Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je mag noooooit een hond schoppen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Moos schreef:Jee Marian, die hond hangt in de poten van jouw honden. Die staat niet alleen wat stoer te doen zonder dat er nog iets gebeurt is.
Wat is het grote verschil tussen een gezonde hond die een paar happen in zijn poten krijgt en er verder iks aan overhoudt en een ernstig zieke en wankel op zijn poten staande hond die omver gekegeld wordt om vervolgens een grommende hond boven zich te krijgen?
En in je antwoord aan Whera ging het om het onder controle hebben van je hond,geloof ik.
Daar ging het mij ook om toen ik mijn belevenis aanhaalde.Op het moment dat die hond op mijn honden afstoof had ik ze niet onder controle en even daarna was dat ook nog heel moeilijk en moest ik ze ook zo ongeveer ophijsen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:saar zal zich ook door een brul wel weg laten jagen mocht het nodig zijn, van haar zal zelfs Ducain niet van onder de indruk zijn, van Vera waarschijnlijk wel :19:
Ik loop buiten de gewone tijden, maar ik maak het toch regelmatig mee dat er honden komen buurten en uitdagen, het is gewoon niet leuk als je hond over de seik gaat dan ik zorg wel dat er niks gebeurt,, maar hij gaat wel over de rooie
dat noem ik dus niet onder controle hebben, hij vindt het 6 keer niks
Vera knalt zich meteen plat op de grond; trekt alle 4 d'r poten onder zich en rolt zich op d'r zij zodra ze Ducain opmerkt. Scheelt weer :mrgreen: :wink:

Het is ook vervelend voor jou buurtende honden, maar als je in een losloopgebied loopt krijg je buurtende honden. Dat is nou eenmaal zo :19: Is dat echt een probleem dan moet je heel vroeg gaan (doe jij toch ook?), of heel laat, of ergens anders gaan wandelen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

EstherK schreef:
MARC_S schreef:Ik ben het er echt totaaaal niet mee eens dat de enige hond die niet wil vechten een onderdanige hond zou zijn. Al onze honden lopen stoer op elke hond af. Ze borstelen, hebben de staart recht omhoog en als een andere hond dat ook doet dan grommen Cleo en Eva ook nog als het moet. Betekent dat dat ze een rotschop moeten krijgen omdat ze zeker gaan vechten? Nee dus, want ze hebben nog nooit in hun hele leven gevochten :roll: Waarom zou een hond moeten kruipen voor een dominante hond? Het hele probleem zit hem wel waar Moos zegt dat het zit. Degene die met de agressieve hond loopt kan hem schijnbaar niet de baas DUS wordt de andere hond weggetrapt. Waar zit nu precies het probleem dan? Alleen bij de andere hond die kwam buurten? Denk het niet zeg want diezelfde hond kan met alle normale honden omgaan die niet meteen klappen. Als een hond stoerder is dan Cleo neemt ze daar ook genoegen mee en dimt ze meteen in. Als die hond meteen klapt en de baas kan daar niks tegen ondernemen op mijn hond schoppen na is een muilkorfje misschien een idee? Want dat betekent in de praktijk nl hoe dan ook eens in de zoveel tijd heel veel gezeik.

Ik kan net als Estelle gewoon mijn honden beletten iets te doen. Ik heb van allebei de soorten hond nl exemplaren in huis. Dapper pakt dus die til ik op bij de halsband net als Inge en Estelle. Raar als je hond dan nog een hond kan pakken??? Kun je dat niet dan is het toch wel een beetje zo dat je je hond niet aankan, sorry.

