Addy, je geeft me teveel eer. Relax, je bent goed bezig de laatste tijd hier. Laat je nu niet gaan want dan ben je straks weer terug bij af wat je nieuwe zoete imago betreft. Succes met de kruistocht en gooi er nog maar een laatste berichtje uit. Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee schatAddy schreef:Dat interesseert me totaal niet wat jij wel of niet over Mick zegt of denktMARC_S schreef: Ik weet dat je mij steeds op mijn nek zit omdat ik me bemoeid heb met dat Mick verhaal. Geeft niks maar doe niet net alsof het ergens anders over gaat.![]()
Je kan beter gewoon normaal praten dan was alles al lang opgelost nl.
![]()
Het stoort me dat iemand die zelf de ballen verstand van honden heeft, weliswaar pretendeerd er enorm veel van te weten, mensen gewoon loopt te galbakken. Je bent God niet dus doe ook niet alsof je het wel bent met je kattengezeik bij hond en leed terwijl je eigen hond met een haas aankomt en nu weer Linda afslachten omdat je ooit een akkefietje met haar hebt gehad
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je mag noooooit een hond schoppen
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Je mag noooooit een hond schoppen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Lijkt mij ook, waarom hou je je hond niet bij je, ik laat mijn honden ook niet patsen, niet meer dan normaal lijkt me 
Ik zie daar helemaal geen toegevoegde waarde in, en niemand wordt er blij van
Ik zie daar helemaal geen toegevoegde waarde in, en niemand wordt er blij van
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 dec 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Addy
Nee hoor schat, als je goed gelezen had dan had je tot geen andere conclusie kunnen komen dan dat je helemaal geen eer toegewezen wordtMARC_S schreef:Addy, je geeft me teveel eer. Relax, je bent goed bezig de laatste tijd hier. Laat je nu niet gaan want dan ben je straks weer terug bij af wat je nieuwe zoete imago betreft. Succes met de kruistocht en gooi er nog maar een laatste berichtje uit. Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee schat
-
Fin
- Zeer actief
Dat bedoel ik nou. Aidan heeft ook een periode gehad dat hij wilde patsen, dat is hij nu aan het ontgroeien. Ik hoop dat Danco er verder niets aan overgehouden heeft? Zo'n incident kan een hond goed verpesten, zeg.Inge schreef:Er werd niet gebeten toch? Dat vind ik dus een ander verhaal als waneer een hond wel voor de kill gaat.![]()
Ik heb 1x meegemaakt dat Danco met klompen van een hond afgetrapt werd en met een ijzeren ketting geslagen. En nee...die ging niet voor de kill. Danco heeft in zijn hele leven nooit een andere hond gebeten. Wat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Ik deed alles om dat te voorkomen, maar je moet ook de kans krijgen.![]()
In dit geval was ik 2 meter van Danco af maar ik kreeg nog geen halve seconde de kans om hem eraf te halen, hij werd al vol in zijn zij getrapt met klompen.Tegelijkertijd begon die kerel als een achterlijke met zijn ijzeren ketting te rammen. Toen ik eindelijk ertussen kon komen zonder zelf geraakt te worden heb ik Danco eraf geplukt en die vent opgedragen NU zijn hond te controleren...geen kras bleek erop te zitten.
![]()
Danco zat echter onder de bloeduitstortingen.
Lijkt me dus duidelijk dat ik een ontieglijke hekel heb aan mensen die zonder reden mijn honden schoppen of slaan.
- *Linda*
- Zeer actief
Hoe komt iedereen er toch bij dat het om een patsende hond ging? God, die kom ik wel 10x per dag tegen. Als ik me dáár druk om moet makenchristo schreef:Wat heb ik jou of Linda misdaan om uitgescholden te worden voor geitebreier? Als dat al een scheldwoord isAddy schreef:Ik weet niet of je het weet geitebreier maar Sun is ernstig ziek en als mijn ernstige zieke hond tegen de vlakte aangewerkt wordt grijp ik ook in en desnoods inderdaad door hem een rotschop te verkopen als er geen andere mogelijkheden zijnchristo schreef: De andere hond dook op Sun. Je zegt niets over bijten o.i.d.
