Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

sjef schreef:Ik heb even overlegd met Boomer, maar ze is blij dat ze bij ons woont en dat we haar niet daar hebben laten zitten. Lezen is bij sommigen reageerders duidelijk niet hun sterkste kant. Van de 11 honden die deel uitmaakten en/of nog deel uitmaken van ons gezin, zijn er 4 herplaatsers. 2 pupjes van onzelf (ja de anderen uit dat nest kregen een goed tehuis bij mensen die ik kende) 3 van particulieren, 1 een rashond met stamboom en een Oh grote schande uit een dierenwinkel. Dit maakt ons ongetwijfeld tot de grootste dierenbeulen van 2008.
en ik hoop ook de laatste uit een dierenwinkel..
Het is heel sneu voor die honden, maar door het steeds geld dat die broodfokkers steeds verdienen, door mensen die elke keer daar wat kopen gaan ze wel door.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sjef schreef:Ik heb even overlegd met Boomer, maar ze is blij dat ze bij ons woont en dat we haar niet daar hebben laten zitten. Lezen is bij sommigen reageerders duidelijk niet hun sterkste kant. Van de 11 honden die deel uitmaakten en/of nog deel uitmaken van ons gezin, zijn er 4 herplaatsers. 2 pupjes van onzelf (ja de anderen uit dat nest kregen een goed tehuis bij mensen die ik kende) 3 van particulieren, 1 een rashond met stamboom en een Oh grote schande uit een dierenwinkel. Dit maakt ons ongetwijfeld tot de grootste dierenbeulen van 2008.
en is mama net zo blij als boomer dat ze elke loopsheid weer volgestouwd wordt moet pups omdat er nog steeds domme mensen zoals jij zijn die tegen beter weten in daar toch nog pups halen en zolang dat gebeurd mama elke loopsheid volgestauwd wordt met pups?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Dank je Linda voor je inteligente reactie, ik ben zeer onder de indruk en ga me meteen schamen in een klein hoekje.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Ja, zal de moeder van Boomer ook blij zijn dat ze mede dankzij mensen als jullie nog wat langer in haar hokje van 1 bij 2 in een schuur mag liggen en daar de komende jaren ook nog even lekker mag blijven? Simpele :boos:
sjef
Zeer actief

Ik heb al mijn berichten in dit topic nog eens even nagelezen, maar ik kan nergens terugvinden dat ik broodfokken goedkeur of zelfs maar stimuleer. Entius is aangeklaagd omdat hij zieke hondjes zou verkopen, daarvan is hij vrijgesproken. Ons hondje en anderen uit die winkel zijn niet ziek en ook niet geworden (gelukkig). Entius haalt misschien hondjes uit het oostblok dat zou best kunnen, ik kan dat niet bewijzen. Ik weet wel dat hij pups overneemt van mensen met nestjes.
Mijn bezwaar tegen huidige raseisen heeft betrekking op de eisen die door eigenaar en fokkers worden gesteld en waarop de honden dus ook gefokt worden. Die fokkers gaat het niet om het welzijn van het dier, maar hoe het er volgens hen uit zou moeten zien. Dat levert heel wat mismaakte honden op, en dat vind ik minstens net zo erg
Laatst gewijzigd door sjef op 28 dec 2008 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm just a common man
drive a common van
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Dank je Linda voor je inteligente reactie, ik ben zeer onder de indruk en ga me meteen schamen in een klein hoekje.
hey joh, je verhaaltje klopt niet meer wij weten idd. waar de moederhonden van onze honden zijn en nu? Jij niet he, want jij bent er opeens niet meer op ingegaan. Waar zijn de ouderdieren van jouw hond op onderzocht? Waar is de moeder? Hoe ziet ze eruit?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Ik heb al mijn berichten in dit topic nog eens even nagelezen, maar ik kan nergens terugvinden dat ik broodfokken goedkeur of zelfs maar stimuleer. Entius is aangeklaagd omdat hij zieke hondjes zou verkopen, daarvan is hij vrijgesproken. Ons hondje en anderen uit die winkel zijn niet ziek en ook niet geworden (gelukkig). Entius haalt misschien hondjes uit het oostblok dat zou best kunnen, ik kan dat niet bewijzen. Ik weet wel dat hij pups overneemt van mensen met nestjes.
Mijn bezwaar tegen huidige raseisen heeft betrekking op de eisen die door eigenaar en fokkers worden gesteld en waarop de honden dus ook gefokt worden. Die fokkers gaat het niet om het welzijn van het dier, maar hoe het er volgens hen uit zou moeten zien. Dat levert heel wat mismaakte honden op, en dat vind ik minstens net zo erg
dus ga je je hond bij een broodfokker halen... :denken: jaja klinkt enorm logisch...
mijn honden zijn allemaal stuk voor stuk van goede fokkers... niet mismaakt of wel vind je?
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Hoe het de moeders van mijn honden gaat ?. Van de herplaatsers weet ik het niet. Van de moeders van onze eigen pups weet ik het wel. Die zijn van ouderdom gestorven in hun eigen mand in ons eigen huis. Van de hondjes van de particuleren weet ik het ook niet. Die van de rashond zal ongetwijfeld inmiddels ook in de hondenhemel zijn. En nee wat er met de moeder van onze Boomer gebeurt is weet ik ook niet. Weten jullie nu genoeg.?
I'm just a common man
drive a common van
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

sjef schreef:Ik heb al mijn berichten in dit topic nog eens even nagelezen, maar ik kan nergens terugvinden dat ik broodfokken goedkeur of zelfs maar stimuleer. Entius is aangeklaagd omdat hij zieke hondjes zou verkopen, daarvan is hij vrijgesproken. Ons hondje en anderen uit die winkel zijn niet ziek en ook niet geworden (gelukkig). Entius haalt misschien hondjes uit het oostblok dat zou best kunnen, ik kan dat niet bewijzen. Ik weet wel dat hij pups overneemt van mensen met nestjes.
Dat is een heel andere discussie en menigeen hier op het forum zal het met je eens. Neemt niet weg dat jij willens en wetens een hondje bij Entius hebt gekocht. Een hondje, waarvan je dus helemaal geen achtergrond kent. Maar wél bij iemand die behoorlijk negatief bekend staat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

je stimuleert het door een pup te kopen bij iemand die een broodfokker is..
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

sjef schreef:Dank je Linda voor je inteligente reactie, ik ben zeer onder de indruk en ga me meteen schamen in een klein hoekje.
Zou ik ook doen, als ik in 2008 nog niet door had dat mee werken aan broodfok verachterlijk is.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

sjef schreef:Ik weet niet hoe vaak jullie bij de da komen, wij gelukkig alleen maar voor de jaarlijkse prik. Ook de hond uit Medemblik is in al die 5 jaar nooit ziek geweest. En sorry hoor maar alle fokkers fokken om er aan te verdienen, het zijn echt geen filantropen. Als ze het niet voor geld deden zouden ze niet meerder keren per jaar puppen hebben. Die hebben ze namelijk wel ook die keurige betrouwbare fokkers.
Pardon :denken:

Omdat jij denkt dat die keurige betrouwbare fokkers meerdere nesten per jaar hebben en het voor het geld doen is dat gelijk een feit en ook aanleiding om actief de broodfok te ondersteunen? Ben je wel helemaal wijs?!

Je schrijft dat het niet bewezen is dat er hondjes uit het Oostblok komen, dat hij nesten opkoopt van anderen. Zouden die hondjes zorgvuldig en met liefde gefokt zijn denk je? En nog meer, wil je het enorme risico lopen dat het niet zo is?

Het zijn mensen die denken zoals jij die het immense lijden van zo ontzettend veel teven in donkere schuren en onder erbarmelijke omstandigheden op je geweten hebben. Slaapt dat nou lekker, zo'n goedkoop en gezond hondje dat niets mankeert?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Hoe het de moeders van mijn honden gaat ?. Van de herplaatsers weet ik het niet. Van de moeders van onze eigen pups weet ik het wel. Die zijn van ouderdom gestorven in hun eigen mand in ons eigen huis. Van de hondjes van de particuleren weet ik het ook niet. Die van de rashond zal ongetwijfeld inmiddels ook in de hondenhemel zijn. En nee wat er met de moeder van onze Boomer gebeurt is weet ik ook niet. Weten jullie nu genoeg.?
fijn he om te weten dat boomers moeder nu in kot zit waar ze niet uitkomt en weer volgestouwt is of wordt met pups :roll:
Ik wil idd. wel weten wie de ouders van mijn honden zijn al is het alleen om de gezondheid ervan... daarnaast wil ik zeker weten hoe de moeder eruit ziet en hoe ze is, dit is nl in mijn ogen erg belangrijk maar goed dat zul jij ongetwijfeld onzin vinden.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

sjef schreef:Hoe het de moeders van mijn honden gaat ?. Van de herplaatsers weet ik het niet. Van de moeders van onze eigen pups weet ik het wel. Die zijn van ouderdom gestorven in hun eigen mand in ons eigen huis. Van de hondjes van de particuleren weet ik het ook niet. Die van de rashond zal ongetwijfeld inmiddels ook in de hondenhemel zijn. En nee wat er met de moeder van onze Boomer gebeurt is weet ik ook niet. Weten jullie nu genoeg.?
Het zal je boeien hoe het met de moeder van je broodfokpup gaat. En dat je dat dan nog durft goed te praten is inderdaad om je voor te schamen. Triest, maar ja het was natuurlijk lekker goedkoop. :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kopen is in stand houden.
Kopen is zorgen voor bestaansrecht van deze afschuwelijke misstanden, Entius en de zijnen bestaan bij de gratie van mensen zoals jij.
En je weet net zo goed als ieder ander dat het in dit land zowat onmogelijk is om iemand voor diergerelateerde wanpraktijken veroordeeld te krijgen. Dat heeft met het beantwoorden van een schuldvraag weinig te maken helaas. En met ethiek al helemaal niks, god wat kan ik er kwaad om worden!
Ik snap gewoon niet dat je het goed blijft praten, zeg dan dat je in een vlaag van verstandsverbijstering een stomme actie hebt gepleegd. Want dát is nog enigszins begrijpbaar.
Iets bedenken wat ook erg is geeft geen enkele rechtvaardiging aan je eigen misstappen. Dat is een laffe uitweg zoeken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Nou ik lees je berichten en je stimuleert het broodfokken doordat je een pup van een broodfokker koopt. Je maakt weer plaats vrij voor de volgende pup die uit de broedmachine komt.
Dat de beestjes niet ziek zijn geworden doet niets aan het feit af dat het jou eigenlijk niets interesseert wat er gebeurd in deze stallen waar deze honden moeten leven. Dat je het nu zo probeert te draaien dat je de schuld wilt geven aan een ander door andere fokkers die ook niet goed zijn de schuld te geven dat omdat die in jouw ogen niet goed fokken is misselijkmakend.
Het gaat erom dat jij vindt dat je het goed hebt gedaan met je Boomertje. Dat je jezelf en je keuze probeert te verdedigen en dan ook nog zeggen ze konden niets tegen ze bewijzen, nee dat klopt want er is geen hond die praat.
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Het gaat om het in stand houden van dit soort praktijken. Dus wees fair en eerlijk. Zou je hier of bij een andere "dierenwinkel" weer ooit een hondje kopen? Ik ga ervan uit dat je van honden houdt, dus geef toe dat het niet helemaal jofel is. We maken allemaal wel eens een fout maar leer hier van maar ga a.u.b. deze handel niet verdedigen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Heeft ze je dan niet ook verteld hoe haar moeder erbij zat en dat ze ook graag gezien had dat ook zij een fijn huis zou krijgen :denken: .

Entius is doodgewoon een hondenhandelaar/broodfokker, hij koopt zo goedkoop mogelijk pups op en het zal hem een zorg zijn waar die vandaan komen. Kruizingen bv noemt hij Boomers en hup er is een markt voor :N: .

Als je een hond bij broodfokkers en/of handelaars koopt is het in zekere zin heel dubbel, je "red" een hond, die het dan goed krijgt, maar tegelijkertijd maak je de weg vrij voor weer een ander nest. Ik kan me niet voorstellen dat je dát stuk, van de broodfok, inmiddels niet bewust bent geworden.

Als je dat nu dan wel weet, stop dan met excuses en uitvluchten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

2 pupjes van onzelf (ja de anderen uit dat nest kregen een goed tehuis bij mensen die ik kende)
Ohh?? Je fokt zelf ook?? Goede fokker zeker! :roll:
sjef
Zeer actief

Nee sorry voor jullie maar wij hebben geen spijt van onze Boomer. Broodfokken deugt niet dat heb ik al eerder aangeven. Weten wie de ouders van je pup/hond zijn is natuurlijk prettig, maar als je alleen op die manier een hond wil, blijven alle herplaatsers dus ook zonder nieuw tehuis. Nee dank U wij fokken geen honden, wij hadden zo'n 20 jaar geleden een prachtig mooie bouvier van 8 maanden, die we wilden laten casteren omdat wij ook 2 teven hadden. Volgens de da was Boef nog te jong en kleine hondjes maken kon hij nog niet. Nou dus wel, die hondjes hebben allemaal een goed tehuis gekregen en 2 hebben we zelf gehouden. Ik hoor jullie alweer brullen Ja natuurlijk geef een ander maar weer de schuld. Je bent gewoon een misselijke broodfokker steuner. Het zei zo, ik weet zelf gelukkig beter en dat is wat echt belangrijk is.

En voordat jullie gaan mopperen over casteren, al onze gecasteerde honden konden gewoon hun sexuele daad uitvoeren, ze konden alleen geen kleine hondjes meer maken. Net zo als bij mensen dus.
I'm just a common man
drive a common van
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

sjef schreef:Nee sorry voor jullie maar wij hebben geen spijt van onze Boomer.
Geen spijt van de hond zelf, maar wel van de aankoop, zou mooi zijn.
Broodfokken deugt niet dat heb ik al eerder aangeven.
Steun het dan niet. :19:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sjef,heb je de links bekeken die ik geplaatst heb?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

marian* schreef:Sjef,heb je de links bekeken die ik geplaatst heb?
Denk het niet, anders zouden we toch niet elke keer verdedigende antwoorden krijgen... :denken:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

sjef schreef:Nee sorry voor jullie maar wij hebben geen spijt van onze Boomer. Broodfokken deugt niet dat heb ik al eerder aangeven. Weten wie de ouders van je pup/hond zijn is natuurlijk prettig, maar als je alleen op die manier een hond wil, blijven alle herplaatsers dus ook zonder nieuw tehuis. Nee dank U wij fokken geen honden, wij hadden zo'n 20 jaar geleden een prachtig mooie bouvier van 8 maanden, die we wilden laten casteren omdat wij ook 2 teven hadden. Volgens de da was Boef nog te jong en kleine hondjes maken kon hij nog niet. Nou dus wel, die hondjes hebben allemaal een goed tehuis gekregen en 2 hebben we zelf gehouden. Ik hoor jullie alweer brullen Ja natuurlijk geef een ander maar weer de schuld. Je bent gewoon een misselijke broodfokker steuner. Het zei zo, ik weet zelf gelukkig beter en dat is wat echt belangrijk is.

En voordat jullie gaan mopperen over casteren, al onze gecasteerde honden konden gewoon hun sexuele daad uitvoeren, ze konden alleen geen kleine hondjes meer maken. Net zo als bij mensen dus.
Tegen zoveel dommigheid valt niet te discussieren.....
Ik heb met een hoop frustratie de antwoorden van Sjef in dit topic gelezen maar na deze domme reactie kan ik het niet meer opbrengen om er tegenin te gaan.....

Overigens, het is castreren
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoe dik kan een plaat voor iemands kop zijn.......... In dit geval is er niet doorheen te komen geloof ik.

Ben je wel echt? Want zoveel lompigheid kán bijna niet.
Of ja, toch wel :roll: , daarom is de broodfok er nog steeds...
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

En heb je er in godsnaam ooit al eens over nagedacht welke idioot een nestje zou fokken om het héle nest vervolgens te verkopen aan één persoon??? Bij een goede fokker krijg je over het algemeen al niet meer dan een pup mee, laat staan het hele nest!!
Maar goed, dat wil in jouw ogen natuurlijk ook niks zeggen... :blah:
sjef schreef:En voordat jullie gaan mopperen over casteren, al onze gecasteerde honden konden gewoon hun sexuele daad uitvoeren, ze konden alleen geen kleine hondjes meer maken. Net zo als bij mensen dus.
Sorry hoor, maar zoiets verschrikkelijk doms heb ik echt nog nooit gehoord!!! :smile2: Weet je wel wat castreren is???? Ooit wel eens een gecastreerde hond voor zijn plezier zien wippen?????
Je**s wat ben jij een ito zeg, echt te erg voor woorden....
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Sjef...hoe durf je... je kan zoveel argumenten aandragen als jezelf wilt maar dat maakt jouw overschilligheid tov broodfok zeer zeker niet goed...en je kan zeggen dat je heeeel goed bent voor je honden maar zolang jij loopt tevrkondigen dat deze man goed ehondjes verkoopt ben jij geen dierenliefhebber...ik vind jouw echt een vreselijk mens...je zou een verder moeten kijken dan je eigen domme wereldje en kijken wat jij de teef aandoet waar jij je hondje van hebt.... deze teef ligt in een klein klote hokjes van 1 bij 1 als ze al geluk heeft en het enigste wat deze teef moet doen is puppies fokken... en wel zoveel mogelijk..deze dieren komen nooit uit hun hokken , hebben vergroeide poten etc...nee sluit jij je ogen maar voor het leed wat je de hond aangedana hebt...maar jij ziet het niet dus dan is het er niet...domme doos :tong:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

sjef schreef:...... Nee dank U wij fokken geen honden, wij hadden zo'n 20 jaar geleden een prachtig mooie bouvier van 8 maanden, die we wilden laten casteren omdat wij ook 2 teven hadden. Volgens de da was Boef nog te jong en kleine hondjes maken kon hij nog niet. Nou dus wel........En voordat jullie gaan mopperen over casteren, al onze gecasteerde honden konden gewoon hun sexuele daad uitvoeren, ze konden alleen geen kleine hondjes meer maken. Net zo als bij mensen dus............

:eek: Ik weet niet waar jouw dierenarts heeft gestudeerd, maar dat hij zegt dat een reu van 8 maanden nog geen nageslacht kan verwekken......:denken: :smile: dom...heel erg dom....
Nu begrijp ik dat hij de honden van die broodfokker medisch keurt. :devil:
Bij zo'n dierenarts zou ik niet meer komen. En dat een gecastreerde reu wel gewoon kan dekken weet iedere malloot. En dat hij dan geen nakomelingen kan verwekken ook :roll:

Nee, dat sommige mensen uit onwetendheid een pup kopen bij een broodfokker kan ik nog wel begrijpen, maar deze praktijken gaan verdedigen....nee.
En trouwens, gewone fokkers die hun teef bij iedere loopsheid laten dekken vallen bij mij ook onder de noemer broodfokker.
Een goede fokker verdient nauwelijks iets aan een nestje pups. Wat dacht je wat een moederhond aan goed voedsel moet krijgen om een nest goed groot te brengen? En wat de anderen al vertelden:kosten dekreu(dek geld) dierenartskosten: echo's, bloedprikken, nazorg, entingen, wormkuren, stambomen,kosten kennelnaam, ontvangen toekomstige pupkopers, voeding pups, chippen, oog-onderzoeken, HD-onderzoek, en zo kan ik wel even door gaan.(Ik ben trouwens GEEN fokker) Dus er komen heel wat kosten bij kijken om een nestje te fokken.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

YvetteJ schreef:
En heb je er in godsnaam ooit al eens over nagedacht welke idioot een nestje zou fokken om het héle nest vervolgens te verkopen aan één persoon??? Bij een goede fokker krijg je over het algemeen al niet meer dan een pup mee, laat staan het hele nest!!
..
Hoi Lysette, helaas is bovenstaande wel het geval, hier worden bij Rentenaar regelmatig hondjes aangeboden uit "ongeluksnestjes" maar dat kan ook eenzijdig van een rashond zijn.
een boer in mijn buurt had een nestje X Friese staby's hij had de keus of verzuipen die handel of verkopen aan.
Zolang het wettelijk toegestaan is blijft deze handel! want verkopen doet het, ik sta er bij en zie het bijna dagelijks gebeuren. Het is bijna niet aan te slepen die hondjes, vandaar ook nu verkoop Oostblok hondjes!

Nogmaals, wettelijk verbieden dan helpt het misschien.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

ien schreef:
YvetteJ schreef:
..
Hoi Lysette, helaas is bovenstaande wel het geval, hier worden bij Rentenaar regelmatig hondjes aangeboden uit "ongeluksnestjes" maar dat kan ook eenzijdig van een rashond zijn.
een boer in mijn buurt had een nestje X Friese staby's hij had de keus of verzuipen die handel of verkopen aan.
Zolang het wettelijk toegestaan is blijft deze handel! want verkopen doet het, ik sta er bij en zie het bijna dagelijks gebeuren. Het is bijna niet aan te slepen die hondjes, vandaar ook nu verkoop Oostblok hondjes!

Nogmaals, wettelijk verbieden dan helpt het misschien.
Ja oke, maar geen kwaliteitsgerichte fokkers die het beste met hun (bewustgefokte) pups voor hebben :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”