Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag aan iedereen met vuurwerkbangbroekjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vraag aan iedereen met vuurwerkbangbroekjes

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe gaat het bij jullie?
Ik moet zeggen dat het hier vanavond heel goed is gegaan;ze zijn niet van de wereld maar wel redelijk relaxed.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Begin van de avond was Rico redelijk onrustig en kroop bij mij o de bank (mag anders niet), maar heb hem maar zijn gang laten gaan. Toen was hij rustig. Met het uitlaten ging het bijna mis, fietsten toch wat jongens in de buurt die af en toe flinke knallers weggooiden, maar eenmaal thuis ging het weer beter. Rico kreeg later nog even een kleine inzinking en wilde op schoot op mijn bureaustoel en dat gaat niet. Nu ligt hij al een half uur heerlijk ontspannen op zijn kussen te slapen, ondanks wat geknal. Zal straks wel anders worden. maar dit is dan weer meegneomen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Voorlopig gaat het hier prima, al het beestenspul ligt te dutten! :cheer:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Contacteer:

Fijn :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

de honden hebben nergens last van maar nu is niet alleen lotje de poes meer bang ook lucy die nooit ergens last van had :jank:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie is wat onrustiger dan ze normaal is, ze hebben alle 3 wel geplast net maar Bowie wilde wel meteen naar huis...en dat mocht :mrgreen:
De varkensoren en gevulde kongen liggen al klaar om ze er tot 01.00 uur doorheen teloodsen en dan zal het hier wel wat rustiger worden...lekker de muziek van de top 2000 in concert hard en het komt vast goed!
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Gaat hier redelijk.
Caja heeft veel liggen slapen en ligt nu wel onder het bed maar is verder vrij rustig.
De advocaat heeft toch wel effect gehad bij haar.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ging tot 12 uur redelijk, af en toe vloog Marouck overeind en die trok Biène mee in het blaffen.
Maar nu is het niet leuk...Marouck is heel onrustig (had haar in de varikennel gedaan maar ze probeerde eruit te breken dus de deur maar weer open gedaan) en blaft aan 1 stuk door. Tegelijk is ze nieuwsgierig, ze duwt de lamellen steeds aan de kant om wat te kunnen zien.
Nika staat te miepen bij de achterdeur, die wil naar buiten om te kijken :roll: (en dat mag ze niet nu er nog volop geknald wordt, veel te bang dat er iets in de tuin valt). Biène ligt nu weer rustig achter me.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Ik had dit jaar voor het eerst een bange Mickey en heb de bach druppels geprobeerd. Hij was redelijk relaxed zolang hij maar niet naar buiten hoefde. We hebben samen knus amstel live zitten kijken.
Tot 00.05.....
Hij keek naar buiten, keek naar mij, keek nog een keer naar buiten en hup, weg was ie, onder het bed en daar kwam hij pas weer 00.45 onder vandaan. Vanaf toen heeft hij alleen maar achter mij aangelopen en naast mijn voeten gezeten. Zelfs toen ik naar het toilet ging zat hij achter de deur :19:

Volgend jaar toch maar de advocaat proberen :mrgreen:

De katten heb ik helemaal niet meer gezien, ik had er nog een onder een dekbed gestopt toen ze liep te gillen maar ze was ineens toch weg. Ben benieuwd uit welke kast die straks komen :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey moest bij iedere knal tot 12 uur piepen blaffen en jammeren. Verder veel trillen... Na 12 uur toen het echt losbarstte was het bibberen en hijgen... Dat was op bach rescue... En ze heeft de hele avond lekker veilig op schoot gelegen, zonder overdreven knuffels, maar wel gewoon kroelen regelmatig (want dat hoort bij op schoot liggen :mrgreen: )... Als ze doorsloeg in piepen/jammeren kreeg ze een stemcorrectie waarma ze nog wat namopperde en dan stil was...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hier viel het op zich wel mee, veel minder als andere jaren. Rambo natuurlijk nog wel bang, maar niet zo panisch meer. Ze was nu goed te bereiken en dat na 10 jaar :roll: :roll: :roll:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo was lekker moe na de heerlijke wandeling van het forum
Toen het 00.00 was paar keer geblaft naar het vuurwerk
Maar niet bang geweest
Voor ons was het een groot succes
Wil volgend jaar maar weer
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Even gekopieerd uit het advocaat topic:

Nou, hier had de advocaat amper effect toen het echt losbarste :jank:
Ik heb haar nog twee keer bijgegeven, maar durfde daarna niet meer te geven. Ze had in totaal een ruime eetlepel gehad denk ik, en voor zo'n klein hondje leek me dat best wat.
Maar goed, 12 uur was dus weer bibberen en hijgen. Ik had om tien voor 12 nog een Kong gegeven maar bij de eerste knal liet Saar die liggen. Vera heeft gelukkig helemaal niks meegekregen van de knallen, die heeft tot 1 uur beide kongen leeg liggen eten :mrgreen: Ze zal niet eens gezien hebben dat Saar zat te bibberen en hijgen, dat scheelt dan wel weer.
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow durfde al twee dagen niet naar buiten, had gisteren ook nauwlijks wat gedaan.
Rond 23:00 uur had ik een eetlepel advocaat gegeven, maar meneer wilde eerst niet....tot ik er slagroom door deed. Maar Fellow reageerde nog overal op, dus heb hem om 23:45 uur een kleine eetlepel gegeven, de radio wat harder aan, draagbare radio op het aanrecht aan gezet (we hebben een open keuken) en meneer heeft weinig gereageerd op het lawaai (wel toen ik de voordeur open deed, dus hij was bij genoeg :wink: ) terwijl er echt veel harde knallen waren van het vuurwerk wat praktisch voor de deur werd afgeschoten. Dus volgend jaar gaat meneer weer aan de advocaat!

Gelukkig durfde Fellow vanmorgen gewoon weer naar buiten, maar was nog wel schrikkerig dus durfde hem nog niet los te laten.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Tot 12 uur moest Iza blaffen bij ieder net iets anders klinkend knalletje dus ik dacht dat wordt leuk als het geweld straks losbarst. Maar toen vond ze er blijkbaar niets meer aan en deed alsof er niets aan de hand was.

De enige die tegen 12 uur en daarna nerveus begon te doen was mijn oudste reu Beau voor wie het toch alweer zijn zesde oudjaarsviering is. Angstig was hij niet, maar veel rondlopen, opspringen en blaffen.

Voor Boyo en Baloo was het hun eerste oudjaarsviering en die deden alsof er niets gebeurde. Qienie maalde ook nergens om en Boris zag in het middennachtelijke uur geweld juist een prima afleiding, want toen wij in de tuin naar de hemel staarden, ontfermde hij zich over de schaal oliebollen :mrgreen: . Gelukkig waren we op tijd terug om ons boeffie te betrappen en meer dan 1 oliebol zal zijn buit niet bedragen hebben.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Oh ik zie dat het in dit topic om vuurwerkbangbroekjes ging, maar die heb ik dus niet, ik had dit in een ander topic willen plaatsen, dat van 1 uur verder geloof ik.

Sorry :oops: .
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Kaiou is vast familie van Marouck en Toby :mrgreen:
Ik weet dat hij een blafferd is, maar gisteravond en vannacht, verschrikkelijk :N:
Nu hebben ze bij mij voor de deur ook al vanaf een uur of acht vuurwerk af lopen steken (van die mensen die hun eigen vuurwerk goed willen zien en horen :evil: ). Ik had de gordijnen potdicht en de TV hardstikke hard aan, maar toch de hele avond erg onrustig en maar aanslaan. Totdat ik hier las dat zowel Toby als Marouck rustiger waren in een bench/kennel :idea: . Ik heb van Joris nog een bench staan die gebruikt werd bij behendigheidswedstrijden. Nou ja, ding in huis opgezet, en jawel, Kaiou ging er makkelijk in, ging zelfs liggen en werd rustiger. Tot 12 uur dus, toen was er geen land meer mee te bezeilen, aan 1 stuk door blaffen, blaffen, blaffen. Kaiou wilde binnen en buiten tegelijk zijn, en boooos dat ie was op vuurpijlen en nog erger op de twee 1000klappers die afgingen naast mijn tuin. Dacht dat hij over het hek zou gaan :N: . Maar hij was met Frolicjes weggooien toch nog aardig af te leiden. Om 1.30 even uitlaten en dat ging hardstikke goed, hij was gewoon zijn drukke zelf (wel moest hij drie keer dun poepen in een kwartier). Daarna licht uit en gaan slapen, heb hem niet meer gehoord. Net lekker naar buiten geweest en hij ligt nu weer rustig op de bank te slapen.
Ik heb hem trouwens aan de Bach Rescue druppels gehad. Ik heb het idee dat het de angst wel heeft onderdrukt. Kaiou was dus niet echt bang, vooral heel boos, ook niet alles :mrgreen: .
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier ging het eigenlijk heel goed :ok:

Niet mistig hier, dus om kwart voor 12 zijn we in de auto gestapt, de A7 op. Op mijn gemakje tot kwart over 1 rond gereden, richting Den Helder en weer terug :mrgreen: Niets meegekregen dus van het ergste losbarsten en dat maakt toch een heel verschil hoor :ok: Lekker in de auto, muziekje aan en dan zie je het rondom overal losbarsten maar je hoort er helemaal niets van. Echt ideaal :ok: Op de terugweg alles er nog even uitgegooid bij het meer, gepoept en geplast en toen naar huis, lekker slapen. We zijn nét wakker :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ging gisteren na de dosis advocaat hartstikke goed.
Nu zijn ze bij de buren weer aan het knallen, hond weer over de rooie natuurlijk, grrrr.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Max is alweer zijn oude zelf en staat buiten een buurkat uit te kafferen :mrgreen:
Tot het knalt natuurlijk :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier is het echt super gegaan. Taro is lekker rustig in zijn mand gaan liggen. En kwam af en toe even een knuffel halen. Geen advocaat nodig gehad dit jaar!

Alleen Sita was nu ergens van geschrokken. Maar wat kaas erin en die was zo weer hersteld.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Taz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Taz »

Het is gister de hele dag goed gegaan we hebben taz negeert en geen aandacht aan zijn zenuwachtige gedrag besteed en ik kon zelfs om 5 uur 's middags een lekkere wandeling in de weilanden maken en toen het om 12 uur begon was hij wel onrustig niet wetend waar hij moest gaan liggen, maar na een half uurtje was hij weer rustig. Dus ik ben trots op mijn oudje ;)
taz. Maatje voor het leven
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Al een paar dagen zijn die meiden van mij de weg kwijt. In het begin was het alleen Melanie die heeft gewoon nooit van knallen gehouden. Maar vanaf vorig jaar zo`n beetje zijn ze hier dus alle drie panisch. Het is zo zielig en vooral over Mel maak ik me dan wel weer druk want die krijgt vandaag of morgen nog eens een hart aanval. Ze durven bijna niet meer naar buiten en Mel durft zelfs in huis zich bijna niet te verplaatsen. Dus alles zit hier aan de bloesem. Wat mij betreft mag het nu wel weer stoppen dat geknal, ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het nog steeds bar en boos. Het wordt maar heel langzaam iets minder.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Senna is oudjaarsnacht dankzij de advocaat goed doorgekomen, in huis dan. Maar ze durfde echt niet naar buiten en als we haar dan toch maar meenamen met veel moeite deed ze dus echt helemaal niks. De arme stumper heeft op 31 december 's ochtends nog alles gedaan en toen pas.......vanmorgen!!!! Ik vond het zo zielig voor haar, hoopte op een gegeven moment dat ze dan alles maar in huis zou doen, maar dat deed ze ook niet. En ook niet in de tuin. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een hond 2 dagen alles op kan houden....
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

senna03 schreef:Senna is oudjaarsnacht dankzij de advocaat goed doorgekomen, in huis dan. Maar ze durfde echt niet naar buiten en als we haar dan toch maar meenamen met veel moeite deed ze dus echt helemaal niks. De arme stumper heeft op 31 december 's ochtends nog alles gedaan en toen pas.......vanmorgen!!!! Ik vond het zo zielig voor haar, hoopte op een gegeven moment dat ze dan alles maar in huis zou doen, maar dat deed ze ook niet. En ook niet in de tuin. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een hond 2 dagen alles op kan houden....
Ach, de ziel :jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

senna03 schreef:Senna is oudjaarsnacht dankzij de advocaat goed doorgekomen, in huis dan. Maar ze durfde echt niet naar buiten en als we haar dan toch maar meenamen met veel moeite deed ze dus echt helemaal niks. De arme stumper heeft op 31 december 's ochtends nog alles gedaan en toen pas.......vanmorgen!!!! Ik vond het zo zielig voor haar, hoopte op een gegeven moment dat ze dan alles maar in huis zou doen, maar dat deed ze ook niet. En ook niet in de tuin. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een hond 2 dagen alles op kan houden....
Arme Senna :jank:
Had je geen mogelijkheid om haar in de auto te zetten en ergens heen te gaan?
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jakko was behoorlijk van de leg..
Hij durfde ook de tuin niet meer in om een plas te doen. :?
Ik ben zo blij dat het allemaal weer achter de rug is, over tot de orde van de dag. :lol1:

Lola heeft weinig to geen last gehad van het geknal, Jakko zat zowat bij ons op schoot met ogen die alle kanten opschoten. :(:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Arme Senna :jank:
Had je geen mogelijkheid om haar in de auto te zetten en ergens heen te gaan?[/quote]

Nee Marian, dat maakte niet uit. Ik ben met haar ver de polder ingegaan, maar als ze heel in de verte een knal (wat voor ons heel zacht klinkt) hoort, dan raakt ze al in paniek. We zijn ook deze week nog een paar keer de bossen ingegaan in de hoop dat ze daar niks hoorde, maar helaas, 1 knalletje en totale paniek....Alleen in huis voelt ze zich veilig. Ik kon wel janken de afgelopen 2 dagen, ik vond het zo vreselijk zielig voor haar. Maar gelukkig is het nu weer voorbij. Ik weet niet wie opgeluchter was, Senna omdat ze eindelijk haar behoefte weer deed, of ik :wink:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bayko heeft zich er goed doorheen geslagen. De laatste week van het jaar werd er wel steeds meer geknald maar daar trok hij zich nauwelijks iets van aan. Op oudjaarsdag was het vanaf 's ochtends vroeg aan 1 stuk raak, maar ook dat ging nog goed. Alleen toen een paar kinderen hier tegenover ons huis in het speeltuintje met knalvuurwerk in de weer gingen reageerde hij sterker, maar dat duurde gelukkig maar een kwartiertje ofzo. Daarna zijn we met de honden naar vrienden van ons gegaan waar helemaal geen vuurwerk wordt afgestoken en hebben daar de jaarwisseling gevierd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lilo heeft het vorig jaar ook bijna 24 uur opgehouden, maar dit jaar met iets meer advocaat heeft ze 's middags nog wel even geplast. Dus ik zou als ik jou was volgend jaar wat eerder beginnen met de advocaat en toch iets meer geven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”