tja ik ben het daar dus niet mee eens en zeker niet als het een aanlijngebied is... had dus ook hetzelfde gedaan denk ik... alleen als dit bij mijn oude dober gebeurd was en ik had niks gedaan, had die hond meerdere honden in zn nek gehad ben ik bang... want die hond komt aan de roedel...da's het gevaar van je hond los te laten gaan naar een andere roedel...MARC_S schreef:Slopen? Een wankele hond viel om en dat is nu net het punt. Als die herder even blafte en grauwde en tegen haar hond opsprong betekent dat toch niet dat het een slooppartij wordt? Ik weet niet hoe het ging hoor maar ik hoor niks over verwondingen en zie alleen heel veel haat en agressie omdat een hond even geen rekening houdt met het feit dat haar hond ziek/zwak is. Ik denk dat haar hond in contact met elke hond omvalt dus je kan flink honden in elkaar trappen als je ermee op straat loopt.marian* schreef:Uit het eerste bericht kan ik niet opmaken waar het exact gebeurd is,maar als het gewoon in de wijk was waar alle honden dus aangelijnd moeten zijn en ik had mijn hond ook aangelijnd dan had de eigenaar van de andere hond ook een probleempje met mij gehad.
Niemand sloopt mijn hond namelijk ongestraft![]()
Ik heb al eens een Rottie van pup Max afgemept en dat doe ik zo weer als het moet.
Toen Wuilus 14 was ging er een boerboel op haar rijden en ze gilde van de pijn door de artrose. Ik heb de baas gevraagd/verzocht NU die hond weg te halen maar ik voelde geen haat naar die hond en ging hem al helemaal niet trappen. Het zijn wel gewoon honden en geen mensen die je iets kwalijk gaat nemen en daarvoor trappen gaat uitdelen.
Als je hond gesloopt wordt maakt dat alles anders maar dat was hier dus niet het geval. Het kwam niet uit dat een gezonde herder kwam buurten bij een zieke ambull. Dat is de kwestie en meer niet.
Ik vind dat mensen zich normaal moeten gedragen. Hond mag daar misschien niet los. Wat doe je dan? Je spreekt de baas aan en gaat niet meteen agressief lopen doen en een onschuldige hond een rotschop geven in mijn wereld. Vind het een extreem agressief gebeuren en de woordkeuze in het eerste bericht bevestigd dat voor mij. Als ik alle honden die op mijn honden afduiken in elkaar moet trappen heb ik het druk. Ik doe dat niet en ik heb nooit gaten in de honden. Beetje normaal doen lijkt me dus wel op zijn plaats. Shit happens en reageren met agressie wekt agressie in de hand.
Ik vind dus dat de omstanders gelijk hadden en dat je niet zomaar andermans hond moet trappen als er een akkefietje is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je mag noooooit een hond schoppen
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar wie spreek je daarop aan? Speel je eigen rechter en ga je de betreffende hond fysiek straffen of geef je een brul en eis je van de baas dat het NU opgelost wordt? Ik vind het niet ok om een hond te trappen die niet van jezelf is. A je kan de hond goed beschadigen, geestelijk en lichamelijk en B wat kan die hond er aan doen?marian* schreef:Een wankele hond die omver geduwd wordt door een andere hond kan op zo'n moment wel degelijk gesloopt worden juist omdat hij maar zo weinig kan hebben is mijn mening.MARC_S schreef: Slopen? Een wankele hond viel om en dat is nu net het punt.
Waarschijnlijk is een rondje om het huizenblok buiten al inspannend genoeg voor een zo zwakke hond en als er dan nog een andere hond op deze manier komt buurten is dat slopend.
Niet in de zin van gaatjes dus maar gewoon puur lichamelijk gesloopt worden heet dat in mijn optiek![]()
Maar ik weet ook niet waar het gebeurd is.Als het in de wijk is heb je je hond gewoon aangelijnd te houden.
Uiteraard laat je je hond niet slopen, maar ik vind gewoon dat het bericht doordrenkt is van agressie en ik heb een hekel aan dergelijke agressie. Ik hoop echt dat hondenbazen hun handen thuis houden als het om mijn honden gaat.
Het kwam gewoon heel slecht uit dat een herder kwam buurten bij een heel wankele zieke hond. Echt heel erg rot. Maar niemand kon weten dat de situatie zo was en de hond nog de baas hebben het expres zo geregeld dat de hond een wankele hond om ging duwen of wat dan ook. Voor je het weet schop je een hond een trauma met een rotschop. Beetje normaal blijven doen vind ik.
-
estelle
Om die reden had ik Chello en Hera nooit tegelijk mee, omdat ik er dan ook niet voor in kon staan dat ik ze beiden de lucht in kon hijsen e.d.malinois schreef:1 hond kan ik omhoog houden maar 2 niet... ..estelle schreef:Nou de mijne bijt ook echt hoor maar toch kan ik er prima voor zorgen dat ze andere honden niet verwondt zonder schoppen uit te delen aan een andere hond. En ja, ook Hera kan enorm tekeer gaan hoor.malinois schreef:de mijne bijt toch echt... daarom is het voor de veiligheid van de andere hondMARC_S schreef: Dat doe ik bij Dapper dus ook. Ik ga echt geen honden in hun buik trappen als ze op mijn honden duiken. Wel als ze echt gaan bijten maar anders niet.![]()
En natuurlijk vind ik het sneu voor Hera als ze in de lucht hangt en er ondertussen een vreemde teef aan dr kont loopt te ruiken maar dan nog ga ik niet trappen. Ik mopper dan wel op de betreffende hond dat ie NU op moet sodemieteren maar verder....
Maar gelukkig tref ik het merendeel van de tijd baasjes die hun hond even aanlijnen en of bij hen roepen.
- pluisje
- Vaste gebruiker
Ik ben laats geopereerd en toen was ik even met mijn man mee naar een klant,en die had zo'n grote hond rondrennen, en die wilde ook heel de tijd tegen me opspringen, terwijl ik de hechtingen nog in mijn buik had, ik moet dat niet hebben, en heb die hond ook 2 keer een flinke knie gegeven, zo van opzouten jij.
Heb zowieso een hekel aan honden die je zowat omver springen.
En een paar jaar geleden waren mijn man en ik een bosrit aan het maken met onze pony's, komen er ook twee joekels blaffend op ons af gestormd , en denk je dat die mensen ook maar iets ondernemen om hun hond terug te roepen, nou dan heb ik ook zoiets , ligt ie dadelijk onder mijn knol, nou dan heeft ie vette pech, en idd mijn paard liep hem gewoon ram onderste boven, en dat is dan zielig, maar als ie zowat aan mijn paard zijn benen hangt is heel normaal.
Somigge hondeneigenaren snap ik gewoon niet , die moeten gewoon een keer wakker geschud worden, dat hun hond ook hun verantwoorelijkheid is, tja en niet goedschiks , dan maar kwaadschiks, jammer dan.
Heb zowieso een hekel aan honden die je zowat omver springen.
En een paar jaar geleden waren mijn man en ik een bosrit aan het maken met onze pony's, komen er ook twee joekels blaffend op ons af gestormd , en denk je dat die mensen ook maar iets ondernemen om hun hond terug te roepen, nou dan heb ik ook zoiets , ligt ie dadelijk onder mijn knol, nou dan heeft ie vette pech, en idd mijn paard liep hem gewoon ram onderste boven, en dat is dan zielig, maar als ie zowat aan mijn paard zijn benen hangt is heel normaal.
Somigge hondeneigenaren snap ik gewoon niet , die moeten gewoon een keer wakker geschud worden, dat hun hond ook hun verantwoorelijkheid is, tja en niet goedschiks , dan maar kwaadschiks, jammer dan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb er altijd 2 bij me waarvan de een makkelijker is dan de ander... nooit 2 heetkoppies bij elkaar... maar bij een kleine hond als een JR is een goede correctie al voldoende om einde verhaal te kunnen betekenen...estelle schreef:Om die reden had ik Chello en Hera nooit tegelijk mee, omdat ik er dan ook niet voor in kon staan dat ik ze beiden de lucht in kon hijsen e.d.malinois schreef:1 hond kan ik omhoog houden maar 2 niet... ..estelle schreef:Nou de mijne bijt ook echt hoor maar toch kan ik er prima voor zorgen dat ze andere honden niet verwondt zonder schoppen uit te delen aan een andere hond. En ja, ook Hera kan enorm tekeer gaan hoor.malinois schreef: de mijne bijt toch echt... daarom is het voor de veiligheid van de andere hond![]()
En natuurlijk vind ik het sneu voor Hera als ze in de lucht hangt en er ondertussen een vreemde teef aan dr kont loopt te ruiken maar dan nog ga ik niet trappen. Ik mopper dan wel op de betreffende hond dat ie NU op moet sodemieteren maar verder....
