Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spiertrekkingen tijdens het slapen
Moderator: moderatorteam
-
zino
- geregistreerd lid
spiertrekkingen tijdens het slapen
Hallo,
tijdens het slapen heeft Zino zeker een 5 tal minuten last van spiertrekkingen. Heeft nog iemand hier last van? Kan dit kwaad?
Groetjs Zino
tijdens het slapen heeft Zino zeker een 5 tal minuten last van spiertrekkingen. Heeft nog iemand hier last van? Kan dit kwaad?
Groetjs Zino
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Als een hond droomt is hij druk bezig om de opgedane indrukken te verwerken. Je moet slapende honden sowieso niet wakker maken
, maar een dromende hond eigelijk vooral niet. Om dat (belangrijke) proces niet te verstoren
Vaak zie je een hond meer en intensiever dromen als er op een dag veel nieuwe indrukken zijn opgedaan
Vaak zie je een hond meer en intensiever dromen als er op een dag veel nieuwe indrukken zijn opgedaan
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
linlin
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hahaha dat herken ik... dat doet Xena ook, ze gaat me dan tekeer :N: waartegen ze dat in haar droom doet wil ik maar niet wetenlinlin schreef:soms word ik er zelfs wakker van. boe ligt dan tegen me aan te schudden, wiebelen en binnensmonds te blaffen en grommen.
de snoes.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hanneke2
- Zeer actief
Als ze een nachtmerrie hebben moet je ze wel wakker maken. (Voorzichtig.)Jaap* schreef:Als een hond droomt is hij druk bezig om de opgedane indrukken te verwerken. Je moet slapende honden sowieso niet wakker maken, maar een dromende hond eigelijk vooral niet. Om dat (belangrijke) proces niet te verstoren
![]()
Gewoon leuk dromen vind ik altijd wel grappig om te zien. Beetje binnensmonds blaffen of opeens keihard gaan kwispelen...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja, hier wordt ook heel veel gekwispeld in de slaap, en ook getrappeld en geblaftHanneke2 schreef:Gewoon leuk dromen vind ik altijd wel grappig om te zien. Beetje binnensmonds blaffen of opeens keihard gaan kwispelen...
Echt heeeeeeel vertederend vind ik dat
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dan ervaart Osa haar dagelijkse uitlaatrondje en maaltijd wel als heel enerverendJaap* schreef:Als een hond droomt is hij druk bezig om de opgedane indrukken te verwerken. Je moet slapende honden sowieso niet wakker maken, maar een dromende hond eigelijk vooral niet. Om dat (belangrijke) proces niet te verstoren
![]()
- Jaap*
- Zeer actief
Hoe zie je dat in vredesnaam?Hanneke2 schreef:Als ze een nachtmerrie hebben moet je ze wel wakker maken. (Voorzichtig.)
Het schijnt echter dat het wél handig is om een hond zo lang mogelijk wakker te houden na een echt traumatische ervaring, dat schijnt bij mensen ook te gebeuren om te voorkomen dat traumatiserende "markers" zich vers in het geheugen gaan nestelen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Hier ook een hele drukke dromer
Oogleden die bewegen, pootjes die op en neer gaan, kwispelen en binnensmonds blaffen.
Volgens mij legt ze nog kilometers al rennend en jagend in haar droom af.
Soms heb ik wel eens het idee dat minder leuk is wat ze droomt omdat ze dan heel onrustig wordt. Wat dan meestal helpt is mijn hand heel voorzichtig op haar leggen en dan merk ik ook gelijk dat ze kalmeert.
Oogleden die bewegen, pootjes die op en neer gaan, kwispelen en binnensmonds blaffen.
Volgens mij legt ze nog kilometers al rennend en jagend in haar droom af.
Soms heb ik wel eens het idee dat minder leuk is wat ze droomt omdat ze dan heel onrustig wordt. Wat dan meestal helpt is mijn hand heel voorzichtig op haar leggen en dan merk ik ook gelijk dat ze kalmeert.

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
-
bianca83
- Zeer actief
-
zino
- geregistreerd lid
zino en dromen
bedankt allmaal en ik dacht dat zij een soort vallendeziekte had of zo en ik haar maar zachtjes strelen tot ze wakker werd grtjes :
- Jaap*
- Zeer actief
-
Muk
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
doggy
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
De heren hier dromen ook, en vaak 'blaffen' ze ook; met kleine ''oew oew oew'' geluidjes liggen ze dan met de spieren te trekken; vaak bij de ogen, de poten (tot maaien aan toe) en soms zelfs de staart.