Honden die aangelijnde honden komen bijten is iets anders. Honden die komen patsen meteen als bijters en vechters af te schilderen is onterecht. Wuilus liep ook op iedere reu af met een patsende houding. Ze kon wel mooi met iedere reu overweg. Honden die meteen zwaar agressief worden van een andere hond in hoge houding spreken de hondentaal juist niet. Die leven niet lang als je even niet op ze let want dat heet een vechtersbaas in mijn ogen :ok:
:ok:
dat vind ik weer gelul.. honden die niets met andere honden willen en gewoon lekker hun ding aan het doen zijn en blij zijn met baas en evt andere `eigen`honden.. en die een hond die even met een hoge houding het roedeltje in komt lopen en dan laat zien daar niet van gediend te zijn.. vind ik niet echt een vechtersbaas.. een vechtersbaas vind ik mensen of honden die min of meer gaan lopen uitdagen en of direct voor de knok gaan en het zelf opzoeken--
dan is er natuurlijk weer verschil in zwaar aggressief of een punt duidelijk maken met alle kabaal vandien.. waar ik als baas niet op zit te wachten..
het wordt gewoon vaker gezegd, honden die gewoon met bazen en eigen roedel zijn staan gewoon minder open voor vreemde honden die inene komen buurten.. :19: althans dat is wat ik zie in mijn roedel... en ook als ik met een groep ga wandelen.. is hij meer met mij bezig dan dat hij den kt goh wat gezellig zo met een horde honden wandelen.. hij kan-kon het wel, maar ik zag hem nou nooit contact maken met andere honden in een groep.. :19: dus zwaar hondaggressief zou ik z´n soort hond niet willen noemen.. eentje die er niet op zit te wachten om te spelen en vriendjes te maken met anderen dat wel..
En daarom vind ik het gewoon niet fijn als er een hond patsend op hem afloopt omdat ik geen gedonder wil.. :19: en blijft het bij patsen... en zijn ze daarna ok.. prima.. maar zo gaat het vaak niet.. dus kies ik eieren voor me geld
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:
chrico schreef:
MARC_S schreef:Ik ben het er echt totaaaal niet mee eens dat de enige hond die niet wil vechten een onderdanige hond zou zijn. Al onze honden lopen stoer op elke hond af. Ze borstelen, hebben de staart recht omhoog en als een andere hond dat ook doet dan grommen Cleo en Eva ook nog als het moet. Betekent dat dat ze een rotschop moeten krijgen omdat ze zeker gaan vechten? Nee dus, want ze hebben nog nooit in hun hele leven gevochten :roll: Waarom zou een hond moeten kruipen voor een dominante hond? Het hele probleem zit hem wel waar Moos zegt dat het zit. Degene die met de agressieve hond loopt kan hem schijnbaar niet de baas DUS wordt de andere hond weggetrapt. Waar zit nu precies het probleem dan? Alleen bij de andere hond die kwam buurten? Denk het niet zeg want diezelfde hond kan met alle normale honden omgaan die niet meteen klappen. Als een hond stoerder is dan Cleo neemt ze daar ook genoegen mee en dimt ze meteen in. Als die hond meteen klapt en de baas kan daar niks tegen ondernemen op mijn hond schoppen na is een muilkorfje misschien een idee? Want dat betekent in de praktijk nl hoe dan ook eens in de zoveel tijd heel veel gezeik.
Waar blijft dan het hele verhaal dat het een wisselwerking tussen honden is :denken: Waarom is dan ineens de aangelijnde hond de agressor waarbij de baas ingrijpt? Nee we gooien een hond die normaal ook niets doet bij buurtende honden een muilkorf om want tja baasje heeft er geen controle over. Weg wisselwerking, stoute sterkere hond foeifoeifoei dat je een baasje heeft die beseft wat er kan gebeuren als het fout gaat nog minder. Pffffffff spuitje geven is nog het enige wat je rest want je houding kan je door je ras niet veranderen en een muilkorf geeft je helemaal geen gelegenheid meer om honds te reageren als het moet. Dan maar liever een pijnloze dood dan aan stukjes gescheurd worden door het lievertje van de buurt

Ik kan net als Estelle gewoon mijn honden beletten iets te doen. Ik heb van allebei de soorten hond nl exemplaren in huis. Dapper pakt dus die til ik op bij de halsband net als Inge en Estelle. Raar als je hond dan nog een hond kan pakken??? Kun je dat niet dan is het toch wel een beetje zo dat je je hond niet aankan, sorry.
ik kan ook mijn hond beletten doo rhem omhoog te trekken maar wel eens meegemaakt dat je dan de keel en buik blootsteld aan de tegenpartij die iets meer komt doen dan patsen?

Honden die aangelijnde honden komen bijten is iets anders. Honden die komen patsen meteen als bijters en vechters af te schilderen is onterecht. Wuilus liep ook op iedere reu af met een patsende houding. Ze kon wel mooi met iedere reu overweg. Honden die meteen zwaar agressief worden van een andere hond in hoge houding spreken de hondentaal juist niet. Die leven niet lang als je even niet op ze let want dat heet een vechtersbaas in mijn ogen :ok:
Oh nee, patsen is om vriendjes te maken, sorry ik begrijp er ook helemaal niets van. Voortaan zal ik mijn honden lekker laten patsen, gezellig :cheer:
Ook hierin blijkt dat er half gelezen word, mijn stuk in elk geval. ten eerste wil ik niet dta er gepatst word, door beide partijen niet. Als ik een patsende hond weg jaag die doorgaat dan is dat niet een liefje die even gezellig kennis komt maken. Een doorgaande patsende hond begrijpt weinig taal en hoort aan de riem. Zoniet kan je een hoop narigheid verwachten
Beetje overtrokken reactie Whera. Spuitje? Nou nou.
Dus dominante houdingen = agressie? Mogen honden niet meer even bepalen wie de baas is in de interactie die volgt? Mogen alleen kruipende honden loslopen? Honden die erkennen dat jouw honden agressief worden als er niet voor ze gekropen wordt? Mijn honden hebben geen raskennis en die weten niet dat sommige honden geen tijd nemen om even kennis te maken als ze niet meteen op hun rug gaan liggen :roll:

Jouw honden patsen toch ook wel eens? Willen ze dan altijd vechten? Ken je die foto nog van Nikan en Kito die in hoge houding op die lab afliepen al tongelend? Was jij het toen niet die mij een veeg gaf omdat ik dat vond lijken op agressie? Toen was jij het die zei dat ze gewoon even gingen buurten en laten weten wie de baas was. Nu ze dat niet meer kunnen mag een andere hond dat ook niet meer bij jouw honden en zie jij ineens ook alleen nog maar agressie in die houdingen? Dan is het toch vreemd dat ze toen die lab niet gepakt hebben volgens jou :wink:
Wij hebben het over patsende honden die doorgaan en het niet laten bij een beetje aftasten. Die honden krijgen een schop van mij.
Klopt van die foto en jammer dat je alles ziet als een veeg geven of dat iemand je onderuit wil halen.
Mijn honden kunnen dat nog steeds, welliswaar niet meer met zijn tweeen maar dat is weer een ander verhaal. Weet niet waar je het vandaan haalt maar mijn reuen lopen aan de riem omdat zij jagen en niets meer horen of zien. Lu loopt aan de lijn omdat die zich heeft aangeleerd dat grommen spelen betekend en daardoor in de problemen komt die zij dan niet uit de weg gaat en vanwege gezondheidredenen ik dit moet voorkomen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:saar zal zich ook door een brul wel weg laten jagen mocht het nodig zijn, van haar zal zelfs Ducain niet van onder de indruk zijn, van Vera waarschijnlijk wel :19:
Ik loop buiten de gewone tijden, maar ik maak het toch regelmatig mee dat er honden komen buurten en uitdagen, het is gewoon niet leuk als je hond over de seik gaat dan ik zorg wel dat er niks gebeurt,, maar hij gaat wel over de rooie
dat noem ik dus niet onder controle hebben, hij vindt het 6 keer niks
Vera knalt zich meteen plat op de grond; trekt alle 4 d'r poten onder zich en rolt zich op d'r zij zodra ze Ducain opmerkt. Scheelt weer :mrgreen: :wink:

