Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben jullie dat nou ook???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:Met Charles heb ik bijvoorbeeld weer nul problemen met herders. Het zijn echt de kleintjes waarbij ik mijn hart vasthoud. Misschien ook omdat die veel kwetsbaarder zijn.
Als zo'n herder op Charles afsluipt ga ik er van uit dat ie zijn reet wel redt (en dat is ook altijd zo) maar zo'n dwergteckel kan zich niet verweren.
En het is niet eens dat die teckels dan echt gebeten worden, maar wel achterna gejakkert, alsof het een soort prooi is. Ik hou daar niet van. :pffff:
En mijn ervaring is echt dat herders dat veel vaker doen dan andere rassen.
Ik heb er nu met Vera ook minder problemen mee (alhoewel ze naast een gemiddelde Duitse Herder opeens een klein middenslagje is :mrgreen: ) in de zin dat ik niet bang ben dat ze echt lichamelijk er iets van krijgt.
Maar ze is nog jong en van zichzelf al erg afwachtend naar honden die nogal zelfzeker aan komen lopen (zoals veel Herders :wink: ) en ik wil niet met nummertje twee die bang wordt komen te zitten.
De laatste weken alleen maar weer leukerds tegengekomen echter dus dan gaan we weer goed :ok: :wink:
Afbeelding
fredje
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fredje »

Hier ook twee oud duitse herders die jammer genoeg de reputatie van herders niet altijd goed doen.Het teefje alleen is een makkelijke hond behalve bij erg onderdanige ,bange honden,ze heeft nog nooit gebeten maar vind het wel nodig om er keihard tegen aan te bonzen.Mijn herplaatsreu is een stukje moeilijker,hij legt namelijk heel slecht contact,waardoor het vaker niet dan wel goed gaat(ik noem het even zo ipv hondagressief omdat hij het nl ook gewoon "fout"bij onze eigen andere honden doet,maar die zijn eraan gewend)
Ik had het ook graag anders gezien,but you ain''t always get wat you want.
Meestal laat ik ze apart uit zodat het teefje het gedrag niet overneemt en zij wel met andere honden kan spelen,met haar krijg ik veel complimenten,dat ze op een wolf lijktmet haar blonde lokken bij haar oren en dat ze zo lief is voor mensen.
Dat mensen ivm kinderen voor een beagle gaan kan ik me wel voorstellen,mijn honden zijn fantastisch met mijn dochtertje maar ze is toch wel eens onderuitgekegeld,ze kunnen in hun enthousiasme erg lomp zijn.
Groetjes Fredje
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik heb niet de ervaring dat mensen voor mijn honden omlopen of aan de andere kant gaan wandelen. Mensen zijn wel erg geinteresseerd in Fien en vinden het een hele mooie hond om te zien en willen weten 'wat voor eentje' het is.

Met Duitse Herders heb ik geen goede ervaringen. Zowel met Bowie niet als met Fien, met Mechelaars bijvoorbeeld heb ik die ervaring gelukkig helemaal niet en gaat dat hartstikke goed met mijn honden. Dat echte herderen vind ik meer bij de Duitsers erin zitten dan bij de Belgen en dat vind ik zwaar irritant :mrgreen: . Maar dat is meer mijn ervaring van wat ik tegenkom op wandelingen :wink:

Het zegt trouwens meer over de baasjes dan over de honden want Duitse Herder baasjes staan er maar een beetje schaapachtig bij te lachen als hun hond zo leuk aan het spelen is :roll: Euh uh, spelen, ja :roll:

En ja, ik loop dus wel eens een keertje om als ik een Duitse Herder zie, afhankelijk van wat ik zo kan inschatten vanaf een afstand, heb niet elke keer zin in dat gezeik, Wil niet nóg een vervelende ervaring op doen met Fien bij een herder.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

bennie schreef:
Langhaar schreef:Ik heb zelf het idee dat het karakter van de Duitse Herder aan het veranderen is.
De Herders die ik tegenkom zijn erg druk en zenuwachtig en staan slecht onder appel.
Ik vind dit heel er jammer want de Duitse Herder staat toch met stip bovenaan mijn lijst van favoriete hond.

Is het inderdaad zo dat de Herders van nu anders van karakter zijn als de Herders van ongeveer 10 jaar geleden??
Heeft mi weinig met karakter te maken, veelal met of foutieve training, of werklijnen met te weinig werkbevrediging.

Of bedoel je de mechelse herder?
Nee, ik bedoel de Duitse Herder.
Mijn broer heeft altijd pakwerk gedaan met Duitse Herders en dat waren geweldige werkhonden EN geweldige gezinshonden, maar laatste honden die hij had waren geweldige werkhonden maar geen gezinshonden.
Het is net of ze teveel gefokt waren op de werklijn dus minder op karakter.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

malinois schreef:
Nanna schreef: En mijn ervaring is echt dat herders dat veel vaker doen dan andere rassen.
ja dat is denk ik ook wel zo... 2 van mij zouden het ook doen als ze de kans zouden krijgen denk ik, tenminste als kleine hond gaat rennen...
Daarom mogen ze hier ook niet met kleine hondjes spelen.
Hier ook met onze mechel, daarom wil ik het niet hebben dat hij met kleine hondjes speelt is geen partij

yvonne
Broekie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Broekie »

Ik krijg de hele dag te horen... AWHHHH wat een schatje, die is nog niet zo oud he?! Soms wordt dat wel eens lastig, hoewel ik natuurlijk erg trots ben op Jaimy!!! :mrgreen:
Mijn buurman vond haar wel stoer, nou daar ben ik ook heel blij om... alsof me dat iets uit had gemaakt, het is gewoon een ondeugende lieverd.

Ik ben eigenlijk niet bang voor een bepaald ras, vind heel erg veel rassen wel iets leuks hebben, maar kan wel bang zijn voor bepaalde honden.
Zoals de hond die mij en Jaimy heeft aangevallen. Ik krijg het nog altijd benauwd als ik hem zie lopen en dan zijn het nog van die asociale mensen die vanaf de overkant roepen; Kijk daar loopt je hapje! WHAHAHAHA :devil:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

:N: Wordt het toch een herdertopic maar ik heb een hééle lieve sociale duitse herder. En hij is een afgerichte in de praktijk bij de politie gewerkt hebbende duitse herder. Maar vriendelijk naar alle honden en mensen die hij tegen komt. Tilt z'n poten netjes op als de Schotten van de buren hem aanvallen en negeert ze verder, is vriendelijk naar elke hond reu en/of teef, als je niet wilt spelen als hond maar naar hem grauwt dan loopt ie lekker verder kortom een :ok: Duitse Herder.

Maarrrr ik houdt hem altijd bij me als ik vreemde mensen met honden tegenkom, want 9 van de 10 zijn echt bang voor een herder. Meestal geef ik dan wel aan dat hij niets doet, maar dat ik hem bij me houdt omdat de meeste mensen bang zijn voor hem. Dan roepen ze wel of ie los mag of niet.

Ik krijg meestal complimenten omdat ie zo lief is, de leukste vond ik wel van een serveester in een restaurant die vertelde dat ze eigenlijk heel bang was voor herders maar dat ze zo aan zijn ogen kon zien dat hij nooit iets zou doen en hem uitgebreid knuffelde.
Ik heb haar maar niet verteld dat ze waarschijnlijk nog nooit een hond heeft geaaid die zoveel mensen gebeten heeft als Cento. :N:

Als er trouwens wel wat gebeurd heb je het ook direct gedaan met een herder, zoals laatst die cocker die hem vast in zijn wang had (tot bloedens toe) en hem dus echt aan het gevoel kwam, hij grauwde een keer terug, zonder de hond ook echt wat te doen en kreeg meteen van de baas te horen dat ze ook echt allemaal heéééééél erg onbetrouwbaar zijn en dat ze vroeg of laat allemaal gaan bijten die duitse herders, zonder uitzondering :roll: .

Ik heb trouwens wel een erg asociale mechelaar. Daar krijg ik weleens een complimentje voor, maar dan wel van; "Maar hij is wel mooi" :smile:

En voor die ouwe jack krijg ik altijd complimentjes dat ie er zo goed uitziet voor zijn leeftijd en dat hij zo lief en rustig is voor een jack russel.
Gr. Aniek

Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

hmm, dat hebben wij bij onze OEM nou ook!
bij saartje een keer! :smile:
maar meestal lieve glimlachjes etc.
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doggyy schreef:
Ik vind het jammer dat ik dit niet vaker zie en dat ik herders bijna alleen maar afgetraint naast hun baas zie lopen en vaak niet goed met andere rasgenoten op kunnen schieten (hier in de buurt dan).
ik zie liever een hond afgetraint naast hun baas lopen dan een onbezonnen hond die nergens naar luisterd... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Langhaar schreef:
bennie schreef:
Langhaar schreef:Ik heb zelf het idee dat het karakter van de Duitse Herder aan het veranderen is.
De Herders die ik tegenkom zijn erg druk en zenuwachtig en staan slecht onder appel.
Ik vind dit heel er jammer want de Duitse Herder staat toch met stip bovenaan mijn lijst van favoriete hond.

Is het inderdaad zo dat de Herders van nu anders van karakter zijn als de Herders van ongeveer 10 jaar geleden??
Heeft mi weinig met karakter te maken, veelal met of foutieve training, of werklijnen met te weinig werkbevrediging.

Of bedoel je de mechelse herder?
Nee, ik bedoel de Duitse Herder.
Mijn broer heeft altijd pakwerk gedaan met Duitse Herders en dat waren geweldige werkhonden EN geweldige gezinshonden, maar laatste honden die hij had waren geweldige werkhonden maar geen gezinshonden.
Het is net of ze teveel gefokt waren op de werklijn dus minder op karakter.
of juist ook op karakter, zelfstandig etc. Ik ken ze heel veel duitsers uit werklijnen over het algemene sociale honden maar wel met karaktertje wat niet iedereen kan hebben en dat hoeft ook niet in mijn ogen..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moos schreef:

Ik heb er geen verstand van verder hoor :wink: , maar de DH's die ik hier tegenkom vind ik niet meer of minder onder appel staan dan elke andere hond. Druk en zenuwachtig zie ik helemaal niet eigenlijk, dat zie ik meer bij de Tervuerense (schrijf je dat zo?) en de Mechelaars.
Wat wel mijn ervaring is is dat veel Duitse Herders niet bijzonder 'gezellig' zijn met vreemde honden. Bij Saar kan ik het ook nog voor een behoorlijk deel op haar gooien (ze reageert angstig), maar bij Vera kan ik met de beste wil van de wereld niet bedenken wat ze 'fout' doet, hoogstens dat ze wat afwachtend kan zijn, en toch wordt ze bij de eerste kennismaking door bijna (nee, niet allemaal :mrgreen: ) alle DH's tegen de grond gebeukt en grommend op haar rug gesmeten. Dat laat ze dan braaf gebeuren, en daarna is haar onderdanige houding schijnbaar genoeg om tevreden te stellen en kan er wel gewoon gesnuffeld worden.
Ik ben bang dat mijn honden door een paar slechte ervaringen ook voorgoed een hekel hebben aan herders. Zelfs hele bekende herders worden - als ze niet allebei loslopen - aangeblaft door Lilo, en Jack loopt er vaak met een boogje omheen. Er loopt er 1 in het park (die een keer achter Lilo aan heeft gezeten), waar ik behalve Lilo ook Jack voor aan moet lijnen omdat hij er grommend op af stuift. :roll:

En ik vind het *zo* lullig voor de leuke sociale herders die er lopen. Ik ken een schat van een teef en een beetje een onzekere jonge reu, en daar moet ik ook met een boog aangelijnd omheen omdat Lilo er gillend op af wil en die arme beesten de schrik op het lijf jaagt. En van de week kwam ik een nieuwe meneer met een nieuwe volwassen DH-reu tegen, joekel van een beest maar uit de hele houding bleek dat hij echt supervriendelijk was. En dan sta ik dus met een aangelijnde hypere Lilo op een paar meter afstand te praten, en die man had ook echt iets van "Ik durf hem niet meer los te laten, want mensen geloven niet dat hij niks doet." Onderwijl stond die hond wanhopig pogingen te doen om Jack tot spelen uit te dagen, en bij de gratie gods wilde Jack dan wel even beleefd snuffelen, maar zo vriendelijk als Jack tegen de meeste vreemde honden is, zo koel en behoedzaam is hij naar vreemde herders.

Ik vond het echt triest voor die man (en die hond). Heb je een leuke vrolijke hond, gaan mensen voor je omlopen. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
doggyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door doggyy »

malinois schreef:
doggyy schreef:
Ik vind het jammer dat ik dit niet vaker zie en dat ik herders bijna alleen maar afgetraint naast hun baas zie lopen en vaak niet goed met andere rasgenoten op kunnen schieten (hier in de buurt dan).
ik zie liever een hond afgetraint naast hun baas lopen dan een onbezonnen hond die nergens naar luisterd... :wink:
Heb ik iets gezegd over een neit luisterende hond?
Een hond die af en toe als een debiel rondrent is geen onbezonnen hond.
lees eerst een reactie goedc voordat je onzin plaatst
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

doggyy schreef:
malinois schreef:
doggyy schreef:
dat doe ik, ik geef mijn mening... dat dit jou niet aanstaat is niet mijn probleem toch?
Afbeelding
doggyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door doggyy »

malinois schreef:
doggyy schreef:
malinois schreef:
doggyy schreef:
dat doe ik, ik geef mijn mening... dat dit jou niet aanstaat is niet mijn probleem toch?
je mag best je mening geven maar geef die dan in het algemeen en draai mijn reactie niet om tot iets negatiefs terwijl dat helemaal niet waar is
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

doggyy schreef:
malinois schreef:
doggyy schreef:
malinois schreef: ik zie liever een hond afgetraint naast hun baas lopen dan een onbezonnen hond die nergens naar luisterd... :wink:
je mag best je mening geven maar geef die dan in het algemeen en draai mijn reactie niet om tot iets negatiefs terwijl dat helemaal niet waar is
jij schrijft dat toch? Algemeen schrijft dit niet, jouw naam staat er voor dus quote ik jouw stukje en reageer daarop... zo werkt een forum nl. :ok:
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nanna schreef: Zelf loop ik voor héél andere rassen om, en nee, dat zijn niet de vechthonden ;-)
Ik loop ook om voor andere "rassen" en daarmee bedoel ik dan de mens die bij de hond hoort. De combinatie deugd soms van geen kant. En ja, dan wil ik nog wel eens een andere route nemen.
Het is dus meer door de baas dan door de hond dat ik een andere weg in sla.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

De confrontaties die hier gebeuren zijn 9 van de 10 x met een herder(achtige). Ik loop niet voor ze om overigens, er zijn er ook zat die normaal honden gedrag vertonen en geen problemen hebben met onze groep. (en andersom dus ook niet) Waar ik wel voor omloop zijn border collies. Dat zijn echt grotendeels geflipte honden, waarvan de baas het o zo leuk vind om te zien dat hun geweldige collies zo leuk kleine hondjes kan opdrijven. :19:
Afbeelding
rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

hier lopen veel mensen om.
ik heb het zelfs een keer zo er gehad dat een klein kindje kimo kwam aaien en toen de moeder ook toen vroeg ze wat voor ras het was dus ik zeg rottweiler, ze kijkt me aan grijpt haar kindje bij de arm sleurt hem zo wat over het asvalt mee. dus ik zeg nou mevrouw u bent zeker een verstandige ouder. :pffff:

ik vind het zel wel goed zo.
ik voel me afentoe soms net moses. :mrgreen:
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”