Je hebt het over een laffe rothond die even iets van zijn zwakte rook en er toen opdook - dan zie ik een hond voor me die idd even komt patsen.
Sun ligt op de grond. Meer lijkt er niet te gebeuren. Er wordt niet gejankt. Er zijn geen operatiewonden in het spel of andere kwetsuren waardoor Sun blijvende schade op kan lopen, in elk geval, in dit verhaal wordt het niet duidelijk.
Conclusie: een patserige rothond gooit jouw Sun op de grond en krijgt daarvoor van jou een rotschop. Dit terwijl zijn eigenaar al op de hond afliep om hem op te halen, maar dat ging jou niet snel genoeg.
Ik ken je niet, kan alleen maar afgaan op hoe je zelf de situatie omschrijft. En kan daar geen reden uithalen om ten eerste zo over een andere hond te spreken (gefrustreerde kutherder, laffe rothond) en ten tweede waarom je niet kon wachten tot de eigenaar hem vasthad.
En over dat schoppen, en dat je hem alleen van voren raakte - ooit van OCD gehoord in de ellebogen? Of OCD en HD in de achterhand? Je zou goddomme zo'n hond eens raken op een kwetsbare plek, zeg.?
Als het een patsende hond was, had dat mijn Aidan kunnen zijn. Eén rotschop en dat beest ligt weer maandenlang in de kreukels. Ik let erop dat hij niet gaat lopen patsen bij jonge of oude en zieke dieren, maar mocht dat een keer misgaan dan verdient hij zeker geen schop. Nu niet, en toen hij een opgroeiende slungel was zeker niet - één zo'n schop in zijn voorhand en hij had daar ook kreupel geweest.
Voor de rest geef ik alleen maar aan dat Linda zelf in haar openingsberichtje een beeld schetst dat verkeerd geinterpreteerd kan worden. Hoe zij het beschrijft is het een patsende hond. Met een eigenaar die al onderweg was om hem op te halen. En hoe ernstig ziek je eigen hond ook is, scheld dan de eigenaar de huid vol en blijf van die hond af.

-
Fin
- Zeer actief
Tuurlijk. Ik laat mijn honden altijd los van de lijn zodat ze keurig binnen een cirkel van twee meter om me heen kunnen lopen.Addy schreef:Lijkt het je dan niet verstandiger om je patsende hond lekker bij je te houden danchristo schreef:Als het een patsende hond was, had dat mijn Aidan kunnen zijn. Eén rotschop en dat beest ligt weer maandenlang in de kreukels. Ik let erop dat hij niet gaat lopen patsen bij jonge of oude en zieke dieren, maar mocht dat een keer misgaan dan verdient hij zeker geen schop. Nu niet, en toen hij een opgroeiende slungel was zeker niet - één zo'n schop in zijn voorhand en hij had daar ook kreupel geweest.
-
Fin
- Zeer actief
Dan neem ik dat op jouw woord aan*Linda* schreef:Hoe komt iedereen er toch bij dat het om een patsende hond ging? God, die kom ik wel 10x per dag tegen. Als ik me dáár druk om moet makenchristo schreef:Wat heb ik jou of Linda misdaan om uitgescholden te worden voor geitebreier? Als dat al een scheldwoord isAddy schreef:Ik weet niet of je het weet geitebreier maar Sun is ernstig ziek en als mijn ernstige zieke hond tegen de vlakte aangewerkt wordt grijp ik ook in en desnoods inderdaad door hem een rotschop te verkopen als er geen andere mogelijkheden zijnchristo schreef: De andere hond dook op Sun. Je zegt niets over bijten o.i.d.
Je hebt het over een laffe rothond die even iets van zijn zwakte rook en er toen opdook - dan zie ik een hond voor me die idd even komt patsen.
Sun ligt op de grond. Meer lijkt er niet te gebeuren. Er wordt niet gejankt. Er zijn geen operatiewonden in het spel of andere kwetsuren waardoor Sun blijvende schade op kan lopen, in elk geval, in dit verhaal wordt het niet duidelijk.
Conclusie: een patserige rothond gooit jouw Sun op de grond en krijgt daarvoor van jou een rotschop. Dit terwijl zijn eigenaar al op de hond afliep om hem op te halen, maar dat ging jou niet snel genoeg.
Ik ken je niet, kan alleen maar afgaan op hoe je zelf de situatie omschrijft. En kan daar geen reden uithalen om ten eerste zo over een andere hond te spreken (gefrustreerde kutherder, laffe rothond) en ten tweede waarom je niet kon wachten tot de eigenaar hem vasthad.
En over dat schoppen, en dat je hem alleen van voren raakte - ooit van OCD gehoord in de ellebogen? Of OCD en HD in de achterhand? Je zou goddomme zo'n hond eens raken op een kwetsbare plek, zeg.?
Als het een patsende hond was, had dat mijn Aidan kunnen zijn. Eén rotschop en dat beest ligt weer maandenlang in de kreukels. Ik let erop dat hij niet gaat lopen patsen bij jonge of oude en zieke dieren, maar mocht dat een keer misgaan dan verdient hij zeker geen schop. Nu niet, en toen hij een opgroeiende slungel was zeker niet - één zo'n schop in zijn voorhand en hij had daar ook kreupel geweest.
Voor de rest geef ik alleen maar aan dat Linda zelf in haar openingsberichtje een beeld schetst dat verkeerd geinterpreteerd kan worden. Hoe zij het beschrijft is het een patsende hond. Met een eigenaar die al onderweg was om hem op te halen. En hoe ernstig ziek je eigen hond ook is, scheld dan de eigenaar de huid vol en blijf van die hond af.Als ik schrijf "hij dook erop" dan bedóel ik ook, hij dook erop.
Het kwam alleen in je openingsbericht niet zo over. En als een hond komt patsen en daarbij de andere hond omvergooit, is dat om hels van te worden als jouw eigen hond ziek is, en dat zou ik dan ook zijn geweest. Die van mij zijn nog niet jarig als ze een oude of zieke hond lastigvallen, en dat weten ze. Maar het is geen reden om die hond te schoppen.
-
estelle
Maar dan heb je het toch wel over een hond die met een boel agressie op een van je honden duikt en je hond anders zwaar gewond gaat raken.Nanna schreef:Als een zeikhond meent bovenop één van mijn honden te moeten duiken dan krijgt ie een schop van mij. En dan ga ik me écht niet druk maken over het feit of ie daar wel tegen kan, of ie niet een zeer pootje heeft of een onverwerkt jeugdtrauma.
Oprotten, en wel nu. En anders had de baas hem maar vast moeten houden.
Als ik dat mee zou maken zou ik ook niet aarzelen om te schoppen maar zolang het zwaar gewonde niet aan de orde is dan grijp ik op een andere manier in. En dat wil niet zeggen dat ik dan poezelig lief ga vragen of die hond aub even van mijn hond wil gaan wanneer het hem uitkomt.
En als Linda zegt dat haar hond dat gevaar liep dan wil ik dat best geloven, ze is geen nitwit ofzo. Alleen zo kwam het in het eerste berichtje niet over.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat denk je nou, dat ik mijn honden zomaar ergens op af laat struinen?Addy schreef:Lijkt mij dat je dat soort situaties moet voorkomen, ik wil ook geen hond die boven de mijne staat te patsen, ik wil ook niet dat mijn honden boven een andere hond staan te patsen. Vind ik nergens voor nodigInge schreef:Lijkt me dus duidelijk dat ik een ontieglijke hekel heb aan mensen die zonder reden mijn honden schoppen of slaan.
Maar soms gebeuren er dingen en ben je een fractie te laat met je reactie. Je kan mij niet wijsmaken dat jij altijd en overal 100% controle over jouw honden hebt en dat jou nooit wat gebeurt.
Ik schreef al dat ik er alles aan deed om te voorkomen dat Danco de kans kreeg om te patsen, maar die ene keer dat het gebeurde maakt het nog niet normaal dat hij er zo afgetrapt werd zonder dat ik ook maar de kans kreeg om in te grijpen. Zoals al geschreven stond ik 2 meter van hem af!
