Zeker zal ik met elke hond iets van cursus of hondenschool volgen. Ten eerste heb ik gemerkt dat in pakweg tien jaar tijd enorm van trainingsmethodes verschilt kan worden.
Ten tweede leer je altijd iets bij.
Ten derde, het leermoment van de hond om tussen een groep andere honden te moeten luisteren kan ik zonder school niet altijd (lees heel moeilijk) aanbieden.
Ten vierde vind ik het veel te leuk om te doen, ben helemaal dol op hondensport en zal dus al snel trainingsgericht gaan werken denk ik.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet opnieuw hondenschool??
Moderator: moderatorteam
- starfleet
- Erelid
Ik denk dat ik met een tweede hond gewoon het eerste jaar cursussen zou volgen en daarna kijken wat voor hond het is. Op cursussen kun je toch meer oefenen wat je thuis zelf niet altijd kan. Bovendien vind ik het wel gezellig en gewoon een leuk uitje. Na de sociale huishond of EG (weet niet wat het tegenwoordig is) vind ik het verder wel best en zou ik liever een sport gaan doen als doggydance, behendigheid of flyball.
Die commando's kun je zelf wel leren, maar juist het samen met andere honden bezig zijn vind ik leuk en ik oefen ook meer thuis als ik op cursus ben. Bovendien kan een leider je attenderen op fouten die er insluipen.
Anne
Die commando's kun je zelf wel leren, maar juist het samen met andere honden bezig zijn vind ik leuk en ik oefen ook meer thuis als ik op cursus ben. Bovendien kan een leider je attenderen op fouten die er insluipen.
Anne
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik ben met mijn nieuwe hond (Fenja) wel weer meteen gaan trainen. Ik ben wel veel meer gericht gaan trainen, omdat ik al precies wist wat ik met haar wilde gaan doen als ze ouder was (agility). Heb mijn trainingen dus aangepast met het doel wat ik wilde gaan doen en daar een school bijgezocht. Zou het met een nieuwe pup ook weer zo aanpakken, ik merk nu al (ze is nu 14 maanden) dat ik veel voordeel heb met mijn manier van trainen.
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer: