Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond door ijs en nu?? er is een foto geplaatst van hond
Moderator: moderatorteam
- roy
- Zeer actief
hond door ijs en nu?? er is een foto geplaatst van hond
Gisteren voor pagina nieuws telegraaf meen ik
Hondje zakt door het ijs, baasje belt de brandweer, brandweer krijgt op weg ernstig ongeluk, andere brandweer wordt opgetrommeld, komt veel later aan, haalt het hondje uit het water maar deze bezwijkt aan onderkoeling
Wat zouden jullie gedaan hebben, tranen had ik in mijn ogen jemig he arme dier, ik had het water in gegaan om Roy op de kant te trekken, misschien wel met gevaar voor eigen leven, maar dat doe je toch???
yvonne
Hondje zakt door het ijs, baasje belt de brandweer, brandweer krijgt op weg ernstig ongeluk, andere brandweer wordt opgetrommeld, komt veel later aan, haalt het hondje uit het water maar deze bezwijkt aan onderkoeling
Wat zouden jullie gedaan hebben, tranen had ik in mijn ogen jemig he arme dier, ik had het water in gegaan om Roy op de kant te trekken, misschien wel met gevaar voor eigen leven, maar dat doe je toch???
yvonne
Laatst gewijzigd door roy op 31 dec 2008 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
chrico
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
Jo
- Vaste gebruiker
ik denk dat je toch automatisch je hond gaat helpen...zoals je ook bij een kind zou doen? Ik heb zelf vroeger mijn hondje uit een wak gehaald ik was een jaar of 14 denk ik en het beestje vloog achter eenden aan het ijs op en gleed zo in een wak..ik kan me niet herinneren dat ik zelfs maar heb nagedacht, ben meteen het ijs opgegaan, geen idee hoe diep het daar was en ik kon niet goed zwemmen, maar daar dacht ik niet eens aan op dat moment, ook niet om hulp geroepen ofzo, (mobieltjes waren er toen nog niet
) het had heel slecht af kunnen lopen natuurlijk, ik zakte er meteen door, maar gelukkig kwam het water niet hoger dan mijn middel daar en kon ik er naar toe lopen. Hondje onder mijn trui en rennen naar huis. Maar ik kan me niet voorstellen hoe je gewoon gaat staan kijken hoe je hond verdrinkt...., hoewel, we weten natuurlijk niet hou oud het baasje was?
- roy
- Zeer actief
Wat bedoel je met de laatste zin?Jo schreef:ik denk dat je toch automatisch je hond gaat helpen...zoals je ook bij een kind zou doen? Ik heb zelf vroeger mijn hondje uit een wak gehaald ik was een jaar of 14 denk ik en het beestje vloog achter eenden aan het ijs op en gleed zo in een wak..ik kan me niet herinneren dat ik zelfs maar heb nagedacht, ben meteen het ijs opgegaan, geen idee hoe diep het daar was en ik kon niet goed zwemmen, maar daar dacht ik niet eens aan op dat moment, ook niet om hulp geroepen ofzo, (mobieltjes waren er toen nog niet) het had heel slecht af kunnen lopen natuurlijk, ik zakte er meteen door, maar gelukkig kwam het water niet hoger dan mijn middel daar en kon ik er naar toe lopen. Hondje onder mijn trui en rennen naar huis. Maar ik kan me niet voorstellen hoe je gewoon gaat staan kijken hoe je hond verdrinkt...., hoewel, we weten natuurlijk niet hou oud het baasje was?
yvonne
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
roy schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat het baasje misschien oud was en niet zo goed ter been. Dan wordt het ook al gelijk moeilijker om er achter aan te springen......Jo schreef:ik denk dat je toch automatisch je hond gaat helpen...zoals je ook bij een kind zou doen? Ik heb zelf vroeger mijn hondje uit een wak gehaald ik was een jaar of 14 denk ik en het beestje vloog achter eenden aan het ijs op en gleed zo in een wak..ik kan me niet herinneren dat ik zelfs maar heb nagedacht, ben meteen het ijs opgegaan, geen idee hoe diep het daar was en ik kon niet goed zwemmen, maar daar dacht ik niet eens aan op dat moment, ook niet om hulp geroepen ofzo, (mobieltjes waren er toen nog niet) het had heel slecht af kunnen lopen natuurlijk, ik zakte er meteen door, maar gelukkig kwam het water niet hoger dan mijn middel daar en kon ik er naar toe lopen. Hondje onder mijn trui en rennen naar huis. Maar ik kan me niet voorstellen hoe je gewoon gaat staan kijken hoe je hond verdrinkt...., hoewel, we weten natuurlijk niet hou oud het baasje was?
Wat bedoel je met de laatste zin?
yvonne
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- roy
- Zeer actief
Ja stom ik las het verkeerdfreskin schreef:roy schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat het baasje misschien oud was en niet zo goed ter been. Dan wordt het ook al gelijk moeilijker om er achter aan te springen......Jo schreef:ik denk dat je toch automatisch je hond gaat helpen...zoals je ook bij een kind zou doen? Ik heb zelf vroeger mijn hondje uit een wak gehaald ik was een jaar of 14 denk ik en het beestje vloog achter eenden aan het ijs op en gleed zo in een wak..ik kan me niet herinneren dat ik zelfs maar heb nagedacht, ben meteen het ijs opgegaan, geen idee hoe diep het daar was en ik kon niet goed zwemmen, maar daar dacht ik niet eens aan op dat moment, ook niet om hulp geroepen ofzo, (mobieltjes waren er toen nog niet) het had heel slecht af kunnen lopen natuurlijk, ik zakte er meteen door, maar gelukkig kwam het water niet hoger dan mijn middel daar en kon ik er naar toe lopen. Hondje onder mijn trui en rennen naar huis. Maar ik kan me niet voorstellen hoe je gewoon gaat staan kijken hoe je hond verdrinkt...., hoewel, we weten natuurlijk niet hou oud het baasje was?
yvonne
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik denk dat er bedoelt wordt dat als het baasje/vrouwtje echt een oud iemand is, half de 80 bv, dat die kiest om er niet in te gaan.
Geloof niet dat diegene het dan zou overleven nee.
Zelf zou ik er wel ingaan, geloof dat je dan niet nadenkt.
Maar het verhaal van Caro. vergeet ik ook never nooit meer.
Ik liet m´n hond vroeger wel eens op het ijs. Zal het nu niet meer doen.
Kom er trouwens zelf ook niet eens op :N:
Geloof niet dat diegene het dan zou overleven nee.
Zelf zou ik er wel ingaan, geloof dat je dan niet nadenkt.
Maar het verhaal van Caro. vergeet ik ook never nooit meer.
Ik liet m´n hond vroeger wel eens op het ijs. Zal het nu niet meer doen.
Kom er trouwens zelf ook niet eens op :N:
-
Jo
- Vaste gebruiker
freskin schreef:roy schreef:ja, dat bedoel ik iddJo schreef:ik denk dat je toch automatisch je hond gaat helpen...zoals je ook bij een kind zou doen? Ik heb zelf vroeger mijn hondje uit een wak gehaald ik was een jaar of 14 denk ik en het beestje vloog achter eenden aan het ijs op en gleed zo in een wak..ik kan me niet herinneren dat ik zelfs maar heb nagedacht, ben meteen het ijs opgegaan, geen idee hoe diep het daar was en ik kon niet goed zwemmen, maar daar dacht ik niet eens aan op dat moment, ook niet om hulp geroepen ofzo, (mobieltjes waren er toen nog niet) het had heel slecht af kunnen lopen natuurlijk, ik zakte er meteen door, maar gelukkig kwam het water niet hoger dan mijn middel daar en kon ik er naar toe lopen. Hondje onder mijn trui en rennen naar huis. Maar ik kan me niet voorstellen hoe je gewoon gaat staan kijken hoe je hond verdrinkt...., hoewel, we weten natuurlijk niet hou oud het baasje was?
![]()
Ik denk dat ze bedoelt dat het baasje misschien oud was en niet zo goed ter been. Dan wordt het ook al gelijk moeilijker om er achter aan te springen......
yvonne
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
Jo
- Vaste gebruiker
-
Gajes
Onderstaand artikel + foto staat vandaag in Dagblad De Limburger.
Echt verschrikkelijk.....
Driedubbele pech voor Duitse herder Jurek
Hond verdrinkt voor ogen baasje
Er zijn van die dagen dat alles tegenzit. Ook in een hondenleven. Daar weet Bas
Frencken, die zijn Duitse herder Jurek voor zijn ogen zag verdrinken, alles van.
door Hans Straus
Het scenario zou alleen door een thrillerauteur als Stephen King geschreven kunnen zijn.
De hoofdpersonen in dit scenario zijn de Duitse herdershond Jurek en diens baasje Bas Frencken uit
Maasbracht. De dagelijkse wandeling van het tweetal voert meestal langs de
grindplas van Aqua Terra bij het Essentterrein in het dorp. Zo ook gistermiddag.
De plas is zo goed als bevroren. Voor de Duitse herder Jurek is dat geen probleem, volgens
Bas Frencken. „Die springt altijd het water in. Bij dertig graden in
de zomer of bij min tien. Dat maakt hem niets uit.”
Pechgeval nummer één. De ijslaag is nog te dun en houdt de vier jaar oude Jurek niet. „Na dertig meter
op het ijs zakte hij er doorheen.” Bas belt meteen de brandweer in
Roermond. Die rukt uit met een wagen. Ondertussen gooit Bas stenen naar het ijs rond de hond in de
hoop dat het breekt en Jurek terug kan zwemmen. Dat lukt niet. De stokken die Bas naar Jurek gooit,
klemt het dier in zijn bek. Zo blijft hij tenminste drijven.
Pechgeval nummer twee. Bas hoort van een vriend die hij inmiddels heeft gebeld dat de brandweerwagen
die Jurek moet redden betrokken is geraakt bij een ongeluk op de Rijksweg bij Herten. „Mijn
vriend zit daar direct achter. Hij ziet het gebeuren. ‘Dat gaat nog
even duren’, zegt hij.”
Pechgeval nummer drie. De tweede brandweerauto - met boot -
komt in de file achter de verongelukte brandweerwagen terecht. De
mannen helpen eerst hun kameraden. Een van hen zit bekneld. Ondertussen
zit Jurek al drie kwartier in het water. De hond is ijzersterk,
maar verdrinkt langzaam. Baas Bas heeft het niet meer. Hij moet door
de brandweer van Thorn - die geen boot bij zich heeft en wacht op de
collega’s uit Roermond - tegen gehouden worden. „Ik wilde het water
in om mijn hond te helpen.”
De ogen van Bas Frencken zijn roodomrand; zijn stem is hees. Hij
heeft zijn hond die hij als pup al kende, voor zijn ogen zien sterven.
„Ik verwijt de brandweer niets. Zij hebben eerst hun mensen geholpen
en mensen gaan voor dieren.” Verwijt Bas zichzelf dat hij zijn
hond los heeft laten lopen? „Nee, dat deed ik altijd. Dat was die hond
gewend. Dit is gewoon pech. Als de brandweer geen ongeluk had gekregen,
was mijn hond gewoon gered.

Ik weet wel dat ze mij met nog geen 10.000 man tegen hadden kunnen houden om het water in te gaan.
Echt verschrikkelijk.....
Driedubbele pech voor Duitse herder Jurek
Hond verdrinkt voor ogen baasje
Er zijn van die dagen dat alles tegenzit. Ook in een hondenleven. Daar weet Bas
Frencken, die zijn Duitse herder Jurek voor zijn ogen zag verdrinken, alles van.
door Hans Straus
Het scenario zou alleen door een thrillerauteur als Stephen King geschreven kunnen zijn.
De hoofdpersonen in dit scenario zijn de Duitse herdershond Jurek en diens baasje Bas Frencken uit
Maasbracht. De dagelijkse wandeling van het tweetal voert meestal langs de
grindplas van Aqua Terra bij het Essentterrein in het dorp. Zo ook gistermiddag.
De plas is zo goed als bevroren. Voor de Duitse herder Jurek is dat geen probleem, volgens
Bas Frencken. „Die springt altijd het water in. Bij dertig graden in
de zomer of bij min tien. Dat maakt hem niets uit.”
Pechgeval nummer één. De ijslaag is nog te dun en houdt de vier jaar oude Jurek niet. „Na dertig meter
op het ijs zakte hij er doorheen.” Bas belt meteen de brandweer in
Roermond. Die rukt uit met een wagen. Ondertussen gooit Bas stenen naar het ijs rond de hond in de
hoop dat het breekt en Jurek terug kan zwemmen. Dat lukt niet. De stokken die Bas naar Jurek gooit,
klemt het dier in zijn bek. Zo blijft hij tenminste drijven.
Pechgeval nummer twee. Bas hoort van een vriend die hij inmiddels heeft gebeld dat de brandweerwagen
die Jurek moet redden betrokken is geraakt bij een ongeluk op de Rijksweg bij Herten. „Mijn
vriend zit daar direct achter. Hij ziet het gebeuren. ‘Dat gaat nog
even duren’, zegt hij.”
Pechgeval nummer drie. De tweede brandweerauto - met boot -
komt in de file achter de verongelukte brandweerwagen terecht. De
mannen helpen eerst hun kameraden. Een van hen zit bekneld. Ondertussen
zit Jurek al drie kwartier in het water. De hond is ijzersterk,
maar verdrinkt langzaam. Baas Bas heeft het niet meer. Hij moet door
de brandweer van Thorn - die geen boot bij zich heeft en wacht op de
collega’s uit Roermond - tegen gehouden worden. „Ik wilde het water
in om mijn hond te helpen.”
De ogen van Bas Frencken zijn roodomrand; zijn stem is hees. Hij
heeft zijn hond die hij als pup al kende, voor zijn ogen zien sterven.
„Ik verwijt de brandweer niets. Zij hebben eerst hun mensen geholpen
en mensen gaan voor dieren.” Verwijt Bas zichzelf dat hij zijn
hond los heeft laten lopen? „Nee, dat deed ik altijd. Dat was die hond
gewend. Dit is gewoon pech. Als de brandweer geen ongeluk had gekregen,
was mijn hond gewoon gered.

Ik weet wel dat ze mij met nog geen 10.000 man tegen hadden kunnen houden om het water in te gaan.
- kobus08
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Paddle
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Hmm ik zou er denk ik.. ook in springen
Als ik kijk naar de vaart hierachter.. en ik moet 30 meter inschatten.. Dan is dat toch heel lastig.. Je moet een heel eind en ik ben heel gevoelig voor kou. Dan vraag ik mij af of het wel nut heeft.. Gister liep ik buiten en ik kon mijn voet niet eens goed meer bewegen laat staan in het water..
Toch had ik denk ik erin gesprongen.. hoe dom ook.
Maar misschien eerst een lasso geprobeerd te maken van de hondenlijn en sjalen ofzo.
Als ik kijk naar de vaart hierachter.. en ik moet 30 meter inschatten.. Dan is dat toch heel lastig.. Je moet een heel eind en ik ben heel gevoelig voor kou. Dan vraag ik mij af of het wel nut heeft.. Gister liep ik buiten en ik kon mijn voet niet eens goed meer bewegen laat staan in het water..
Toch had ik denk ik erin gesprongen.. hoe dom ook.
Maar misschien eerst een lasso geprobeerd te maken van de hondenlijn en sjalen ofzo.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Dat is zeker waar. Het zal niet de eerste keer zijn dat een baasje verdrinkt tijdens het redden van zijn hond. Maar toch zou ik het doen!Zoek stok! schreef:Er in springen, klinkt vaak makkelijker dan het in werkelijkheid is. Door het ijs zakken, is echt heel verraderlijk, ook voor de mensen die willen gaan redden.
Ik zou niet kunnen leven met het beeld van een verdrinkende Cena op mijn netvlies...
RIP Cena
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Je kunt beter een treintje proberen te maken van de mensen die er zijn (op het ijs liggen). Zo ben ik toen ik jong was ook uit het ijs getrokken. Er zo maar doldwaas inspringen, heeft niet zoveel zin.SannePP schreef:Dat is zeker waar. Het zal niet de eerste keer zijn dat een baasje verdrinkt tijdens het redden van zijn hond. Maar toch zou ik het doen!Zoek stok! schreef:Er in springen, klinkt vaak makkelijker dan het in werkelijkheid is. Door het ijs zakken, is echt heel verraderlijk, ook voor de mensen die willen gaan redden.
Ik zou niet kunnen leven met het beeld van een verdrinkende Cena op mijn netvlies...

Linda, Izzie en Bram
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
heel eerlijk gezegd, ik denk dat ik het water niet in ga. Ik ben nl zelf panisch om te verdrinken :N: Met een lijn zodat ik weet dat ik zelf het water weer uit kan zou ik het wel doen, maar dan moet je ook maar net iemand in de buurt hebben.
Desalniettemin, het is natuurlijk afschuwelijk als je dit voor je ogen ziet gebeuren
Desalniettemin, het is natuurlijk afschuwelijk als je dit voor je ogen ziet gebeuren

- Ilse zoekt een hond
- Vaste gebruiker
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Zet alsjeblieft even in de titel dat er een foto van de hond in het ijs bijstaat. Het verhaal kan ik wel lezen, maar die hond zien, maakt me zo intens verdrietig.... had ik liever niet gezien.
Arme arme Jurek. Zo onnodig.
Arme arme Jurek. Zo onnodig.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- *Linda*
- Zeer actief
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Chione
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Staat deze post niet een beetje in het verkeerde topic? Ik verwachtte een soort heldenverhaal te gaan lezen, maar dat bleek het dus niet te zijn. Dit soort verhalen horen imo toch in hond en leed thuis. Vreselijk!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**