Maar gelukkig tref ik het merendeel van de tijd baasjes die hun hond even aanlijnen en of bij hen roepen.
De oudste MH reu neem ik dus altijd alleen mee idd. om alle aandacht voor hem te kunnen hebben... tenminste in een aangelijnde ronde... los gaan ze allemaal met zn 2-en mits Xena niet loops is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
estelle
Of de hond gewoon aan zn halsband eraf halen en vasthouden tot de eigenaar hem komt halen?S@ndr@ schreef:Ik weet niet hoor Marc, stel dat je hond net geopereerd is of een andere forse blessuren heeft ,een plasrondje doet en omver wordt gelopen, en de hond die het doet is ook niet genegen de jouwe weer op te laten staan ik denk dat je beschermingsinstinct het over neemt, zeker als de eigenaar ook niet genegen is er gelijk iets aan te doen
Heb ik ook weleens gedaan bij een hond die het kicke vond om Ghaya achterna te zitten (die al gillen en krijsend bleef rond rennen). Hond bij zn lurven gepakt en overhandigd aan de baas.
-
laeken
- Zeer actief
Ja precies, gewoon iets minder agressief worden. Ik vind het agressieve aspect niet OK. Ik hou niet van trappen als iets je niet bevalt. Mij bevalt zo vaak iets niet en ik wordt nooit agressief. Het kan ook anders. Ik trap pas als ik denk dat het leven van mijn hond gevaar gaat lopen of als het andersom is. Dus als honden elkaar echt gaan pakken, dan pas ga ik meevechten.estelle schreef:Of de hond gewoon aan zn halsband eraf halen en vasthouden tot de eigenaar hem komt halen?S@ndr@ schreef:Ik weet niet hoor Marc, stel dat je hond net geopereerd is of een andere forse blessuren heeft ,een plasrondje doet en omver wordt gelopen, en de hond die het doet is ook niet genegen de jouwe weer op te laten staan ik denk dat je beschermingsinstinct het over neemt, zeker als de eigenaar ook niet genegen is er gelijk iets aan te doen
Heb ik ook weleens gedaan bij een hond die het kicke vond om Ghaya achterna te zitten (die al gillen en krijsend bleef rond rennen). Hond bij zn lurven gepakt en overhandigd aan de baas.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb inmiddels een paar keer de kracht van kaakjes mee mogen maken en daar pas ik dus voor... hier wordt helemaal niks meer geknokt dus ik voorkom het bij voorbaat. Ik ken mn honden dus weet wat wel en niet goed zal gaan, als ik denk dat het niet wat wordt en een brul helpt niet... dan trap ik wel...MARC_S schreef:Ja precies, gewoon iets minder agressief worden. Ik vind het agressieve aspect niet OK. Ik hou niet van trappen als iets je niet bevalt. Mij bevalt zo vaak iets niet en ik wordt nooit agressief. Het kan ook anders. Ik trap pas als ik denk dat het leven van mijn hond gevaar gaat lopen of als het andersom is. Dus als honden elkaar echt gaan pakken, dan pas ga ik meevechten.estelle schreef:Of de hond gewoon aan zn halsband eraf halen en vasthouden tot de eigenaar hem komt halen?S@ndr@ schreef:Ik weet niet hoor Marc, stel dat je hond net geopereerd is of een andere forse blessuren heeft ,een plasrondje doet en omver wordt gelopen, en de hond die het doet is ook niet genegen de jouwe weer op te laten staan ik denk dat je beschermingsinstinct het over neemt, zeker als de eigenaar ook niet genegen is er gelijk iets aan te doen

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nadat ik klaar ben spreek ik de baas er op aan als ik die kans krijg.MARC_S schreef: Maar wie spreek je daarop aan? Speel je eigen rechter en ga je de betreffende hond fysiek straffen of geef je een brul en eis je van de baas dat het NU opgelost wordt?
