een nare jeugd waardoor ze ongelukkig en gefrustreerd zijn, nee, het is de kat van de buren.

Tuurlijk :roll:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

christo schreef: En iemand die wil kankeren/azijnpissen/haten vindt altijd wel een doelwit, maakt niet uit wat, als het zich maar niet kan verdedigen. Opeens is het niet de baan, de collega's, het slechtlopende huwelijk of de scheiding of de nasleep van een nare jeugd waardoor ze ongelukkig en gefrustreerd zijn, nee, het is de kat van de buren.

Wat fijn dat jij iedereen hier zo goed kent :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

marian* schreef:
christo schreef: En iemand die wil kankeren/azijnpissen/haten vindt altijd wel een doelwit, maakt niet uit wat, als het zich maar niet kan verdedigen. Opeens is het niet de baan, de collega's, het slechtlopende huwelijk of de scheiding of de nasleep van een nare jeugd waardoor ze ongelukkig en gefrustreerd zijn, nee, het is de kat van de buren.

Voel je vooral niet aangesproken :wink: - maar leer mij mensen kennen... Vreemd toch dat mensen die goed in hun vel zitten veel beter om kunnen gaan met overlast door andere mensen en ook veel minder snel overlast ervaren. Of niet zo heel vreemd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

christo schreef: Voel je vooral niet aangesproken :wink: - maar leer mij mensen kennen... Vreemd toch dat mensen die goed in hun vel zitten veel beter om kunnen gaan met overlast door andere mensen en ook veel minder snel overlast ervaren. Of niet zo heel vreemd.
Hier ben ik het echt mee eens. Je bent er zelf bij om je te ergeren, boos te maken en weet ik wat allemaal. Ik heb daar geen zin in en dus heb ik van weinig mensen en nog minder dieren last. Ik vind het geen enkele moeite om een netje over mijn vijver te spannen. Veel minder moeite dan motivatie vinden om me jaar in jaar uit aan katten te gaan ergeren in ieder geval :ok:

Ik heb zelfs geen last van mijn directe buren, krakers met 10 + honden die altijd loslopen. Aanpassen en dan is het leven weer relaxed en alles klaar. Heerlijk! Leven en laten leven dus :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:Voel je vooral niet aangesproken :wink: - maar leer mij mensen kennen... Vreemd toch dat mensen die goed in hun vel zitten veel beter om kunnen gaan met overlast door andere mensen en ook veel minder snel overlast ervaren. Of niet zo heel vreemd.
Nou,ik voel me wél aangesproken want ik heb het ook niet op katten in mijn tuin en ik vind het ook niet leuk als mijn hond 's avonds laat uit zijn dak gaat als hij een van de buurkatten buiten ontwaart. :19:
Zodat ik vervolgens aangekeken wordt op een 's avonds laat blaffende hond.
En ja,leer mij ook mensen kennen.......ik zit redelijk goed in mijn vel hoor,maar als ik-zoals hier ook gezegd is-mijn hond gemuilkorfd in de tuin moet laten omdat een ander zijn huisdier niet bij zich wil houden dan gaat me dat een beetje erg ver.
Want aan de andere kant moet ik het dus wel toelaten dat mijn vijver leeg gevist wordt,mag ik in kattenpoep graaien en moet ik van mijn huis zo ongeveer een fort maken om geen katten binnen te krijgen.
Gaat me toch echt allemaal veel te ver.
En nee,ik ben geen kattenhater.
Laatst gewijzigd door marian* op 20 dec 2008 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

MARC_S schreef:
christo schreef: Voel je vooral niet aangesproken :wink: - maar leer mij mensen kennen... Vreemd toch dat mensen die goed in hun vel zitten veel beter om kunnen gaan met overlast door andere mensen en ook veel minder snel overlast ervaren. Of niet zo heel vreemd.
Hier ben ik het echt mee eens. Je bent er zelf bij om je te ergeren, boos te maken en weet ik wat allemaal. Ik heb daar geen zin in en dus heb ik van weinig mensen en nog minder dieren last. Ik vind het geen enkele moeite om een netje over mijn vijver te spannen. Veel minder moeite dan motivatie vinden om me jaar in jaar uit aan katten te gaan ergeren in ieder geval :ok:

Ik heb zelfs geen last van mijn directe buren, krakers met 10 + honden die altijd loslopen. Aanpassen en dan is het leven weer relaxed en alles klaar. Heerlijk! Leven en laten leven dus :ok:
En 't is ook nog goed voor je bloeddruk :ok: :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Valerie schreef:
S@ndr@ schreef:dacht het niet, ik wil geen buitenkooi voor mijn katten
net als dat ik een hond zou moeten muilkorven daar liggen voor mij de grenzen :wink:
dan liever geen beesten :19: als dat ik ze die ristrictie op moet leggen omdat een ander dat vindt dan is voor mij gevoelsmatig de lol eraf
Lopen jouw honden dan ook zonder toezicht buiten?
Ik heb nooit geen last van loslopende katten, wel van loslopende honden :19: , een kat die redt zich prima alleen buiten, een hond absoluuut niet :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

christo schreef: Wat ben jij bezig in dit topic. :roll: Wat een intolerantie, anderen voor stomme sukkels uitmaken en nog meer. En dan Jaap daarover op de vingers tikken :smile: om te gillen :mrgreen:

Ondertussen kijk jij lijdzaam toe hoe katten vermoord worden omdat je je niet ongemakkelijk wilt voelen op verjaardagen en wil je nog dat we medelijden met je hebben ook :eek:
Medelijden????? Ik zie dat het in jouw bovenkamer ook niet al te best is. :roll: En toekijken hoe dat katten vermoord worden? Waar heb ik dat ergens geschreven dat ik dat heb zien gebeuren???? Jij leest iets van mij en vervolgens verzin je er van alles bij. Het gaat niet echt goed met je he? Beetje frustie of zo?
Jaap* schreef:Dit gaat volgens jouw zeggen over mensen die katten in een kooi in het water smijten.
Je trekt het nu uit z'n verband, maar dáár komt mijn quote vandaan.
Het zijn je eigen woorden, "het zijn kattenhaters".
Ja, mensen die een kat vermoorden zijn in mijn ogen kattenhaters. Maar ik kreeg even de indruk dat jij iemand een kattenhater vond omdat die last had van een kattenhaar of zoiets. Oke, we hadden het dus even niet over hetzelfde geloof ik.
Maar volgens mij zit jij toch ook niet zo lekker in je vel. :wink:
marian* schreef: Nou,ik voel me wél aangesproken want ik heb het ook niet op katten in mijn tuin en ik vind het ook niet leuk als mijn hond 's avonds laat uit zijn dak gaat als hij een van de buurkatten buiten ontwaart. :19:
Zodat ik vervolgens aangekeken wordt op een 's avonds laat blaffende hond.
En ja,leer mij ook mensen kennen.......ik zit redelijk goed in mijn vel hoor,maar als ik-zoals hier ook gezegd is-mijn hond gemuilkorfd in de tuin moet laten omdat een ander zijn huisdier niet bij zich wil houden dan gaat me dat een beetje erg ver.
Want aan de andere kant moet ik het dus wel toelaten dat mijn vijver leeg gevist wordt,mag ik in kattenpoep graaien en moet ik van mijn huis zo ongeveer een fort maken om geen katten binnen te krijgen.
Gaat me toch echt allemaal veel te ver.
En nee,ik ben geen kattenhater.
Hier idem, en ik ben ook geen kattenhater. Ik zou ze namelijk niet kunnen doden.
S@ndr@ schreef:
Ik heb nooit geen last van loslopende katten, wel van loslopende honden :19: , een kat die redt zich prima alleen buiten, een hond absoluuut niet :wink:
De een heeft hier last van, de ander daarvan. MAar wat geeft iemand het recht om te bepalen waar je last van mag hebben? jij veroordeelt mij op het feit dat ik last zou hebben van loslopende katten. Ik kan jou net zo goed van hetzelfde veroordelen bij loslopende honden. Lees hoe veel andere mensen loslopende katten ervaren. Wie ben jij om dat te bagatelliseren?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

iones schreef:
S@ndr@ schreef:ja maar wat voor last dan :19: ,
en wat die mensen doen is dusdanig idioot dat ik niet voor mezelf zou instaan als ik ze zou betrappen :19:
dat soort mensen zou ik niet eens willen kennen :devil:
Heb ik geen keuze in. Het is niet prettig voor mij om in hun gezelschap te zijn. MAar ze zijn schoonfamilie van schoonfamilie en ik zie ze op verjaardagen. Ze verachten dieren. Een dierenleven is in hun ogen helemaal niets.
Ze zeggen hoe ze een konijn hebben gedood omdat het beet en gromde naar hun zoontje. Ze hielden er geen rekening mee dat het diertje bang was voor het kind. SNappen ze niet, want ze verdiepen zich er niet in. Het interesseert ze geen ene reet.
Als ik zeg dat je een konijn dagelijks een beetje moet voeren, omdat het anders te dik wordt en zich niet meer schoon kan houden met het gevolg maden onder het staartje in de zomer.... kijken ze me aan en vinden ze me overdreven. Ze zeggen "ja maar ik ga niet elke dag... heb ik geen tijd voor". Daar zakt je broek toch van af? Denk je dat je zulke mensen tot inzicht kan brengen>? Ik heb het heus wel geprobeerd. Maar mensen leren geen dingen die ze niet willen leren.
Het zijn ook kattenhaters. Ze willen ze gewoon niet in de tuin. Dat er mensen achter zo'n kat zitten die zielsveel van hun dier houden, dat snappen ze niet. Kunnen ze niet bevatten en ze staan er niet voor open. Want zíj houden toch ook niet van dieren? Dan anderen dus ook niet. Zo is hun uitgangspunt. Ze weten hoe ik er over denk. En daarom zullen ze echt niets zeggen wat ze met zo'n kat doen als ze die in handen krijgen. Ze houden hun mond. Ook als ik er nog een 2e keer naar vraag. Voel je hem?

Zulke mensen verander je niet. Ik probeer echter mijn neefjes wel liefde voor dieren bij te brengen. Zij zijn de toekomst, en ik hoop dat ik daar iets mee kan recht trekken.
Het dikgedrukte alleen al zegt mij genoeg. Erg voor je dat jij zulke mensen in jouw omgeving hebt, ja. Maar nog een stukje erger voor de katten die ze te grazen krijgen en de eigenaren van die katten, vind je niet?

Deze hele discussie over hoe het je eigen schuld is als jouw loslopende kat iets overkomt word vooral gedreven door jouw schuldgevoel t.o.v. de eigenaren van die katten die door jouw schoonfamilie worden afgemaakt. Maar ja, als je hen af kunt schilderen als stomme sukkels die niet weten hoe ze voor hun kat kunnen zorgen, ben jij van dat schuldgevoel af :roll: Blame the victim, noemen ze dat - het slachtoffer heeft er zogenaamd om gevraagd dat hun kat spoorloos verdwijnt.

Dat is jouw agenda hier, en erg veel nut heeft het discussieren met jou dan ook niet :roll:
S@ndr@
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
De een heeft hier last van, de ander daarvan. MAar wat geeft iemand het recht om te bepalen waar je last van mag hebben? jij veroordeelt mij op het feit dat ik last zou hebben van loslopende katten. Ik kan jou net zo goed van hetzelfde veroordelen bij loslopende honden. Lees hoe veel andere mensen loslopende katten ervaren. Wie ben jij om dat te bagatelliseren?
Waar zie jij mijn veroordeling dan ik hou er niet van als mensen mij woorden in de mond leggen :neenee:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef: Ik ken mensen die er last van hebben. En daar zitten kattenmoordenaars tussen. Ik weet dat ze het doen, maar ze vertellen het mij niet. Want als ik vraag wat ze doen met de katten die ze in de vangkooi hebben gevangen, zeggen ze niets.......
Jj hebt best wat kattenmoordenaars in je vrienden en kennissekring zitten zeg want dit schreefje in een ander topic en nee ook daar deed je niets aan
:piew: :kotz:
iones schreef: Ik ken trouwens iemand (van de politie notabene) die katten altijd opsloot in een schuurtje. Met zijn jack russel. Nu gaan jullie natuurlijk ook beweren dat die katten het wonnen. Niet dus. Ze gingen er aan.
tineke

MARC_S schreef: Hier ben ik het echt mee eens. Je bent er zelf bij om je te ergeren, boos te maken en weet ik wat allemaal. Ik heb daar geen zin in en dus heb ik van weinig mensen en nog minder dieren last. Ik vind het geen enkele moeite om een netje over mijn vijver te spannen. Veel minder moeite dan motivatie vinden om me jaar in jaar uit aan katten te gaan ergeren in ieder geval :ok:

Mee eens :ok:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

christo schreef:
marian* schreef:

Voel je vooral niet aangesproken :wink: - maar leer mij mensen kennen... Vreemd toch dat mensen die goed in hun vel zitten veel beter om kunnen gaan met overlast door andere mensen en ook veel minder snel overlast ervaren. Of niet zo heel vreemd.
Helemaal niet vreemd. :wink: Maar je kunt nog zo goed in je vel zitten, als de buren dag en nacht aan het boren zijn kan men zich toch wel behoorlijk gaan ergeren, zo kan men ook na aldoor overlast van katten hebben zich daaraan gaan ergeren. Ook niet vreemd dan. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

S@ndr@ schreef:
Valerie schreef:
net als dat ik een hond zou moeten muilkorven daar liggen voor mij de grenzen :wink:
dan liever geen beesten :19: als dat ik ze die ristrictie op moet leggen omdat een ander dat vindt dan is voor mij gevoelsmatig de lol eraf
Toen ik vannacht de honden uit liet schoot er een kat een weg over, 2 auto's vol in de remmen en kat ontkwam aan een aanrijding. Gelukkig was het snachts en zaten er geen auto's achter. Helaas heb ik, alleen op deze weg, al meerdere aanrijdingen gezien/gehoord waar mens en/of kat minder goed vanaf kwamen. Dan nog afgezien van de geestelijke impact die het dood/aan rijden van een kat op sommige mensen heeft.