Dat jij het dan blijkbaar een kwestie van `eigen schuld, dikke bult`vindt zegt meer over jou dan over mij.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien kan je wat meer informatie geven? Het komt nu als volgt over: herder gooit Sun om en gaat er boven staan. Jij pakt Sun bij de halsband en geeft de herder een rotschop.*Linda* schreef: Hoe komt iedereen er toch bij dat het om een patsende hond ging? God, die kom ik wel 10x per dag tegen. Als ik me dáár druk om moet makenAls ik schrijf "hij dook erop" dan bedóel ik ook, hij dook erop.
Zoals je het schreef lijkt dit niet een woeste slachtpartij. Maar misschien kan je nog meer details geven?
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Dat is de omgekeerde wereld. Die agressieve vent verwondt zonder goede reden een hond en is de enige dader in dit verhaal.Addy schreef:Lijkt mij dat je dat soort situaties moet voorkomen, ik wil ook geen hond die boven de mijne staat te patsen, ik wil ook niet dat mijn honden boven een andere hond staan te patsen. Vind ik nergens voor nodigInge schreef:Lijkt me dus duidelijk dat ik een ontieglijke hekel heb aan mensen die zonder reden mijn honden schoppen of slaan.
- Moos
- Zeer actief
Lijkt me dat je bepaalde mensen toch iets meer krediet mag geven hoor.Addy schreef: Lijkt mij dat je dat soort situaties moet voorkomen, ik wil ook geen hond die boven de mijne staat te patsen, ik wil ook niet dat mijn honden boven een andere hond staan te patsen. Vind ik nergens voor nodig
Tuurlijik doe je je best om dat soort situaties te voorkomen, maar soms gaat het weleens mis. Leuk voor je dat jij honden hebt die altijd luisteren en nooit naar andere honden gaan, laat staan ooit weleens een dominante houding aannemen ten opzichte van een andere hond. Helaas heeft de rest van Nederland geen robothondjes, en gebeuren er soms weleens dingen die je liever niet had gehad. Dan moet je wel even 1.5 seconde de tijd krijgen om zelf in te grijpen voordat iemand anders jouw hond rotschoppen begint te verkopen.
En voordat daar weer over begonnen wordt; ik heb ook met de honden die ik nu heb nog vaak zat last van vervelende honden. Ook honden die grommend op Vera duiken. Komt daar direct een baas achteraan die zijn hond van Vera aftrekt en iets van sorry zegt, of vraagt of mijn hond oke is, dan hoor je mij niet hoor. Shit happens, ook met honden onderling.
Het zijn de bazen die hun hond Vera grommend tegen de grond laten beuken en vervolgens erbij staan te lachen "ja, hij heeft een beetje groot ego he?", daar erger ik me drie slagen in de rondte aan.
Mogen mensen als Inge even iets meer krediet dat zij dus niet zo'n soort baas zijn?

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Doe eens niet zo heilig Addy. Jullie hebben samen weet ik het, 16 honden? En dan loop je hier net te doen alsof die roedel beter onder controle staat dan de honden van Inge.
Bij jou knapte toch Barf alle conflicten op tussen jouw honden en honden van buiten de roedel? Dus wat klets je nou met mijn honden zus en mijn honden zo. Zit je mij een beetje af te zeiken om niks en jezelf voor te doen als een of andere hondenfluisteraar. Maar ondertussen weet je zelf soms niet eens waar een deel van je honden uit hangt.
