Ik weet natuurlijk hoe wij het van plan zijn en hoe we het vorig jaar deden, maar ik zou ook graag willen weten wat jullie ideeen en ervaringen zijn. Wie weet doe ik nog inspiratie op
Oudjaarsdag is voor mij (helaas?) een werkdag.
De honden worden dus 'smorgens normaal uitgalten zoals ook altijd op een werkdag; een half uurtje ergens tussen 07.00 en 07.45. We gaan allebei naar ons werk en ik ben rond 13.30 weer thuis. Ik wil dan met de jongens naar een bos en ze daar (aangelijnd) een lange wandeling van minimaal een uur laten maken.
Rond 18.00 gaan ze weer (in de bebouwde kom) een half uurtje (als het rustig genoeg is op straat dan)
Het is ons plan om dan rond 21.30/22.00 uur een korte ronde te maken van een kwartiertje.
Maar dan? Normaliter gaan ze namelijk "pas" om 23.00 uur uit ipv 21.30/22.00. Het is dus niet eerlijk om ze "door te laten slapen" tot de volgende morgen, maar ja... tussen 00.00 uur en 02.00 uur zal het buiten niet veilig genoeg zijn is mijn idee. Bovendien liggen wij dan in bed
Ik stel me voor dat hoe dan ook het geknal onrust geeft en dat ze eigenlijk rond een uur of 1 wel even willen plassen. Moeten we maar even kijken of dat gaat lukken. Tristan zal het in de tuin nog wel willen doen maar Merlijn vast niet.
Nou ja, dat is dus ongeveer het idee... hoe doen jullie dat?
Suzanne