Het is ook vervelend voor jou buurtende honden, maar als je in een losloopgebied loopt krijg je buurtende honden. Dat is nou eenmaal zo :19: Is dat echt een probleem dan moet je heel vroeg gaan (doe jij toch ook?), of heel laat, of ergens anders gaan wandelen.
De dijk is gedoog gebied, geloof ik, het is eigenlijk gewoon weidegrond, maar verder heb je hier ook weinig.
Hij moet afentoe ook kunnen rennen :19:

De meeste mensen gaan naar de vooroever, daar kom ik al jaren niet meer terwijl het wel dichterbij is.
zwemmen doen we niet op het strant maar in de haven, en zelfs daar is het niet altijd rustig, dus eigenlijk wordt je overal verdreven omdat je niet wilt dat er iets gebeurt.

zelfs als je je hond aanlijnt zodra je ze ziet en tegen het hek gedrukt staat laten ze nog hun hond gaan,
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef:
MARC_S schreef:
chrico schreef:
Waar blijft dan het hele verhaal dat het een wisselwerking tussen honden is :denken: Waarom is dan ineens de aangelijnde hond de agressor waarbij de baas ingrijpt? Nee we gooien een hond die normaal ook niets doet bij buurtende honden een muilkorf om want tja baasje heeft er geen controle over. Weg wisselwerking, stoute sterkere hond foeifoeifoei dat je een baasje heeft die beseft wat er kan gebeuren als het fout gaat nog minder. Pffffffff spuitje geven is nog het enige wat je rest want je houding kan je door je ras niet veranderen en een muilkorf geeft je helemaal geen gelegenheid meer om honds te reageren als het moet. Dan maar liever een pijnloze dood dan aan stukjes gescheurd worden door het lievertje van de buurt

ik kan ook mijn hond beletten doo rhem omhoog te trekken maar wel eens meegemaakt dat je dan de keel en buik blootsteld aan de tegenpartij die iets meer komt doen dan patsen?

Oh nee, patsen is om vriendjes te maken, sorry ik begrijp er ook helemaal niets van. Voortaan zal ik mijn honden lekker laten patsen, gezellig :cheer:
Ook hierin blijkt dat er half gelezen word, mijn stuk in elk geval. ten eerste wil ik niet dta er gepatst word, door beide partijen niet. Als ik een patsende hond weg jaag die doorgaat dan is dat niet een liefje die even gezellig kennis komt maken. Een doorgaande patsende hond begrijpt weinig taal en hoort aan de riem. Zoniet kan je een hoop narigheid verwachten
Beetje overtrokken reactie Whera. Spuitje? Nou nou.
Dus dominante houdingen = agressie? Mogen honden niet meer even bepalen wie de baas is in de interactie die volgt? Mogen alleen kruipende honden loslopen? Honden die erkennen dat jouw honden agressief worden als er niet voor ze gekropen wordt? Mijn honden hebben geen raskennis en die weten niet dat sommige honden geen tijd nemen om even kennis te maken als ze niet meteen op hun rug gaan liggen :roll:

Jouw honden patsen toch ook wel eens? Willen ze dan altijd vechten? Ken je die foto nog van Nikan en Kito die in hoge houding op die lab afliepen al tongelend? Was jij het toen niet die mij een veeg gaf omdat ik dat vond lijken op agressie? Toen was jij het die zei dat ze gewoon even gingen buurten en laten weten wie de baas was. Nu ze dat niet meer kunnen mag een andere hond dat ook niet meer bij jouw honden en zie jij ineens ook alleen nog maar agressie in die houdingen? Dan is het toch vreemd dat ze toen die lab niet gepakt hebben volgens jou :wink:
Wij hebben het over patsende honden die doorgaan en het niet laten bij een beetje aftasten. Die honden krijgen een schop van mij.
Klopt van die foto en jammer dat je alles ziet als een veeg geven of dat iemand je onderuit wil halen.
Mijn honden kunnen dat nog steeds, welliswaar niet meer met zijn tweeen maar dat is weer een ander verhaal. Weet niet waar je het vandaan haalt maar mijn reuen lopen aan de riem omdat zij jagen en niets meer horen of zien. Lu loopt aan de lijn omdat die zich heeft aangeleerd dat grommen spelen betekend en daardoor in de problemen komt die zij dan niet uit de weg gaat en vanwege gezondheidredenen ik dit moet voorkomen.
Maar dat is nu net het punt. Wat had jij gedaan als de baas van de labrador Kito en Nikan een trap voor hun bek had gegeven? Zij kwamen toch patsen bij zijn hond in een losloopgebied? Zoals je zelf zegt, ze doen niks.

PS toen gaven we elkaar ook vegen en dat weet je ook wel. Nu niet meer, bevalt me veel beter maar toen was toen :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef: De dijk is gedoog gebied, geloof ik, het is eigenlijk gewoon weidegrond, maar verder heb je hier ook weinig.

De meeste mensen gaan naar de vooroever, daar kom ik al jaren niet meer terwijl het wel dichterbij is.
zwemmen doen we niet op het strant maar in de haven, en zelfs daar is het niet altijd rustig, dus eigenlijk wordt je overal verdreven omdat je niet wilt dat er iets gebeurt.

zelfs als je je hond aanlijnt zodra je ze ziet en tegen het hek gedrukt staat laten ze nog hun hond gaan,
Ik weet wel wat je bedoelt hoor. Ik heb natuurlijk een periode met een zieke Moos gelopen die aangelijnd sowieso al snauwde naar honden die kwamen buurten. Geen vreseselijk drama, zo'n snauw, maar ik was als de dood dat zo'n andere grote reu dan op hem zou klappen als reactie....dus ik wilde dat koste wat kost voorkomen.
Dan valt je ook pas op hoeveel mensen hun honden maar overa los laten lopen, op jouw netjes aangelijnde honden af. Ik heb met menig lab-reu gestaan toen, vastgepakt bij de halsband, en wachten tot de baas ze kwam halen. Werd ook al niet op prijs gesteld...(we hebben het dan over middenin de wijk he!).
Ik tilde Moos ook wel op, maar dan gingen die labjes gezellie springen :mrgreen:
Ik herken het dus op een bepaalde manier wel een klein beetje :wink:
Maar ook in mijn geval vond ik dat ik ervoor moest zorgen dat het allemaal goed ging zonder die andere hond te trappen of wat dan ook.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
Jij zet er steeds een stukje bij wat er niet is. In de buik hangen? Dat soort dingen doen mijn honden dus niet. Als ze dat wel deden ga je je gang maar en trapt ze maar want dan verzaak ik. Maar dat doen ze dus niet, nooit! Dus ga daar niet steeds vanuit want dat is nu net het hele punt. Mijn hond komt patsen en hangt dus niet in de buik van die hond. Als een hond in Dappers buik vliegt dan hoort die hond dus niet bij mij te komen. Staat er een labrador met de staart hoog en de nekharen overeind die Dapper wil komen blokken dan verdient die geen trap en ook geen afranseling van Dapper. Hij doet verdorie niks verkeerd en wil alleen een normaal gesprekje met Dapper over wie de baas is. Niet iedereen gaat direct slaan in een discussie en zo is het dus ook met honden. :roll:
Omdat jouw honden dat niet doen wil niet zeggen dat het niet link is om je hond omhoog te trekken als een andere hond hem aanvalt. Op zo een moment bied je de meest zwakke plek aan die je hond heeft. Ik haal er dus geen stukjes bij, het is een gevolg.
Op het moment dat dat labje daar staat te patsen en Dapper reageerd en jij jaagd de hond terug nar zijn baas, negeert jou en probeerd om jou heen bij Dapper te komen, laat zich niet wegbrullen door jou en Dapper en gaat door.
Dat waren de honden waar ik het over had, die krijgen van mij dan een schop.
Jij zegt dta je dan Dapper gaat muilkorven, waarom? de baas van die lab had ook gewoon zijn hond aan de riem kunnen houden want een hond die zo reageerd is het vast de eerste keer niet van.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:

Maar dat is nu net het punt. Wat had jij gedaan als de baas van de labrador Kito en Nikan een trap voor hun bek had gegeven? Zij kwamen toch patsen bij zijn hond in een losloopgebied? Zoals je zelf zegt, ze doen niks.

PS toen gaven we elkaar ook vegen en dat weet je ook wel. Nu niet meer, bevalt me veel beter maar toen was toen :pffff:
Hier gebeurde niets dus zoals ik al eerder aangaf dan had die baas een probleem gehad. Had deze hond aan de lijn gelopen en hadden mijn honden doorgegaan dan had ik er geen probleem mee gehad als de baas ze weg zou jagen. In dit geval was de baas in geen velden of wegen te bekenen, liepen alle honden los dus een totaal andere situatie di eniet vergelijkbaar is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
S@ndr@ schreef: De dijk is gedoog gebied, geloof ik, het is eigenlijk gewoon weidegrond, maar verder heb je hier ook weinig.