Katten redden zich helemaal niet altijd maar prima buiten, getuige o.a. het aantal zieke/gewonde/dode katten elke dag weer. :19:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

De buurkat "from Hell" :mrgreen: :wink:

Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Chione schreef:
S@ndr@ schreef:
Valerie schreef:
Toen ik vannacht de honden uit liet schoot er een kat een weg over, 2 auto's vol in de remmen en kat ontkwam aan een aanrijding. Gelukkig was het snachts en zaten er geen auto's achter. Helaas heb ik, alleen op deze weg, al meerdere aanrijdingen gezien/gehoord waar mens en/of kat minder goed vanaf kwamen. Dan nog afgezien van de geestelijke impact die het dood/aan rijden van een kat op sommige mensen heeft.

Katten redden zich helemaal niet altijd maar prima buiten, getuige o.a. het aantal zieke/gewonde/dode katten elke dag weer. :19:
Scheelt natuurlijk een heel eind waar je woont :19:
iones
Zeer actief

christo schreef:
Het dikgedrukte alleen al zegt mij genoeg. Erg voor je dat jij zulke mensen in jouw omgeving hebt, ja. Maar nog een stukje erger voor de katten die ze te grazen krijgen en de eigenaren van die katten, vind je niet?
Ik begrijp deze opmerking niet zo goed. Waar slaat dit op?
christo schreef: Deze hele discussie over hoe het je eigen schuld is als jouw loslopende kat iets overkomt word vooral gedreven door jouw schuldgevoel t.o.v. de eigenaren van die katten die door jouw schoonfamilie worden afgemaakt. Maar ja, als je hen af kunt schilderen als stomme sukkels die niet weten hoe ze voor hun kat kunnen zorgen, ben jij van dat schuldgevoel af :roll: Blame the victim, noemen ze dat - het slachtoffer heeft er zogenaamd om gevraagd dat hun kat spoorloos verdwijnt.
Het is schoonfamilie van mijn zwager eigenlijk. Ik heb gelukkig niet veel met ze te maken. En mijn zwager heb ik al uitgelegd hoe hij met konijnen om hoort te gaan. Dat heb ik ook hier al beschreven.
christo schreef: Dat is jouw agenda hier, en erg veel nut heeft het discussieren met jou dan ook niet :roll:
En wat is jouw agenda hier dan? Azijn pissen? Want daar lijkt het een beetje op,.
tineke schreef:
iones schreef: Ik ken mensen die er last van hebben. En daar zitten kattenmoordenaars tussen. Ik weet dat ze het doen, maar ze vertellen het mij niet. Want als ik vraag wat ze doen met de katten die ze in de vangkooi hebben gevangen, zeggen ze niets.......
Jj hebt best wat kattenmoordenaars in je vrienden en kennissekring zitten zeg want dit schreefje in een ander topic en nee ook daar deed je niets aan
iones schreef: Ik ken trouwens iemand (van de politie notabene) die katten altijd opsloot in een schuurtje. Met zijn jack russel. Nu gaan jullie natuurlijk ook beweren dat die katten het wonnen. Niet dus. Ze gingen er aan.
Die kotssmiley van jou zegt een hoop over jou!
Ik schreef daar hetzelfde verhaal als hier, over die rosella's. Ik zei al, je kunt mensen hier niet veranderen. Ik heb het al ooit geprobeerd. De manier waarop de jack russel gehouden werd, die nu inmiddels hier zit. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat je zo niet met honden om gaat. Ik bereikte helemaal niets!
En wat moet ik doen als mensen zeggen dat ze dit of dat met dieren doen????? Wat?????
Naar de politie gaan en zeggen "die zegt dat ie katten verdrinkt" of "die zegt dat hij katten opsluit bij zijn kwaaie hond"? En dan?

Ik heb ooit 2 jonge katjes meegenomen die aan hun lot overgelaten waren. Ze waren gedoemd om eerst blind te worden en vervolgens te verhongeren. Ik heb ingegrepen en ze maken het nu goed. En de mensen hier hebben wel in de gaten hoe ik over dieren denk. En ze vertellen mij niet allemaal meer wat ze uit spoken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tineke

iones schreef:
tineke schreef:
Die kotssmiley van jou zegt een hoop over jou!
Ik schreef daar hetzelfde verhaal als hier, over die rosella's. Ik zei al, je kunt mensen hier niet veranderen. Ik heb het al ooit geprobeerd. De manier waarop de jack russel gehouden werd, die nu inmiddels hier zit. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat je zo niet met honden om gaat. Ik bereikte helemaal niets!
En wat moet ik doen als mensen zeggen dat ze dit of dat met dieren doen????? Wat?????
Naar de politie gaan en zeggen "die zegt dat ie katten verdrinkt" of "die zegt dat hij katten opsluit bij zijn kwaaie hond"? En dan?

Ik heb ooit 2 jonge katjes meegenomen die aan hun lot overgelaten waren. Ze waren gedoemd om eerst blind te worden en vervolgens te verhongeren. Ik heb ingegrepen en ze maken het nu goed. En de mensen hier hebben wel in de gaten hoe ik over dieren denk. En ze vertellen mij niet allemaal meer wat ze uit spoken.
Die kotsmiley van mij zegt hoe ik over jou denk en het feit dat je weet dat er vreselijke dingen met dieren gebeuren maar er weigert iets aan te doen onder de noemer je kunt mensen niet veranderen hier.
Al zit daar waarschijnlijk wel een kern van waarheid in want de laffe rat die jij blijkt te zijn verandert klaarblijkelijk ook niet.
S@ndr@
Zeer actief

tja, een tekort aan daglicht is niet goed voor de kerst gedachte blijkbaar :denken: :smile:
iones
Zeer actief

tineke schreef:
Die kotsmiley van mij zegt hoe ik over jou denk en het feit dat je weet dat er vreselijke dingen met dieren gebeuren maar er weigert iets aan te doen onder de noemer je kunt mensen niet veranderen hier.
Al zit daar waarschijnlijk wel een kern van waarheid in want de laffe rat die jij blijkt te zijn verandert klaarblijkelijk ook niet.
Die kotssmiley zou je toch beter op jezelf kunnen betrekken dan. Want mensen zoals jij, die over anderen oordelen, ook nog eens met ongefundeerde redenen vanachter hun schermpje, zonder inhoudelijk in te gaan op de reacties die zijn pas echt om te kotsen. Je geeft niet eens antwoord op mijn vragen hoe ik dat zou moeten aanpakken. Daar ben je nog te beroerd voor.

Verder negeer je mijn opmerking dat mensen inmiddels in de gaten hebben hoe ik over bepaalde zaken denk en mij dus bepaalde dingen niet meer vertellen, waaruit mijn poging blijkt om ze tot inzicht te brengen.
Ik heb vroeger ooit de DB afgestuurd op een broodfokker. Maar die hebben ook al niets uit kunnen richten.
Fin
Zeer actief

iones schreef:
tineke schreef:
Die kotssmiley zou je toch beter op jezelf kunnen betrekken dan. Want mensen zoals jij, die over anderen oordelen, ook nog eens met ongefundeerde redenen vanachter hun schermpje, zonder inhoudelijk in te gaan op de reacties die zijn pas echt om te kotsen. Je geeft niet eens antwoord op mijn vragen hoe ik dat zou moeten aanpakken. Daar ben je nog te beroerd voor.

Verder negeer je mijn opmerking dat mensen inmiddels in de gaten hebben hoe ik over bepaalde zaken denk en mij dus bepaalde dingen niet meer vertellen, waaruit mijn poging blijkt om ze tot inzicht te brengen.
Ik heb vroeger ooit de DB afgestuurd op een broodfokker. Maar die hebben ook al niets uit kunnen richten.
De DB kan te weinig tegen broodfokkers uitrichten omdat broodfokken an sich niet tegen de wet is, plus de dieren in kwestie zijn eigendom van de broodfokker zelf. Hier wordt andermans eigendom vernield, plus er is sprake van regelrechte dierenmishandeling. Dus als antwoord op jouw 'vraag' hoe je e.e.a. wel aan kunt pakken: naar de politie gaan en melding maken. Naar de DB gaan en melding maken. Dan maar ruzie met je zwager en wat minder verjaardagen te vieren.

Denk je dat je alleen staat in het moeite hebben met melding maken en aangifte doen? Hoe denk je dat het is voor mensen die op moeten treden tegen buren die hun kinderen mishandelen? De leraar die daar melding van maakt en riskeert dat vaderlief even op school verhaal komt halen? Denk je dat die geen angsten uitstaan, en met heel wat meer dreiging dan jij? Laf is daar idd het goede woord voor.

Ik kan er ook werkelijk met mijn hersens niet bij dat jij er rustig bij zit terwijl er ook maar één zo'n verhaal verteld wordt over wat ze met katten , honden, konijnen uithalen. Eén verhaal is voor mij al voldoende om zelf te vertrekken of de persoon in kwestie de deur te wijzen - en die komt er dan ook beslist niet meer in, al is het een broer of een zus. Klaar.

En nu klop je je op de borst omdat ze minder snel dit soort verhalen aan je vertellen? Geniet je van die verhalen of zo, want je vindt het kennelijk leuk om ze door te vertellen? En zij vinden het kennelijk leuk om ze nog steeds aan jou te vertellen. Waar komt dat plezier vandaan, dan?

Waarom sta je je zo voor op al het zgn goeds dat je ondanks alles nog weet te bewerkstelligen? Op wie denk je daarmee indruk te maken hier? En hoe oud ben je eigenlijk? Achtien, zestien, twintig? Je gedraagt je in deze discussie alles behalve volwassen, en provoceert erop los.

Idd om van te kotsen ja.
iones
Zeer actief

christo schreef:
De DB kan te weinig tegen broodfokkers uitrichten omdat broodfokken an sich niet tegen de wet is, plus de dieren in kwestie zijn eigendom van de broodfokker zelf.
Dierenmishandeling = dierenmishandeling. Deze honden zaten dusdanig onder de vlooien dat hun ruggen kaal waren. En ze zaten in de ontlasting. En het ergste heeft de DB niet gezien, omdat de broodfokker die verblijven niet liet zien. Ik wist wel waar ze moesten kijken en ik had nog verzocht om eerst contact met mij op te nemen voordat ze er naartoe gingen. Helaas…. Niet gedaan, dus half werk geleverd.
christo schreef: Hier wordt andermans eigendom vernield, plus er is sprake van regelrechte dierenmishandeling. Dus als antwoord op jouw 'vraag' hoe je e.e.a. wel aan kunt pakken: naar de politie gaan en melding maken. Naar de DB gaan en melding maken. Dan maar ruzie met je zwager en wat minder verjaardagen te vieren.
Heb je ooit gehoord van het woord “bewijs”? Mensen kunnen zoveel zeggen. Je kunt niet naar de politie gaan en beweren “die heeft dit of dat gezegd”. Daar kunnen ze niets mee. Dat weet jij toch net zo goed als ik? Daarnaast, zoals ik al zei, die buurman met die rosella’s, heeft mij ooit verteld dat hij dat vroeger gedaan heeft. Daar kan de politie óók niets mee.
En dingen die mensen mij niet vertellen, daar kan de politie ook niets mee. Dus dat verhaal van de schoonfamilie van mijn zwager, waarvan ik overtuigd ben dat ze katten “opruimen”, daar zwijgen ze over. Dat heb ik er duidelijk bij verteld. Ik vroeg er 2x naar en ze gaven geen antwoord. Alles bij elkaar opgeteld: hun haat naar katten, hun onverschillige mentaliteit naar dieren toe, het zetten van een vangkooi, en vervolgens niet vertellen wat ze met zo’n dier doen… trek je conclusie maar. Maar wat kan de politie daar mee?
christo schreef: Denk je dat je alleen staan in het moeite hebben met melding maken en aangifte doen? Hoe denk je dat het is voor mensen die op moeten treden tegen buren die hun kinderen mishandelen? De leraar die daar melding van maakt en riskeert dat vaderlief even op school verhaal komt halen? Denk je dat die geen angsten uitstaan, en met heel wat meer dreiging dan jij? Laf is daar idd het goede woord voor.
Jij bent niet realistisch. Je moet met keiharde bewijzen komen, of het bewijs moet nog aanwezig zijn. Hoe moet ik nu aantonen dat ooit iets gebeurd is waar ik niet eens getuige van was???????

christo schreef: Ik kan er ook werkelijk met mijn hersens niet bij dat jij er rustig bij zit terwijl er ook maar één zo'n verhaal verteld wordt over wat ze met katten , honden, konijnen uithalen. Eén verhaal is voor mij al voldoende om zelf te vertrekken of de persoon in kwestie de deur te wijzen - en die komt er dan ook beslist niet meer in, al is het een broer of een zus. Klaar.
Ik erger me inwendig kapot. Maar ik kan in andermans huis iemand niet de deur wijzen. Zoals ik al zei, die lui komen hier niet.

christo schreef: En nu klop je je op de borst omdat ze minder snel dit soort verhalen aan je vertellen? Geniet je van die verhalen of zo, want je vindt het kennelijk leuk om ze door te vertellen? En zij vinden het kennelijk leuk om ze nog steeds aan jou te vertellen. Waar komt dat plezier vandaan, dan?
Nogmaals: ben realistisch! Jij maakt ervan dat ik me op de borst klop. Slaat werkelijk nergens op. Ik vertel jullie waar mensen zich aan ergeren bij katten, en wat de gevolgen kunnen zijn. En dan klop ik me volgens jou op de borst. En zoals ik al eerder zei, maar jij hebt kennelijk verzuimd om dat te lezen omdat jij liever mij beschuldigt van “op de borst kloppen”, mensen vertellen mij die verhalen inmiddels niet meer. Dus… ze moeten wel gemerkt hebben hoe ik er tegen over sta, niet waar?

Ik kan je nog meer vertellen. Mijn vriend jaagt. Zijn jachtmaatjes hebben wel eens ooit een kat neergeschoten. Denk jij dat ik geen discussie met ze aangegaan ben? Over het leed dat ze iemand daarmee aan doen? Denk je dat het ze interesseerde? Je mag hun niet aan hun kindjes komen, dan worden ze ongelukkig. En "neeeeeeee, dat is absoluuuuuut niet te vergelijken met dieren". Nee het zal niet! Mensen kunnen stik ongelukkig zijn als ze hun huisdier verliezen, zeker als deze vermoord wordt. Ze staan er niet voor open, het komt ze niet uit.

Net zoals het jou niet uit komt om goed te lezen wat ik schrijf zodat je correcte conclusies kon trekken. Eigenlijk ben jij geen haar beter.
christo schreef: Waarom sta je je zo voor op al het zgn goeds dat je ondanks alles nog weet te bewerkstelligen? Op wie denk je daarmee indruk te maken hier? En hoe oud ben je eigenlijk? Achtien, zestien, twintig? Je gedraagt je in deze discussie alles behalve volwassen, en provoceert erop los.

Idd om van te kotsen ja.
Liever dat jij het zegt dan iemand die volwassen is. :wink:
Fin
Zeer actief

Op wat de politie met je melding doet, heb je weinig invloed, ja, en heus, ik heb van bewijslast gehoord :wink: . Maar dat zou er mij beslist niet van weerhouden om melding te maken, en keer op keer op keer ook. Idem met de dierenbescherming. Ik vind dat je dat moreel verplicht bent.
iones
Zeer actief

christo schreef:Op wat de politie met je melding doet, heb je weinig invloed, ja, en heus, ik heb van bewijslast gehoord :wink: . Maar dat zou er mij beslist niet van weerhouden om melding te maken, en keer op keer op keer ook. Idem met de dierenbescherming. Ik vind dat je dat moreel verplicht bent.
Met het gevolg dat ze je niet meer serieus nemen als er écht een keer iets is!
Nogmaals, realistisch zijn!
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef: Maar dat zou er mij beslist niet van weerhouden om melding te maken, en keer op keer op keer ook. Idem met de dierenbescherming. Ik vind dat je dat moreel verplicht bent.
De DB hier in Nederland is een machteloze en aan het handje van Den Haag mee lopende organisatie.
En als je belt moet je wel met heel goede bewijzen komen eer ze iets kunnen doen.Hun handen zijn aan alle kanten gebonden.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

iones schreef:
christo schreef:Op wat de politie met je melding doet, heb je weinig invloed, ja, en heus, ik heb van bewijslast gehoord :wink: . Maar dat zou er mij beslist niet van weerhouden om melding te maken, en keer op keer op keer ook. Idem met de dierenbescherming. Ik vind dat je dat moreel verplicht bent.
Met het gevolg dat ze je niet meer serieus nemen als er écht een keer iets is!
Nogmaals, realistisch zijn!
Ach, mijn oprechte excuses. Jij hebt hier echt goed over nagedacht, hoor!

Misschien kun je iemand langsturen die wel serieus genoeg overkomt om serieus genomen te worden? Melding maken, lieve schat, is precies dat. Je vertelt de politie van mogelijke strafbare feiten die gaande zijn in jouw omgeving. Aangiftes worden op bewijslast beoordeeld. Melding maken is gewoon melding maken.

Je kunt er overigens donder op zeggen dat die lui die zo met andermans katten omgaan, meer op hun kerfstok hebben dan alleen katten moorden.
iones
Zeer actief

christo schreef: Ach, mijn oprechte excuses. Jij hebt hier echt goed over nagedacht, hoor!
Is dat alles wat je kunt bedenken? Weet je geen antwoord meer?
christo schreef: Misschien kun je iemand langsturen die wel serieus genoeg overkomt om serieus genomen te worden? Melding maken, lieve schat, is precies dat. Je vertelt de politie van mogelijke strafbare feiten die gaande zijn in jouw omgeving. Aangiftes worden op bewijslast beoordeeld. Melding maken is gewoon melding maken.
Joh, ze gaan nog niet eens als er echt aantoonbaar iets gebeurt! Jij bent alle realiteit uit het oog verloren en je weet helemaal niet hoe het werkt. Je blijft dom volhouden dat je voor elk wissewasje (en dingen die je niet kunt aantonen zijn in de ogen van de politie wissewasjes) de politie er op af kunt sturen. Als je ziet dat ergens ingebroken wordt in een auto, en je belt, dan gaan ze er nog niet eens op af!
christo schreef: Je kunt er overigens donder op zeggen dat die lui die zo met andermans katten omgaan, meer op hun kerfstok hebben dan alleen katten moorden.
Nee, dat niet. Het zijn geen inbrekers of rovers, ze vallen andere dieren verder niet lastig en mensen ook niet. Dat weet ik zeker.

Maar ik ben wel al heel veel mensen tegengekomen die heel laag tegen een kattenleven aan kijken, als ik mijn eigen verhalen hierboven zo bekijk.
Fin
Zeer actief

marian* schreef:
christo schreef: Maar dat zou er mij beslist niet van weerhouden om melding te maken, en keer op keer op keer ook. Idem met de dierenbescherming. Ik vind dat je dat moreel verplicht bent.
De DB hier in Nederland is een machteloze en aan het handje van Den Haag mee lopende organisatie.
En als je belt moet je wel met heel goede bewijzen komen eer ze iets kunnen doen.Hun handen zijn aan alle kanten gebonden.
Qua een heleboel zaken die mensen hun eigen dieren (= voor de wet eigendommen) aandoen wel. Wettelijk ligt het heel wat anders als je andermans dier iets aandoet.

Maar daar gaat het gewoon niet om. Als het gaat om kindermishandeling kunnen de diverse instanties zonder bewijzen ook niet zo heel veel doen. Maar als de buren/onderwijzers/huisartsen zich stil houden staan die instanties al helemaal met lege handen.

Er is nooit een excuus om niet jouw stukje verantwoordelijkheid te nemen.
iones
Zeer actief

christo schreef:
Maar daar gaat het gewoon niet om. Als het gaat om kindermishandeling kunnen de diverse instanties zonder bewijzen ook niet zo heel veel doen. Maar als de buren/onderwijzers/huisartsen zich stil houden staan die instanties al helemaal met lege handen.
Ook die mensen moeten aantoonbare redenen opgeven waarom ze vermoeden dat kinderen mishandeld worden en eerder durven ze hun mond ook niet open te doen. Kindermishandeling is een hele zware beschuldiging en je haalt een gezinsleven helemaal ondersteboven. DAn wil je toch wel gegronde redenen hebben voordat je dat op z'n kop gooit en de politie en kinderbescherming op hun dak stuurt.
Het gaat dan niet om een enkele keer een blauw plekje of een enkele klap die je hebt zien uitdelen. Het gaat om herhaaldelijke "ongelukjes", veelvuldig geschreeuw en gehuil.

Maar ik geloof dat jij er minder moeite mee hebt om "alvast" de politie ergens op af te sturen als je een licht vermoeden hebt. Hiermee gooi je je hele geloofwaardigheid op de schop.
Fin
Zeer actief

iones schreef:
christo schreef: Ach, mijn oprechte excuses. Jij hebt hier echt goed over nagedacht, hoor!
Is dat alles wat je kunt bedenken? Weet je geen antwoord meer?
christo schreef: Misschien kun je iemand langsturen die wel serieus genoeg overkomt om serieus genomen te worden? Melding maken, lieve schat, is precies dat. Je vertelt de politie van mogelijke strafbare feiten die gaande zijn in jouw omgeving. Aangiftes worden op bewijslast beoordeeld. Melding maken is gewoon melding maken.
Joh, ze gaan nog niet eens als er echt aantoonbaar iets gebeurt! Jij bent alle realiteit uit het oog verloren en je weet helemaal niet hoe het werkt. Je blijft dom volhouden dat je voor elk wissewasje (en dingen die je niet kunt aantonen zijn in de ogen van de politie wissewasjes) de politie er op af kunt sturen. Als je ziet dat ergens ingebroken wordt in een auto, en je belt, dan gaan ze er nog niet eens op af!
christo schreef: Je kunt er overigens donder op zeggen dat die lui die zo met andermans katten omgaan, meer op hun kerfstok hebben dan alleen katten moorden.
Nee, dat niet. Het zijn geen inbrekers of rovers, ze vallen andere dieren verder niet lastig en mensen ook niet. Dat weet ik zeker.

Maar ik ben wel al heel veel mensen tegengekomen die heel laag tegen een kattenleven aan kijken, als ik mijn eigen verhalen hierboven zo bekijk.
Ik denk dat jij alle realiteit uit het oog verloren hebt als je denkt dat er veel van dit soort lui rondlopen - alleen omdat jij er zoveel in je omgeving hebt. Ik zou maar eens goed nadenken over het gezelschap waarin je verkeert - en of je die ooit in de buurt zou willen hebben van je kinderen. Dat uitschot waar jij mee omgaat zou ik nog in geen kilometer in mijn eigen buurt willen hebben, laat staan bij alles wat mij lief en dierbaar is.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”