Ik wordt een beetje misselijk van dit heilige geleuter eerlijk gezegd. Leuk dat je nu een ander imago wil, maar blijf wel een beetje bij jezelf aub want een moraalridder-imago als hondenfluisteraar met een of ander slaafs roedel dat achter de baas aan loopt is te hoog gegrepen. Daar gaat niemand voor
Dus om nu meteen van die toren te gaan blazen..... :N:
Ik wordt een beetje misselijk van dit heilige geleuter eerlijk gezegd. Leuk dat je nu een ander imago wil, maar blijf wel een beetje bij jezelf aub want een moraalridder-imago als hondenfluisteraar met een of ander slaafs roedel dat achter de baas aan loopt is te hoog gegrepen. Daar gaat niemand voor
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik dus ook... en niet alleen met een oude hond.. ik heb geen zin om 2 echt knokkende honden uit elkaar te halen dus ik neem bij voorbaat al mijn maatregelen en die kunnen zeer uiteenlopend zijn.chrico schreef:Dat bedoel ik. Soms moet je wel om te voorkomen. Te laat ingrijpen is hetzelfde als de put dichten als het kalf verdronken is.Addy schreef:en het liefst schriftelijk in drievoud graag eerst het verzoek indienenmarian* schreef:Nee,jouw hond had eerst gewond en wel op de grond moeten liggen en dan had je de herder vriendelijk moeten verzoeken weg te gaan.![]()
![]()
![]()
Niemand is voor slaan of schoppen van een hond maar je laat je eigen hond ook niet aan gort bijten
Ik zou ook met een oude ziek hond die aangevallen word meteen ingrijpen voor die hond zijn tanden er ook maar in kan zetten. Daarom snap ik die hele discussie niet zo.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- iones
- Zeer actief
Nou inderdaad! Als er een hond aangevallen wordt, is het meestal diens baasje die in grijpt, zelden de baas van de aanvaller! En dat is alleen al de reden om die baas een corrigerende schop te verkopen (en dan mag zo'n baas nog een veel hardere schop krijgen van mij dan de hond).EstherK schreef:
Ik vind wel dat die herder niets bij jou te zoeken heeft en dat sowieso de baas een corrigerende schop onder zijn hol verdient
Enne, reken maar dat ik ook naar de hond schop. HEb ik ook al eens gedaan namelijk. Ik ben roedelleider en die beschermt zijn roedel.
Aan de andere kant, mocht een van mijn honden het doen bij een andere hond, kan ik het de andere eigenaar niet kwalijk nemen als hij mijn hond dan een rotschop verkoopt. Ik weet immers hoe het is. Overigens, mijn hond zal het van mij alsnog krijgen hoor. Ik pik dat gedrag niet en ik wil het niet hebben dat mijn honden zich zo dominant gedragen naar andere honden. Dat is nergens voor nodig.
Laatst gewijzigd door iones op 27 dec 2008 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Die accepteerd dat echt geen ene seconde en om die knokpartij te voorkomen omdat ik daar geen zin in heb had ik hem er ook afgetrapt... zonder riem maar wel een schop... zeker weten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Moos
- Zeer actief
Maar jouw Xanthos zal nooit zonder baas opeens de hoek om komen zeilenmalinois schreef:tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Die accepteerd dat echt geen ene seconde en om die knokpartij te voorkomen omdat ik daar geen zin in heb had ik hem er ook afgetrapt... zonder riem maar wel een schop... zeker weten.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en dat zou mijn hond verpesten in opzicht dat hij knokken geleerd heeft en nu andere honden negeert zolang ze in een straal van een meter uit de buurt blijven maar dan honden gaat opzoeken...christo schreef:Dat bedoel ik nou. Aidan heeft ook een periode gehad dat hij wilde patsen, dat is hij nu aan het ontgroeien. Ik hoop dat Danco er verder niets aan overgehouden heeft? Zo'n incident kan een hond goed verpesten, zeg.Inge schreef:Er werd niet gebeten toch? Dat vind ik dus een ander verhaal als waneer een hond wel voor de kill gaat.![]()
Ik heb 1x meegemaakt dat Danco met klompen van een hond afgetrapt werd en met een ijzeren ketting geslagen. En nee...die ging niet voor de kill. Danco heeft in zijn hele leven nooit een andere hond gebeten. Wat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Ik deed alles om dat te voorkomen, maar je moet ook de kans krijgen.![]()
In dit geval was ik 2 meter van Danco af maar ik kreeg nog geen halve seconde de kans om hem eraf te halen, hij werd al vol in zijn zij getrapt met klompen.Tegelijkertijd begon die kerel als een achterlijke met zijn ijzeren ketting te rammen. Toen ik eindelijk ertussen kon komen zonder zelf geraakt te worden heb ik Danco eraf geplukt en die vent opgedragen NU zijn hond te controleren...geen kras bleek erop te zitten.
![]()
Danco zat echter onder de bloeduitstortingen.
Lijkt me dus duidelijk dat ik een ontieglijke hekel heb aan mensen die zonder reden mijn honden schoppen of slaan.
Ik pas daar dus voor en kies voor mijn eigen honden...

-
chrico
- Zeer actief
Maar dat wil niet zeggen dat een loslopende hond die hoek niet om komt zeilen die hem zou willen patsenMoos schreef: Maar jouw Xanthos zal nooit zonder baas opeens de hoek om komen zeilen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals....hij kreeg zelden of nooit de kans om dat gedrag te vertonen want ik vond het bloedirritant, maar ongelukken kunnen gebeuren. Ik ben geen heilige, ik ben een mensmalinois schreef:tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat het gedrag van die vent nog min of meer goedgepraat wordt ook hier.
Mijn teven accepteren dat ook niet, maar ik heb echt nog nooit hoeven schoppen om een hond eraf te halen. Ik blok ze hoogstens af met mijn been of til mijn hond op, dan een flinke brul en klaar.
Groetjes Inge

- Moos
- Zeer actief
Nee, maar Inge liet Danco dus ook niet in zijn eentje de bocht om komen zeilen.chrico schreef:Maar dat wil niet zeggen dat een loslopende hond die hoek niet om komt zeilen die hem zou willen patsenMoos schreef: Maar jouw Xanthos zal nooit zonder baas opeens de hoek om komen zeilenen dan heb je de poppen aan het dansen als die hond niet weggejaagd word (op welke manier ook)
Bovendien, sorry hoor, maar als je een reu hebt die dus echt gewoon fiks voor de knok gaat als een andere reu wat stoer aan komt lopen, dan heb je, als je dan in losloopgebied gaat lopen, dat maar op een andere manier op te lossen dan die hond weg te schoppen.
Zal even lekker worden, dan had ik bij Moos wel dagelijks reuen weg kunnen gaan trappen

-
chrico
- Zeer actief
Hier net zo.malinois schreef:tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Alleen Dyna zou zoiets hebben van okee wat jij wil en evt snauwen maar meer niet. De anderen accepteren dat gedrag niet van een andere hond dus is het aan mij om te voorkomen dat er geknokt gaat worden. Dan kan die hond beter met mij van doen hebben als met de honden die daardoor ook nog eens verknald gaan worden
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Is mij ook wel eens gebeurd hoor, kan iedereen gebeuren. Ik heb achteraf ook wel eens tegen iemand gezegd, als het nog eens gebeurd dat de honden elkaar treffen dan geef hem maar een schop voor zijn donder. Ik ga er dan vanuit dat het op een normale manier gebeurd en niet dat mijn hond doodgetrapt word of zwaar mishandeld zoals jou gebeurde. Mijn honden ogen al dominant en als iemand daar zonder rede op zou reageren door ze te slaan dan hebben ze ook met mij aan de stokInge schreef:Nogmaals....hij kreeg zelden of nooit de kans om dat gedrag te vertonen want ik vond het bloedirritant, maar ongelukken kunnen gebeuren. Ik ben geen heilige, ik ben een mensmalinois schreef:tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Die accepteerd dat echt geen ene seconde en om die knokpartij te voorkomen omdat ik daar geen zin in heb had ik hem er ook afgetrapt... zonder riem maar wel een schop... zeker weten.en dat betekent dat je heel soms een fractie te laat bent qua reactie.
![]()
Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat het gedrag van die vent nog min of meer goedgepraat wordt ook hier.![]()
Mijn teven accepteren dat ook niet, maar ik heb echt nog nooit hoeven schoppen om een hond eraf te halen. Ik blok ze hoogstens af met mijn been of til mijn hond op, dan een flinke brul en klaar.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Andere reuen hoeven niet stoer te doen tegen mijn honden, dat hoef ik niet te accepteren. Ik accepteer dat ook van mijn honden niet en lopen ze gewoon aan de riem om dit soort onzin te voorkomen. Een losloopgebied is geen vrijbrief om je stoere reu lekker los te laten banjeren, als je weet dat je hond zo is dan hou je hem vast, klaar. Ook ik heb recht op wandelgenot en zolang honden normaal aankomen is er niets aan de hand maar domineren is niet toegestaan doo rmij.Moos schreef:Nee, maar Inge liet Danco dus ook niet in zijn eentje de bocht om komen zeilen.chrico schreef:Maar dat wil niet zeggen dat een loslopende hond die hoek niet om komt zeilen die hem zou willen patsenMoos schreef: Maar jouw Xanthos zal nooit zonder baas opeens de hoek om komen zeilenen dan heb je de poppen aan het dansen als die hond niet weggejaagd word (op welke manier ook)
![]()
Bovendien, sorry hoor, maar als je een reu hebt die dus echt gewoon fiks voor de knok gaat als een andere reu wat stoer aan komt lopen, dan heb je, als je dan in losloopgebied gaat lopen, dat maar op een andere manier op te lossen dan die hond weg te schoppen.
