Laika heeft 3 reutjes en 2 teefjes geworpen, allemaal heel erg donker. Ze leek eerst erg onrustig en onzeker en hyperbeschermend (wegen komt dus later wel), maar is nu rustig haar pups aan het verzorgen. Nog geen foto's om de jonge moeder niet van slag te maken. Bevalling is heel erg snel verlopen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werknestje in aantocht (nieuwe foto's p6)
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
Ff snel, ben een beetje moe
Laika heeft 3 reutjes en 2 teefjes geworpen, allemaal heel erg donker. Ze leek eerst erg onrustig en onzeker en hyperbeschermend (wegen komt dus later wel), maar is nu rustig haar pups aan het verzorgen. Nog geen foto's om de jonge moeder niet van slag te maken. Bevalling is heel erg snel verlopen.
-
tineke
Fijn dat alles zo snel verlopen is.Gos schreef:Ff snel, ben een beetje moe![]()
Gefeliciteerd met het vijftal
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Gefeliciteerd!

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
gefeli met jullie pupsels, mooi aantal ook niet te groot.
Ik twijfel of er hier pupsels komen,Tess is sinds gisteravond hier, ze is wel wat gegroeid maar te weinig. Dus of een heel klein nest of geresorbeerd...
Ik twijfel of er hier pupsels komen,Tess is sinds gisteravond hier, ze is wel wat gegroeid maar te weinig. Dus of een heel klein nest of geresorbeerd...
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Gos
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ach jee...
Dit soort dingen kunnen helaas soms gebeuren, het zou zelfs zo kunnen zijn dat de moederhond dit bewust gedaan heeft omdat het pupje iets gemankeerd heeft.
Ik begrijp je verdriet, probeer toch van de andere 4 pups te genieten en het vertrouwen in Laika niet te verliezen, daar kan een teefje die nog geen puppy-ervaring heeft soms erg door van slag raken.
Ik ga gewoon heel hard duimen dat Laika nu heel voorzichtig zal zijn en blijven met haar viertal.
Dit soort dingen kunnen helaas soms gebeuren, het zou zelfs zo kunnen zijn dat de moederhond dit bewust gedaan heeft omdat het pupje iets gemankeerd heeft.
Ik begrijp je verdriet, probeer toch van de andere 4 pups te genieten en het vertrouwen in Laika niet te verliezen, daar kan een teefje die nog geen puppy-ervaring heeft soms erg door van slag raken.
Ik ga gewoon heel hard duimen dat Laika nu heel voorzichtig zal zijn en blijven met haar viertal.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
Gos
- Zeer actief
De bodem is gewoon recht volgens mij. Het aflopende hellinkje zit aan de buitenkant, voor als ze de wijde wereld buiten de werpkist in zouden mogen.Inge O schreef:kan het misschien iets te maken hebben met het feit dat de bodem naar één kant afhelt?
Het was zo'n mooi manneke. Ik wil eigenlijk even gaan slapen want ik heb vannacht maar hooguit een uur geslapen, maar het lukt gewoon niet. Arm ventje.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Gos
- Zeer actief
Laika is nu rustig haar overgebleven pups aan het verzorgen. Ze wil veel naar buiten voor haar behoeften, maar moet daarna direct terug naar haar pups. Ze is niet echt subtiel te noemen, helaas.
De bevalling is eigenlijk gewoon te snel verlopen, we zijn er volledig door verrast, vooral omdat ze vlak tevoren nog haar eten opat alsof ze nooit wat kreeg, en heel wakker en alert was, en niet aan de werpkist vastgeplakt zat. Gegraven heeft ze ook niet, ze zal er zelf misschien door verrast zijn. Dus we dachten zelf wel even een snel hapje te kunnen eten, wie had gedacht dat ze in sneltreinvaart haar pups zou werpen?
Nu ook ziet ze er zo wakker en actief uit, niet te geloven.
Een van de teefjes wilde ze vannacht na een uurtje steeds wegduwen, die hebben we er een paar keer bij moeten leggen waarbij er een klein hapje uit haar oorpuntje gesneuveld is. Maar het meisje bleef knokken voor een plekje en kreeg het gelukkig toch voor elkaar bij mams. Het andere teefje was een heel klein friemelding, met een wit paar teentjes achter en een klein borstvlekje. Die stortte zich vol overgave tussen haar dikkere broertjes en wist ook haar portie te bemachtigen.
Hopelijk blijven ze het nu goed doen, maar we denken maar niet te ver vooruit.
De bevalling is eigenlijk gewoon te snel verlopen, we zijn er volledig door verrast, vooral omdat ze vlak tevoren nog haar eten opat alsof ze nooit wat kreeg, en heel wakker en alert was, en niet aan de werpkist vastgeplakt zat. Gegraven heeft ze ook niet, ze zal er zelf misschien door verrast zijn. Dus we dachten zelf wel even een snel hapje te kunnen eten, wie had gedacht dat ze in sneltreinvaart haar pups zou werpen?
Een van de teefjes wilde ze vannacht na een uurtje steeds wegduwen, die hebben we er een paar keer bij moeten leggen waarbij er een klein hapje uit haar oorpuntje gesneuveld is. Maar het meisje bleef knokken voor een plekje en kreeg het gelukkig toch voor elkaar bij mams. Het andere teefje was een heel klein friemelding, met een wit paar teentjes achter en een klein borstvlekje. Die stortte zich vol overgave tussen haar dikkere broertjes en wist ook haar portie te bemachtigen.
Hopelijk blijven ze het nu goed doen, maar we denken maar niet te ver vooruit.
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
Gefeliciteerd en sterkte de komende dagen, soms moeten nieuwbakken moeders extra begeleiding hebben.
Heb hier gehad toen de deurbel ging dat moeders de bak uit raced en de pups door de hele kamer heen lagen een hing er zelfs nog aan de tepel bij de voordeur
Wij hebben geluk gehad dat de pups al een paar dagen oud waren en er een matras (ik sliep naast de kist) achter de werp kist lag zo dat de pups zacht neer kwamen en er geen schade van onder vonden alles heeft het overleefd Maar je schrikt enorm.
(sinsdien staat er ook een hekwerk om de kist heen en de deurbel gaat uit)
Heb hier gehad toen de deurbel ging dat moeders de bak uit raced en de pups door de hele kamer heen lagen een hing er zelfs nog aan de tepel bij de voordeur
Wij hebben geluk gehad dat de pups al een paar dagen oud waren en er een matras (ik sliep naast de kist) achter de werp kist lag zo dat de pups zacht neer kwamen en er geen schade van onder vonden alles heeft het overleefd Maar je schrikt enorm.
(sinsdien staat er ook een hekwerk om de kist heen en de deurbel gaat uit)
Laatst gewijzigd door Abischa op 28 dec 2008 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bij ons gaat om die reden de deurbel altijd gewoon uit de eerste dagen/week. Heb dat ook 1x gehad bij ons eerste nest (ze vlogen alle kanten door in de werpkist, gelukkig lag er toen geen te drinken), dat gebeurt je geen tweede keer kan ik je vertellen.Abischa schreef:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ach gut... idd. wat Suzanne zegt misschien is er wel iets mee geweest... misschien per ongeluk... het is gewoon k*t maar je doet er niets aan... hoop dat de rest het allemaal prima gaat redden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer: