sjef schreef:...... Nee dank U wij fokken geen honden, wij hadden zo'n 20 jaar geleden een prachtig mooie bouvier van 8 maanden, die we wilden laten casteren omdat wij ook 2 teven hadden. Volgens de da was Boef nog te jong en kleine hondjes maken kon hij nog niet. Nou dus wel........En voordat jullie gaan mopperen over casteren, al onze gecasteerde honden konden gewoon hun sexuele daad uitvoeren, ze konden alleen geen kleine hondjes meer maken. Net zo als bij mensen dus............

Ik weet niet waar jouw dierenarts heeft gestudeerd, maar dat hij zegt dat een reu van 8 maanden nog geen nageslacht kan verwekken......

dom...heel erg dom....
Nu begrijp ik dat hij de honden van die broodfokker medisch keurt.
Bij zo'n dierenarts zou ik niet meer komen. En dat een gecastreerde reu wel gewoon kan dekken weet iedere malloot. En dat hij dan geen nakomelingen kan verwekken ook
Nee, dat sommige mensen uit onwetendheid een pup kopen bij een broodfokker kan ik nog wel begrijpen, maar deze praktijken gaan verdedigen....nee.
En trouwens, gewone fokkers die hun teef bij iedere loopsheid laten dekken vallen bij mij ook onder de noemer broodfokker.
Een goede fokker verdient nauwelijks iets aan een nestje pups. Wat dacht je wat een moederhond aan goed voedsel moet krijgen om een nest goed groot te brengen? En wat de anderen al vertelden:kosten dekreu(dek geld) dierenartskosten: echo's, bloedprikken, nazorg, entingen, wormkuren, stambomen,kosten kennelnaam, ontvangen toekomstige pupkopers, voeding pups, chippen, oog-onderzoeken, HD-onderzoek, en zo kan ik wel even door gaan.(Ik ben trouwens GEEN fokker) Dus er komen heel wat kosten bij kijken om een nestje te fokken.