Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

sjef schreef:Ik heb even overlegd met Boomer, maar ze is blij dat ze bij ons woont en dat we haar niet daar hebben laten zitten. Lezen is bij sommigen reageerders duidelijk niet hun sterkste kant. Van de 11 honden die deel uitmaakten en/of nog deel uitmaken van ons gezin, zijn er 4 herplaatsers. 2 pupjes van onzelf (ja de anderen uit dat nest kregen een goed tehuis bij mensen die ik kende) 3 van particulieren, 1 een rashond met stamboom en een Oh grote schande uit een dierenwinkel. Dit maakt ons ongetwijfeld tot de grootste dierenbeulen van 2008.
Daar gáát het niet om. Het gaat erom dat, doordat mensen als jij, daar een pup kopen, je zijn handel in stand houdt. Doe je dat niet, blijft hij zitten met zijn pups=geen winst=stoppen. Heb je enig idee hoe er met de moeder van jouw hond wordt omgegaan, als ze al nog leeft? In een donker hok, het hele jaar door pups werpen en als ze niet meer vruchtbaar is, wordt ze gedood. En hoe, wil je niet weten. Het gáát er niet om dat jouw hond lief en gezond is. Het gaat om alle ellende daar om heen. Pups die sterven (massaal tijdens het vervoer in kratten in vrachtwagens vanuit het oostblok). Vind je dat een fijne gedachte? Dat er tegenover jouw pup 2 andere pups een vreselijke zijn gestorven? Want dát zijn de verhoudingen. Kun jij met droge ogen naar je hondje kijken, wetende wat zijn moeder en broertjes of zusje hebben moeten doorstaan? Kun jij met droge ogen naar je hond kijken, wetende dat zijn moeder halfdood, liggend in haar eigen uitwerpselen, haar laatste nest er aan het uitpersen is? Kun jij met droge ogen naar je hond kijken, wetende dat zijn moeder verdronken, opgehangen of uitgehongerd is nadat bleek dat ze pure ellende niet meer in staat was het zóveelste nest te krijgen?

Ja. Dat kan jij en dat is heel erg. Vooral omdat je waarschijnlijk een van de mensen hier in de buurt bent die maar blijven rondstrooien dat het wel meevalt bij Entius. Want JOUW hond is toch gezond? Nee hoor, wij hoeven er nooit mee naar de dierenarts, en hij is ook nogeens er lief. Dus de verhalen vallen wel mee, je kunt er best een pup halen hoor buurvrouw :kotz:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

YvetteJ schreef:
Ja oke, maar geen kwaliteitsgerichte fokkers die het beste met hun (bewustgefokte) pups voor hebben :wink:
ik weet het niet Lysette..ik denk het niet maar kom er toch rare dingen tegen
Een tijdje terug was er een doos vol met Dalmatiërs met stamboom :19: [geen buitenlandertjes]
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Wat ik NIET snap, is dat een franchise als Faunaland hier niks aan doet. Hier willen ze toch niet mee geassocieerd worden?! :19: :boos:
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Nou Sjef, Boomer is blij dat ze bij jullie woont en dat jullie haar daar niet hebben laten zitten.
Jaren geleden was ik eens in een dierenasiel en daar zat een in beslag genomen fokteef. Zo'n teefje dat van die boomertjes moet produceren. Het teefje was nog maar een paar jaar maar als ze twee stappen gezet had dan kon ze niet meer, moest eerst weer uitrusten. Totaal kapot gefokt in een paar jaar tijd.
Sjef, dit had ook de moeder van jouw Boomer kunnen zijn, heb je daar wel eens aan gedacht?
Of een kleine witte hond die een paar keer loops was geweest maar waar na een dekking geen pups kwamen. Dat hondje had tot dan toe in een betonnen bak gezeten, op kranten. Ze was ook zwart van de kranten. Ze kon alleen maar naar boven kijken. Je kon er niet mee fokken dus moest ze maar dood want in die betonnen bak kon een teef die wel twee keer per jaar pups kon krijgen.
Dat had ook de moeder van jouw Boomer kunnen zijn.
Dat hondje is van de dood gered dus dat is goed gekomen.
Mensen kijken alleen maar naar de pups, hoe de moederhonden er aan toe zijn interesseert ze over het algemeen geen klap.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik geloof trouwens niets van die 'zoveel honden daar vandaan die niet ziek zijn' verhaal. Toen Rentenaar Zaandam jaren terug met de verkoop van kittens begon, zagen alle DA's in de Zaanstreek hun inkomsten stijgen en nog steeds komt een groot deel van de klandizie bij DA's in/rondom de Zaanstreek door o.a. pups en kittens uit dierenwinkels afkomstig. Verbaasd mij ook niets, als ik zie hoe die dieren er daar bij zitten, nog afgezien van waar ze vandaan komen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

