Nou moet ik zeggen dat ik inderdaad ook wel op rassen 'discrimineer' dan :N:estelle schreef:
Zo doe ik het ook. Maar dan dus om kenbaar te maken dat hun hond niet bij die van mij moet komen.
Maar 9 van de 10 mensen die ik tegenkom en zien dat ik een herder bij me heb die ook nog aan de lijn zit begrijpen dan al genoeg.![]()
En ik kom hier dus eigenlijk alleen mensen tegen die dan gewoon hun hond even aanlijnen of mij de ruimte geven te passeren. Andersom ben ik ook niet te beroerd om een stuk in de bosjes te gaan staan als het krap is of om om te lopen.
En als iemand mijn stille hints dan niet ziet of begrijpt dan roep ik van afstand dat mijn hond niet zo lief is.
Afgezien van die ene mevrouw die boos werd dat ik mijn honden aanlijnden omdat ze dacht dat ik bang was, waren de andere honden waarbij mensen het dus wel graag wilden inderdaad een paar Duitse Herders (sorryyy :N:
Aangelijnde Beagles, teckels, en de nogal jagende jachthonden-types, dat zijn meestal de honden die aangelijnd zijn vanwege weglopen en waarvan de mensen vaak zelfs nog wel graag willen dat ze nog wat contact maken met andere honden.