Ik weet wel wat je bedoelt hoor. Ik heb natuurlijk een periode met een zieke Moos gelopen die aangelijnd sowieso al snauwde naar honden die kwamen buurten. Geen vreseselijk drama, zo'n snauw, maar ik was als de dood dat zo'n andere grote reu dan op hem zou klappen als reactie....dus ik wilde dat koste wat kost voorkomen.
Dan valt je ook pas op hoeveel mensen hun honden maar overa los laten lopen, op jouw netjes aangelijnde honden af. Ik heb met menig lab-reu gestaan toen, vastgepakt bij de halsband, en wachten tot de baas ze kwam halen. Werd ook al niet op prijs gesteld...(we hebben het dan over middenin de wijk he!).
Ik tilde Moos ook wel op, maar dan gingen die labjes gezellie springen :mrgreen:
Ik herken het dus op een bepaalde manier wel een klein beetje :wink:
Maar ook in mijn geval vond ik dat ik ervoor moest zorgen dat het allemaal goed ging zonder die andere hond te trappen of wat dan ook.
tja weet je ik heb daar een dubbel gevoel over, laatst heeft DuCain zelf een setter een correctie gegeven, Ik had hem aan de lijn, en dan gebeurt er geen drama ofzo, maar ik vind het niet fijn,
DuCain is niet vals en ook geen vechtersbaas hij is bang en daar komt de agressie ook om de hoek kijken.(9 en angstagressie is behoorlijk onstabiel)
Komen er geen vreemde honden op af stuiven, dan hoeft het gewoon niet
dan ontstaat die situatie gewoon niet :19:
het zou zoveel relaxter zijn, voor mij, maar ook voor andere mensen ik ben echt niet de enige die dat zo voelt
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

MARC_S schreef:
malinois schreef:raar dan, ik heb nog nooit gezeik gehad...
Vind iedereen het ok dat je hun hond schopt die komt buurten in een losloopgebied?
ik belet ze ook, doordat ik het doe, dus ik schop... hij mag niet bijten.
en ik kan ze wel vastpakken dat doe ik niet aangezien het averechts werkt... en als jouw hond alsnog ondanks alle waarschuwingen komt patsen bij een hond die aangeeft daar niet van gediend te zijn komt hij niet alleen om te patsen, sorry...
Maar door mijn honden te schoppen geef je wel aan dat die een probleem hebben en dat hebben ze niet. Als jouw honden los zouden zijn en niet onmiddelijk zouden bijten dan zouden mijn honden never nooit met ze gaan vechten. Dus wat is er mis met mijn honden dat ze een schop verdienen? Als jouw teef aan de riem stoer doet tegen Eva en Cleo en die lopen samen op om eens kennis te maken dan willen ze alleen kennis maken en laten weten dat ze samen sterk zijn of niet. Jouw hond kan net zo goed als baas erkent worden en daarvoor zullen Cleo en Eva geen agressie gebruiken maar signalen. Ze doen geritualiseerd dominantie-bepaling. Dat is heel normaal. Honden draaien om elkaar heen en ruiken elkaar eens goed. Ze kijken wie groter en dominanter is en dan is het normaal gesproken bij mijn teven klaar en lopen ze door of willen ze spelen. Een hond die gek of boos doet aan de lijn vinden ze alleen maar extra interessant om te bekijken en om kennis mee te maken. Die hond bijten of aanvallen zullen ze never nooit doen. Dat weet ik omdat ze daar al in geval van Cleo 9 jaar nooit aan gedacht hebben :19:

Als jouw hond op afstand het recht heeft mijn honden te onderwerpen zonder dat ze daarvoor kennis mogen maken dan is dat voor mijn honden domweg niet vanzelfsprekend. Ik zie het als een irritant mannetje dat roept "kom dan! Ik sla je in elkaar met je vieze rotbek!" en dan moeten mijn honden daar meteen genoegen mee nemen? Mijn honden zeggen gewoon heel relaxt, "o ja?" en als ze zien dat de andere hond het meent na snuffelen en goed kijken zeggen ze gewoon "ok dan :mrgreen: " en dan lopen ze door. Het is jouw hond die meteen gaat slaan en dus niet echt normaal doet. Zo hebben wij er ook een dus ik weet prima hoe dat werkt. Maar dat betekent niet dat ik de schuld van Dappers gedrag bij honden als Cleo en Eva kan leggen. HIJ heeft een probleem en hij is mijn verantwoordelijkheid. :19:
Waarom moeten vreemde honden de rangorde met elkaar bepalen :19: Dat snap ik niet. En als jij je honden zo goed onder controle hebt kun jij ze gewoon terug roepen bij een aangelijnde hond en al helemaal als je ziet dat die hond er niet van gediend is. Is dat probleem ook weer opgelost.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Eens :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

marian* schreef:
Caro. schreef:Ik heb haar onder controle te houden, klaar. Dat doe ik dus door middel van een brul richting andere hond, commando richting Kaya en is dit alles niet afdoende dan gaat ze de lucht in.
Maar lukt jou dat ook als je 2 honden bij je hebt en er zoiets als bij mij gebeurde?
:N: Ik ga lezen..... heb geen idee wat er bij jou gebeurd is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Caro. schreef:
marian* schreef:
Caro. schreef:Ik heb haar onder controle te houden, klaar. Dat doe ik dus door middel van een brul richting andere hond, commando richting Kaya en is dit alles niet afdoende dan gaat ze de lucht in.
Maar lukt jou dat ook als je 2 honden bij je hebt en er zoiets als bij mij gebeurde?
Ik kan het even niet terug vinden, maar die hond hing in de poten van jouw hond begrijp ik?

Tja, daar krijgen ze hier de kans niet voor. Bij Kaya doet sowieso geen enkele hond dit en verder moet ik dus zeggen dat ik Kaya twee keer 'ingezet' heb: één keer bij Moritz en één keer bij pupje Puchu.
Bij Pieter laatst een keer een paar weken geleden toen een enorme Rottweilerreu agressief op Puchu wilde duiken (en dit is zeker, want ik ken de reu: schat naar mensen, maar hij killed gewoon reuen, Puch had in tweeën gelegen). Nu moet ik zeggen dat ik uit het verhaal begrijp dat er ook weinig andere keuze was: honden konden niet losgelaten worden ivm een drukke weg en de andere hond was los en baasje nog ver weg.

Het heeft nadelen een hond als Kaya, maar ik geef eerlijk toe... ook voordelen.

Het is maar heel zelden gebeurd dat een hond agressief op mijn honden af komt. Waarschijnlijk omdat het zelf ettertjes zijn :N:

In nood zou ik trouwens wel een schop verkopen hoor. In echte nood ook een rotschop.
Ik heb het alleen nooit hoeven doen, mede dus in 3 gevallen dankzij Kaya. Anders was er zeker in twee van deze gevallen waarschijnlijk wel meer gebeurt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Caro. schreef:
Caro. schreef:
marian* schreef:
Ik kan het even niet terug vinden, maar die hond hing in de poten van jouw hond begrijp ik?

Tja, daar krijgen ze hier de kans niet voor. Bij Kaya doet sowieso geen enkele hond dit en verder moet ik dus zeggen dat ik Kaya twee keer 'ingezet' heb: één keer bij Moritz en één keer bij pupje Puchu.
Bij Pieter laatst een keer een paar weken geleden toen een enorme Rottweilerreu agressief op Puchu wilde duiken (en dit is zeker, want ik ken de reu: schat naar mensen, maar hij killed gewoon reuen, Puch had in tweeën gelegen). Nu moet ik zeggen dat ik uit het verhaal begrijp dat er ook weinig andere keuze was: honden konden niet losgelaten worden ivm een drukke weg en de andere hond was los en baasje nog ver weg.

Het heeft nadelen een hond als Kaya, maar ik geef eerlijk toe... ook voordelen.

Het is maar heel zelden gebeurd dat een hond agressief op mijn honden af komt. Waarschijnlijk omdat het zelf ettertjes zijn :N:

In nood zou ik trouwens wel een schop verkopen hoor. In echte nood ook een rotschop.
Ik heb het alleen nooit hoeven doen, mede dus in 3 gevallen dankzij Kaya. Anders was er zeker in twee van deze gevallen waarschijnlijk wel meer gebeurt.
Bij mij ging het hier om:
marian* schreef:Vorig jaar zomer liep ik 's avonds het laatste rondje met 2 aangelijnde honden toen er ineens een Rotweiler als een speer op ons af kwam en vervelend ging lopen doen.
Hoe moet ik zoiets oplossen volgens jou?Hond luistert niet naar mij en de baas was te laat want de hond was al bij ons aan het klieren.
Max heeft een pesthekel aan Rottweilers door ervaringen in het verleden en ging dus ook lekker tekeer.
Deze hond liep niet te patsen maar in poten te happen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
malinois schreef:raar dan, ik heb nog nooit gezeik gehad...
Vind iedereen het ok dat je hun hond schopt die komt buurten in een losloopgebied?
ik zit nu ff heel snel te denken maar volgens mij heb ik nog nooit hoeven te schoppen in een losloopgebied, volgens mij dus alleen die ene keer aangelijnd..
En dat is niet mijn probleem of iedereen dat goed vind... hadden zij hun hond bij zich moeten houden was er geen probleem geweest.
Maar door mijn honden te schoppen geef je wel aan dat die een probleem hebben en dat hebben ze niet. Als jouw honden los zouden zijn en niet onmiddelijk zouden bijten dan zouden mijn honden never nooit met ze gaan vechten. Dus wat is er mis met mijn honden dat ze een schop verdienen? Als jouw teef aan de riem stoer doet tegen Eva en Cleo en die lopen samen op om eens kennis te maken dan willen ze alleen kennis maken en laten weten dat ze samen sterk zijn of niet. Jouw hond kan net zo goed als baas erkent worden en daarvoor zullen Cleo en Eva geen agressie gebruiken maar signalen. Ze doen geritualiseerd dominantie-bepaling. Dat is heel normaal. Honden draaien om elkaar heen en ruiken elkaar eens goed. Ze kijken wie groter en dominanter is en dan is het normaal gesproken bij mijn teven klaar en lopen ze door of willen ze spelen. Een hond die gek of boos doet aan de lijn vinden ze alleen maar extra interessant om te bekijken en om kennis mee te maken. Die hond bijten of aanvallen zullen ze never nooit doen. Dat weet ik omdat ze daar al in geval van Cleo 9 jaar nooit aan gedacht hebben :19:
ik doe daar niet aan, er wordt niet gedraaid, gedomineerd of wat dan ook door vreemde honden. Het hoort niet tot de roedel dus in mijn ogen totaal overbodig.
Ook niet door mijn honden overigens, die mogen dat dus ook niet bij vreemde honden.
Als jouw hond op afstand het recht heeft mijn honden te onderwerpen zonder dat ze daarvoor kennis mogen maken dan is dat voor mijn honden domweg niet vanzelfsprekend. Ik zie het als een irritant mannetje dat roept "kom dan! Ik sla je in elkaar met je vieze rotbek!" en dan moeten mijn honden daar meteen genoegen mee nemen? Mijn honden zeggen gewoon heel relaxt, "o ja?" en als ze zien dat de andere hond het meent na snuffelen en goed kijken zeggen ze gewoon "ok dan :mrgreen: " en dan lopen ze door. Het is jouw hond die meteen gaat slaan en dus niet echt normaal doet. Zo hebben wij er ook een dus ik weet prima hoe dat werkt. Maar dat betekent niet dat ik de schuld van Dappers gedrag bij honden als Cleo en Eva kan leggen. HIJ heeft een probleem en hij is mijn verantwoordelijkheid. :19:
ik vind dat heel normaal dat een hond dat niet duld en zou het heel normaal vinden als hij dat zelf zou oplossen zij het dan dat ik met een hond zou zitten die winnaarservaringen op heeft gedaan en daar heb ik geen zin in dus dan doe ik het voor hem... en als brullen niet helpt is dat idd. een schop.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
S@ndr@ schreef:
niet lang als je even niet op ze let want dat heet een vechtersbaas in mijn ogen
en die vechtersbazen moeten ook worden uitgelaten, en het kan dus zijn dat je hond die zomaar een keertje tegen het lijf loopt :19: als je ze overal op af laat gaan
Ik heb er zelf een en kan die prima mannen. Dus waarom kan een ander dat niet? Ik vind het schoppen van andermans honden niet staan voor controle hebben over je eigen honden. Sorry. :19: Als ik Dapper niet aan kon en dus honden rotschoppen moest verkopen in een losloopgebied dan kocht ik een muilkorf en liep ik door. Dan wordt er niet gebeten en als een hond dan toch op mijn hond duikt heb ik tijd genoeg om een schop te geven. :ok:
muilkorf kwam er al niet en na het gebeuren met Dagmar al helemaal nooit meer... mijn hond mag zich ten alle tijde verweren kunnen tegen andere honden als ik het niet tegen zou kunnen houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
S@ndr@ schreef: en die vechtersbazen moeten ook worden uitgelaten, en het kan dus zijn dat je hond die zomaar een keertje tegen het lijf loopt :19: als je ze overal op af laat gaan
Als je met die vechtersbaas dan per se in losloopgebied moet gaan lopen dan heb je dus maar te regelen dat er niet gegrepen kan worden. En dat 'regelen' bestaat niet uit andermans hond trappen.
(voordat we dat weer krijgen, ik reageer nu gewoon op de term vechtersbaas die ook door S@ndr@ wordt genoemnd. Niet dat ik specifiek iemands hond bedoel :N: :mrgreen: ).
Ik snap hem ,kijk ik vermijd losloop gebieden als de pest, ik vermijd hondebazen met vreemde honden als de pest, dus je zult mij er niet aantreffen.