ien schreef:
YvetteJ schreef:
Ja oke, maar geen kwaliteitsgerichte fokkers die het beste met hun (bewustgefokte) pups voor hebben :wink:
ik weet het niet Lysette..ik denk het niet maar kom er toch rare dingen tegen
Een tijdje terug was er een doos vol met Dalmatiërs met stamboom :19: [geen buitenlandertjes]
Idd heel raar... Daar begrijp ik ook niks van. Maar dat zijn ook niet de mensen die ik bedoel met "kwaliteitsgerichte fokkers die het beste met hun (bewustgefokte) pups voor hebben"
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

sjef schreef:Ik heb even overlegd met Boomer, maar ze is blij dat ze bij ons woont en dat we haar niet daar hebben laten zitten. Lezen is bij sommigen reageerders duidelijk niet hun sterkste kant. Van de 11 honden die deel uitmaakten en/of nog deel uitmaken van ons gezin, zijn er 4 herplaatsers. 2 pupjes van onzelf (ja de anderen uit dat nest kregen een goed tehuis bij mensen die ik kende) 3 van particulieren, 1 een rashond met stamboom en een Oh grote schande uit een dierenwinkel. Dit maakt ons ongetwijfeld tot de grootste dierenbeulen van 2008.
Ze kwam toch bij een goed adres vandaan dus waarom zou ze dan blij moeten zijn om daar weggehaald te worden het is er volgens jou toch allemaal koek en ei :denken:
Jij kunt wel van je eigen honden houden maar niet van honden in het algemeen want dan houd je zulke praktijken niet in stand
en moedig je zeker niet aan om daar toch maar je oh zo gezonde hondje vandaan te halen.
Of jullie de grootse dierenbeulen van 2008 zijn weet ik niet maar op de valreep ben je in ieder geval wel het domste en minst sociaal betrokken bij honden pleefiguur op dit forum,waarvan acte :ok:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

tineke schreef:
Ze kwam toch bij een goed adres vandaan dus waarom zou ze dan blij moeten zijn om daar weggehaald te worden het is er volgens jou toch allemaal koek en ei :denken:
Jij kunt wel van je eigen honden houden maar niet van honden in het algemeen want dan houd je zulke praktijken niet in stand
en moedig je zeker niet aan om daar toch maar je oh zo gezonde hondje vandaan te halen.
Of jullie de grootse dierenbeulen van 2008 zijn weet ik niet maar op de valreep ben je in ieder geval wel het domste en minst sociaal betrokken bij honden pleefiguur op dit forum,waarvan acte :ok:
:ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ben ik de enige die zich afvraagt of dit geen trol is ofzo?
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Ik wel even nog ingaan op een paar opmerkingen. 1e. De da die dacht dat een hond van 8 maanden geen kleine hondjes kon maken is niet dezelde die we hadden toen we Boomer haalden. Nee die van geen hondjes maken was niet zo bijdehand, maar zo heb ik wel meer da mee gemaakt. Als Entius met de hondjes blijft zitten en ze naar het asiel brent, mag je dan wel zo'n hondje in huis nemen ? Onze hond Ninjo was totaal uitgehongerd toen de eigenaars eindelijk besloten hem naar het asiel te brengen. Tot op hoge leeftijd heeft hij daar een trauma aan over gehouden over misstanden gesproken. En als laatste ik verbaas me er over dat jullie blijkbaar allemaal zeker weten dat Boomers moeder weggerot is in een donkere schuur. Als jullie me de bron van deze zekerheid kunnen vertellen, kan ik maatregelen nemen, zodat het niet meer gebeurt.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

sjef schreef: Als jullie me de bron van deze zekerheid kunnen vertellen, kan ik maatregelen nemen, zodat het niet meer gebeurt.
Daar is maar 1 maatregel tegen te nemen zorgen dat er nooit iemand meer een hond van dit soort walgelijke figuren koopt en dus zeker niet gaan lopen promoten.
Mens neem even wat tijd en ga is wat docu's bekijken. :pukel:
Gr. Aniek

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

sjef schreef:En als laatste ik verbaas me er over dat jullie blijkbaar allemaal zeker weten dat Boomers moeder weggerot is in een donkere schuur. Als jullie me de bron van deze zekerheid kunnen vertellen, kan ik maatregelen nemen, zodat het niet meer gebeurt.
Broodfok? Noooooit van gehoord, wa's da?

Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

sjef schreef:Ik wel even nog ingaan op een paar opmerkingen. 1e. De da die dacht dat een hond van 8 maanden geen kleine hondjes kon maken is niet dezelde die we hadden toen we Boomer haalden. Nee die van geen hondjes maken was niet zo bijdehand, maar zo heb ik wel meer da mee gemaakt. Als Entius met de hondjes blijft zitten en ze naar het asiel brent, mag je dan wel zo'n hondje in huis nemen ? Onze hond Ninjo was totaal uitgehongerd toen de eigenaars eindelijk besloten hem naar het asiel te brengen. Tot op hoge leeftijd heeft hij daar een trauma aan over gehouden over misstanden gesproken. En als laatste ik verbaas me er over dat jullie blijkbaar allemaal zeker weten dat Boomers moeder weggerot is in een donkere schuur. Als jullie me de bron van deze zekerheid kunnen vertellen, kan ik maatregelen nemen, zodat het niet meer gebeurt.
door mensen zoals jij blijft entius niet met hondjes zitten..
of de hondjes gaan vanzelf bij hem dood... of ze worden gekocht door domme mensen :jank:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

sjef schreef:Ik wel even nog ingaan op een paar opmerkingen. 1e. De da die dacht dat een hond van 8 maanden geen kleine hondjes kon maken is niet dezelde die we hadden toen we Boomer haalden. Nee die van geen hondjes maken was niet zo bijdehand, maar zo heb ik wel meer da mee gemaakt. Als Entius met de hondjes blijft zitten en ze naar het asiel brent, mag je dan wel zo'n hondje in huis nemen ? Onze hond Ninjo was totaal uitgehongerd toen de eigenaars eindelijk besloten hem naar het asiel te brengen. Tot op hoge leeftijd heeft hij daar een trauma aan over gehouden over misstanden gesproken. En als laatste ik verbaas me er over dat jullie blijkbaar allemaal zeker weten dat Boomers moeder weggerot is in een donkere schuur. Als jullie me de bron van deze zekerheid kunnen vertellen, kan ik maatregelen nemen, zodat het niet meer gebeurt.
Stel he, stel dat net heeeeel toevallig Boomers moeder niet weg zit te rotten in een schuur.
Dan zullen er honderden andere hondenmoedertjes wel weg zitten te rotten om andere pups te maken die mensen als Entius weer kunnen verkopen.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Het grote verschil dan, is dat je geld naar het asiel gaat en niet naar Entius zelf. Als hij er mee blijft zitten en de pups hem dus alleen maar geld kosten zal hij er minder snel mee doorgaan dan als het hem goud geld oplevert, denk je ook niet?
En niemand weet zeker dat Boomers moeder weggerot is in een donkere schuur, maar de kans is groot en daar gaat het om.
En weet je wat het is? Ik kan me heel goed voorstellen dat als je zo'n creperend pupje ziet, het dwars tegen je gevoel in gaat hem niet mee te nemen, ook al weet je dat het verkeerd is het wel te doen. Maar dat je Entius' handel goedpraat, dat begrijp ik niet.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maxiem schreef: En weet je wat het is? Ik kan me heel goed voorstellen dat als je zo'n creperend pupje ziet, het dwars tegen je gevoel in gaat hem niet mee te nemen, ook al weet je dat het verkeerd is het wel te doen. Maar dat je Entius' handel goedpraat, dat begrijp ik niet.
Boomer was geen creperend pupje, Entius regelt het namelijk allemaal zo goed met voer voor de eerste week en dierenartscontrole.
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

OMG dat er nog iemand is, die zich hondenliefhebber noemt, die deze onzin kan uitkramen.....

Beste meneer Sjef, je wilt absolute zekerheid over het creperen van de moederhond van jouw hond, dus die andere fokteven waar voortdurend pups uitrollen interesseren je niks..... Die zekerheid over het welzijn van de moederhond had je zelf kunnen vaststellen als je bij een fatsoenlijke fokker een hond had gekocht.

Oh en het asiel erbij halen is appels met peren vergelijken en daar moet je ook mee ophouden. Het verhaal gaat hier over de verkoop en handel van hondjes door dierenwinkels... houd je nou eens bij dat verhaal en vertel mijn nou eens waarom ik daar prima een hond kan kopen.... :roll:
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Nogmaals ik keur alle vormen van broodfokken af, het zou de discussie ten goede komen als jullie een antwoord lezen en niet alleen een stukje.

Nee Boomer was inderdaad geen creperend pupje. Ze zat in een zeer ruim schoon hok, met voldoende eten. Binnen met een zacht aanstaande radio erbij.
Nu wel even blijven lezen dus. Dit is geen aanbeveling om dan maar daar een hondje te gaan kopen.

Ik houd van alle dieren, maar niet van alle mensen, die zijn me veel te betweterig.

Hoeveel van jullie die nu schande roepen hebben een herplaatser of gehad ?. Of willen die lastige honden met een voorgeschiedenis niet.

Een lief hondje van een verkeerde winkel in jullie ogen, bepaalt of wij sociale mensen zijn met een hart voor dieren of niet, ik dacht het niet.

En oh ja voor die ene over die wip, ja meerdere malen hebben onze gecastreerde reuen enthousiast een lekkere wip gemaakt op een loopse teef.

i
I'm just a common man
drive a common van
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb ws. een hond uit de broodfok ( de hond in mijn onderschrift en avatar).
( Dit is bijna wel zeker)

Willen jullie het hele verhaal weten, PB me dan maar even, want het is een heel verhaal.

Ik kwam er helaas pas later achter en ik weet nu wel beter.
Ik heb geen spijt van Beike, maar wel van de manier waarop ik er ben aangekomen.
Ik wist toen alleen nog weinig tot niks van broodfok.
Ook had ik og nooit gehoord van de rasvereniging e.d.

Daarom ben ik erg blij met o.a. dit forum.

Ik weet het vorde volgende keer wel beter en ik zal de broodfok nooit weer gaan steunen, echt niet.

Leef je eens in in de moeder en de vader, hoe die leven.

Nu kun je wel denken dat je jouw hondje een goed plek hebt gegeven ( wat ws. ook wel zo is), maar elke keer als er een hondje verkocht word daar, word de moeder, als de pups weg zijn, weer gedekt.
Dat is toch niet gezond??
Denk ook een aan de omstandigheden waarin ze leven ( de ouders en de pups).

De foto's kunnen mooi zijn, en dat was bij mijn hond ook zo.
Maar al snel bleek het tegendeel.
Deze "fokker" ( van mijn hond), blijkt, als de verhalen kloppen, pups op te kopen en ze door te verkopen.
Ook fokt hij regelmatig nestjes en adverteert hij onder verschillende namen en plaatsnamen.

Wat ik me afvraag is: Hoe komt deze "fokker" aan al die pups??
Waar zijn al die ouders in dit verhaal??

Zijn enige honden , zijn volgens de foto's 2 Franse Bulldoggen.
Dus waar zijn de ouders in dit verhaal en waar komen de pups vandaan??

( Niet dat dit relevant is ofzo, maar het zegt wel genoeg over deze "fokker")
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sjef schreef:Nogmaals ik keur alle vormen van broodfokken af, het zou de discussie ten goede komen als jullie een antwoord lezen en niet alleen een stukje.

Nee Boomer was inderdaad geen creperend pupje. Ze zat in een zeer ruim schoon hok, met voldoende eten. Binnen met een zacht aanstaande radio erbij.
Nu wel even blijven lezen dus. Dit is geen aanbeveling om dan maar daar een hondje te gaan kopen.

Ik houd van alle dieren, maar niet van alle mensen, die zijn me veel te betweterig.

Hoeveel van jullie die nu schande roepen hebben een herplaatser of gehad ?. Of willen die lastige honden met een voorgeschiedenis niet.

Een lief hondje van een verkeerde winkel in jullie ogen, bepaalt of wij sociale mensen zijn met een hart voor dieren of niet, ik dacht het niet.

En oh ja voor die ene over die wip, ja meerdere malen hebben onze gecastreerde reuen enthousiast een lekkere wip gemaakt op een loopse teef.

i
Ik.

Ik heb haast altijd herplaatsers, waarvan een deel gefrustreerd.
Jan was mijn eerste pup in ongeveer 20 jaar.
Mijn herplaatsers waren/zijn afkomstig van erkende fokkers (teruggekomen of niet goed genoeg voor de fok) of van mensen die opeens van hun hond afmoesten maar NOOIT uit winkels of van anderssoortige broodfokkers.

Wat moet die wip in dit verhaal eigenlijk?
Ik heb een intakte reu die nog nooit gewipt heeft en voor zover dat aan mij ligt dat ook nooit zal doen.
Dus....????????

edit: kleine verandering
Laatst gewijzigd door renee-uk op 28 dec 2008 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

sjef schreef: Nee Boomer was inderdaad geen creperend pupje. Ze zat in een zeer ruim schoon hok, met voldoende eten. Binnen met een zacht aanstaande radio erbij.
Waar waren haar nestgenoten? En haar moeder? Vind je het okay dat een pup alleen in een hok zit? Je doet het voorkomen alsof het zo gezellig voor haar was namelijk, compleet met eten en radio. Nou nou, wat een geluk had ze.

Ik denk dat je je eigen quotes nog maar even moet teruglezen. Deze bijvoorbeeld:
sjef schreef:Nee, eigenlijk is van een onbekende particulier of een (brood)fokker veel beter.
Deze hondjes werden gecontroleerd door onze eigen dierenarts en kregen een uitgebreid paket mee en voor een week het eten waar ze aan gewend waren.
Je kunt een fout maken bij het kopen van een pup, maar dat je het vervolgens voor een broodfokker gaat opnemen, daar kan ik niet bij. Je zou na alle uitzendingen en informatie op internet echt beter moeten weten. Dat je je ogen sluit voor alle ellende die daarmee gepaard gaat, geeft weinig blijk van dierenliefde. Hoeveel herplaatsers je ook gehad hebt. Het een kun je niet wegstrepen tegen het andere.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 28 dec 2008 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

sjef schreef:Nogmaals ik keur alle vormen van broodfokken af, het zou de discussie ten goede komen als jullie een antwoord lezen en niet alleen een stukje.
En oh ja voor die ene over die wip, ja meerdere malen hebben onze gecastreerde reuen enthousiast een lekkere wip gemaakt op een loopse teef.i
Eindelijk lezen we dus voor het eerst dat je broodfok afkeurt en dat je Entius niet aanbeveelt om een hondje te gaan kopen. Tjonge kostte dat nu zoveel moeite :19:
Nu nog de opmerking dat je nooit meer bewust een broodfok hondje zal kopen (of het zou een herplaatser moeten zijn) en dan zijn we er :19:
En wat betreft mensen met een herplaatser of lastige honden met een voorgeschiedenis hier; die zijn er zat :ok:
Afbeelding
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Niet het lieve hondje uit de verkeerde winkel, maar het egoistische gedrag bepaalt of iemand sociaal is. niet nadenken over het welzijn van ALLE dieren ook. Je mag zelf bedenken wat op jou van toepassing is.
Groetjes, Corrie en Misty
sjef
Zeer actief

Renee scroll een pagina terug en lees en de wip wordt je duidelijk.

Ik wist niet dat er ook winkels zijn waar je herplaatsers kunt halen.

Toen wij onze rashond met stamboom en een verklaring van de rasvereniging ophaalden waren er ook geen andere pups meer. Waarschijnlijk al naar hun andere baasjes denk ik ?.
I'm just a common man
drive a common van
sjef
Zeer actief

Misty, in dat geval voel ik me niet aangesproken
I'm just a common man
drive a common van
sjef
Zeer actief

Kaiou ook voor jou geld lezen, in een van mijn eerste reacties hebben ik al aangegeven dat ik alle vormen van broodfok afkeur
I'm just a common man
drive a common van
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

marian* schreef:Sjef,heb je de links bekeken die ik geplaatst heb?
Ik quote mezelf maar even.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sjef schreef:Kaiou ook voor jou geld lezen, in een van mijn eerste reacties hebben ik al aangegeven dat ik alle vormen van broodfok afkeur
Maar je houdt het wel in stand door een broodfok hondje te kopen, hoe rijm je dat dan met elkaar?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

sjef schreef:Toen wij onze rashond met stamboom en een verklaring van de rasvereniging ophaalden waren er ook geen andere pups meer. Waarschijnlijk al naar hun andere baasjes denk ik ?.
Heeft niets met die broodfok te maken (hopelijk) maar waarom heb je daar niet naar gevraagd dan?? Het gaat toch, in eerste instantie, niet om dat ene pupje dat je daadwerkelijk meeneemt??
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

sjef schreef:Kaiou ook voor jou geld lezen, in een van mijn eerste reacties hebben ik al aangegeven dat ik alle vormen van broodfok afkeur
O, dan heb ik dit zeker verkeerd gelezen :19:
sjef schreef:Nee, eigenlijk is van een onbekende particulier of een (brood)fokker veel beter.
En over lezen gesproken, krijgen we ook reactie op dit verzoek :19:
Kaiou schreef:Nu nog de opmerking dat je nooit meer bewust een broodfok hondje zal kopen (of het zou een herplaatser moeten zijn) en dan zijn we er
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”