Ik speel inderdaad eigen rechter en bescherm mijn hond op welke manier dan ook,en als dat niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks
In eerste instantie probeer ik de hond dan op een normale manier weg te krijgen maar als dat niet lukt gaat het echt anders.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
estelle
nou ik denk dat het merendeel van de honden die je buiten tegen komt niet direct in je armen hangt als je die vast zou pakken.malinois schreef:ik heb inmiddels een paar keer de kracht van kaakjes mee mogen maken en daar pas ik dus voor... hier wordt helemaal niks meer geknokt dus ik voorkom het bij voorbaat. Ik ken mn honden dus weet wat wel en niet goed zal gaan, als ik denk dat het niet wat wordt en een brul helpt niet... dan trap ik wel...MARC_S schreef:Ja precies, gewoon iets minder agressief worden. Ik vind het agressieve aspect niet OK. Ik hou niet van trappen als iets je niet bevalt. Mij bevalt zo vaak iets niet en ik wordt nooit agressief. Het kan ook anders. Ik trap pas als ik denk dat het leven van mijn hond gevaar gaat lopen of als het andersom is. Dus als honden elkaar echt gaan pakken, dan pas ga ik meevechten.estelle schreef:Of de hond gewoon aan zn halsband eraf halen en vasthouden tot de eigenaar hem komt halen?S@ndr@ schreef:Ik weet niet hoor Marc, stel dat je hond net geopereerd is of een andere forse blessuren heeft ,een plasrondje doet en omver wordt gelopen, en de hond die het doet is ook niet genegen de jouwe weer op te laten staan ik denk dat je beschermingsinstinct het over neemt, zeker als de eigenaar ook niet genegen is er gelijk iets aan te doen
Mij is het in ieder geval nooit gebeurd en ik heb toch al best wat honden beetgepakt. Niet eens zozeer vanwege mogelijke knokpartijen maar ook als iemand zijn hond niet meer te pakken kreeg....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik reageerde op Marc's stukje (had het eigenlijk vet moeten maken)estelle schreef:nou ik denk dat het merendeel van de honden die je buiten tegen komt niet direct in je armen hangt als je die vast zou pakken.malinois schreef:ik heb inmiddels een paar keer de kracht van kaakjes mee mogen maken en daar pas ik dus voor... hier wordt helemaal niks meer geknokt dus ik voorkom het bij voorbaat. Ik ken mn honden dus weet wat wel en niet goed zal gaan, als ik denk dat het niet wat wordt en een brul helpt niet... dan trap ik wel...MARC_S schreef:Ja precies, gewoon iets minder agressief worden. Ik vind het agressieve aspect niet OK. Ik hou niet van trappen als iets je niet bevalt. Mij bevalt zo vaak iets niet en ik wordt nooit agressief. Het kan ook anders. Ik trap pas als ik denk dat het leven van mijn hond gevaar gaat lopen of als het andersom is. Dus als honden elkaar echt gaan pakken, dan pas ga ik meevechten.estelle schreef: Of de hond gewoon aan zn halsband eraf halen en vasthouden tot de eigenaar hem komt halen?
Mij is het in ieder geval nooit gebeurd en ik heb toch al best wat honden beetgepakt. Niet eens zozeer vanwege mogelijke knokpartijen maar ook als iemand zijn hond niet meer te pakken kreeg....
daar wacht ik dus niet op.Dus als honden elkaar echt gaan pakken, dan pas ga ik meevechten.

- *Linda*
- Zeer actief
Baasje zei helemaal niets, die lijnde alleen snel zijn hond aan. Commentaar kwam van een aanpalende betweter. En ik weet héél goed het verschil tussen simpel wat gepats, of een gerichte aanval. En dit was het laatste. En dan schop ik ja. Niet aan mijn hond. Punt.MARC_S schreef:De baasjes waren ook in de buurt als ik het goed begrepen heb want die spraken haar meteen aan op die schop

- *Linda*
- Zeer actief
Er is hier helemaal geen sprake van in de buik trappenMARC_S schreef:Dat doe ik bij Dapper dus ook. Ik ga echt geen honden in hun buik trappen als ze op mijn honden duiken. Wel als ze echt gaan bijten maar anders niet.estelle schreef:Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?MARC_S schreef:Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet
Het is voor mij ook prima dat een andere hond niks doet en alleen even wil komen snuffen bij Hera maar Hera bijt zich dus wel direct vast als ik niet ingrijp.
Nu kies ik ervoor om Hera de lucht in te hijsen of zodanig vast te pakken dat ze niks kan omdat ik het dus ook niet zo zie zitten om een andere hond hard te gaan schoppen.

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
precies!! onze husky kon ook niet met andere honden overweg. Hoe vaak ik niet aan heb moeten horen als er een hond op jij af gestormd kwam: ow maar hij doet niks hoor...... nee hartstikke fijn voor je, maar de mijne welMuk schreef:Ik word ook niet blij van mensen die hun hond maar op iedereen af laten snuffelen. Je hoort je hond gewoon bij je te houden. Wie weet kan mijn hond wel niet goed overweg met andere honden.wiek schreef:.....
