Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sjef schreef:Ik wel even nog ingaan op een paar opmerkingen. 1e. De da die dacht dat een hond van 8 maanden geen kleine hondjes kon maken is niet dezelde die we hadden toen we Boomer haalden. Nee die van geen hondjes maken was niet zo bijdehand, maar zo heb ik wel meer da mee gemaakt. Als Entius met de hondjes blijft zitten en ze naar het asiel brent, mag je dan wel zo'n hondje in huis nemen ? Onze hond Ninjo was totaal uitgehongerd toen de eigenaars eindelijk besloten hem naar het asiel te brengen. Tot op hoge leeftijd heeft hij daar een trauma aan over gehouden over misstanden gesproken. En als laatste ik verbaas me er over dat jullie blijkbaar allemaal zeker weten dat Boomers moeder weggerot is in een donkere schuur. Als jullie me de bron van deze zekerheid kunnen vertellen, kan ik maatregelen nemen, zodat het niet meer gebeurt.
dan moet ie betalen... dat gaat ie niet doen want dat kost geld... joh... zouden ze daarom BROODfokkers heten :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Boomer*
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Boomer* »

Ik heb echt met grote ogen jou antwoorden en 'argumenten' gelezen Sjef.
En ik snap écht niet dat je zo egoïstisch kan zijn.
Als jij je hond maar hebt, de moeder en eventuele broertjes en zusjes boeien je niet!?
Nee.. Als jij je hond maar krijgt, en die heb je nu.
En hup, de broodfok gaat verder door mensen zoals jij, mensen met een betonnen plaat voor hun hoofd, die de waarheid niet (willen!?) zien.
Sneu :eek:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Nogmaals ik keur alle vormen van broodfokken af, het zou de discussie ten goede komen als jullie een antwoord lezen en niet alleen een stukje.

Nee Boomer was inderdaad geen creperend pupje. Ze zat in een zeer ruim schoon hok, met voldoende eten. Binnen met een zacht aanstaande radio erbij.
Nu wel even blijven lezen dus. Dit is geen aanbeveling om dan maar daar een hondje te gaan kopen.

Ik houd van alle dieren, maar niet van alle mensen, die zijn me veel te betweterig.

Hoeveel van jullie die nu schande roepen hebben een herplaatser of gehad ?. Of willen die lastige honden met een voorgeschiedenis niet.
ja ik heb een mishandeld hondje weggehaald bij mensen thuis... dus totaal niet te vergelijken met jouw broodfokpupje...
Verder idd. stamboomhonden aangezien ik er anders niet mee kan sporten... ik wil weten waarom een hond zich op een bep. manier gedraagd en dat kan alleen als die vanaf pup hier is.

Nee joh je hebt boomertje ook gezien toen ie weggehaald werd bij zn moeder? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Renee scroll een pagina terug en lees en de wip wordt je duidelijk.

Ik wist niet dat er ook winkels zijn waar je herplaatsers kunt halen.

Toen wij onze rashond met stamboom en een verklaring van de rasvereniging ophaalden waren er ook geen andere pups meer. Waarschijnlijk al naar hun andere baasjes denk ik ?.
ga je niet eerder kijken? Ik ben er met 3 weken, 5 weken en 6 weken al..... :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Zoek stok,
Dat is wat de hondjes meekregen inderdaad, dat is een feit. Het is nog steeds geen aanbeveling om daar een hondje te gaan halen.

Een goede fokker geeft je dit hopelijk ook mee en een betrokken particulier ook als het goed is.
dus waarom haal jij je hond daar dan wel?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Minhie, niet altijd kan je van tevoren bij pups kijken.
hoezo zou dat niet kunnen bij stamboomhonden? Dan kocht ik daar geen pup, simpel zat
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Ik heb hier een voor het leven getekende ex-broodfokteef in huis. Je moest eens weten hoe ze was toen ze hier kwam en waar ze uit vandaan kwam.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

De meeste fokkers willen trouwens dat je al langs komt voor kennismaking voordat er überhaupt al een dekking heeft plaats gevonden.

Wij hebben hier 3 honden bij goede fokkers vandaan waarvan 1 een herplaatser. Ik ken haar beide ouders, de pups die zij heeft gehad en zelfs de reu waardoor ze toen gedekt is.
Ook de ouders en voorouders van de andere 2 honden ken ik en ik zou het ook niet anders willen.
Wil graag weten wat voor karaktertrekjes ik zoal kan verwachten.
Groetjes,
Wendy
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

sjef schreef:kaiou, je begrijpt het inderdaad niet.
Het antwoord sloeg op het bericht wat er boven stond. Een winkel is niet beter of slechter dan een broodfokker of een een hondje van een onbekende particulier, die het misschien ook niet zo nauw neemt.
Die winkel háált zijn pups bij broodfokkers. Bij onmensen. Jij mag jouw pup dan wel in een schoon hok hebben zien zitten met een fijn zacht muziekje erbij, zo zitten ze er in de winkel bij ja. Maar zo zitten ze NIET tijdens het vrachtvervoer en NIET bij hun moeder. Dat is wat JIJ ziet in de WINKEL. Wat DAARVOOR gebeurd, wil je blijkbaar niet weten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Volgens mij kunnen we door blijven praten tot we een ons wegen, Sjef gaat het niet begrijpen, wil het niet begrijpen, en zal het nooit kunnen begrijpen.
Simpel gezegd: het interesseert hem/haar geen moer.
:zweep:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Paulala schreef:Volgens mij kunnen we door blijven praten tot we een ons wegen, Sjef gaat het niet begrijpen, wil het niet begrijpen, en zal het nooit kunnen begrijpen.
Simpel gezegd: het interesseert hem/haar geen moer.
triest als het is zijn er nog zoveel mensen als sjef en dus blijft de broodfok bestaan.

Ik kan er met mn verstand niet bij dat de regeringen in diverse landen wel de mogelijkheid hebben om het roken overal te verbieden, maar niet eens een poging ondernemen om de broodfok te stoppen.
Misselijk word ik ervan :puker:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

*Linda* schreef:
sjef schreef:kaiou, je begrijpt het inderdaad niet.
Het antwoord sloeg op het bericht wat er boven stond. Een winkel is niet beter of slechter dan een broodfokker of een een hondje van een onbekende particulier, die het misschien ook niet zo nauw neemt.
Die winkel háált zijn pups bij broodfokkers. Bij onmensen. Jij mag jouw pup dan wel in een schoon hok hebben zien zitten met een fijn zacht muziekje erbij, zo zitten ze er in de winkel bij ja. Maar zo zitten ze NIET tijdens het vrachtvervoer en NIET bij hun moeder. Dat is wat JIJ ziet in de WINKEL. Wat DAARVOOR gebeurd, wil je blijkbaar niet weten.
En zo 'vredig' zitten ze er absoluut niet altijd bij in de winkels. :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
dibbes1974
Actief
Mijn ras(sen): saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door dibbes1974 »

Ik ben er wel eens geweest omn wat speelgoed voor mijn honden te halen, ik werd er misselijk van al die verschillende puppies in kleine benches met een mooie prijslijst ernaast. Vond het zo'n zielig gezicht dat ik weg ben gegaan en ergens anders speelgoed ben gaan kopen. Dat is nu wel een aantal jaar geleden maar ben er nooit meer geweest.
Groetjes,

Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter
Afbeelding
Leven is het meervoud van Lef
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

sjef schreef:Nogmaals ik keur alle vormen van broodfokken af, het zou de discussie ten goede komen als jullie een antwoord lezen en niet alleen een stukje.
Waarom koop je dan een broodfokpup en vind je dat ook achteraf geen probleem?

Hoeveel van jullie die nu schande roepen hebben een herplaatser of gehad ?. Of willen die lastige honden met een voorgeschiedenis niet.
Ik heb 2 herplaatsers en nu?
Een lief hondje van een verkeerde winkel in jullie ogen, bepaalt of wij sociale mensen zijn met een hart voor dieren of niet, ik dacht het niet.
Ik dacht het wel, als je zelfs achteraf het geen probleem vind dat je meewerkte aan het in stand houden van de broodfok. Als je hart voor dieren hebt, denk je daar nl. anders over.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind ook dat een ieder die zijn spulletjes, voer en andere dingen koopt bij die l*l meewerkt aan het hele verkoop van pups verhaal....
Iedereen die maar een euro verspeeld aan die eikel houdt het in stand.
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Laat eens kijken bij herplaatsers uit het asiel weet je niet wie de ouders zijn of wat ermee gebeurd is. Feit.

Bij pups van 3 maanden oud, die door hun baasjes weer gedumpt worden (omdat vul zelf maar een goede smoes in), weet je ook niet wie de ouders zijn of wat ervan terecht komt. Feit

Als ik jullie redenering goed begrijp mag je die honden dus ook niet nemen want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.

Een hondje uit Spanje, Roemenie, Griekenland enz, mag natuurlijk wel, die komen uiteraard niet bij broodfokkers vandaan en zijn zielig.

Dus mag ik voortaan alleen nog maar een hond van een goedgekeurde en nette fokker nemen, die heel terecht eerst heeft onderzocht of ik wel een geschikte baas ben voor zijn pupje. Vervolgens houdt deze fokker jarenlang contact met mij om te zien hoe het gaat en houdt mij ook op de hoogte van het wel en wee van de ouders en broertjes en zusjes.

Helaas al die andere honden die niet bij de fokker vandaan komen zoeken het maar uit, het is voor hun eigen bestwil, en anders toch wel voor de ouders en de broertjes en zusjes.

Ik zou haast zeggen, jullie hebben gelijk, maar gelukkig zijn er ook mensen die die honden wel een goed tehuis gunnen.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
*Linda*
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik vind ook dat een ieder die zijn spulletjes, voer en andere dingen koopt bij die l*l meewerkt aan het hele verkoop van pups verhaal....
Iedereen die maar een euro verspeeld aan die eikel houdt het in stand.
Precies. Het is vlak bij mij in de buurt, maar ik haal er nog geen kruimel. Geen cent zal ik er ooit uitgeven. Jammer voor hem, hij loopt een goede klant mis :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sjef schreef:maar gelukkig zijn er ook mensen die die honden wel een goed tehuis gunnen.
En dus de broodfok in stand houden :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

sjef schreef:Laat eens kijken bij herplaatsers uit het asiel weet je niet wie de ouders zijn of wat ermee gebeurd is. Feit.

Bij pups van 3 maanden oud, die door hun baasjes weer gedumpt worden (omdat vul zelf maar een goede smoes in), weet je ook niet wie de ouders zijn of wat ervan terecht komt. Feit

Als ik jullie redenering goed begrijp mag je die honden dus ook niet nemen want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.
Jaja, en exact hoe hou je ze in stand door een pup uit het asiel te nemen die die broodfokker dus niet kwijt kon raken?
Als die broodfokker al zijn pups steeds naar het asiel moet brengen is de lol er snel af hoor. Je spekt de kas van die broodfokker niet op die manier.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

sjef schreef:Laat eens kijken bij herplaatsers uit het asiel weet je niet wie de ouders zijn of wat ermee gebeurd is. Feit.

Een hondje uit Spanje, Roemenie, Griekenland enz, mag natuurlijk wel, die komen uiteraard niet bij broodfokkers vandaan en zijn zielig.

Dus mag ik voortaan alleen nog maar een hond van een goedgekeurde en nette fokker nemen, die heel terecht eerst heeft onderzocht of ik wel een geschikte baas ben voor zijn pupje. Vervolgens houdt deze fokker jarenlang contact met mij om te zien hoe het gaat en houdt mij ook op de hoogte van het wel en wee van de ouders en broertjes en zusjes.

Helaas al die andere honden die niet bij de fokker vandaan komen zoeken het maar uit, het is voor hun eigen bestwil, en anders toch wel voor de ouders en de broertjes en zusjes.

Ik zou haast zeggen, jullie hebben gelijk, maar gelukkig zijn er ook mensen die die honden wel een goed tehuis gunnen.
Wat is dit nu weer voor een onzin verhaal. Je snapt het écht niet he :roll: Je bent geen weldoener, ook al denk je graag van wel. Je bent een persoon die, mede door pups te kopen bij galbakken als Entius, de broodfok in stand houdt. ALS JIJ ER GEEN PUPS KOOPT, STOPT DIE HANDEL. Heeft NIETS te maken met het wel of niet gunnen van een goed tehuis. JIJ bent medeverantwoordelijk voor instandhouding van de broodfok en in mijn ogen net zo fout.

Voorbeeld: Entius heeft 10 pups, hop snel verkocht. Fijne winst. Volgende 10 pups, mensen zijn geinformeerd, weten: oh ja, geen broodfok pup kopen=zielig. Entius blijft met zijn 10 pups zitten en brengt ze naar het asiel. Die vragen € 100,- per pup. € 1000,- verlies. Entius denkt: kut. De pups vinden via het asiel een fijn thuis, zonder dat de broodfok hier baat bij heeft.

Entius koopt geen pups meer in, want hij raakt ze niet kwijt. Belt zijn contactpersoon in verweggistan en zegt zijn afspraken af. De honden die al daar zitten, zijn daar niet mee gered, helaas. Maar....Het zullen wel de laatste zijn die daar zitten, omdat het langzaam doodbloed. Dus over een jaar zit daar geen hond meer, en koop je wel pups, dan zitten daar over een jaar nog steeds honderden honden weg te kwijnen. Dat voorkom je door géén pups te kopen bij Entius.

Snappie, of moet ik nog meer Jip en Janneke doorheen gooien?
Laatst gewijzigd door *Linda* op 28 dec 2008 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat lul je nu een enorme onzin. Al die honden kun je per direct in huis halen want daar gaat namelijk geen cent van naar die dierenkwellers.

Het enige feit (zoals jij steeds op feit hamert :roll: ) hier is dat jouw centen wel naar die eikel zijn gegaan, waarna hij handenwringend weer een nestje uit een schuur uit het oostblok heeft gehaald.

Je kunt draaien wat je wilt, maar feit blijft dat jij dat soort dierenkwelling mede in stand houdt. Niet degene die een hond akomstig van broodfok uit het asiel haalt. Maar ja hoe kom je anders op stel en sprong aan een rasechte Maltzu............. :puker:
Gr. Aniek

Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Ik geef het op :19:
Je leest niet goed en je wilt het gewoon niet begrijpen :boos:.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.
die verdient er geen cent aan als hij de pups niet kwijt kan.. en naar asiel doen zal hij niet doen want dat kost geld, dan verzuipt ie ze gewoon natuurlijk... ben je nu zo dom of lijkt het maar zo?
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Mijn god, snap je het nog niet?
Ok nog een keer:
Een hond uit het asiel of een herplaatser daar gaat het geld niet naar een broodfokker en dus verdient hij er niets aan. En dan is het snel klaar met de business.

Bij sommige dingen zoals herplaatsers kun je idd niet weten wat er gebeurd is met die ouders, MAAR het geld gaat ook niet naar de fokker zelf en DUS verdient die kloot er niks aan en DUS kan zijn praktijk niet langer bestaan.
Afbeelding
sjef
Zeer actief

YvetteJ, we wisten dat de pupjes al naar hun nieuwe baasjes waren, het feit dat er geen andere pupjes meer zijn als je de jouwe ophaalt wil nog niet zeggen dat het dan niet deugt.
I'm just a common man
drive a common van
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

sjef schreef:YvetteJ, we wisten dat de pupjes al naar hun nieuwe baasjes waren, het feit dat er geen andere pupjes meer zijn als je de jouwe ophaalt wil nog niet zeggen dat het dan niet deugt.
waarom heb je die pups nooit eerder bekeken? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:YvetteJ, we wisten dat de pupjes al naar hun nieuwe baasjes waren, het feit dat er geen andere pupjes meer zijn als je de jouwe ophaalt wil nog niet zeggen dat het dan niet deugt.
dus je gaat 1 x kijken en neemt ze dan mee? Ik wil ze minstens 2 x zien... sowieso in het nest met zn allen. Anders heb ik toch geen vergelijkingsmateriaal... weet ik toch niet welke ik moet kiezen?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

met een hond uit het asiel steun je niet de broodfokker, dat hebben wellicht de eerste eigenaars gedaan maar niet degene die de hond uit het asiel haalt en dus niet bij de broodfokker weg.

Mijn herplaatser pup van indertijd 4 maanden is door de fokker bij de eerste eigenaar weggehaald, dus ik wist wel degelijk wie de ouders waren en heb die ook gezien toen ik de pup herplaatser op kwam halen.

begrijp je dus verkeerd

dat is appels met peren vergelijken en dus niet relevant. Voor zover ik dat begrepen heb worden deze hondjes meestal van de straat geplukt en verdient niemand daar een cent aan

dat zou inderdaad het beste zijn, misschien dat je dan de waarde inziet van een betrokken fokker

in plat engels.....bullshit

tja en daarmee de moeders van die honden verdoemen tot nog een nestje ten koste van hun gezondheid. hoe kortzichtig kun je zijn vraag ik me af
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sjef
Zeer actief

Dus jullie gaan ervan uit dat de honden die in het asiel zitten, niet van broodfokkers afkomstig kunnen zijn. Daar niet gedumpt kunnen zijn door iemand die ze bij een broodfokker gekocht heeft? En dat zelfde geldt dan ook voor de honden die particulieren aanbieden.
I'm just a common man
drive a common van
sjef
Zeer actief

YvetteJ, waar lees jij dat we die pups niet bekeken hebben
I'm just a common man
drive a common van
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”