Toch denk ik dat een hond beter een schop kan krijgen als dat er bijvoorbeeld een zwaar agresieve ( grote ) Hond in hangt :19: als ik zou moeten kiezen, dan kies ik die schop
Maar als je niet het heel erg vind zit ik niet op beiden te wachten. Mijn honden hoeven EN niet gemold te worden door een zwaar agressieve hond in een losloopgebied die schijnbaar doet wat hij wil ondanks dat de baas erbij is en ze hoeven ook geen rotschop als ze komen buurten. Ze doen nl niks en zijn zelf niet agressief dus ik heb geen probleem en mijn honden ook niet. Wanneer wordt dat laatste eens duidelijk? :denken:
wanneer wordt het duidelijk dat je je hond bij je moet houden en ten alle tijde onder controle... als aangegeven wordt door een van de partijen dat het niet gaat hoor je het fatsoen te hebben je honden bij je te roepen en ze bij je te houden. Als je dat niet lukt moet je ze niet los laten lopen vind ik.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik vind de discussie steeds meer afdwalen, maar dat kan aan mij liggen. :19:
Het gaat er nu blijkbaar om dat er wel getrapt mag worden als de honden al in elkaar hangen, althans...als er in ieder geval 1 in de ander hangt.
Voor mij is dat totaal iets anders als een hond die puur komt om te domineren. Zodra er werkelijk gebeten/geknokt wordt gebruik ik ook mijn handen en voeten om ze uit elkaar te krijgen. Waar het mij omgaat is dat daarvoor al een heleboel andere manieren zijn die óók werken en waarbij je vaak dus niet hoeft te schoppen. Hond afblokken, je hond omhoog tillen en onder controle houden als dat degene is waarvan je kan inschatten dat de reactie bijten zal zijn, een fikse brul geven...
Helpt dat allemaal niet en er wordt daadwerkelijk geknokt dan wordt het verhaal voor mij heel anders. :wink:
ik schop voor er geknokt wordt.. hond reageert niet op mijn brul of op de waarschuwingen van mijn hond da's dan jammer dan krijgt ie een schup.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

