Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

sjef schreef:Dit is mijn laatste reactie.
Jullie mogen boos op me zijn, maar jullie moeten niet zo overdrijven. Dat ik een hondje uit een dierenwinkel heb, wil niet zeggen dat ik nu een broodfokker ondersteuner ben.
Dat zegt het dus wel.
Jullie gaan er automatisch van uit dat dit hondje uit de broodfok komt, dat weten jullie niet,

Maar jij weet wel waar hij vandaan komt? Ohnee, wacht natuurlijk niet, want je hebt hem uit een dierenwinkel!
maar het komt uit een dierenwinkel, dus moet het volgens jullie wel zo zijn. Die conclusie laat ik voor jullie rekening.
Droom maar lekker, walgelijk, verder.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

SannePP schreef:
Carma schreef:
SannePP schreef: Hoe denken jullie over de andere dieren in een dierenwinkel? konijnen, muizen, hamsters, papagaaien?
Goeie vraag :wink:
Wat mij betreft hoeft een dierenwinkel zich alleen bezig te houden met dierbenodigdheden en niet met de dieren zelf. Dit stimuleert alleen maar tot impuls aankopen en een dier aanschaffen mag m.i. niet impulsief gebeuren; ook niet bij een hamster of konijn. :19:
Daar ben ik het mee eens Carma. Tevens betwijfel ik of de herkomst van deze dieren altijd zo goed is. Wij hebben vroeger regelmatig hamstertjes gekocht in dierenwinkels die van alles bleken te mankeren. Ik vraag me af of deze dieren op dezelfde manier gehouden worden als de honden waar we het over hebben.
Wat mij betreft zouden er helemaal geen dieren meer verkocht mogen worden in dierenwinkels. Naast de huisvesting, verzorging en afkomst, worden de 'te oude/teveel' kleine knaagdieren e.d. gewoon vergast oid.
En idd veel impulsaankopen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

10 pagina's verder en nog steeds een beton blok zo groot als de A1 voor der kop... :jank:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Anne Panne schreef:10 pagina's verder en nog steeds een beton blok zo groot als de A1 voor der kop... :jank:
Of de A2, die is langer, dus meer beton. Helaas, maar sommige mensen willen het ook niet weten. Of het interesseert sjef geen fluit hoe broodfokhonden erbij zitten. Als sjef dat wel had geïnteresseerd, dan had sjef ook opde links en de vragen van ons gereageerd.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

SannePP schreef:Daar ben ik het mee eens Carma. Tevens betwijfel ik of de herkomst van deze dieren altijd zo goed is. Wij hebben vroeger regelmatig hamstertjes gekocht in dierenwinkels die van alles bleken te mankeren. Ik vraag me af of deze dieren op dezelfde manier gehouden worden als de honden waar we het over hebben.
Ja.
http://ratworld.xs4all.nl/ratsewer/kwestie/kwestie2.htm
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jullie mogen boos op me zijn, maar jullie moeten niet zo overdrijven. Dat ik een hondje uit een dierenwinkel heb, wil niet zeggen dat ik nu een broodfokker ondersteuner ben.

Jullie gaan er automatisch van uit dat dit hondje uit de broodfok komt, dat weten jullie niet, maar het komt uit een dierenwinkel, dus moet het volgens jullie wel zo zijn. Die conclusie laat ik voor jullie rekening.
nee joh... de tv zal hier bewust over liegen... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

.
Jij moet niet zo bagatelliseren
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Lynnepien schreef:
SannePP schreef:Daar ben ik het mee eens Carma. Tevens betwijfel ik of de herkomst van deze dieren altijd zo goed is. Wij hebben vroeger regelmatig hamstertjes gekocht in dierenwinkels die van alles bleken te mankeren. Ik vraag me af of deze dieren op dezelfde manier gehouden worden als de honden waar we het over hebben.
Ja.
http://ratworld.xs4all.nl/ratsewer/kwestie/kwestie2.htm
Ow jakkes Lynnepien!! :N: Arme arme beessies...

Wat betreft dat betonblok: kun je ook twee blokken beton voor je kop hebben? Want dan zijn het de A1 en A2, toch?
RIP Cena :roos:
    Mojuan
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

De meeste knaagdieren uit dierenwinkels komen van groothandels.
    Je wilt echt niet weten hoe dat eraantoe gaat!
    Er zit hier vlakbij zo'n grote broodfokker.
    Muizen in hele kleine hokjes, de vrouwtjes worden continu gedekt totdat ze er zowat dood bij neervallen.
    Ratten in hele kleine hokjes waarin ze niet eens rechtop kunnen staan.

De beestjes zijn veelal ziek, en de jonge dieren sterven vaak al in de eerste levensweken.
    Inteelt is veelvuldig aan de orde.

De groothandels halen hun dieren ook bij zulke fokkers vandaan, en verkopen die dan weer door aan dierenwinkels.
    Bij zo'n groothandel ziet het er alleen vaak nog erger uit, hele vieze hokken, de bodem bestaat vaak uit enkel uitwerpselen....
    De dieren leven in hun eigen afval en ademen heel de dag ammoniaklucht in.
    Vaak is er geen voer of water te vinden, en als er al water is dan ligt dat vol met urine en ontlasting.

Echt, het is vreselijk!
    Ik ben bij verschillende groothandels en broodfokkers van knaagdieren binnen geweest, en je wordt er echt misselijk van als je dat ziet.
    De stank is vaak niet te harden, en als je dan al die zieke diertjes ziet zitten dan breekt je hart.
    Dieren die ziek zijn laten ze ook gewoon creperen, medische zorg is onzin volgens zulke mensen.
    Het kost natuurlijk geld, en de dieren hebben naar hun idee toch geen gevoel, ze brengen geld in het laatje, en daar zijn ze goed voor.

Ik fok zelf muisjes, en doe dat heel zorgvuldig en met veel liefde.
    Eén dierenwinkel neemt muisjes van mij af, en die krijgt ze gratis van me.
    Ik wil er niet eens geld voor hebben, ik vind het veel belangrijker dat de broodfok niet meer ondersteund wordt.
    Als muisjes niet verkocht worden, en ze te oud worden dan komen ze weer bij mij terug.
    Ook verkoop ik muisjes aan een kennis van me voor zijn slangen.
    Voor een erg laag prijsje, voor elke muis die hij bij mij koopt, wordt er weer één minder verkocht uit de broodfok.
    Elk muisje dat hier geboren wordt heeft zelfs een heuse stamboom.
    Ik hou alles bij, en dieren die iets mankeren daar wordt niet meer mee gefokt.

Er gaat ontzettend veel tijd, geld en werk in zitten, maar ik doe het met alle liefde.
    Mijn muisjes hebben ruimte, gezonde voeding, minimaal één maatje, en een schoon hok.
    Een vrouwtje krijgt hooguit twee nestjes en dan mag ze met pensioen.

Die arme broodfokmuisjes werpen echt tientallen nestjes tot ze er letterlijk dood bij neervallen.

En dat Sjef, DAT gebeurt dus ook met de hondjes die bij dierenwinkels worden gekocht.
    Natuurlijk zijn er ook wel eens pups waarvan de moeder wel een normaal leven heeft, van mensen die per ongeluk (voor zover dat kan) een nestje hebben en niet weten wat ze ermee moeten.
    Maar over het algemeen zijn het broodfok hondjes.
    En de kans dat je dus de broodfok steunt met de aankoop van een dierenwinkelpup is ontzettend groot.
    Groter dan de kans dat je pup niet uit broodfok komt.

Als mensen bijvoorbeeld twee muisjes (ja, want ze worden nooit alleen verkocht) kopen bij die dierenwinkel waar mijn muizen naartoe gaan, dan hebben ze met zorg gefokte diertjes in huis gehaald.
    Maar dat kan de dierenwinkel pas bewijzen als ze de kopers mijn telefoonnummer geven, en ik ze langs laat komen om te komen kijken hoe mijn muisjes erbij zitten.

Kan de dierenwinkel dat niet, dan kun je ervanuit gaan dat het broodfok is, en dus ook bij pups!
    :zweep:
    Muk

Een groot tuincentrum hier redelijk dicht in de buurt verkoopt ook knaagdieren.
    Een keer per week komt daar een busje met knaagdieren dicht opelkaar gepropt in kleine hokjes (voor meerdere winkels) van een broodfokker. Dit tuincentrum kiest daar dan wat dieren uit. Deze dieren gaan eerst een week naar een aparte ruimte achter in de winkel waar geen klanten kunnen komen. In die ene week sterft 30% vanwege ziekte, inteelt, ondervoeding, zwakte enz. Na een week is het overige deel genoeg opgekalefaterd om de winkel in te mogen.

En ja bij dit soort broodfokkers (waar dit tuincentrum dus de dieren vandaan haalt) worden soms ook wel eens inbeslagnames gedaan. En dan kijk je dus wel je ogen uit. Te triest voor woorden en absoluut dieronwaardig. Maar dat interesseert Sjef niet, zolang zij maar een goedkoop hondje heeft. En hoe dat hondje ter wereld is gekomen en wat de achtergrond daarvan is zal Sjef aan haar r**t roesten.
    pien29
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

hoi Paulala,
    Wat ik niet zo goed begrijp is dat je je muissies alleen met zn 2en laat vertrekken naar hun nieuwe huis omdat dat gezelliger is ofzo..
    maar aan de andere kant geef je ze ook zo mee aan iemand die een slang heeft zodat t beestje geen ..gelukkig..leven gaat krijgen en gewurgd
    wordt als t mee zit snel als t tegen zit dagen

dus dat snap ik dus weer niet
    en ga nou niet zeggen dat dat de natuur is .De natuur zegt niet prop een slang in een hokje want dat is GEEN natuur die beesten kunnen geen kant meer op

groetjes lien
    Limanade
    Zeer actief

pien29 schreef:hoi Paulala,
    Wat ik niet zo goed begrijp is dat je je muissies alleen met zn 2en laat vertrekken naar hun nieuwe huis omdat dat gezelliger is ofzo..
    maar aan de andere kant geef je ze ook zo mee aan iemand die een slang heeft zodat t beestje geen ..gelukkig..leven gaat krijgen en gewurgd

en ga nou niet zeggen dat dat de natuur is .De natuur zegt niet prop een slang in een hokje want dat is GEEN natuur die beesten kunnen geen kant meer op

groetjes lien
    maar de natuur zegt ook niet dat we alle honden binnenshuis moeten halen.. de natuur zegt ook niet dat we katten moeten houden.. etc etc

die slang moet ook eten krijgen lijkt mij? ja dat is de natuur.. wat wil je dan? alle slangen die nu in terraria zitten, vrij de natuur in gooien?
    Afbeelding

pien29
    Zeer actief

die slang moet ook eten krijgen lijkt mij? ja dat is de natuur.. wat wil je dan? alle slangen die nu in terraria zitten, vrij de natuur in gooien?

ik ben blij dat we elkaar begrijpen :wink:
    groetjes lien
    joline
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Anne Panne schreef:

groetjes lien
    maar de natuur zegt ook niet dat we alle honden binnenshuis moeten halen.. de natuur zegt ook niet dat we katten moeten houden.. etc etc

Precies :wink:
    Een paard op stal zetten is ook niks natuurlijks aan :wink:

Slangen zullen toch moeten eten en ze kunnen niks met een blaadje sla.
    Net zoals honden en katten voer ook vlees bevat. En misschien eet je zelf ook wel vlees.
    Laatst gewijzigd door joline op 30 dec 2008 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
    pien29
    Zeer actief

En wat betreft die dierenwinkel
    vind t in en in triest dat t niet voorgoed dichtkan zoiets( walgelijk gewoon)
    Limanade
    Zeer actief

pien29 schreef:die slang moet ook eten krijgen lijkt mij? ja dat is de natuur.. wat wil je dan? alle slangen die nu in terraria zitten, vrij de natuur in gooien?

ik ben blij dat we elkaar begrijpen :wink:
    groetjes lien
    nou.. ik begrijp er eigenlijk vrij weinig meer van.. :denken:
    Afbeelding

pien29
    Zeer actief

ikke zelf toevallig niet
    al zit ik er wel aan te denken om binnekort de slang van mn vrienden op te gaan eten
    :smile:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Dat ratjes met zijn tweeen verkocht worden, is om te voorkomen dat ze sterven uit eenzaamheid. Helaas gebeurd dat nog maar al te vaak en dat is niet wat je wilt als je een ratje hebt gekocht.

Een ratje dat naar de slangen gaat, zal niet lang meer eenzaam zijn... Het is cru te bedenken dat zo'n schattig muisje slangenvoer wordt, dat is waar. Maar slangen eten nu eenmaal levend vlees.
    Net als tijgers, leeuwen, egels, reigers etc etc
    RIP Cena :roos:
      Carma
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Chione schreef:
      SannePP schreef:
      Carma schreef:
      SannePP schreef: Hoe denken jullie over de andere dieren in een dierenwinkel? konijnen, muizen, hamsters, papagaaien?
      Goeie vraag :wink:
      Wat mij betreft hoeft een dierenwinkel zich alleen bezig te houden met dierbenodigdheden en niet met de dieren zelf. Dit stimuleert alleen maar tot impuls aankopen en een dier aanschaffen mag m.i. niet impulsief gebeuren; ook niet bij een hamster of konijn. :19:
      Daar ben ik het mee eens Carma. Tevens betwijfel ik of de herkomst van deze dieren altijd zo goed is. Wij hebben vroeger regelmatig hamstertjes gekocht in dierenwinkels die van alles bleken te mankeren. Ik vraag me af of deze dieren op dezelfde manier gehouden worden als de honden waar we het over hebben.
      Wat mij betreft zouden er helemaal geen dieren meer verkocht mogen worden in dierenwinkels. Naast de huisvesting, verzorging en afkomst, worden de 'te oude/teveel' kleine knaagdieren e.d. gewoon vergast oid.

Of verdronken in een emmer water....ik heb stage gelopen in een dierenwinkel en kwam hier per ongeluk achter... :boos:
      Afbeelding
      Muk

Carma schreef:
      Chione schreef:
      SannePP schreef:
      Carma schreef: Goeie vraag :wink:

Of verdronken in een emmer water....ik heb stage gelopen in een dierenwinkel en kwam hier per ongeluk achter... :boos:
      Of tegen een muur doodgekwakt. Komt hier ook voor, zelfs bij een opleiding voor dierverzorging hier in de regio. Want tijdens vakantie zijn er niet altijd genoeg leerlingen om voor de dierente zorgen en dan moeten de overgebleven kleine knaagdieren dood. En dat gebeurt door ze te vertrappen of door ze tegen een muur / grond te gooien. :devil:
      Minhie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

groetjes lien

moet die slang die ze hebben dan maar broodfokmuisjes eten?
      het is toch beter dan een slang een muis eet die een goed leven heeft gehad dan dat het een muis eet die komt van de broodfok?

En ik weet niet zo veel van slangen maar die kan je toch ook dode muisjes geven? Misschien worden die muizen wel eerst gedood.
      Hoe dan ook ik vind het beter dan die muizen een goed leven hebben gehad totzover dan dat ze van de broodfok komen.
      Afbeelding
      jacq1970
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Muk schreef:Of tegen een muur doodgekwakt. Komt hier ook voor, zelfs bij een opleiding voor dierverzorging hier in de regio. Want tijdens vakantie zijn er niet altijd genoeg leerlingen om voor de dierente zorgen en dan moeten de overgebleven kleine knaagdieren dood. En dat gebeurt door ze te vertrappen of door ze tegen een muur / grond te gooien. :devil:
      Klopt ik heb zelf op een school gezeten met dierverzorging en daar moest ik de schuur in om muizen dood teslaan met een schep... dacht ut nie :boos:
      Ik ben van deze school ook terecht afgestuurd na deze "opdracht" en daar ben ik heel erg trots op :ok:
      Afbeelding
      Minhie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

jacq1970 schreef:
      Muk schreef:Of tegen een muur doodgekwakt. Komt hier ook voor, zelfs bij een opleiding voor dierverzorging hier in de regio. Want tijdens vakantie zijn er niet altijd genoeg leerlingen om voor de dierente zorgen en dan moeten de overgebleven kleine knaagdieren dood. En dat gebeurt door ze te vertrappen of door ze tegen een muur / grond te gooien. :devil:
      Klopt ik heb zelf op een school gezeten met dierverzorging en daar moest ik de schuur in om muizen dood teslaan met een schep... dacht ut nie :boos:
      Ik ben van deze school ook terecht afgestuurd na deze "opdracht" en daar ben ik heel erg trots op :ok:
      Meen je dat nou echt.. :eek:
      Vreselijke opdracht en ik zou ook hebben geweigerd. dat je daarvoor van school wordt getrapt ik vind het werkelijkwaar te gek voor woorden. Belachelijk.
      Zou ik ook trots op zijn! :ok:
      Afbeelding
      Muk

jacq1970 schreef:
      En terecht dat je daar trots op bent. :ok:
      Het is toch te triest voor woorden dat je aan zo'n dierenmishandeling mee zou moeten werken om op school te mogen blijven zitten.
      Hier is er destijds wel de inspectie op afgestuurd, maar helaas zonder bewijs konden die ook niets doen. En natuurlijk ontkent zo'n school dat zulke dingen gebeuren. :devil: Als je dan toch zo slecht met de dieren omgaat, moet je ook mans genoeg zijn om er open over te zijn.
      Maryanne
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
      Aantal honden: 12
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Muk schreef:
      jacq1970 schreef:
      En terecht dat je daar trots op bent. :ok:
      Het is toch te triest voor woorden dat je aan zo'n dierenmishandeling mee zou moeten werken om op school te mogen blijven zitten.
      Hier is er destijds wel de inspectie op afgestuurd, maar helaas zonder bewijs konden die ook niets doen. En natuurlijk ontkent zo'n school dat zulke dingen gebeuren. :devil: Als je dan toch zo slecht met de dieren omgaat, moet je ook mans genoeg zijn om er open over te zijn.
      Ik hoopte dat het niet de school was waar mijn zoon op zit. Ik heb het hem net gevraagd maar gelukkig weet hij van dit soort walgelijke praktijken niets af.
      Muk

Deze opleiding dierenverzorging zit in de kaasstad van Noord-Holland, met een voetbalclub die nu bovenaan staat in de Eredivisie.
      Maryanne
      Zeer actief
      Contacteer:

Muk schreef:Deze opleiding dierenverzorging zit in de kaasstad van Noord-Holland, met een voetbalclub die nu bovenaan staat in de Eredivisie.
      Hihihi, o ja met die vreselijk sympatieke coach. :smile:

Die school van mijn zoon is in Barneveld. De leerlingen zorgen daar in groepjes voor de dieren in de vakanties.
      Muk

Maryanne schreef:
      Muk schreef:Deze opleiding dierenverzorging zit in de kaasstad van Noord-Holland, met een voetbalclub die nu bovenaan staat in de Eredivisie.

Die school van mijn zoon is in Barneveld. De leerlingen zorgen daar in groepjes voor de dieren in de vakanties.
      Dat doen ze ook bij de school in de kaasstad met de voetbalclub met die sympathieke coach. :mrgreen: Alleen omdat er zoveel gefokt moet worden (in verband met slangenvoer, voortplantingslessen, lessen erfelijkheid enz.) zitten ze altijd met een overschot aan dieren. En knaagdieren (met name de muizen) zijn in het verleden op deze manier gedood voordat de vakanties begonnen. Omdat ze daar teveel van hadden en te weinig leerlingen om die op te vangen.

En ja, veel docenten daar zijn ook nog van de oude stempel en het interesseert ze ook geen biet hoe die dieren erbij zitten en of ze creperen of niet.
      Tijdens de open dagen verdoezelen ze wel de ergste dingen (dus blijkbaar weet men het wel), maar ook dan is goed te zien dat de dieren er slecht bijzitten, dood zitten te gaan en pijn lijden en gewoon onvoldoende voedsel krijgen.
      Maar het interesseert ze gewoon niet.
      Maryanne
      Zeer actief
      Contacteer:

Muk schreef:
      Maryanne schreef:

Dat doen ze ook bij de school in de kaasstad met de voetbalclub met die sympathieke coach. :mrgreen: Alleen omdat er zoveel gefokt moet worden (in verband met slangenvoer, voortplantingslessen, lessen erfelijkheid enz.) zitten ze altijd met een overschot aan dieren. En knaagdieren (met name de muizen) zijn in het verleden op deze manier gedood voordat de vakanties begonnen. Omdat ze daar teveel van hadden en te weinig leerlingen om die op te vangen.

En ja, veel docenten daar zijn ook nog van de oude stempel en het interesseert ze ook geen biet hoe die dieren erbij zitten en of ze creperen of niet.
      Tijdens de open dagen verdoezelen ze wel de ergste dingen (dus blijkbaar weet men het wel), maar ook dan is goed te zien dat de dieren er slecht bijzitten, dood zitten te gaan en pijn lijden en gewoon onvoldoende voedsel krijgen.
      Maar het interesseert ze gewoon niet.
      Wat afschuwelijk en dat noemt zich dan een opleiding voor dierenverzorging? Tssss... :roll:
      Ik weet wel dat de kinderen die in de vakanties voor de dieren zorgen het ter plekke doen dus niet thuis.
      Maar er is in januari een open dag bij de school van mijn zoon. Ik denk dat ik er eens goed mijn oogjes de kost ga geven.
      Muk

Bij mijn weten is het in Barneveld beter geregeld, dus ik verwacht dan ook dat het er daar beter uitziet.

Meestal zitten de grotere (lees duurdere dieren in aanschaf!) er wel redelijk tot goed bij. Maar de dieren die klein, makkelijk fokbaar en erg goedkoop zijn, daar wordt veel minder naar omgekeken. Want dat kost toch niks om die te vervangen.

Ik heb hier een dier in huis gehad van die school. Als dat beestje direct de medische zorg had gehad die het destijds nodig had, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Maar helaas, de docenten vonden het de moeite niet waard en de da van die school ook niet. Ondanks het veelvuldig en vaak aandringen van de leerlingen! Pas toen het dier er zo slecht aan toe was, zag de da wel in dat die ingeslapen moest worden. Een leerling heeft het dier toen uit die school meegenomen (met toestemming van een docent, mits er niet over gepraat werd naar derden want dat was slecht voor de naam van die school) en zo is het op een gegeven moment bij mij terecht gekomen. Het dier heeft nog ruim een half jaar een leuk leven hier gehad, ondanks de vele kwalen. De ergste, een verslapte achterhand waardoor het dier lastig kon lopen en ook veel evenwichtsproblemen had) was niet meer te genezen, maar de oormijt, baarmoederontsteking, oogontsteking was wel te genezen. Maar dat kost geld en dat heeft die school er niet voor over.
      Ik kan nog kwaad worden toen ik het beestje voor het eerst rechtstreeks uit die school zag. Zover moet een opleiding dierenverzorging het toch niet laten komen lijkt mij.
      Beroepshalve heb ik veel te maken gehad met die school en ik moet zeggen, er verandert heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam wel wat maar het blijft een r*kschool zoals ze omgaan met de dieren.
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”