:N: Wordt het toch een herdertopic maar ik heb een hééle lieve sociale duitse herder. En hij is een afgerichte in de praktijk bij de politie gewerkt hebbende duitse herder. Maar vriendelijk naar alle honden en mensen die hij tegen komt. Tilt z'n poten netjes op als de Schotten van de buren hem aanvallen en negeert ze verder, is vriendelijk naar elke hond reu en/of teef, als je niet wilt spelen als hond maar naar hem grauwt dan loopt ie lekker verder kortom een

Duitse Herder.
Maarrrr ik houdt hem altijd bij me als ik vreemde mensen met honden tegenkom, want 9 van de 10 zijn echt bang voor een herder. Meestal geef ik dan wel aan dat hij niets doet, maar dat ik hem bij me houdt omdat de meeste mensen bang zijn voor hem. Dan roepen ze wel of ie los mag of niet.
Ik krijg meestal complimenten omdat ie zo lief is, de leukste vond ik wel van een serveester in een restaurant die vertelde dat ze eigenlijk heel bang was voor herders maar dat ze zo aan zijn ogen kon zien dat hij nooit iets zou doen en hem uitgebreid knuffelde.
Ik heb haar maar niet verteld dat ze waarschijnlijk nog nooit een hond heeft geaaid die zoveel mensen gebeten heeft als Cento. :N:
Als er trouwens wel wat gebeurd heb je het ook direct gedaan met een herder, zoals laatst die cocker die hem vast in zijn wang had (tot bloedens toe) en hem dus echt aan het gevoel kwam, hij grauwde een keer terug, zonder de hond ook echt wat te doen en kreeg meteen van de baas te horen dat ze ook echt allemaal heéééééél erg onbetrouwbaar zijn en dat ze vroeg of laat allemaal gaan bijten die duitse herders, zonder uitzondering

.
Ik heb trouwens wel een erg asociale mechelaar. Daar krijg ik weleens een complimentje voor, maar dan wel van; "Maar hij is wel mooi"
En voor die ouwe jack krijg ik altijd complimentjes dat ie er zo goed uitziet voor zijn leeftijd en dat hij zo lief en rustig is voor een jack russel.