Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt buurman...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lullig van de buurman.
Ik kan me voorstellen dat je denkt dat overdag gewoon zou moeten kunnen, zeker vroeg in de morgen.
Anders kun je als hondenbezitter niet eens meer even boodschappen gaan halen op oudjaarsdag.

Laten we hopen dat ze er niet zo'n grote tik aan overhouden.
Hoe ging de jaarwisseling zelf?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Het is altijd gemakkelijk te oordelen. Ik denk dat ze het goed heeft willen regelen en dat het anders is uitgepakt. Helaas dan! Een duizendklapper voor 10-en 'smorgens is nou niet echt iets wat je kunt verwachten.

Niet iedereen kan zomaar vrij krijgen en ziek melden omdat je geen vrij kunt krijgen, vind ik niet collegiaal, want misschien moet er dan wel iemand aan het werk die ook dieren thuis heeft zitten :denken:
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

MarjaV schreef:Het is altijd gemakkelijk te oordelen. Ik denk dat ze het goed heeft willen regelen en dat het anders is uitgepakt. Helaas dan! Een duizendklapper voor 10-en 'smorgens is nou niet echt iets wat je kunt verwachten.
Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar dat gebeurt hier in Drenthe elk jaar al vroeg in de ochtend. Om nog maar te zwijgen over het melkbus of carbitschieten :evil: Ik zorg dat er vanaf kerst altijd iemand bij de honden is en ben heel blij als het weer 2 of 3 januari is. Mijn honden zijn (nog) niet bang gelukkig, maar die zijn van jongs af aan ook getraind om ze aan vuurwerk te wennen.
Het blijft natuurlijk een risico, maar de baas kan die wel zo klein mogelijk maken. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

nathalietjuh schreef: In principe vinden jullie dus dat je je honden niet alleen kunt laten, vanaf dat er vuurwerk te krijgen is.
Inderdaad.En als dat een soort huisarrest betekent dan zij dat maar zo :19:
Één gek is voldoende om alles te verprutsen zoals nu gebleken is.
Arme honden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Shima schreef:
MarjaV schreef:Het is altijd gemakkelijk te oordelen. Ik denk dat ze het goed heeft willen regelen en dat het anders is uitgepakt. Helaas dan! Een duizendklapper voor 10-en 'smorgens is nou niet echt iets wat je kunt verwachten.
Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar dat gebeurt hier in Drenthe elk jaar al vroeg in de ochtend. Om nog maar te zwijgen over het melkbus of carbitschieten :evil: Ik zorg dat er vanaf kerst altijd iemand bij de honden is en ben heel blij als het weer 2 of 3 januari is. Mijn honden zijn (nog) niet bang gelukkig, maar die zijn van jongs af aan ook getraind om ze aan vuurwerk te wennen.
Het blijft natuurlijk een risico, maar de baas kan die wel zo klein mogelijk maken. :wink:
Honden er aan wennen is één ding en zeker handig :ok:
Maar vergis je niet.................
De ene hond is geluidgevoeliger dan de ander.
Bij jachthonden worden schotschuwe honden niet voor niets uitgesloten van de fok. Dat zal ook een reden hebben denk ik zo :wink:
En soms gebeuren er dingen die je wel wilt, maar niet kunt voorkomen omdat je nou eenmaal niet de hele wereld naar je hand kunt zetten.

En ja, als het enigszins kan moet je helemaal bij je honden zijn.
Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd.
Als ik in die situatie zou zitten zou ik misschien de honden naar een pension in "Nergenshuizen" brengen, waar geen vuurwerk in de buurt wordt afgestoken.
En dat omdat ik nu lees dat zelfs afspraken met de buren niet hoeven te werken. :?

Gelukkig
A. kan ik bij mijn honden zijn en
B. zijn mijn honden niet bang
natalietjuh schreef:De honden waren vorig jaar echt niet bang,
Het is een afschuwelijke pech dat buurman zich niet aan de afspraken heeft gehouden.
Ik hoop dat het mij nooit zal overkomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ranetje schreef:Honden er aan wennen is één ding en zeker handig :ok:
Maar vergis je niet.................
De ene hond is geluidgevoeliger dan de ander.
Bij jachthonden worden schotschuwe honden niet voor niets uitgesloten van de fok. Dat zal ook een reden hebben denk ik zo :wink:
En dat zelfs dat niet altijd helpt blijkt uit het feit dat ze nog steeds worden geboren, die schotschuwe honden...

Niet alleen is de ene hond gevoeliger dan de andere, maar ook het ene ras is gevoeliger dan het andere.
Ik heb een schotvaste dochter van een schotschuwe moeder, en omgekeerd kan ook. Hier wordt alles hetzelfde opgevoed en getraind, dus waar dat aan ligt is niet duidelijk, maar een hond die geluidsgevoelig is krijg je nooit echt schotvast, hoe je ook traint.
En zelfs onze absoluut schotvaste wetter raakte met al dat vuurwerk wat in de war, want schoten in het veld is nog altijd totaal wat anders dan schoten die alsmaar doorgaan, tussen de huizen, met bovendien de overheersende lucht van kruit die hun eigen huis en mandje binnendringt!
Denken dat een hond het ene verdraagt omdat hij het andere aankan, gaat dus lang niet altijd op.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niet iedereen kan zomaar vrij krijgen en ziek melden omdat je geen vrij kunt krijgen, vind ik niet collegiaal, want misschien moet er dan wel iemand aan het werk die ook dieren thuis heeft zitten :denken:
tja mn beestjes gaan voor... maar nog nooit nodig geweest hoor, want er is altijd iemand, dan maar oppas maar er is iemand. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De honden zijn oud en nieuw redelijk goed doorgekomen. Alleen toen er nog een duizenklapper af werd gestoken waren ze wat zenuwachtig. Op de rest van de klappen reageren ze niet.

En mijn moeder werkte inderdaad alleen 's morgens op oudjaarsochtend zeg maar. Ze had eigenlijk vrij, maar moest toch nog even voor 2 uur op komen draven. Zij heeft op haar werk al aangegeven dat ze volgend jaar echt thuis is en ik zelf heb het ook al aangegeven. Ik kom niet, of met de honden :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ook hier 24 uur per dag thuis, je weet maar nooit, de week voor oud op nieuw staan alle diensten op elkaar afgestemd maar idioterie kan je niet voor zijn, hoezeer je het ook afdekt :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ben op oudjaarsdags niet 24 uur aanwezig geweest hoor ;)
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Ik heb een schotvaste dochter van een schotschuwe moeder, en omgekeerd kan ook. Hier wordt alles hetzelfde opgevoed en getraind, dus waar dat aan ligt is niet duidelijk,
Het deel van het karakter wat je hond krijgt door erfelijkheid krijgt hij/zij niet alleen van de ouders, maar ook van de grootouders en overgrootouders. :roll: En dan is er natuurlijk de omgeving en situatie. Je kunt al je honden hetzelfde opvoeden, doe ik ook, maar de omgeving op dat moment + het karakter van je hond maken dat de uitkomst toch net weer anders is. Dat is het leuke eraan, zo is geen hond gelijk aan zijn broer, zus enz. :mrgreen:
Addy

yamie schreef:ik ben op oudjaarsdags niet 24 uur aanwezig geweest hoor ;)
dat is eigen keuze, hier was wel voortdurend iemand :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat kan ook moeilijk als je alleen woont;hier zijn ze denk ik een half uur-noodgedwongen-alleen geweest.
Ze kunnen toch moeilijk mee de super in :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

marian* schreef:
Dat kan ook moeilijk als je alleen woont;hier zijn ze denk ik een half uur-noodgedwongen-alleen geweest.
Ik heb dinsdag alle boodschappen al gedaan omdat ik ze dus helemaal niet alleen wilde hebben de 31ste :wink:
Ik moest 2 Januari weer werken en dat vond ik al op het randje. Hadden ze hier op de eerste nog enorm veel geknald (wat gelukkig niet zo was) had ik opvang geregeld voor de tweede ook.
Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen dat moet doen :wink:
Afbeelding
Addy

marian* schreef:
ja dat is natuurlijk ook zo, maar wij zijn met zijn tweeen dus hebben het goed kunnen regelen :wink:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Bij ons voor het huis is dit jaar nauwelijks geknald. Vorig jaar gooide iemand 's ochtends vuurwerk naar onze honden (nadat ik ze aansprak omdat ze een prullenbak in de fik staken) en Marco heeft die personen letterlijk weggejaagd. Dit is blijkbaar als een lopend vuurtje rondgegaan.

Vorige nieuwjaarsnacht en deze jaarovergang alle vuurwerkdagen geen vuurwerk bij ons voor de deur (en de rest van het huizenblok). :mrgreen:

Overigens zijn Benthor en Iarik geen minuut alleen geweest afgelopen week.
iones
Zeer actief

Re: bedankt buurman...

Ongelezen bericht door iones »

nathalietjuh schreef:...Voor mijn doodsbange honden :jank:

Ik ben aan boord bij marc en de honden zijn thuis bij mijn moeder. Nou was ik van de week bij de buurman aan de deur gegaan om te vragen of hij niet van die weet-ik-het-hoeveel-duizend klappers bij ons voor de deur af wil steken, als wij niet thuis zijn. Zou hij niet doen, heeft hij dat gisteren toch gedaan :devil:
Mijn moeder komt thuis van haar werk en vind Pasha achter de vitrinekast in de diarree Diezel ligt te hijgen en Bowie ook... Zaba was gewoon in paniek :jank:
Mijn moeder kijkt buiten, en ja hoor, van dat rode spul op de stoep.
De honden waren vorig jaar echt niet bang, Pasha was een heel klein beetje zenuwachtig. fijn hoor.. Nou zitten we met vier doodsbange honden. Morgenochtend ga ik naar huis, en dan ga ik maar eens met de buurman babbelen Kon wel huilen gisteren aan de telefoon toen mijn moeder zei hoe bang ze waren. Toen wilde ik toch wel dat ik thuis was....
Die buurman had ter plekke bij jullie thuis moeten komen kijken om te zien wat hij had aangericht. Met het verzoek de stront op te ruimen. Tenminste.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

nathalietjuh schreef:De honden zijn oud en nieuw redelijk goed doorgekomen. Alleen toen er nog een duizenklapper af werd gestoken waren ze wat zenuwachtig. Op de rest van de klappen reageren ze niet.

En mijn moeder werkte inderdaad alleen 's morgens op oudjaarsochtend zeg maar. Ze had eigenlijk vrij, maar moest toch nog even voor 2 uur op komen draven. Zij heeft op haar werk al aangegeven dat ze volgend jaar echt thuis is en ik zelf heb het ook al aangegeven. Ik kom niet, of met de honden :wink:
Dat is een opluchting voor je denk ik :ok: :wink:

Van een duizendklapper blijven mijn honden ook niet altijd helemaal rustig ook al raken ze er niet van in paniek.

Ik denk dat het nog redelijk goed is afgelopen zo.
En dat is dan niet met dank aan de buurman :roll:
iones schreef:Die buurman had ter plekke bij jullie thuis moeten komen kijken om te zien wat hij had aangericht. Met het verzoek de stront op te ruimen. Tenminste.
Dat was geen gek idee geweest :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

iones schreef:Die buurman had ter plekke bij jullie thuis moeten komen kijken om te zien wat hij had aangericht. Met het verzoek de stront op te ruimen. Tenminste.
Daar had ik wat eerder aan moeten denken ja... :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”