Ben je zelf niet ook een beetje hypocriet Addy? Hondeneigenaars veroordelen als hun hond een kat een haas pakt? Maar als katteneigenaren hun kat de boel laat afstropen, duiven pakken, konijnen of hazen, dan is het niet erg? Beetje dubbel, niet waar?Addy schreef:precies dus ik begrijp dat moraalprediken niet zo, een levend wezen is een levend wezen dus of er nou een kat of een haas gesloopt wordt maakt voor mij niet uit, beiden even ergchrico schreef:Het resultaat niet maar de reacties wel![]()
Dus niet anderen gaan afzeiken dat ze hun tuin niet afzetten tegen katten als je je eigen hond met een haas aan de haal laat gaan.
Dat noem ik het toppunt van hypocrisie
Die baasjes van die hond waren grote klootzakken, neem me effe niet kwalijk. Ze moeten voorkomen dat hun hond een paard (en evt diens ruiter) in gevaar brengen, én de hond beschermen tegen een klap van het paard. Paarden kunnen hard slaan als ze schrikken van iets achter hen, dus je moet je hond bij je houden.chrico schreef:Mijn paard heeft een keer een hond gedood die hem aanviel. Buiten de baasjes van die hond hoorde je er niemand over. Zou mijn hond dat doen omdat hij aangevallen word dan breekt de pleuris uit.
Dood is dood en beide manieren zijn even erg en wil je voorkomen maar het moet wel in het reeele blijven.
Maar die opmerking over je hond die een andere hond zou doden, wanneer hij aangevallen werd, ja, dan breekt de pleuris uit. Klopt. Wederom dat dubbele he.
Gelukkig zijn mijn honden "paardproof" in die zin dat ze er niet achter aan gaan, want ze kennen paarden. MAar ik hou met name Bobbes even bij als ik een ruiter zie naderen.