Caro. schreef:marian* schreef:Caro. schreef:Ik heb haar onder controle te houden, klaar. Dat doe ik dus door middel van een brul richting andere hond, commando richting Kaya en is dit alles niet afdoende dan gaat ze de lucht in.
Maar lukt jou dat ook als je 2 honden bij je hebt en er zoiets als bij mij gebeurde?
:N: Ik ga lezen..... heb geen idee wat er bij jou gebeurd is.
Ik kan het even niet terug vinden, maar die hond hing in de poten van jouw hond begrijp ik?
Tja, daar krijgen ze hier de kans niet voor. Bij Kaya doet sowieso geen enkele hond dit en verder moet ik dus zeggen dat ik Kaya twee keer 'ingezet' heb: één keer bij Moritz en één keer bij pupje Puchu.
Bij Pieter laatst een keer een paar weken geleden toen een enorme Rottweilerreu agressief op Puchu wilde duiken (en dit is zeker, want ik ken de reu: schat naar mensen, maar hij killed gewoon reuen, Puch had in tweeën gelegen). Nu moet ik zeggen dat ik uit het verhaal begrijp dat er ook weinig andere keuze was: honden konden niet losgelaten worden ivm een drukke weg en de andere hond was los en baasje nog ver weg.
Het heeft nadelen een hond als Kaya, maar ik geef eerlijk toe... ook voordelen.
Het is maar heel zelden gebeurd dat een hond agressief op mijn honden af komt. Waarschijnlijk omdat het zelf ettertjes zijn :N:
In nood zou ik trouwens wel een schop verkopen hoor. In echte nood ook een rotschop.
Ik heb het alleen nooit hoeven doen, mede dus in 3 gevallen dankzij Kaya. Anders was er zeker in twee van deze gevallen waarschijnlijk wel meer gebeurt.