Zal even lekker worden, dan had ik bij Moos wel dagelijks reuen weg kunnen gaan trappen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies... dat heb ik ook...Nanna schreef: Dat geldt natuurlijk omgekeerd evenredig ook voor mijn honden. Stel dat Bakkie (het idéé alleen al) op een andere hond zou duiken. Dan krijgt die baas van mij carte blanche om Bak es een fikse schop te geven. Misschien dat ie het dan een volgende keer uit zijn botte puliharses laat.
Mijn hond heeft mn instrukteur ook een keertje uitgeprobeert en dan zal ik dus ook niet zeggen, wacht ff hoor niks doen... ik zeg wel foei...
nee hij heeft een flinke oplawaai gekregen en heeft ook nooit meer een poging ondernomen...
't zal toch wat zijn...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat klopt...Moos schreef:Maar jouw Xanthos zal nooit zonder baas opeens de hoek om komen zeilenmalinois schreef:tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid...geen enkele van mijn honden mag zomaar een hoek omzeilen, Danco mocht dat dus ook niet. Voor ieder zijpad in het bos werden en worden ze bij me geroepen en ze mogen pas weer vrij zodra ik overzicht heb. Dat geldt helemaal voor de minder sociale honden, zoals Danco was en zoals Nika en Biène zijn.chrico schreef:Hier net zo.malinois schreef:tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Alleen Dyna zou zoiets hebben van okee wat jij wil en evt snauwen maar meer niet. De anderen accepteren dat gedrag niet van een andere hond dus is het aan mij om te voorkomen dat er geknokt gaat worden. Dan kan die hond beter met mij van doen hebben als met de honden die daardoor ook nog eens verknald gaan worden
Ik loop nooit in drukke losloopgebieden met deze honden, nu niet en toen ook niet. Ik loop alleen daar waar zelden of nooit andere honden zijn en blijkt dat ik niet de enige ben die dat bos blijkt te hebben uitgekozen gaan ze dus aan de lijn, want ik heb altijd mijn riemen bij me.
Het is ook het enige incident wat ik heb meegemaakt in al de jaren dat ik in die gebieden loop. Nooit heeft iemand verder enige last gehad van mijn honden.
Het enige incident, maar wel een incident waarbij Danco dus vol bulten en bloeduitstortingen stond naderhand. Waarna Danco nog dagen lang pijn heeft gehad. Waarbij het dus niet ging om 1 gemikte trap maar om als een achterlijke intrappen op mijn hond met klompen en inslaan met een ijzeren ketting. Waar ik niet eens de kans kreeg om in te grijpen omdat ik zelf de ketting moest zien te ontwijken, die vent keek niet echt waar hij sloeg maar ging als een waanzinnige tekeer.
Het gedrag van mijn hond was niet goed, maar het gedrag van die kerel was buitensporig. Mede omdat de hond die Danco dus omgooide geen enkele kras, geen enkele verwonding bleek te hebben.
Dergelijk gedrag is op geen enkele manier goed te praten.
Er was geen sprake van een knokpartij, want in die halve seconde die ik te laat was qua reactie lag de andere hond (een jachthondenteefje) op haar rug en gaf zich gewoon netjes over. Als ik de kans had gehad had ik Danco in 1 beweging van de hond afgehaald, aangelijnd en had die vent zijn weg kunnen vervolgen met zijn loslopende hond.
Maar nee....mijn hond werd half dood getrapt.
Op geen enkele manier goed te praten.
Groetjes Inge

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik praat vanuit mijn inzicht dus mijn honden... jouw teven accepteren het in dat opzicht voldoende om niet te gaan knokken blijkbaar.. ik weet uit ervaring dat de mijne dat niet zullen doen... en dan is het voor de andere hond beter dat ik het oplos dan dat hij het gaat doen.Inge schreef:Nogmaals....hij kreeg zelden of nooit de kans om dat gedrag te vertonen want ik vond het bloedirritant, maar ongelukken kunnen gebeuren. Ik ben geen heilige, ik ben een mensmalinois schreef:tja dat zou hij hier vooral bij Xantos dan moeten flikken dan had je me een knokpartij gehad van hier tot tokio...Inge schreef:ErWat hij wel deed was patsen, een hond op zijn rug gooien en even dominant erboven staan.
Die accepteerd dat echt geen ene seconde en om die knokpartij te voorkomen omdat ik daar geen zin in heb had ik hem er ook afgetrapt... zonder riem maar wel een schop... zeker weten.en dat betekent dat je heel soms een fractie te laat bent qua reactie.
![]()
Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat het gedrag van die vent nog min of meer goedgepraat wordt ook hier.![]()
Mijn hond accepteerd al niet dat er een hond in een straal van 1 meter om hem heen loopt laat staan hem ook nog gaat domineren... dan klapt hij er dus ook bovenop en daar heb ik geen behoefte aan... hij zoekt nu geen andere honden op en dat wil ik graag zo houden.

- Moos
- Zeer actief
En dit vind ik dus doorslaan de andere kant op van "rekening houden met".chrico schreef: Andere reuen hoeven niet stoer te doen tegen mijn honden, dat hoef ik niet te accepteren. Ik accepteer dat ook van mijn honden niet en lopen ze gewoon aan de riem om dit soort onzin te voorkomen. Een losloopgebied is geen vrijbrief om je stoere reu lekker los te laten banjeren, als je weet dat je hond zo is dan hou je hem vast, klaar. Ook ik heb recht op wandelgenot en zolang honden normaal aankomen is er niets aan de hand maar domineren is niet toegestaan doo rmij.
Tuurlijk moet je op je stoere reu letten, maar als je in losloopgebied gaat lopen zul je ze tegenkomen. Als dat dus een zodanig probleem is dat je echt weg moet gaan schoppen dan vind ik dat 'not done'.
Ik vind het echt niet kunnen om een puber reu van 1.5 die toevallig even banaatjes gekweekt heeft, en ook net op de leeftijd is dat hij uittest hoe ver hij kan gaan, weg te moeten schoppen omdat die niet in de buurt van jouw honden kan/mag komen. Op een plek waar honden dus los mogen.
Komt due puber reu met ontbloote tanden grommend aangerend klaar om te grijpen is het weer even wat anders; maar komt hij even beetje stoer doen vind ik echt niet dat je kan maken om dan schoppen te gaan verkopen.
Ik zie mezelf al alle Herders die met een sluiphouding aan komen lopen wegtrappen "want ik heb met mijn bange hondje ook recht op wandelplezier".
Tuurlijk heb ik dat 'recht', maar ik los dat dus wel even anders op dan honden weg te gaan trappen omdat mijn eigen hond wat dat betreft nogal een kort (angst)lontje heeft.
Laatst gewijzigd door Moos op 27 dec 2008 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Moos schreef:Nee, maar Inge liet Danco dus ook niet in zijn eentje de bocht om komen zeilen.chrico schreef:Maar dat wil niet zeggen dat een loslopende hond die hoek niet om komt zeilen die hem zou willen patsenMoos schreef: Maar jouw Xanthos zal nooit zonder baas opeens de hoek om komen zeilenen dan heb je de poppen aan het dansen als die hond niet weggejaagd word (op welke manier ook)
![]()
in een straal van een meter heeft geen enkele hond wat bij mijn honden te zoeken... hij waarschuwt ruim voldoende maar een patser die hem vervolgens ook nog ff gaat domineren... opzouten... er wordt niets gedomineerd bij mijn honden.... Dat is nu net een van de redenen waarom mijn honden niet met andere honden mogen 'spelen' omdat dit zogenaamde 'spelen' bijna altijd uitmond in domineren... en daar heb ik helemaal geen behoefte aan...