Ze is erg bescheiden en onderdanig maar gaat overal even kijken. Uiteraard lopen wij soms een meter of 500 achter haar. Als ik mensen dat tegen Zowie aan zie duwen of met de knieen porren nou dan kook ik. Moet ik me inhouden om niet hun te gaan schoppen.
En dan heb ik het niet eens over mensen die bang zijn van honden.
paar weken geleden liep ik nog met onze Whooper buiten, komt er een vrouw op mij af met hond aan de lijn en ze ziet mij met whooper aankomen en hoppa laat ze die hond los, die komt als een dolle op whooper afgestormt, pffff kreeg het spaans benauwd, whooper is dus een paar weken terug ongeveer 25 keer gebeten is is dus als de dood voor honden die op hem afgestormt komen. hou dat beest toch gewoon aan de riem, vermoeiende mensen af en toe.
groetjes
caroline, whooper en orbis
- *Linda*
- Zeer actief
Ga je weer lekker? Ik weet heel goed het verschil tussen wat gepats en een aanval om mijn hond eens even lekker uit elkaar te scheuren. Dat jij nu als een engeltje gaat wachten tot er eentje vastbijt moet jij weten. Ik niet. Wat ben je trouwens weer op dreef met het oreren over hoe het allemaal moet en hoe jij het allemaal wel zou oplossen. God, en dat van iemand die niet naar buiten durft omdat er een hond losloopt in de straat of al bijna huilend berichtjes plaatst dat de nieuwe overburen loslopende honden hebbenMARC_S schreef:Slopen? Een wankele hond viel om en dat is nu net het punt. Als die herder even blafte en grauwde en tegen haar hond opsprong betekent dat toch niet dat het een slooppartij wordt? Ik weet niet hoe het ging hoor maar ik hoor niks over verwondingen en zie alleen heel veel haat en agressie omdat een hond even geen rekening houdt met het feit dat haar hond ziek/zwak is. Ik denk dat haar hond in contact met elke hond omvalt dus je kan flink honden in elkaar trappen als je ermee op straat loopt.marian* schreef:Uit het eerste bericht kan ik niet opmaken waar het exact gebeurd is,maar als het gewoon in de wijk was waar alle honden dus aangelijnd moeten zijn en ik had mijn hond ook aangelijnd dan had de eigenaar van de andere hond ook een probleempje met mij gehad.
Niemand sloopt mijn hond namelijk ongestraft![]()
Ik heb al eens een Rottie van pup Max afgemept en dat doe ik zo weer als het moet.
Toen Wuilus 14 was ging er een boerboel op haar rijden en ze gilde van de pijn door de artrose. Ik heb de baas gevraagd/verzocht NU die hond weg te halen maar ik voelde geen haat naar die hond en ging hem al helemaal niet trappen. Het zijn wel gewoon honden en geen mensen die je iets kwalijk gaat nemen en daarvoor trappen gaat uitdelen.
Als je hond gesloopt wordt maakt dat alles anders maar dat was hier dus niet het geval. Het kwam niet uit dat een gezonde herder kwam buurten bij een zieke ambull. Dat is de kwestie en meer niet.
Ik vind dat mensen zich normaal moeten gedragen. Hond mag daar misschien niet los. Wat doe je dan? Je spreekt de baas aan en gaat niet meteen agressief lopen doen en een onschuldige hond een rotschop geven in mijn wereld. Vind het een extreem agressief gebeuren en de woordkeuze in het eerste bericht bevestigd dat voor mij. Als ik alle honden die op mijn honden afduiken in elkaar moet trappen heb ik het druk. Ik doe dat niet en ik heb nooit gaten in de honden. Beetje normaal doen lijkt me dus wel op zijn plaats. Shit happens en reageren met agressie wekt agressie in de hand.
Ik vind dus dat de omstanders gelijk hadden en dat je niet zomaar andermans hond moet trappen als er een akkefietje is.
Laatst gewijzigd door *Linda* op 26 dec 2008 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.

- *Linda*
- Zeer actief
Het was veel meer dan "even omver lopen". Maar Marc leest, zeker als het mij betreft, graag in zijn eigen voordeelS@ndr@ schreef:Ik weet niet hoor Marc, stel dat je hond net geopereerd is of een andere forse blessuren heeft ,een plasrondje doet en omver wordt gelopen, en de hond die het doet is ook niet genegen de jouwe weer op te laten staan ik denk dat je beschermingsinstinct het over neemt, zeker als de eigenaar ook niet genegen is er gelijk iets aan te doen

-
laeken
- Zeer actief
Ik ben blij dat je je hond het leven gered hebt dramaqueen
. Je hond heeft niks en jij zag je kans om je frustraties even lekker van je af te trappen want zo ben je. Lees de frustraties in je eerste bericht eens even? Dat doe je overigens nu ook bij mij gezien je voorgaande bericht. 
Ik ken jouw type wel. De laffe kutherder zonder baasje die bijna je Ambull kapot beet een rotschop geven terwijl het baasje ernaast staat en hem meteen aanlijnt zonder dat je hond ook maar 1 krasje heeft. Agressieve zielepoot
Van mij had je een enkeltje sloot gekregen als je met je opgefokte kop op een van mijn honden was gaan intrappen 
Ik ken jouw type wel. De laffe kutherder zonder baasje die bijna je Ambull kapot beet een rotschop geven terwijl het baasje ernaast staat en hem meteen aanlijnt zonder dat je hond ook maar 1 krasje heeft. Agressieve zielepoot
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als er geen enkel andere mogelijkheid is, kan ik begrijpen dat je doet wat je moet doen, of wat je kunt doen, dus dat daar ook een trap onder valt.
ik heb een keer iemand de bril van haar smoel afgemept toen ze mijn hond trapte, was totaal onnodig ... ik ben er niet trots op hoor, gebeurde ook in een reflex en moment, maar ik geloof heilig dat iemand die zo snel een schop uitdeelt, dat absoluut doet , ook wanneer het niet nodig is en ook geen idee heeft wat hij/zij aan kan richten.
Linda.. ik neem aan dat jou Sun nu met hechtingen en compleet geshockeerd in de mand ligt?
ik heb een keer iemand de bril van haar smoel afgemept toen ze mijn hond trapte, was totaal onnodig ... ik ben er niet trots op hoor, gebeurde ook in een reflex en moment, maar ik geloof heilig dat iemand die zo snel een schop uitdeelt, dat absoluut doet , ook wanneer het niet nodig is en ook geen idee heeft wat hij/zij aan kan richten.
Linda.. ik neem aan dat jou Sun nu met hechtingen en compleet geshockeerd in de mand ligt?
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat Sun niks heeft. Die herder was nl van plan Sun te gaan bijten, dat was op een of andere manier duidelijk.yamie schreef:als er geen enkel andere mogelijkheid is, kan ik begrijpen dat je doet wat je moet doen, of wat je kunt doen, dus dat daar ook een trap onder valt.
Ik vind dus dat de omstanders gelijk hadden. Je kan dan gebeten worden en/of een knal voor je kop krijgen als je je zo agressief gedraagt naar andermans honden.
-
Addy
Was jij niet degene die eens een hele dag binnen is gebleven omdat er voor de deur een herder stond en je van angst de deur niet meer durfde open te doenMARC_S schreef: Ik ken jouw type wel. De laffe kutherder zonder baasje die bijna je Ambull kapot beet een rotschop geven terwijl het baasje ernaast staat en hem meteen aanlijnt zonder dat je hond ook maar 1 krasje heeft. Agressieve zielepootVan mij had je een enkeltje sloot gekregen als je met je opgefokte kop op een van mijn honden was gaan intrappen
Volgens mij waren er hier toen nog forummers die aanboden om te komen
Dus ik begrijp je grote bek naar Linda toe ook niet zo goed, ze voorkomt in ieder geval dat haar zieke hond die zich niet kan verdedigen gegrepen wordt
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat van mij was ook enigzins sarcastisch bedoeld Marc, nee Sun heeft niks, dat heeft ze voorkomen ( dat zal iig haar verweer zijn)MARC_S schreef:yamie schreef:als er geen enkel andere mogelijkheid is, kan ik begrijpen dat je doet wat je moet doen, of wat je kunt doen, dus dat daar ook een trap onder valt.
Ik denk dat Sun niks heeft. Die herder was nl van plan Sun te gaan bijten, dat was op een of andere manier duidelijk.![]()
Ik vind dus dat de omstanders gelijk hadden. Je kan dan gebeten worden en/of een knal voor je kop krijgen als je je zo agressief gedraagt naar andermans honden.
ik vind dus schoppen een laatste redmiddel, als het echt mis is, niet bij voorbaat, omdat je denk dat het mis zal gaan, ik ken teveel verhalen van een schop uitdelen en de geschopte hond blijvende schade heeft... of dat moet de schoppende mensen niks uitmaken.. als eigen hond maar niks heeft .. kan ook
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
uh... ja Marc bleef misschien binnen, omdat hij wist dat het mis zou gaan, had hij dan naar buiten moeten gaan om die herder kapot te schoppen?Addy schreef:Was jij niet degene die eens een hele dag binnen is gebleven omdat er voor de deur een herder stond en je van angst de deur niet meer durfde open te doenMARC_S schreef: Ik ken jouw type wel. De laffe kutherder zonder baasje die bijna je Ambull kapot beet een rotschop geven terwijl het baasje ernaast staat en hem meteen aanlijnt zonder dat je hond ook maar 1 krasje heeft. Agressieve zielepootVan mij had je een enkeltje sloot gekregen als je met je opgefokte kop op een van mijn honden was gaan intrappen
![]()
Volgens mij waren er hier toen nog forummers die aanboden om te komen![]()
Dus ik begrijp je grote bek naar Linda toe ook niet zo goed, ze voorkomt in ieder geval dat haar zieke hond die zich niet kan verdedigen gegrepen wordt
-
chrico
- Zeer actief
Ik zal ook wel wat gemist hebben denk ik maar het lijkt me dat iedereen hier zijn hond verdedigd zodra je het gevoel heb dat je dat moet doen. Of dit nu tegen mensen is of tegen dieren.
Scar werd door een jongen bekogeld op zijn oude dag met een blikje drinken. Geintje. Ja helaas, ik mag er dan uitzien als een makkelijk in de maling te nemen mens maar daar had dit groepje toch echt verkeerd op gewed. Zij gingen op een trap staan uitdagen de helden en ik zei Scar te gaan stellen, Milk aan de andere kant zodat ze niet konden verdwijnen en heb de dader verzocht zelf naar beneden te komen of anders zou ik de hond commando geven hem op te halen. Ik werd ronduit uitgelachen door de groep en Scar mocht de dader op gaan halen. Beneden heb ik hem letterlijk als een klein kind in zijn kraag gemaakt en meegesleurd naar de school. Geloof me, ik was in staat om dat joch met zijn hersens door de muur te slaan.
Scar was niet meer zo stabiel, liep in telgang omdat hij niet anders meer kon en verdiend het niet om een blikje tegen hem aangesmeten te krijgen.
Voor een ander misschien geen probleem maar voor mij wel, niemand komt zomaar aan mijn honden als zij niets doen.
Zou het een andere hond geweest zijn kreeg die van mij net zo een mep en ga ik niet afwachten o fhet baasje eindelijk bereid is zijn hond bij zich te houden terwijl mijn hond het uitgilt.
Scar werd door een jongen bekogeld op zijn oude dag met een blikje drinken. Geintje. Ja helaas, ik mag er dan uitzien als een makkelijk in de maling te nemen mens maar daar had dit groepje toch echt verkeerd op gewed. Zij gingen op een trap staan uitdagen de helden en ik zei Scar te gaan stellen, Milk aan de andere kant zodat ze niet konden verdwijnen en heb de dader verzocht zelf naar beneden te komen of anders zou ik de hond commando geven hem op te halen. Ik werd ronduit uitgelachen door de groep en Scar mocht de dader op gaan halen. Beneden heb ik hem letterlijk als een klein kind in zijn kraag gemaakt en meegesleurd naar de school. Geloof me, ik was in staat om dat joch met zijn hersens door de muur te slaan.
Scar was niet meer zo stabiel, liep in telgang omdat hij niet anders meer kon en verdiend het niet om een blikje tegen hem aangesmeten te krijgen.
Voor een ander misschien geen probleem maar voor mij wel, niemand komt zomaar aan mijn honden als zij niets doen.
Zou het een andere hond geweest zijn kreeg die van mij net zo een mep en ga ik niet afwachten o fhet baasje eindelijk bereid is zijn hond bij zich te houden terwijl mijn hond het uitgilt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Addy
hij scheet peuken en daarom liet hij zijn honden niet uit. Het is wel makkelijk om Linda af te slachten maar die heeft in ieder geval meer moed in haar pink dan hij in zijn hele lijf. Dat ik zelf niet zou schoppen is een ander verhaal maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je zieke hond niet laat grijpenyamie schreef: uh... ja Marc bleef misschien binnen, omdat hij wist dat het mis zou gaan, had hij dan naar buiten moeten gaan om die herder kapot te schoppen?was dat dan beter geweest?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
hoho, dat je je zieke hond niet laat grijpen, tuurlijk , snap ik, maar schoppen is dan echt niet de enige weg, daarbij vind ik het dus twee verschillende dingen.Addy schreef:hij scheet peuken en daarom liet hij zijn honden niet uit. Het is wel makkelijk om Linda af te slachten maar die heeft in ieder geval meer moed in haar pink dan hij in zijn hele lijf. Dat ik zelf niet zou schoppen is een ander verhaal maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je zieke hond niet laat grijpenyamie schreef: uh... ja Marc bleef misschien binnen, omdat hij wist dat het mis zou gaan, had hij dan naar buiten moeten gaan om die herder kapot te schoppen?was dat dan beter geweest?
-
Addy
ik weet niet hoe bedreigend de situatie was, ik zou ook niet snel voor schoppen kiezen maar ik laat ook geen van mijn honden meer grijpen zoals bij Moonlight, achteraf had ik dus wel moeten schoppenyamie schreef:hoho, dat je je zieke hond niet laat grijpen, tuurlijk , snap ik, maar schoppen is dan echt niet de enige weg, daarbij vind ik het dus twee verschillende dingen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
begrijpelijk hoor, maar imo niet helemaal relevant in dit verhaal verder, tuurlijk verdedig je je hond, maar dat met ietwat gezond verstand en ook dat je dus de andere hond niet enorm beschadigd, als er geen houden meer aan is en dat de enige mogelijkheid is? ja.. dan snap ik heus dat je alles doet, ook van je af schoppen.chrico schreef:Ik zal ook wel wat gemist hebben denk ik maar het lijkt me dat iedereen hier zijn hond verdedigd zodra je het gevoel heb dat je dat moet doen. Of dit nu tegen mensen is of tegen dieren.
-
Fin
- Zeer actief
Ik kan niet voor het baasje spreken, maar als Aidan op een andere hond afloopt en het is nodig in te grijpen, doe ik dat bewust zo rustig mogelijk. Zou ik naar hem en de andere hond toerennen, dan zou hij het wel eens op kunnen vatten als een sein tot aanvallen. Niet omdat Aidan hondagressief is, maar omdat hij dan zou kunnen denken dat de andere hond kwaad in de zin heeft of zoiets.*Linda* schreef:Er is hier helemaal geen sprake van in de buik trappenMARC_S schreef:Dat doe ik bij Dapper dus ook. Ik ga echt geen honden in hun buik trappen als ze op mijn honden duiken. Wel als ze echt gaan bijten maar anders niet.estelle schreef:Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?MARC_S schreef:Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet
Het is voor mij ook prima dat een andere hond niks doet en alleen even wil komen snuffen bij Hera maar Hera bijt zich dus wel direct vast als ik niet ingrijp.
Nu kies ik ervoor om Hera de lucht in te hijsen of zodanig vast te pakken dat ze niks kan omdat ik het dus ook niet zo zie zitten om een andere hond hard te gaan schoppen.De hond heb ik een schop van voren gegeven, toen hij er weer opnieuw op wilde klappen omdat baaslief zo lekker vlot reageerde op alles.
Wat mij aan jouw verhaal stoort is dat je eigenlijk de andere hond geschopt hebt omdat het je niet beliefde te wachten tot de eigenaar zijn hond ophaalde.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
iig niet zodanig dat Sun schade heeft, ze kon hem nog aan zijn halsband pakken en hij heeft verder niks.Addy schreef:ik weet niet hoe bedreigend de situatie was, ik zou ook niet snel voor schoppen kiezen maar ik laat ook geen van mijn honden meer grijpen zoals bij Moonlight, achteraf had ik dus wel moeten schoppenyamie schreef:hoho, dat je je zieke hond niet laat grijpen, tuurlijk , snap ik, maar schoppen is dan echt niet de enige weg, daarbij vind ik het dus twee verschillende dingen.
ik heb ook wel eens geschopt hoor, maar dan was dat wel in een situatie dat ik alleen mijn voeten kon gebruiken en het puur was om te zorgen dat het eerst uit elkaar ging en ze dan anders ( vast) te pakken.
ik snap echt wel, en dat doe ik zelf ook, dat je je honden beschermt, maar een rotschop enz geven.. ik geloof dat veel mensen niet inzien hoeveel schade dat dan aan kan brengen en dat er meer dingen zijn die je kunt doen.