Enne, als ze loops wordt zou ik haar ook direct terugbrengen!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Twijfel, wel of geen hond erbij, update
Moderator: moderatorteam
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
-
JBK
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Het gaat heel goed met die twee.
Ze hebben heerlijk bij ons boven geslapen alsof ze nooit anders hebben gedaan. Vanmorgen hun ontbijt genuttigd zonder één onvertogen woord. Ik heb zo'n voederstandaard met twee bakken eraan. Voer in beide bakken gedaan en ze stonden naast elkaar rustig te eten.
Tessa vind de Carnibest best te pruimen, maar ze eet wel heel rustig. Dacht dat Luuk een kalme eter is, maar zij zal zich echt niet verslikken.
Daarna een rondje park gemaakt en Tessa heeft weer op andere plekken haar markeringen achtergelaten. Ik hoop echt dat ik haar snel los kan laten. Dan kan ze samen met Luuk rauzen.
Die twee gaan met elkaar om alsof ze altijd bij elkaar zijn geweest
.
Ze hebben heerlijk bij ons boven geslapen alsof ze nooit anders hebben gedaan. Vanmorgen hun ontbijt genuttigd zonder één onvertogen woord. Ik heb zo'n voederstandaard met twee bakken eraan. Voer in beide bakken gedaan en ze stonden naast elkaar rustig te eten.
Tessa vind de Carnibest best te pruimen, maar ze eet wel heel rustig. Dacht dat Luuk een kalme eter is, maar zij zal zich echt niet verslikken.
Daarna een rondje park gemaakt en Tessa heeft weer op andere plekken haar markeringen achtergelaten. Ik hoop echt dat ik haar snel los kan laten. Dan kan ze samen met Luuk rauzen.
Die twee gaan met elkaar om alsof ze altijd bij elkaar zijn geweest
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- schnauzergek
- Actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat realiseer ik me terdege en ik zal daar ook altijd op blijven letten. Ik blijf er ook bij staan.Inge O schreef:en toch, hoe idyllisch het er nu ook moge uitzien, dit zou ik toch niet aandurven hoorLiesbeth schreef:Vanmorgen hun ontbijt genuttigd zonder één onvertogen woord. Ik heb zo'n voederstandaard met twee bakken eraan. Voer in beide bakken gedaan en ze stonden naast elkaar rustig te eten.. kan weken en maanden goed gaan, maar ééntje hoeft er maar wat meer voernijd te hebben over iets en whammm, hangen ze in elkaar
![]()
Nu gaat het iig erg goed, maar ik besef me wel dat als Tessa hier wat langer is en meer vertrouwd, dat de verhoudingen kunnen veranderen.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Geef ze allebei hun eigen standaard en ieder aan een kant van de keuken? Wanneer ze op 5 centimeter van elkaar staan ben je altijd te laat als de vlam in de pan slaat (enne, mijn partner hoeft ook niet strak naast me te komen zitten als ik eetLiesbeth schreef:Dat realiseer ik me terdege en ik zal daar ook altijd op blijven letten. Ik blijf er ook bij staan.Inge O schreef:en toch, hoe idyllisch het er nu ook moge uitzien, dit zou ik toch niet aandurven hoorLiesbeth schreef:Vanmorgen hun ontbijt genuttigd zonder één onvertogen woord. Ik heb zo'n voederstandaard met twee bakken eraan. Voer in beide bakken gedaan en ze stonden naast elkaar rustig te eten.. kan weken en maanden goed gaan, maar ééntje hoeft er maar wat meer voernijd te hebben over iets en whammm, hangen ze in elkaar
![]()
Nu gaat het iig erg goed, maar ik besef me wel dat als Tessa hier wat langer is en meer vertrouwd, dat de verhoudingen kunnen veranderen.
Gefeliciteerd met je 'setje'! Dat gaat vast dikke pret worden.
- Moos
- Zeer actief
Meen je dat nou? Heb ik nooit zo over nagedacht eigenlijkInge O schreef:
en toch, hoe idyllisch het er nu ook moge uitzien, dit zou ik toch niet aandurven hoor. kan weken en maanden goed gaan, maar ééntje hoeft er maar wat meer voernijd te hebben over iets en whammm, hangen ze in elkaar
![]()
Ze komen beiden niet in de buurt van de andere bak zolang er nog uit gegeten wordt, deden Moos en Saar ook niet.
Of doelde je echt meer op die voerstandaard omdat ze dan echt bijna boven op elkaar aan het eten zijn?
Oh en Liesbeth, uiteraard proficiat met Tessa. Hele leuke naam ook!

- Moos
- Zeer actief
Ja. dat snap ik welInge O schreef:
ik kan het moeilijk in cm gaan uitdrukken welke afstand ik nog wel veilig zou vinden en dat hangt ook van het individu af, maar ik denk dat ze toch wel minstens buiten elkaars persoonlijke ruimte moet blijven bij het eten en dan vind ik twee bakken op een voerstandaard gewoon veel en veel te kort bij elkaar.
hier staan ze ook allemaal relatief dicht bij elkaar, maar er zit dan toch nog wel ruim een meter tussen, die zitten dus niet met hun neus zo goed als bij elkaar in de bak. want dat heb je dus wel met een voerstandaard : eentje moet er maar even zijn hoofd optillen en richting andere hond kijken of hij zit (voor die laatste zijn gevoel dan) al bijna aan zijn voer.
bij vrienden werd er ook zo gegeten : 3 honden pal naast elkaar, een standaard die daar speciaal voor gemaakt was - ze konden net bij hun bak, zo dicht bij elkaar.
ik vond het ook altijd al uitermate griezelig, maar nee hoor, ging goed......tot een paar weken terug, toen brak de hel uit bij de voerbakken en ze liggen nog steeds met elkaar in ruzie.
dat is het me niet waard - waarom zou je?
Maar ik ga ze even wat verder uit elkaar zetten dan, doe ik er een metertje tussen samen in de keuken

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Moos
- Zeer actief
Gaan ze redden, minstensInge O schreef:
ik kan me zo voorstellen dat jouw hondjes over 100 jaar nog rustig op 30cm naast elkaar zouden eten hoor (als ze er nog waren dan).
Ik denk dat ook wel hoor, maar het is niet slecht om er even over na te denken, en het maakt voor de honden niks uit als ik er 70 cm extra tussen ga zetten
Ze mogen nog wel elkaars bak uitlikken enzo verder hoor, maar die extra ruimte ertussen voor de "je weet het nooit, maar stellll dat...", vind ik helemaal geen slecht idee van je

- Moos
- Zeer actief
Inge O schreef:dat doen ze hier ook en daar maken ze verder ook geen problemen over, maar dan moet hun bak wel eerst LEEG zijn :N:Moos schreef: Ze mogen nog wel elkaars bak uitlikken enzo verder hoor.
Vera heeft hier natuurlijk 10 keer zoveel vlees als Saar, dus Saar is altijd veeeel eerder klaar. En ik kan me veel voorstellen, maar dat Saar zomaar in Vera's bak zou duiken als ze nog staat te eten (ook al zou Vera dat helemaal geen probleem vinden hoor), neh, zie het niet gebeuren eigenlijk
Maar sorry Liesbeth, beetje

-
blondie
- Zeer actief
haha idd off topic, maar in het begin keek ik ook wel goed uit met eten geven, Finn was altijd gewend om of alleen in de kennel te eten of bij mij idd alleen te eten.. dus in de schuur aan de ene kant haar eten gegeven en hij op de oude plek.. in eerste instantie wilde ze zijn voerbak induiken.. maar nu is het duidelijk en ik zie dat hij eigenlijk niet zo moeilijk is met voer en haar nabijheid, zij is zelfs venijniger eerlijk gezegd.Moos schreef:Inge O schreef:dat doen ze hier ook en daar maken ze verder ook geen problemen over, maar dan moet hun bak wel eerst LEEG zijn :N:Moos schreef: Ze mogen nog wel elkaars bak uitlikken enzo verder hoor.
![]()
![]()
Vera heeft hier natuurlijk 10 keer zoveel vlees als Saar, dus Saar is altijd veeeel eerder klaar. En ik kan me veel voorstellen, maar dat Saar zomaar in Vera's bak zou duiken als ze nog staat te eten (ook al zou Vera dat helemaal geen probleem vinden hoor), neh, zie het niet gebeuren eigenlijk![]()
Daarom eten ze ook zoals ze eten nu. Maar zoals ik al zei, een veiligheidsmarge die voor de honden totaal niks uitmaakt inbouwen, nu ik het weet, zou stom zijn om niet te doen vind ik
Wat fijn dat je haar direct meegenomen hebt en goed te horen dat het allemaal zo rustig en gemoedelijk verloopt! Gefeliciteerd met Tessa en Tessa gefeliciteerd met jullie, heel veel plezier met zijn allen en dat ze maar snel het vertrouwen heeft, maar ook dat komt wel goed denk
- Liesbeth
- Zeer actief
Helemaal niet erg, hoor. Jullie hebben gewoon gelijk. De bakken gaan hier ook uit elkaarMoos schreef:Inge O schreef:dat doen ze hier ook en daar maken ze verder ook geen problemen over, maar dan moet hun bak wel eerst LEEG zijn :N:Moos schreef: Ze mogen nog wel elkaars bak uitlikken enzo verder hoor.
![]()
![]()
Vera heeft hier natuurlijk 10 keer zoveel vlees als Saar, dus Saar is altijd veeeel eerder klaar. En ik kan me veel voorstellen, maar dat Saar zomaar in Vera's bak zou duiken als ze nog staat te eten (ook al zou Vera dat helemaal geen probleem vinden hoor), neh, zie het niet gebeuren eigenlijk![]()
Daarom eten ze ook zoals ze eten nu. Maar zoals ik al zei, een veiligheidsmarge die voor de honden totaal niks uitmaakt inbouwen, nu ik het weet, zou stom zijn om niet te doen vind ik
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Hamilton
- Zeer actief
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- Liesbeth
- Zeer actief
even een update.
Het gaat hier heel erg goed.
Ik heb in eerdere berichten mijn twijfels geuit over Tessa, maar die waren totaal ongegrond. Zeker waar het neerkwam op eerdere eigenaren.
Zo had het asiel aangegeven dat Tessa wellicht wat hardhandig was aangepakt, maar ik merk daar niks van. Wel is ze wat "angstig" tegenover vreemden, maar dat wijd ik meer aan de aangeboren terughoudendheid van de schnauzer. Ik vermoed dat dat in het asiel vertaald is naar die hardhandigheid in opvoeding.
Dat is zo lastig als je maar van één kant dingen hoort, terwijl die het ook weer het eea van horen/zeggen en/of eigen interpretatie hebben.
Inmiddels weet ik behoorlijk wat meer over Tessa's achtergrond, mede dankzij een medeforummer. Ik noem haar naam even niet, omdat ik niet zeker weet of ze dat wil.
Maar zelfs als ik verder niks over Tessa had kunnen achterhalen, dan nog is ze ons lekkere meissie naast onze andere kanjer.
Het gaat hier heel erg goed.
Ik heb in eerdere berichten mijn twijfels geuit over Tessa, maar die waren totaal ongegrond. Zeker waar het neerkwam op eerdere eigenaren.
Zo had het asiel aangegeven dat Tessa wellicht wat hardhandig was aangepakt, maar ik merk daar niks van. Wel is ze wat "angstig" tegenover vreemden, maar dat wijd ik meer aan de aangeboren terughoudendheid van de schnauzer. Ik vermoed dat dat in het asiel vertaald is naar die hardhandigheid in opvoeding.
Dat is zo lastig als je maar van één kant dingen hoort, terwijl die het ook weer het eea van horen/zeggen en/of eigen interpretatie hebben.
Inmiddels weet ik behoorlijk wat meer over Tessa's achtergrond, mede dankzij een medeforummer. Ik noem haar naam even niet, omdat ik niet zeker weet of ze dat wil.
Maar zelfs als ik verder niks over Tessa had kunnen achterhalen, dan nog is ze ons lekkere meissie naast onze andere kanjer.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ow, je mag mijn naam wel noemen, hoor Liesbeth.
Het is gewoon heel erg toevallig dat ik Tessa dus bleek te kennen!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'

Allway's in my heart