malinois schreef:wanneer wordt het duidelijk dat je je hond bij je moet houden en ten alle tijde onder controle... als aangegeven wordt door een van de partijen dat het niet gaat hoor je het fatsoen te hebben je honden bij je te roepen en ze bij je te houden. Als je dat niet lukt moet je ze niet los laten lopen vind ik.
Zoals sommige mensen honden met een kort lontje hebben, hebben andere mensen honden met gebrekkige oren. Een Beagle ofzo, die kunnen dan weer andere dingen dan imponeren :wink:
En zo zul je altijd honden tegen blijven komen. Geen enkele hond is 100% gehoorzaam, godzijdank niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:wanneer wordt het duidelijk dat je je hond bij je moet houden en ten alle tijde onder controle... als aangegeven wordt door een van de partijen dat het niet gaat hoor je het fatsoen te hebben je honden bij je te roepen en ze bij je te houden. Als je dat niet lukt moet je ze niet los laten lopen vind ik.
Zoals sommige mensen honden met een kort lontje hebben, hebben andere mensen honden met gebrekkige oren. Een Beagle ofzo, die kunnen dan weer andere dingen dan imponeren :wink:
En zo zul je altijd honden tegen blijven komen. Geen enkele hond is 100% gehoorzaam, godzijdank niet.
tja niet mijn honden dat ten eerste... dus zo'n hond kwam niet los want ik hou niet van honden die niet luisteren.. maar goed dat terzijde... Die Beagle zal niet doorzetten als hij gewaarschuwd wordt... dan zal ie maar kiezen om weg te lopen... doet hij dat niet, dan gaat hij dus in om te matten (want hij gaat door met patsen en komt naar de hond toe) en dan komt ie mij tegen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jaap* schreef:Zoals sommige mensen honden met een kort lontje hebben, hebben andere mensen honden met gebrekkige oren. Een Beagle ofzo, die kunnen dan weer andere dingen dan imponeren :wink:
Precies.

Ik persoonlijk blijf het apart vinden hoe van alles onder onopgevoed/niet onder controle wordt geschaard, behalve de honden met een heel kort lontje. Dat zijn dan ook meteen de enige honden waarmee heel erg veel rekening gehouden moet worden. Die puber die eens een dagje banaantjes heeft gekweekt daar hoef je geen rekening mee te houden, als je hem tegenkomt, want dat is onopgevoed.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
Jaap* schreef:Zoals sommige mensen honden met een kort lontje hebben, hebben andere mensen honden met gebrekkige oren. Een Beagle ofzo, die kunnen dan weer andere dingen dan imponeren :wink:
Precies.

Ik persoonlijk blijf het apart vinden hoe van alles onder onopgevoed/niet onder controle wordt geschaard, behalve de honden met een heel kort lontje. Dat zijn dan ook meteen de enige honden waarmee heel erg veel rekening gehouden moet worden. Die puber die eens een dagje banaantjes heeft gekweekt daar hoef je geen rekening mee te houden, als je hem tegenkomt, want dat is onopgevoed.
Lezen is moeilijker dan rellen he :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Precies.

die puber gaat echt niet door na een waarschuwing maar dat hebben we geloof ik al tig keer gezegd... schijnbaar wordt daar steeds per ongeluk overheengelezen
Laatst gewijzigd door malinois op 27 dec 2008 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Moos schreef:
Precies.

Of dingen goed uitleggen is moeilijker dan rellen :idea:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

malinois schreef:
Jaap* schreef:
tja niet mijn honden dat ten eerste... dus zo'n hond kwam niet los want ik hou niet van honden die niet luisteren.. maar goed dat terzijde... Die Beagle zal niet doorzetten als hij gewaarschuwd wordt... dan zal ie maar kiezen om weg te lopen... doet hij dat niet, dan gaat hij dus in om te matten (want hij gaat door met patsen en komt naar de hond toe) en dan komt ie mij tegen.
Ik wil maar zeggen, je kunt wel blijven roepen dat elke hond onder een soort superappél moet staan volgens jou. Maar dat kun je net zo goed midden in de Sahara gaan roepen. Het is niet realistisch.
En tevens, als zo'n appél de standaard is koop ik wel een schilderij van een hond. Dan weet ik zeker dat er geen leven in zit.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
chrico
Zeer actief

Bij sommige kan je blijven uitleggen maar zal altijd verkeerd begrepen worden tot de dag dat die persoon iets meemaakt en denkt, hee daar hebben we het over gehad, hebben ze dan toch al die tijd gelijk gehad :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
chrico schreef:
Moos schreef:
Precies.

Of dingen goed uitleggen is moeilijker dan rellen :idea:
nou ik wil wel een paar stukjes terugzoeken hoor waarin staat:

Hond -> andere hond ; 2 keuzes: A: hond 1 gaat toch naar hond 2 ondanks alle waarschuwingen van hond 1 en van diens baas, en wordt dan weggeschopt B: hond snapt de waarschuwing en blijft misschien op afstand wat mokken maar druipt dan af...
Keuze 1 zal een pubertje wat toevallig ff niet luisterd niet maar zo maken hoor..
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vraagje. Hoe doen de mensen van 'hond ten alle tijden bij je houden' het eigenlijk als je een andere hond moet passeren in een losloopgebied? Dat gaat dan strak volgend en dat verwacht je ook van de andere eigenaar? Want contact tussen de honden mag niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:
Ik wil maar zeggen, je kunt wel blijven roepen dat elke hond onder een soort superappél moet staan volgens jou. Maar dat kun je net zo goed midden in de Sahara gaan roepen. Het is niet realistisch.
En tevens, als zo'n appél de standaard is koop ik wel een schilderij van een hond. Dan weet ik zeker dat er geen leven in zit.
gelukkig weet ik dat mijn hondjes minstens net zo vrij en blij zijn als al die andere alleen ze luisteren dan ook nog. En ik geloof direct dat het niet bij elk ras zo is, goed daar kies je je hond ook op. Ik moet er niet aan denken 1 die niet luisterd...

Wil nog niet zeggen dat je je hond niet onder controle hoeft te houden, nogmaals ik loop regelmatig in een LOSLOOPGEBIED wat strak naast de A1 loopt... lijkt me nu niet zo handig als je daar met je pubertje gaat lopen en hij rent de A1 op omdat ie niet luisterd... vind je wel?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”