Rhodi heeft echter één keer heel duidelijk een nachtmerrie gehad waaruit ik hem wakker heb gemaakt... Hij bleef ''blaffen'', veel zwaarder dan normaal en trok zelfs met zijn lip, en dat werd steeds heftiger. Toen heb ik hem zachtjes wakker geschud; goed ook denk ik, want hij was duidelijk wat van slag toen hij eenmaal wakker was.
Rhodi heeft echter één keer heel duidelijk een nachtmerrie gehad waaruit ik hem wakker heb gemaakt... Hij bleef ''blaffen'', veel zwaarder dan normaal en trok zelfs met zijn lip, en dat werd steeds heftiger. Toen heb ik hem zachtjes wakker geschud; goed ook denk ik, want hij was duidelijk wat van slag toen hij eenmaal wakker was.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Cena kan ook enorm dromen! Spartelen, met haar ogen draaien, haar oren flapperen en kwispelen. Soms jankt ze er bij, of blaft ze binnensmonds. In het begin was ik wel eens bang dat het epilepsie ofzo was, maar had al snel door dat het niets ernstigs was.
Hoe maar nieuwe indrukken, of hoe drukker de dag, hoe harder Cena droomt.
Toen Cena nog een pup was, maakte ze heel vaak zooggeluidjes. Dat vond ik altijd ZO zielig!
Gister was Cena weer aan het dromen. Ik draaide een fles spa open en die siste heel hard. Ze zat gelijk rechtop, maar een slaperig koppie! Keisneu! (maar moest wel lachen)
Daarna ging ze als een dollie zitten hijgen, alsof ze heel moe was?
Hoe maar nieuwe indrukken, of hoe drukker de dag, hoe harder Cena droomt.
Toen Cena nog een pup was, maakte ze heel vaak zooggeluidjes. Dat vond ik altijd ZO zielig!
Gister was Cena weer aan het dromen. Ik draaide een fles spa open en die siste heel hard. Ze zat gelijk rechtop, maar een slaperig koppie! Keisneu! (maar moest wel lachen)
Daarna ging ze als een dollie zitten hijgen, alsof ze heel moe was?
RIP Cena
- dretje
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat zie je gewoon. Jack heeft hier in het begin vaak nachtmerries gehad, was dan na het wakker maken soms nog even in de war, zelfs even bang voor mij. Een hond die niks ergs te verwerken heeft, heeft geen nachtmerries, maar je ziet echt duidelijk het verschil als hij ze wel heeft.Jaap* schreef:Hoe zie je dat in vredesnaam?Hanneke2 schreef:Als ze een nachtmerrie hebben moet je ze wel wakker maken. (Voorzichtig.)
Die theorie kende ik niet, maar het klinkt wel logisch.Het schijnt echter dat het wél handig is om een hond zo lang mogelijk wakker te houden na een echt traumatische ervaring, dat schijnt bij mensen ook te gebeuren om te voorkomen dat traumatiserende "markers" zich vers in het geheugen gaan nestelen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Andor heeft dat ook vaak, piepen, grommen en zachte blafjes.Ook de pootbewegingen en kwispelen.
Een tijdje geleden was hij met z'n fantasievriendje aan het spelen
Hij was druk bezig in zijn slaap, speels blaffen en grommen en opeens begon hij echt hard te kwispelen en te "rennen "en sprong bijna de lucht in.
Was een superleuke droom
Een tijdje geleden was hij met z'n fantasievriendje aan het spelen
Hij was druk bezig in zijn slaap, speels blaffen en grommen en opeens begon hij echt hard te kwispelen en te "rennen "en sprong bijna de lucht in.
Was een superleuke droom
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Broekie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jaimy heeft het ook en gisteren blafte ze ook binnenmonds...
Ze heeft een keer zo erg liggen schokken dat ik haar toch maar heel zachtjes heb wakker gemaakt.
Nu vertelde mijn man dat je een hond nooit door midden van aanraking wakker mag maken, omdat ze uit reactie op de droom bijvoorbeeld kunnen gaan happen?
Geen idee of dit waar is, maar wij maken haar dus wakker door haar te roepen.... wel een paar keer roepen hoor
Ze slaapt altijd lekker vast hahahaha
Liefs, Sam
Ze heeft een keer zo erg liggen schokken dat ik haar toch maar heel zachtjes heb wakker gemaakt.
Nu vertelde mijn man dat je een hond nooit door midden van aanraking wakker mag maken, omdat ze uit reactie op de droom bijvoorbeeld kunnen gaan happen?
Geen idee of dit waar is, maar wij maken haar dus wakker door haar te roepen.... wel een paar keer roepen hoor
Liefs, Sam
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer: