Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of niet??
Moderator: moderatorteam
-
Sasja-agility
- Vaste gebruiker
wel of niet??
hey,
mijn ouders willen graag puppies bij mijn labrador,
zelf weet ik niet of ik dit wel graag wil.
ik doe behendigheid met mijn hond en sinds augustus ook wedstrijden, maar als ik puppies neem dan kan ik ongeveer een jaar niets aan behendigheid doen verder heeft mijn hond geen papieren dus weet ik ook niet of we achteraf wel alle pups kwijt kunnen.
wij willen geen puppie houden maar mijn ouders denken dat het gewoon een mooie ervaring is, het lijkt mij ook wel leuk maar ik zit met het probleem van de behendigheid.
wat zouden jullie doen??
ik doe behendigheid met mijn hond en sinds augustus ook wedstrijden, maar als ik puppies neem dan kan ik ongeveer een jaar niets aan behendigheid doen verder heeft mijn hond geen papieren dus weet ik ook niet of we achteraf wel alle pups kwijt kunnen.
wij willen geen puppie houden maar mijn ouders denken dat het gewoon een mooie ervaring is, het lijkt mij ook wel leuk maar ik zit met het probleem van de behendigheid.
wat zouden jullie doen??
De enigste fout die een hond kan maken is dat hij geen 100 jaar word!!

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als ze geen papieren heeft lijkt het me sowieso moeilijker om het verantwoord te doen omdat je dus niets weet over haar voorouders. En inderdaad, waarschijnlijk word het moeilijk om de pups kwijt te raken. En goede pupkopers vinden lijkt me nog moeilijker. En een bevalling is ook niet zonder risicos. In het ergste geval overleefd de moederhond het niet eens.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben je ouders deze link al gelezen ?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Als je ouders graag willen fokken en een puppie erbij willen zouden ze beter op zoek kunnen gaan naar een goed hondje uit mooie lijnen. En later daar een nestje mee doen.
De kans dat je de pups niet kwijtraakt is heel erg groot bij een lab zonder stamboom.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Als je ouders graag willen fokken en een puppie erbij willen zouden ze beter op zoek kunnen gaan naar een goed hondje uit mooie lijnen. En later daar een nestje mee doen.
De kans dat je de pups niet kwijtraakt is heel erg groot bij een lab zonder stamboom.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Weten jullie hoeveel labradorpuppies er geboren worden per jaar? Dat zijn er echt enorm veel al. Ik denk dat de kans dat je met pups blijft zitten, zeker gezien het onbekend zijn van de afstamming van jullie teefje en het feit dat er dus geen stambomen bij kunnen worden aangevraagd. De markt wordt met dit soort puppies overstelpt namelijk.
Daarbij komt dat je eigen hond misschien wel gezond mag lijken, maar dat je niet weet hoe het met de nestgenoten, laat staan de ouders zit.
Bij de labrador zijn er nogal wat erfelijke ziektes die voor kunnen komen, omdat de afstamming van jullie teefje onbekend is weet je niet wat er in haar lijn zit verder.
Ik zou lekker met haar behendigheid blijven doen en het teefje niet gebruiken voor het zoveelste "zomaar voor de leuk"-nestje.
Een dracht en de bevalling zijn zeker niet zonder risico's voor de teef ook. Je moet er niet aan denken dat je straks met een nest pasgeboren pups zou komen te zitten, waarvan de moeder om wat voor reden dan ook niet meer in staat is voor de pups te zorgen, hetzij omdat ze de pups niet accepteert, hetzij omdat ze helaas tijdens de bevalling is gestorven.
Het lijkt een heel klein risico, zoiets, maar het kan wel degelijk en is zeker iets wat afgewogen moet worden voordat een beslissing genomen wordt.
Daarbij komt dat je eigen hond misschien wel gezond mag lijken, maar dat je niet weet hoe het met de nestgenoten, laat staan de ouders zit.
Bij de labrador zijn er nogal wat erfelijke ziektes die voor kunnen komen, omdat de afstamming van jullie teefje onbekend is weet je niet wat er in haar lijn zit verder.
Ik zou lekker met haar behendigheid blijven doen en het teefje niet gebruiken voor het zoveelste "zomaar voor de leuk"-nestje.
Een dracht en de bevalling zijn zeker niet zonder risico's voor de teef ook. Je moet er niet aan denken dat je straks met een nest pasgeboren pups zou komen te zitten, waarvan de moeder om wat voor reden dan ook niet meer in staat is voor de pups te zorgen, hetzij omdat ze de pups niet accepteert, hetzij omdat ze helaas tijdens de bevalling is gestorven.
Het lijkt een heel klein risico, zoiets, maar het kan wel degelijk en is zeker iets wat afgewogen moet worden voordat een beslissing genomen wordt.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Re: wel of niet??
Niet doen.Sasja-agility schreef:hey,
wat zouden jullie doen??
Niet omdat je dan geen behendigheid kan doen, maar omdat er al genoeg bastaard labrador puppies op de wereld worden gezet door een heleboel andere mensen.
Laat je ouders eens kijken op www.dierenasiels.com. Kunnen ze zien hoeveel (kruising)labradors er al in de asielen zitten.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Nicky*
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Afgezien van alle redenen die hier al opgegeven zijn om het niet te doen, geloof ik absoluut dat je pas moet gaan fokken als je geen twijfels hebt, en dus voor 150% er voor kan gaan. Er zijn nooit garanties dat alles goed zal lopen, en je moet bereid zijn om tegenvallers, verdriet, onverwachte hoge kosten, slaap gebrek, enz. te accepteren mocht het onverhoopt nodig zijn.
Je ouders kunnen wel denken dat het een leuke ervaring is, maar het is geen visje in kom. Jij moet gewoon doorgaan met je eigen hobby waar jij en je hond veel plezier aan beleven.

Je ouders kunnen wel denken dat het een leuke ervaring is, maar het is geen visje in kom. Jij moet gewoon doorgaan met je eigen hobby waar jij en je hond veel plezier aan beleven.
Groeten Nicky

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik zou het niet doen, veel redenen staan hierboven al aangegeven.
Verder is een nestje pups als het goed gaat heel erg leuk, maar wat als het er 10 zijn en je kunt ze niet kwijt? En dan de bevalling, deze gaat ook niet altijd goed. Mogelijk zou er dan een keizersnede moeten komen en dit gaat je naast de ellende veel geld kosten.
Een bevalling is ook nog eens een risico voor het leven van je hondje. Het gebeurt niet vaak, maar ik heb meegemaakt dat mijn hondje bijna dood ging. Tijdens de keizersnede raakte ze in shock en gelukkig dat ze snel bij kwam, maar anders was ze er niet meer geweest....
Verder is een nestje pups als het goed gaat heel erg leuk, maar wat als het er 10 zijn en je kunt ze niet kwijt? En dan de bevalling, deze gaat ook niet altijd goed. Mogelijk zou er dan een keizersnede moeten komen en dit gaat je naast de ellende veel geld kosten.
Een bevalling is ook nog eens een risico voor het leven van je hondje. Het gebeurt niet vaak, maar ik heb meegemaakt dat mijn hondje bijna dood ging. Tijdens de keizersnede raakte ze in shock en gelukkig dat ze snel bij kwam, maar anders was ze er niet meer geweest....
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
niet doen!
toevallig kreeg ik gisteren een mail van een Duitse staande waarbij bij 7 weken de hondjes werdengeboren, dood dus!
das ook een heel groot risico maar moet je wel over na denken.
gr laura
toevallig kreeg ik gisteren een mail van een Duitse staande waarbij bij 7 weken de hondjes werdengeboren, dood dus!
das ook een heel groot risico maar moet je wel over na denken.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
-
Sasja-agility
- Vaste gebruiker
nee dat is ze idd niet maar als ze puppies zou krijgen zouden we haar er wel op laten onderzoeken.Zoek stok! schreef:In een ander topic vraag je naar de erfelijke ziektes die bij Labradors voorkomen. Ik neem aan dat jouw Labrador niet op die ziektes onderzocht is?
ik denk niet dat ze nog puppies krijgt maar dat moeten we nog zien, ik ben nog steeds tegen alleen mijn ouders om praten..
tjah
De enigste fout die een hond kan maken is dat hij geen 100 jaar word!!

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Hoezo je ouders ompraten? Het is toch JOUW hond, jij beslist toch wat er wel of niet mee gebeurt.Sasja-agility schreef:nee dat is ze idd niet maar als ze puppies zou krijgen zouden we haar er wel op laten onderzoeken.Zoek stok! schreef:In een ander topic vraag je naar de erfelijke ziektes die bij Labradors voorkomen. Ik neem aan dat jouw Labrador niet op die ziektes onderzocht is?
ik denk niet dat ze nog puppies krijgt maar dat moeten we nog zien, ik ben nog steeds tegen alleen mijn ouders om praten..
tjah
Ik zou daar geen punt over maken, gewoon een beslissing maken waar geen twijfel of discussie over mogelijk is.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het lijkt me dat TS nog bij haar ouders woont. Dan kunnen de ouders dus in feite beslissen over de hond, vooral als de hond op hun naam staat. Als het er op aan komt heeft zij er dan niets tegen in te brengen. Dus kun je denk ik beter met goede argumenten komen om het niet te doen.Ellen. schreef:Hoezo je ouders ompraten? Het is toch JOUW hond, jij beslist toch wat er wel of niet mee gebeurt.Sasja-agility schreef:nee dat is ze idd niet maar als ze puppies zou krijgen zouden we haar er wel op laten onderzoeken.Zoek stok! schreef:In een ander topic vraag je naar de erfelijke ziektes die bij Labradors voorkomen. Ik neem aan dat jouw Labrador niet op die ziektes onderzocht is?
tjah
Ik zou daar geen punt over maken, gewoon een beslissing maken waar geen twijfel of discussie over mogelijk is.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat je ouders zich niet realiseren wat er nou zo fout aan is. Maar er zitten zoveel stamboomloze labjes in de asiels, die komen voor een groot deel ook uit pretnestjes. Je hond kan zomaar acht of tien pups krijgen, en daar kan je best een baas voor vinden, maar je weet maar nooit of ze er ook echt goed voor zullen zijn en of die pups uiteindelijk ook niet in een asiel terecht komen. Als mensen een fors bedrag betaald hebben voor een pup met stamboom, is dat risico gewoon veel kleiner.Sasja-agility schreef:nee dat is ze idd niet maar als ze puppies zou krijgen zouden we haar er wel op laten onderzoeken.Zoek stok! schreef:In een ander topic vraag je naar de erfelijke ziektes die bij Labradors voorkomen. Ik neem aan dat jouw Labrador niet op die ziektes onderzocht is?
tjah
Verder zijn labradors niet altijd even gezond, en wat jouw hond niet heeft, kunnen haar ouders of grootouders wel hebben. Een goeie fokker van honden met een stamboom kent die hele voorgeschiedenis, en probeert ervoor te zorgen dat erfelijke ziekten niet doorgegeven worden. Maar zonder stamboom is het toch een gok, en kan je bij wijze van spreken een heel nest krijgen met zware HD.
Maar, wat mij het meest tegen zou houden is het risico voor je eigen teefje. Als je hier en daar zoekt op het forum vindt je de voorbeelden wel: complicaties voor, tijdens en na de bevalling, en in de ergste gevallen een dooie teef met al dan niet dooie pups.
Ik zou mijn ouders gewoon gek zeuren om een puppeteef erbij met stamboom van een hele goeie fokker. Dan kan jouw hondje als ze dat wil ook effe lekker moederen, en tegelijkertijd lekker met jou blijven sporten, en dan kunnen je ouders onder begeleiding van die goeie fokker misschien tzt wel een prachtig nest fokken met de stamboomteef.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Even op de eerste plek, ik ben het ermee eens dat het niet verstandig is om een nestje te fokken hoor.

Maar dat kan ook net zo goed gebeuren met het stamboomteefje en is meer een algemeen iets over wel of niet fokken dan in dit specifieke geval. Dus om nou dit te zeggen en dan daarachter, dus neem een stamboomteefje en ga daarmee fokken. Die logica zie ik dan weer even nietMaar, wat mij het meest tegen zou houden is het risico voor je eigen teefje. Als je hier en daar zoekt op het forum vindt je de voorbeelden wel: complicaties voor, tijdens en na de bevalling, en in de ergste gevallen een dooie teef met al dan niet dooie pups

You'll be in my heart... Always...
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat realiseerde ik me toen ik het bericht had gepost.Jacksel schreef:Even op de eerste plek, ik ben het ermee eens dat het niet verstandig is om een nestje te fokken hoor.
Maar dat kan ook net zo goed gebeuren met het stamboomteefje en is meer een algemeen iets over wel of niet fokken dan in dit specifieke geval. Dus om nou dit te zeggen en dan daarachter, dus neem een stamboomteefje en ga daarmee fokken. Die logica zie ik dan weer even nietMaar, wat mij het meest tegen zou houden is het risico voor je eigen teefje. Als je hier en daar zoekt op het forum vindt je de voorbeelden wel: complicaties voor, tijdens en na de bevalling, en in de ergste gevallen een dooie teef met al dan niet dooie pups
Maar het is natuurlijk wel zo dat als je onder begeleiding van een ervaren fokker fokt, je de risico's wel aanzienlijk vermindert. In mijn domme dagen hebben we een oepsnest kittens gehad, en aangezien we van niks wisten, is poes ook nooit eens nagekeken door een da tijdens de zwangerschap, en gingen we er maar gewoon vanuit dat het allemaal wel goed zou gaan. Uiteindelijk hebben maar drie van de zes kittens het gehaald, en ik gok zomaar dat onder andere omstandigheden het hele nest het had kunnen overleven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer: