Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je mag noooooit een hond schoppen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Je mag noooooit een hond schoppen

Ongelezen bericht door *Linda* »

Dit kreeg ik voor mijn voeten toen ik een gefrustreerde kutherder van mijn Sun aftrapte om erger te voorkomen. Sun heeft nog steeds last van zijn evenwicht, lopen gaat wel maar zo'n laffe rothond die even iets van zijn zwakte ruikte en er dan op duikt, is een maatje teveel voor hem en valt ie om, de stakker. Dus grijp ik in. Hop, Sun aan zijn halsband overeind getrokken en herder een rotschop verkocht. Opzouten.

De opmerking kwam van een omstander, die natuurlijk NIETS deed maar wel zich er wel verbaal mee bemoeide. Nou meneer, IK schop wel een andere hond in dit geval. Nou, dat mocht ik nooooit doen, óf ik kon gebeten worden door de herder, of de eigenaar pikt het niet. En dan over die eigenaar eigenlijk met zo'n verkapte boodschap "als je dat bij mijn hond doet, heb je een probleem". Nou, dan hebben ze verdomme allebei een probleem :pffff: Van mijn Sun blijven ze af.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:cheer: Go Linda :ok: k schop normaliter ook geen honden, tot ze de mijne echt lastig vallen , en dan gaan alle regels overboord.
Van mijn honden blijven ze ook af :wink:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gelijk heb je. Je beschermt toch je eigen 'kroost'!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

goed gereageerd :pffff:
*Linda*
Zeer actief

S@ndr@ schreef::cheer: Go Linda :ok: k schop normaliter ook geen honden, tot ze de mijne echt lastig vallen , en dan gaan alle regels overboord.
Van mijn honden blijven ze ook af :wink:
Wóest was ik, mijn lieve Sun, die nooit wat doet op de grond onder zo'n lafbek. Hij was er beduusd van, de ziel. Gelukkig ben ik razendsnel in dit soort gevallen maar houd alsjeblíeft je domme commentaar voor je. Wát een eikel.

Ik ben ook altijd erg van de netjes hoor, maar niet als ze aan mijn hondenkinderen zitten :wink:
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

Je hebt helemaal gelijk hoor :ok:
Ik schop normaliter ook geen honden, maar mijn beestjes moeten ze niet extreem gaan lastigvallen
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Was het effectief?
Zo ja..................

Dan heb je helemaal gelijk :ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik zou het misschien ook gedaan hebben al doe ik het niet graag. Maar in zo'n geval heb je geen keus meer.
Deed die baas helemaal niks trouwens?

edit:typfout
Laatst gewijzigd door Maryanne op 26 dec 2008 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
*Linda*
Zeer actief

Maryanne schreef:Ik zou het ook gedaan hebben al doe ik het niet graag. Maar ik zo'n geval heb je geen keus meer.
De baas was onderweg, maar niet half zo snel als ik :wink: Hij lijnde zijn hond hierna wel aan en liep toen, natuurlijk zwaar roddelend, met de meneer van de domme opmerking, verder. Verder zei hij zelf niets.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

*Linda* schreef:
Maryanne schreef:Ik zou het ook gedaan hebben al doe ik het niet graag. Maar ik zo'n geval heb je geen keus meer.
De baas was onderweg, maar niet half zo snel als ik :wink: Hij lijnde zijn hond hierna wel aan en liep toen, natuurlijk zwaar roddelend, met de meneer van de domme opmerking, verder. Verder zei hij zelf niets.
Ja, dat zal wel, diep beledigd natuurlijk en dan blablabla :roll:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Een rotschop klinkt mij als een hond keihard in zijn buik trappen :N: met mogelijk letsel als gevolg.

Ik vind dat je alleen een andere hond hard mag schoppen als je eigen hond in gevaar is om aanzienlijk gewond te raken (door toedoen van die andere hond). Ik weet niet of dat in jouw geval zo was.

Ik vind wel dat die herder niets bij jou te zoeken heeft en dat sowieso de baas een corrigerende schop onder zijn hol verdient :wink:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik vind dat je goed gehandeld hebt hoor. Normaal gesproken schop ik ook geen honden maar als ik het idee heb dat ik in moet grijpen om schade aan mijn hond te voorkomen dan geef ik de andere hond ook een schop(je).
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou een andere hond in zo'n geval ook van mijn hond af hebben geschopt. Of het een rotschop is, hangt dan af van de omstandigheden. En die meneer die zo nodig commentaar moest geven zou van mij ook de volle lading hebben gekregen. Als je geen verstand hebt van honden, moet je je b*k houden of zo iets dergelijks.
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Als er sprake is van een noodsituatie, een hond dreigt serieus gewond te raken dan kan ik het me wel voorstellen. Toch is het vaak heel veel lawaai bij honden ruzietjes en stelt het weinig voor. Wij zijn geneigd daar erg van te schrikken.
Ik hou er niet zo van als mensen aan mijn hond komen. Toch gebeurd het best vaak. Onze Zowie is jong en een podenco en is er ineens uit het niets. Ze is erg bescheiden en onderdanig maar gaat overal even kijken. Uiteraard lopen wij soms een meter of 500 achter haar. Als ik mensen dat tegen Zowie aan zie duwen of met de knieen porren nou dan kook ik. Moet ik me inhouden om niet hun te gaan schoppen.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Volgende keer maar gewoon toe kijken hoe een andere hond bovenop de jouwe duikt en hem een, 'Nee nee, dat mag je niet doen, hoorrrr' toe roepen. Afbeelding
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Of roepen menneer wilt u even tegen u hond zeggen dat hij wat liever moet doen, alsjeblieft :ok:
Muk

wiek schreef:.....
Ze is erg bescheiden en onderdanig maar gaat overal even kijken. Uiteraard lopen wij soms een meter of 500 achter haar. Als ik mensen dat tegen Zowie aan zie duwen of met de knieen porren nou dan kook ik. Moet ik me inhouden om niet hun te gaan schoppen.
Ik word ook niet blij van mensen die hun hond maar op iedereen af laten snuffelen. Je hoort je hond gewoon bij je te houden. Wie weet kan mijn hond wel niet goed overweg met andere honden.
En dan heb ik het niet eens over mensen die bang zijn van honden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

EstherK schreef:Een rotschop klinkt mij als een hond keihard in zijn buik trappen :N: met mogelijk letsel als gevolg.

Ik vind dat je alleen een andere hond hard mag schoppen als je eigen hond in gevaar is om aanzienlijk gewond te raken (door toedoen van die andere hond). Ik weet niet of dat in jouw geval zo was.
als dat ter bescherming van mijn hond of de ander nodig is krijgt hij ze en dan ga ik niet ff bedenken hoe ik ga schoppen hoor...raak zal het altijd zijn en waar dat merkt ie vanzelf wel. Had de andere eigenaar er maar moeten zijn om het te voorkomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Natuurlijk is zo een schop in feite bedoeld voor de eigenaar, maar aangezien die er op zo'n moment niet is krijgt de hond die schop.
Niks mis mee in mijn ogen, je komt toch voor je eigen dieren op.
Dat ben je gewoon aan ze verplicht.

Misschien leert die andere hond dr ook nog wel iets van. Het is toch een correctie ook al komt die niet van zn eigen baas.
En die betweterige omstander had van mij ook nog een grote bek gekregen, net zoals de baas van de hond.

En Wiek, als jouw hondje gezellig even kwam buurten bij mijn aangelijnde hondagressieve dh teef kreeg ze van mij ook een knietje als ze zich niet op een andere manier liet wegsturen. Das altijd nog heel wat beter dan dat mijn hond het gaat regelen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Muk schreef:
Ze is erg bescheiden en onderdanig maar gaat overal even kijken. Uiteraard lopen wij soms een meter of 500 achter haar. Als ik mensen dat tegen Zowie aan zie duwen of met de knieen porren nou dan kook ik. Moet ik me inhouden om niet hun te gaan schoppen.
Ik word ook niet blij van mensen die hun hond maar op iedereen af laten snuffelen. Je hoort je hond gewoon bij je te houden. Wie weet kan mijn hond wel niet goed overweg met andere honden.
Dan zul je niet erg blij zijn mocht je ons treffen!
Ik moet niks, ik laat Zowie lekker rennen op de plek waar dat kan.
Als ik fluit komt ze ook weer naar mij toe maar de meeste mensen zijn vriendelijker van aard, gelukkig!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

wiek schreef:Als er sprake is van een noodsituatie, een hond dreigt serieus gewond te raken dan kan ik het me wel voorstellen. Toch is het vaak heel veel lawaai bij honden ruzietjes en stelt het weinig voor. Wij zijn geneigd daar erg van te schrikken.
Ik hou er niet zo van als mensen aan mijn hond komen. Toch gebeurd het best vaak. Onze Zowie is jong en een podenco en is er ineens uit het niets. Ze is erg bescheiden en onderdanig maar gaat overal even kijken. Uiteraard lopen wij soms een meter of 500 achter haar. Als ik mensen dat tegen Zowie aan zie duwen of met de knieen porren nou dan kook ik. Moet ik me inhouden om niet hun te gaan schoppen.
ik zou daar ook niet happy mee zijn op zn zachts gezegd en jouw hond zou dus ook een schop krijgen ter bescherming van zichzelf als ie na een brul niet weggaat. Ik heb nl een hond die niet houdt van andere honden en ik heb geen behoefte aan mijn hond te moeten ophangen om te voorkomen dat hij jouw hond bijt omdat jij te lui bent je hond bij je te houden.
En ja hier bijten ze wel en niet alleen lawaai dus gewoon je hond bij je houden als je ziet dat iemand zn hond bij zich roept of aangelijnd heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

basil schreef:
wiek schreef: Als ik mensen dat tegen Zowie aan zie duwen of met de knieen porren nou dan kook ik. Moet ik me inhouden om niet hun te gaan schoppen.
Ik zou je hond ook wegjagen als die op ons af zou komen. Mijn kind is erg bang (ja, hoe ironisch) en elke keer als ik hem eindelijk weer een beetje minder angstig heb, komt er weer zo'n hond zonder baas op hem afgesprongen en kan ik weer opnieuw beginnen :roll: Een rotschop krijgt hij zeker niet (tenzij... maar dat is zelden), maar ik word echt niet blij van honden waar de baas echt enden verderop loopt. Hou je hond een beetje onder controle.
Precies.
Wat is er zo moeilijk aan om je honden gewoon bij je te houden? Waarom moet zo'n hond op iedere voorbijganger afstuiven?
Ik word zacht gezegd ook niet bepaald blij als ik iemand als Wiek tegen zou komen met een hond die zn gang maar mag gaan. Maar goed, als de baas dan zelf te beroerd is om te zorgen dat zijn hond geen risico's loopt dan doe ik dat maar door mijn hond de lucht in te hijsen..... :roll:

Oh en Rosalie heeft het ook niet op vreemde grote honden, is daar ook wat bang voor. Hoe gek ook met de hoeveelheid honden die wij zelf hebben.
Muk

wiek schreef:
Muk schreef:
Dan zul je niet erg blij zijn mocht je ons treffen!
Ik moet niks, ik laat Zowie lekker rennen op de plek waar dat kan.
Als ik fluit komt ze ook weer naar mij toe maar de meeste mensen zijn vriendelijker van aard, gelukkig!
Kom maar op dan, wanneer gaan we samen wandelen? :mrgreen:
Nee hoor, grapje. Je kent mij verder niet, maar niet iedereen is even blij met rondsnuffelende honden zonder baasje. En zolang jij niet weet waarom die mensen er niet blij mee zijn, kun je daar ook niet over oordelen.
Ik zal honden niet zo snel schoppen (heb dat gelukkig ook nooit hoeven te doen nog), maar honden die zo op mij (en eventueel mijn hond) afkomen, daar hou ik niet zo van. Zelf mag mijn hond ook niet andere mensen lastigvallen op die manier. Want ook al doet je hond niets, het is toch een vorm van lastigvallen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik schop alleen honden die wat doen. Ik ga geen rotschoppen uitdelen om wat verbale onzin tussen mijn honden en een andere hond. Pas als ze mijn honden vastbijten en een brul en knie ertussen niet meer helpt zal ik evt een schop geven. Zolang mijn hond geen gaten oploopt ga ik zeker geen rotschoppen uitdelen en als mijn honden een rotschop krijgen omdat ze daar waar ze los mogen een andere hond verbaal een beetje aanpakken krijg je met mij ook een probleem. Cleo loopt wel eens naar een hond toe (op losloopplaatsen) en als dat een dominante teef is die moeilijk doet wil ze ook wel eens even snel wat grommen en duwen. Laatst dus bij een aangelijnde vrij agressieve hond. Wee degene die haar daarvoor een rotschop geeft :neenee: Ze doet niks, bijt nooit en zal nooit in gevecht raken. Dus ze verdient van niemand een schop omdat ze kennis komt maken en geen zin heeft om meteen afgebekt te worden door die hond.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik schop alleen honden die wat doen. Ik ga geen rotschoppen uitdelen om wat verbale onzin tussen mijn honden en een andere hond. Pas als ze mijn honden vastbijten en een brul en knie ertussen niet meer helpt zal ik evt een schop geven. Zolang mijn hond geen gaten oploopt ga ik zeker geen rotschoppen uitdelen en als mijn honden een rotschop krijgen omdat ze daar waar ze los mogen een andere hond verbaal een beetje aanpakken krijg je met mij ook een probleem. Cleo loopt wel eens naar een hond toe (op losloopplaatsen) en als dat een dominante teef is die moeilijk doet wil ze ook wel eens even snel wat grommen en duwen. Laatst dus bij een aangelijnde vrij agressieve hond. Wee degene die haar daarvoor een rotschop geeft :neenee: Ze doet niks, bijt nooit en zal nooit in gevecht raken. Dus ze verdient van niemand een schop omdat ze kennis komt maken en geen zin heeft om meteen afgebekt te worden door die hond.
ik weet zeker dat de mijne zich vast zal bijten, reu of teef, dus als een brul niet helpt, de andere partij er niet in de buurt is dan zal ik de hond echt wel wegschoppen... is beter voor de andere hond
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
MARC_S schreef:Ik schop alleen honden die wat doen. Ik ga geen rotschoppen uitdelen om wat verbale onzin tussen mijn honden en een andere hond. Pas als ze mijn honden vastbijten en een brul en knie ertussen niet meer helpt zal ik evt een schop geven. Zolang mijn hond geen gaten oploopt ga ik zeker geen rotschoppen uitdelen en als mijn honden een rotschop krijgen omdat ze daar waar ze los mogen een andere hond verbaal een beetje aanpakken krijg je met mij ook een probleem. Cleo loopt wel eens naar een hond toe (op losloopplaatsen) en als dat een dominante teef is die moeilijk doet wil ze ook wel eens even snel wat grommen en duwen. Laatst dus bij een aangelijnde vrij agressieve hond. Wee degene die haar daarvoor een rotschop geeft :neenee: Ze doet niks, bijt nooit en zal nooit in gevecht raken. Dus ze verdient van niemand een schop omdat ze kennis komt maken en geen zin heeft om meteen afgebekt te worden door die hond.
ik weet zeker dat de mijne zich vast zal bijten, reu of teef, dus als een brul niet helpt, de andere partij er niet in de buurt is dan zal ik de hond echt wel wegschoppen... is beter voor de andere hond
Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet heb ik ook geen zin om een hond een gescheurde lever te trappen om wat gegrauw en geduw. Honden blijven wel honden. En als een reu Dapper aanvalt bijt hij wel. Dat is dan het risico van de andere hond. :19: Ik denk dat de schade van een rotschop van mij groter is dan van Dapper :mrgreen: Ik kreeg bij dit bericht meer het gevoel dat de andere hond ruw en irritant was omdat de eigen hond ziek en zwak is. Daarvoor verdient een hond dus geen rotschop in zijn pens lijkt mij want ik geloof niet dat deze @#@%@$-herder ook maar iets gedaan heeft voordat hij de rotschop kreeg. Cleo zou ook haar hond even kunnen afblaffen of er even grommend tegenop springen als die zwalkt op zijn poten en wie Cleo daar een rotschop voor geeft heeft echt wel een probleem. De baasjes waren ook in de buurt als ik het goed begrepen heb want die spraken haar meteen aan op die schop :wink:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ben ik jou vanmorgen tegengekomen dan :wink: Nee grapje. Maar vanmorgen heb ik dus gewandeld met 2 aangelijnde saarloosjes die ook niet zomaar dol zijn op iedere andere hond. Ben zelfs uitgeweken en bijna in de maas gaan staan om de tegenligger met zijn hond te ontlopen. De tegenligger was nog 300 meter weg en de hond kwam (volgens wel vriendelijk daar niet van) op ons afgedenderd.
Ik heb toen maar effe geroepen dat ik mijn honden niet voor niks aangelijnd had. "ja maar mevrouw, ik heb geen riem bij me en ik dacht de dat je afgeslagen was want ik zag je niet meer" :roll: Ja, ik loop altijd de maas in met mijn honden :roll: .

Nee, ik ben er dus ook niet blij mee als mensen 500 meter achter hun hond lopen en de hond lekker laten lopen. Dat zou ik ook wel willen, maar dat kan nou eenmaal niet in een klein landje als hier.

Overigens zou ik na een brul en een knie de hond ook hebben geschopt.
:roll:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet
Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?
Het is voor mij ook prima dat een andere hond niks doet en alleen even wil komen snuffen bij Hera maar Hera bijt zich dus wel direct vast als ik niet ingrijp.
Nu kies ik ervoor om Hera de lucht in te hijsen of zodanig vast te pakken dat ze niks kan omdat ik het dus ook niet zo zie zitten om een andere hond hard te gaan schoppen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Je hebt je honden gewoon bij je te houden, simpel zat, hier mogen ze ook niet op anderen afstuiven en ze hebben gewoon door te lopen als ik dat zeg. Questie van opvoeding en niet eens omdat mijn honden wat zouden doen maar ik weet nooit hoe de andere hond is en ga daar ook geen risico in lopen :roll:
laeken
Zeer actief

estelle schreef:
MARC_S schreef:Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet
Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?
Het is voor mij ook prima dat een andere hond niks doet en alleen even wil komen snuffen bij Hera maar Hera bijt zich dus wel direct vast als ik niet ingrijp.
Nu kies ik ervoor om Hera de lucht in te hijsen of zodanig vast te pakken dat ze niks kan omdat ik het dus ook niet zo zie zitten om een andere hond hard te gaan schoppen.
Dat doe ik bij Dapper dus ook. Ik ga echt geen honden in hun buik trappen als ze op mijn honden duiken. Wel als ze echt gaan bijten maar anders niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”