Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
goud schreef:Belastingdienst tippen??? Want zo klus je leuk bij!!
Verrader
Zou ik nooit doen. Maar in ons ras is het een keer voorgekomen dat de belastingdienst i.v.m met zeer veel nestten van honden van een bepaalde fokker / ster inzage wilde. Natuurlijk is daar geen gehoor aan gegeven door de club. Maar de verader slaapt niet , bleek dus ook in dit geval. Maar met 300 dekkingen, mag je je toch wel afvragen waar mensen mee bezig zijn.
Gr.
Maggie
goud schreef:Maar met 300 dekkingen, mag je je toch wel afvragen waar mensen mee bezig zijn.
Inderdaad. Dat geldt in mijn ogen dan niet alleen voor de reu-eigenaar die die 300 dekkingen geïncasseerd heeft maar toch net zo goed voor al die teven-eigenaren die massaal in de rij zijn gaan staan voor die ene reu.
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik als teven-eigenaar 299 die reu nog neem.
goud schreef:Maar met 300 dekkingen, mag je je toch wel afvragen waar mensen mee bezig zijn.
Inderdaad. Dat geldt in mijn ogen dan niet alleen voor de reu-eigenaar die die 300 dekkingen geïncasseerd heeft maar toch net zo goed voor al die teven-eigenaren die massaal in de rij zijn gaan staan voor die ene reu.
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik als teven-eigenaar 299 die reu nog neem.
En dan moet je je ook nog afvragen hoe "zorgvuldig / hygienisch" zijn de dekkingen. De reu kan er ook nog wel een besmetting mee oplopen en dat verder verspreiden. Wordt daaraan ook wel eens gedacht?
Bah!
Maggie
Verrader
Zou ik nooit doen. Maar in ons ras is het een keer voorgekomen dat de belastingdienst i.v.m met zeer veel nestten van honden van een bepaalde fokker / ster inzage wilde. Natuurlijk is daar geen gehoor aan gegeven door de club. Maar de verader slaapt niet , bleek dus ook in dit geval. Maar met 300 dekkingen, mag je je toch wel afvragen waar mensen mee bezig zijn.
Gr.
Maggie
dat komt omdat wanneer je meer dan 2 nesten per jaar fokt of meer dan 20 pups per jaar en dat elk jaar dat je voor de belastingdienst geen hobby fokker meer bent en dan dien je daar OB over te betalen,. logisch want als je veel fokt kan je dat zeker zien als extra inkomsten en dan moet je belasting betalen.
hoe dat dan met een dekreu zit weet ik niet overigens
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Maar wat als blijkt dat pupkopers alleen de naam van de vader belangrijk vinden? Dat is bij een aantal rassen de reden dat mensen naar een beperkt groepje reuen gaan.
Kun je wel zeggen: aan zulke mensen verkoop ik geen pups, maar in sommige rassen gaat het anders dan "bij ons".
Wat betreft het door mij aangehaalde voorbeeld: er blijven nog 90 % dekkingen over van andere reuen en daar zullen ook reuen bij zijn, die op andere criteria dan uiterljk of africhtingskampioen gekozen worden en slechts enkele dekkingen per jaar hebben. Zij zullen geen grote invloed hebben op het ras, maar zij zorgen er wel voor dat er altijd nog alternatieve lijnen beschikbaar blijven.
Verrader
Gr.
Maggie
Kan me niet voorstellen dat de Belastingdienst alleen maar aan de rasvereniging heeft gedacht. Ik denk dat de RvB toch echt wel inzage zou moeten verstrekken.
*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)* **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
300 nestjes Dat is echt veel. Het zal denk is per ras wel verschillen, maar dit dan toch nooit goed zijn. En wie gaat er dan als fatsoenlijke fokker nog met zijn teef naar die reu? Als reueneigenaar kun je nog zo naief zijn om te denken dat jouw geweldige reu zo een goeie bijdrage geeft aan het ras. Maar als goeie fokker zou je toch echt beter moeten weten. Overigens geldt bij de RV van de schapendoes 5 dekkingen en bij gebleken geschiktheid nog eens 2 of 3.
ik vind dat ze het zoiezo helemaal moeten veranderen
dat tussen het eerste nestje en het tweede minimaal een jaar tussen moet zitten
om te kijken hoe zo'n hond vererft
als je het eerste jaar al 60 keer fokt
en dan blijkt dat er een erfelijke afwijking,
ik geniet van het leven ik geniet van de zon ik doe de deur open en pleur van het balkon
300! nestjes :N: Mijn god daar hoef ik echt geen pup van ook al is het een wereldhond. Dat de rasvereniging niet ingrijpt, het zal later maar blijken dat mister wereldhond toch niet zo geweldig is. :N:
Ik wist wel dat ik het fout deed
Tot nu toe heb ik dekkingen afgeketst omdat ik meneer nog te jong vond en nog niet alle onderzoeken gehad heeft. Stom stom stom
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan