Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden verscheuren kat voor ogen van vrouw met haar dochter.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Addy schreef:
chrico schreef:Het resultaat niet maar de reacties wel :wink:
precies dus ik begrijp dat moraalprediken niet zo, een levend wezen is een levend wezen dus of er nou een kat of een haas gesloopt wordt maakt voor mij niet uit, beiden even erg :19:
Dus niet anderen gaan afzeiken dat ze hun tuin niet afzetten tegen katten als je je eigen hond met een haas aan de haal laat gaan.
Dat noem ik het toppunt van hypocrisie :wink:
Ben je zelf niet ook een beetje hypocriet Addy? Hondeneigenaars veroordelen als hun hond een kat een haas pakt? Maar als katteneigenaren hun kat de boel laat afstropen, duiven pakken, konijnen of hazen, dan is het niet erg? Beetje dubbel, niet waar?
chrico schreef:Mijn paard heeft een keer een hond gedood die hem aanviel. Buiten de baasjes van die hond hoorde je er niemand over. Zou mijn hond dat doen omdat hij aangevallen word dan breekt de pleuris uit.
Dood is dood en beide manieren zijn even erg en wil je voorkomen maar het moet wel in het reeele blijven.
Die baasjes van die hond waren grote klootzakken, neem me effe niet kwalijk. Ze moeten voorkomen dat hun hond een paard (en evt diens ruiter) in gevaar brengen, én de hond beschermen tegen een klap van het paard. Paarden kunnen hard slaan als ze schrikken van iets achter hen, dus je moet je hond bij je houden.

Maar die opmerking over je hond die een andere hond zou doden, wanneer hij aangevallen werd, ja, dan breekt de pleuris uit. Klopt. Wederom dat dubbele he.

Gelukkig zijn mijn honden "paardproof" in die zin dat ze er niet achter aan gaan, want ze kennen paarden. MAar ik hou met name Bobbes even bij als ik een ruiter zie naderen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

En dat is denk ik juist waar het om gaat.
Jij houd je hond bij je als er een ruiter aankomt en je weet dat hij gewend is met paarden dus een probleem verwacht je niet. Tot er een paard wat op hol geslagen is de aandacht trekt, dan gaat jouw hond er waarschijnlijk ook achteraan en ben je te laat met ingrijpen omdat het onverwachts gebeurd.
Mijn honden lopen tussen de paarden normaal en toch als ik een ruiter aan zie komen knip ik ze vast, het blijven honden.
Dat is wat er gebeurde met deze kat idem, normaal is er weinig aan de hand tot die dag.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

sja..wat moet je hier op zeggen..als het een muis was die verscheurd werd door een kat voor de ogen van het baasje en het dochtertje van de muis, werd er zo geen drama over gemaakt :roll: over het feit dat de vrouw gelogen heeft en het diertje zomaar in dr tuin begraven heeft..dat vind ik niet goed te praten.
iones
Zeer actief

chrico schreef: Dat is wat er gebeurde met deze kat idem, normaal is er weinig aan de hand tot die dag.
Het probleem wat ik echter heb, is verander de dader van een hond in een kat, en het slachtoffer in een willekeurig ander dier, wild of iemands huisdier. DAn is er plotseling geen haan die er naar kraait. "want katten mogen los".

Nu hoorde ik overigens gisteren een heel raar verhaal waarvan ik me afvraag of het klopt. Een vriendin van mij kent iemand die al jaren werkt als inspectrice bij de dierenbescherming en die vangt ook dieren op. Die kent de wetten en de regels. En die vertelde mij dat als je huisdier, hond of kat zich op het terrein begeeft van iemand, dat de eigenaar van het perceel het dier mag doodschieten en er geen wet is die daar iets tegen doet. Ik vind het heel raar, want volgens mij mogen jagers officieel geen katten afschieten, tenzij het wilde katten zijn. Zit iemand een beetje in de regels zodat dit toegelicht kan worden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
chrico
Zeer actief

iones schreef:
chrico schreef: Dat is wat er gebeurde met deze kat idem, normaal is er weinig aan de hand tot die dag.
Het probleem wat ik echter heb, is verander de dader van een hond in een kat, en het slachtoffer in een willekeurig ander dier, wild of iemands huisdier. DAn is er plotseling geen haan die er naar kraait. "want katten mogen los".

Nu hoorde ik overigens gisteren een heel raar verhaal waarvan ik me afvraag of het klopt. Een vriendin van mij kent iemand die al jaren werkt als inspectrice bij de dierenbescherming en die vangt ook dieren op. Die kent de wetten en de regels. En die vertelde mij dat als je huisdier, hond of kat zich op het terrein begeeft van iemand, dat de eigenaar van het perceel het dier mag doodschieten en er geen wet is die daar iets tegen doet. Ik vind het heel raar, want volgens mij mogen jagers officieel geen katten afschieten, tenzij het wilde katten zijn. Zit iemand een beetje in de regels zodat dit toegelicht kan worden?
Heel simpel, niet iedereen heeft een wapenvergunning en mag zomaar een geweer in huis hebben :mrgreen: Jagers schieten meestal niet op eigen grondgebied maar een stuk grond wat eigendom is van iemand. Jagers zullen ook niet zomaar op een kat schieten maar soms gaat er wel eens wat mis en dan heeft het baasje van de kat pech, hoe lullig het ook is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

dogsincluded schreef:sja..wat moet je hier op zeggen..als het een muis was die verscheurd werd door een kat voor de ogen van het baasje en het dochtertje van de muis, werd er zo geen drama over gemaakt :roll: over het feit dat de vrouw gelogen heeft en het diertje zomaar in dr tuin begraven heeft..dat vind ik niet goed te praten.
Het hele verhaal is niet goed te praten vooral omdat het bericht vanaf openen al niet klopt :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

chrico schreef: Heel simpel, niet iedereen heeft een wapenvergunning en mag zomaar een geweer in huis hebben :mrgreen: Jagers schieten meestal niet op eigen grondgebied maar een stuk grond wat eigendom is van iemand. Jagers zullen ook niet zomaar op een kat schieten maar soms gaat er wel eens wat mis en dan heeft het baasje van de kat pech, hoe lullig het ook is.
Zo simpel is het niet. Vul voor 'schieten" een ander woord in. Want helaas zijn er vele mogelijkheden om te doden.
Ik heb het nu dus ook niet zozeer over jagers maar over mensen die andermans dier over het erf krijgen of op grondgebied en dat dier dus om zeep helpen.
chrico
Zeer actief

iones schreef:
chrico schreef: Heel simpel, niet iedereen heeft een wapenvergunning en mag zomaar een geweer in huis hebben :mrgreen: Jagers schieten meestal niet op eigen grondgebied maar een stuk grond wat eigendom is van iemand. Jagers zullen ook niet zomaar op een kat schieten maar soms gaat er wel eens wat mis en dan heeft het baasje van de kat pech, hoe lullig het ook is.
Zo simpel is het niet. Vul voor 'schieten" een ander woord in. Want helaas zijn er vele mogelijkheden om te doden.
Ik heb het nu dus ook niet zozeer over jagers maar over mensen die andermans dier over het erf krijgen of op grondgebied en dat dier dus om zeep helpen.
Klinkt hard maar je weet dat er mensen zijn die dat niet willen en als jij niet op je huisdier wil letten om welke rede dan ook dan kan het gebeuren.
Een jaar of 6 geleden kwam mijn kat thuis met een kogel tussen zijn schouderbladen. Ik was witheet toen ik terug kwam van de DA die de kogel verwijderde. Ondanks dat ik wist dat mijn kat niet in tuinen scheet (ja ja ook een EKH kan je dingen leren) vond iemand het toch nodig om hem dit aan te doen. Dader ligt op het kerkhof, niemand heeft iets gehoord. Diezelfde kat kwam thuis nadat hij aangereden was en kon aan een bekkenfractuur geopereerd worden. Ik laat toch die kat buiten, ik had hem moeten beschermen omdat hij dat zelf niet kan. Heel simpel, mijn katten komen niet meer buiten, probleem opgelost
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

Ik kan je begrijpen.

Tja, er zijn ook 2 verschillende situaties:
- wat mag of niet mag
- wat kan (hoeft wettelijk niet te mogen, maar je komt ermee weg omdat het zo goed stiekum kan)

En je kunt stiekum andermans huisdier om zeep helpen en er dus mee weg komen. Helaas heb je veel laffe exemplaren onder de mensen die daar gebruik van maken. HEEL veel. Daar moet je je dier tegen beschermen. Doe ik ook bij mijn honden.
En mijn paarden durf ik niet eens ergens op een weiland te zetten waar verder niemand in de buurt is. Te veel idioten.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

iones schreef:Ik kan je begrijpen.

Tja, er zijn ook 2 verschillende situaties:
- wat mag of niet mag
- wat kan (hoeft wettelijk niet te mogen, maar je komt ermee weg omdat het zo goed stiekum kan)

En je kunt stiekum andermans huisdier om zeep helpen en er dus mee weg komen. Helaas heb je veel laffe exemplaren onder de mensen die daar gebruik van maken. HEEL veel. Daar moet je je dier tegen beschermen. Doe ik ook bij mijn honden.
En mijn paarden durf ik niet eens ergens op een weiland te zetten waar verder niemand in de buurt is. Te veel idioten.
Nee, Iones, daar heb je er niet HEEL veel van. JIJ hebt er HEEL veel van in JOUW omgeving. En aangetrouwd of niet, je vindt ze nog nette mensen ook en kiest ervoor ermee om te blijven gaan. Al noem je ze de ene keer laf en de andere keer 'nette mensen' :roll:
iones
Zeer actief

christo schreef:
Nee, Iones, daar heb je er niet HEEL veel van. JIJ hebt er HEEL veel van in JOUW omgeving. En aangetrouwd of niet, je vindt ze nog nette mensen ook en kiest ervoor ermee om te blijven gaan. Al noem je ze de ene keer laf en de andere keer 'nette mensen' :roll:
Nee, er zitten er niet heel veel van in mijn omgeving, dat maak jij er van. En verder ga ik niet met die lui om. Ik kom ze alleen maar tegen op verjaardagen. Meer niet. HEb er nauwelijks een gesprek mee! :roll:

Lees de kranten maar eens. Al die honden die vergiftigd worden, en katten die zomaar verdwijnen. Dat gebeurt overal.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

massam schreef:
Valerie schreef:
massam schreef:
Valerie schreef:Ik zie Australië staan, zijn het bekende?
jep

bliksem

maanden terug al
Oke, dan geloof ik al helemaal geen hol meer van het bericht van de TS. Het zijn verantwoordelijke mensen.
dat bedoel ik. ik ga geen naam en toenaam hierneer zetten. jij weet wie het zijn.

aso lijkt me niet te passen, meer bijna paranoia verantwoordelijkheidsgevoel :19:
:ok:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

iones schreef:
Addy schreef:
chrico schreef:Het resultaat niet maar de reacties wel :wink:
precies dus ik begrijp dat moraalprediken niet zo, een levend wezen is een levend wezen dus of er nou een kat of een haas gesloopt wordt maakt voor mij niet uit, beiden even erg :19:
Dus niet anderen gaan afzeiken dat ze hun tuin niet afzetten tegen katten als je je eigen hond met een haas aan de haal laat gaan.
Dat noem ik het toppunt van hypocrisie :wink:
Ben je zelf niet ook een beetje hypocriet Addy? Hondeneigenaars veroordelen als hun hond een kat een haas pakt? Maar als katteneigenaren hun kat de boel laat afstropen, duiven pakken, konijnen of hazen, dan is het niet erg? Beetje dubbel, niet waar?
Goed teruglezen dwaas, dat schrijf ik namelijk nergens. :roll:
En ik veroordeel Marc niet omdat zijn hond dat gedaan heeft maar ik zeg er wat van omdat hij zo over de hondeneigenaren heenvalt, dat is een dubbele moraal , beiden zijn namelijk levende wezens :19:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Als je twee honden hebt en je kunt ze niet samen de baas met het uitlaten dan moet je ze niet samen uitlaten!
Verschrikkelijk verhaal.
Wij hebben ook 2 poezen en zijn er stapelgek op, onze buurhond ook maar om een hele andere reden.
Als de poezen daar in de tuin komen en de hond zou de poes te pakken krijgen dan kan ik daar niets van zeggen maar die hond loopt ook weleens los en de buurman komt zelfs weleens bij ons buurten met de hond nou dan moet hij niet proberen om achter mijn kat aan te gaan want dan :boos:
De buurman weet dat en ik zeg er ook iets van als hij hier komt met hond.
Dus wij hebben daar geen probleem over.
Moet er niet aan denken dat onze katten doodgebeten worden door een hond die de baas niet onder controle heeft.

:jank:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”