Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zegt het soort halsband iets over eigenaar van je hond???
Moderator: moderatorteam
- puk
- Zeer actief
- MissXannie
- geregistreerd lid
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Abby heeft een roze leren halsband met zilverkleurige botjes erop met diamantjes dr in... En nog een roze nep-leren met ook van die diamantjes. Ik had ook een nylon band met klik-sluiting gekocht, voor t goeie doel (zo'n Bridget-ding), maar die is verhuist naar de afvalbak. Kutding.
Schoot inderdaad ineens ruimer, waardoor Abby dr vandoor stoof...
Yolah heeft nog steeds geen mooie halsband.
Ze heeft alleen een (blauwe :N: ) half-check, en die gebruiken we dan ook dagelijks. Maar het liefst willen we voor haar een mooie brede donkerbruine leren halsband. Kan ik tot nu toe alleen nergens vinden. Overal zit zo'n suf printje op, of een lading spikes dr aan, en dat willen we niet.

Yolah heeft nog steeds geen mooie halsband.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Hier precies dezelfde ervaring met die band! die ging ook steeds wijder schuiven jaAbby schreef:Abby heeft een roze leren halsband met zilverkleurige botjes erop met diamantjes dr in... En nog een roze nep-leren met ook van die diamantjes. Ik had ook een nylon band met klik-sluiting gekocht, voor t goeie doel (zo'n Bridget-ding), maar die is verhuist naar de afvalbak. Kutding.Schoot inderdaad ineens ruimer, waardoor Abby dr vandoor stoof...
.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
AJ draagt een knalrood nylon tuigje of zo`n babyblauw leren halsband met bling bling erop..
Dixy een rood nylon halsband.
Gunner een blauw nylon halsband en Portia een knalroze nylon bandje.
Wat zeg dat over ons?
Dixy een rood nylon halsband.
Gunner een blauw nylon halsband en Portia een knalroze nylon bandje.
Wat zeg dat over ons?

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Gewoon lekker makkelijk. En wat ik tegen kom voor een betaalbare prijs.
Alleen voor 1 van mijn Cattledogs heb ik bewust naar een roze halfcheck gezocht omdat zij ook een roze lintje om had in het nest. En die heb ik gevonden.
De oudste Cattledog draagt een leren halfcheck.
De allerjongste telg (Cattledog) draagt een halsband met een gespje uit de halsbanden-la. Even kijken of ie pastte en daar mag hij dan weer mee doen tot hij eruit groeit. Het is een donkerblauwe dit keer.
De Aussie draagt een halsband met kliksluiting, een bruine met cirkeltjes, maar die verdwijnt in haar vacht.
De Puli draagt een creme kleurig bandje met kliksluiting.
En de Maltezer een blauw kattenbandje met kliksluiting.
Alleen voor 1 van mijn Cattledogs heb ik bewust naar een roze halfcheck gezocht omdat zij ook een roze lintje om had in het nest. En die heb ik gevonden.
De oudste Cattledog draagt een leren halfcheck.
De allerjongste telg (Cattledog) draagt een halsband met een gespje uit de halsbanden-la. Even kijken of ie pastte en daar mag hij dan weer mee doen tot hij eruit groeit. Het is een donkerblauwe dit keer.
De Aussie draagt een halsband met kliksluiting, een bruine met cirkeltjes, maar die verdwijnt in haar vacht.
De Puli draagt een creme kleurig bandje met kliksluiting.
En de Maltezer een blauw kattenbandje met kliksluiting.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Herstel: het is een lichtbruine.Drijver schreef: De allerjongste telg (Cattledog) draagt een halsband met een gespje uit de halsbanden-la. Even kijken of ie pastte en daar mag hij dan weer mee doen tot hij eruit groeit. Het is een donkerblauwe dit keer.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Sil heeft een simpele bruinleren halsband met bijpassende politielijn, Spiky heeft het allerkleinste nylon bandje wat we kunnen vinden, eentje blauw oranje gestreept en eentje reflecterend zilver, beiden puur uitgezocht op de maat, want dat halsbandje moet zacht en heel klein zijn.
Vraagje:
Een jachtlijn is toch eigenlijk ook een wurgriem? Als er aan getrokken wordt gaattie toch steeds strakker zitten?
Ik wil eigenlijk voor Sil een jachtlijn kopen, omdat ik hem in huis liefst zonder halsband heb, maar ik twijfel vanwege die wurgfunktie.
Vraagje:
Een jachtlijn is toch eigenlijk ook een wurgriem? Als er aan getrokken wordt gaattie toch steeds strakker zitten?
Ik wil eigenlijk voor Sil een jachtlijn kopen, omdat ik hem in huis liefst zonder halsband heb, maar ik twijfel vanwege die wurgfunktie.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb voor meneer en mevrouw twee verschillende riemen cq halsbanden. Als we gewoon gaan lopen gebruik ik een jachtlijn (overigens zelf gemaakt) en als we gaan fietsen gebruik ik een half-check met riem.
Gaan lopen doe ik in een losloopgebied en dan heb ik liever niet dat ze een halsband om hebben. Als we gaan fietsen is dat op gecontroleerde plekken en dan is het lekker dat ik ze makkelijk kan aanlijnen.
Gaan lopen doe ik in een losloopgebied en dan heb ik liever niet dat ze een halsband om hebben. Als we gaan fietsen is dat op gecontroleerde plekken en dan is het lekker dat ik ze makkelijk kan aanlijnen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Even offtopic:josefientje schreef:
Je hebt ook jachtlijnen, bijvoorbeeld die van Hunter, die een dubbele stop hebben waardoor je ze zo kan instellen dat ze niet dicht blijven slippen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
ze hebben hier een k9 tuig, en brede leren halfcheck een halfcheck een brede van metaal die glinstert heel mooi lijken net diamantjes, dan nog een gewone slipketting, en ze krijgen beide binnenkort een mooie brede leren halsband met of spikes of andere bewerkte iets erop dat moet ik nog kijken.
ik vind dat gewoon mooi of dat iets over mij zegt weet ik niet. en dan nog boeit het mij niet wat anderen van mij denken ik doe wat ik wil.
ik vind dat gewoon mooi of dat iets over mij zegt weet ik niet. en dan nog boeit het mij niet wat anderen van mij denken ik doe wat ik wil.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
OK bedanktIanthe schreef:Even offtopic:josefientje schreef:
Je hebt ook jachtlijnen, bijvoorbeeld die van Hunter, die een dubbele stop hebben waardoor je ze zo kan instellen dat ze niet dicht blijven slippen.

- daan!
- Zeer actief
ik heb hier in huis nylon halsbanden met kliksysteem, halfchecks, en metalen slipkettingen. En leren halsbanden . En 1 puphalsbandje, leer, en dat krijgt elk pupje hier om.
Ze krijgen om wat past, en ik vind de metalen slips het makkelijkst. Makkelijk om en makkelijk af.
Ik doe niet aan mooi.
Als ik mijn honden voor het mooie/ decadente iets zou omdoen dan krijgt mijn golden een legermotieftuig aan.
En mijn mastiffs toch weer zo'n makkelijke kettinghalsband.
Ze krijgen om wat past, en ik vind de metalen slips het makkelijkst. Makkelijk om en makkelijk af.
Ik doe niet aan mooi.
Als ik mijn honden voor het mooie/ decadente iets zou omdoen dan krijgt mijn golden een legermotieftuig aan.
En mijn mastiffs toch weer zo'n makkelijke kettinghalsband.

- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Ik heb zoveel verschillende halsbanden dat daar niks over valt te zeggen denk ik... In totaal heb ik denk ik wel 60 halsbanden voor 5 honden
Moet gewoon altijd wel weer een nieuwe kopen!
Ik vind alles wel leuk..zoiets:

of zoiets voor mn kleine hondje of puppies

Hier heb ik er ook 5 van, super halsbanden!

Een roze klikhalsband, in combinatie met roze stiekjes.

Een stoere...

zelfgemaakte..

Maar soms gaan we ook wel eens over the top...vooral voor foto's, of uitjes waar ze netjes aan de riem moeten lopen

Een stoere...
zelfgemaakte..
Maar soms gaan we ook wel eens over the top...vooral voor foto's, of uitjes waar ze netjes aan de riem moeten lopen

- frank1985
- Zeer actief
woow 60 halsbanden !!!! das echt wel veel hoor !! Mn vriendin had mijn mechel een keer een knal roze omgedaan met zilveren botjes... ik moest wel ff lachen toen ik thuis kwam. gelukkig is die nu ingeruild voor een mooie bruine....Jippie schreef:Ik heb zoveel verschillende halsbanden dat daar niks over valt te zeggen denk ik... In totaal heb ik denk ik wel 60 halsbanden voor 5 hondenMoet gewoon altijd wel weer een nieuwe kopen!
Een stoere...
zelfgemaakte..
Maar soms gaan we ook wel eens over the top...vooral voor foto's, of uitjes waar ze netjes aan de riem moeten lopen![]()
de fokker waar ik mn hond gekocht ( op de boederij ) had zijn reu gewoon een dik stuk touw omgedaan. de moeder had niets om. voor op de boederij vond ik dit nog gaaf staan ook ! in de stad minder denk ik.
tuurlijk zegt het wat over de eigenaar. is toch ook logish je koopt wat je mooi vind en dat zegt wat over je zelf
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
-
- Zeer actief
Re:
Heel oud topic, maar ik vind deze band zo mooi.. waar koop je ze? Of zijn ze echt enorm duur? Hier lopen ze vrij veel op strand en in zee, daar moet een halsband wel tegen kunnenhondeponnetje schreef:Biru heeft bijna nooit een band om. Voor haar heb ik een wat duurdere band gekocht omdat ik die zo mooi bij haar vond staan.![]()

Re: Re:
Ik heb ze wel vaak op hondenshows gezien. Mijn Franse Bulldog had ook zoiets, maar i.p.v. figuurtjes zaten er kopjes van de franse bulldog op. Gekregen van de fokker, dus weet niet waar ze die destijds (2000) heeft gekocht.blondie schreef:Heel oud topic, maar ik vind deze band zo mooi.. waar koop je ze? Of zijn ze echt enorm duur? Hier lopen ze vrij veel op strand en in zee, daar moet een halsband wel tegen kunnenhondeponnetje schreef:Biru heeft bijna nooit een band om. Voor haar heb ik een wat duurdere band gekocht omdat ik die zo mooi bij haar vond staan.![]()
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Re: Re:
Hunter Halsband Siouxblondie schreef:Heel oud topic, maar ik vind deze band zo mooi.. waar koop je ze? Of zijn ze echt enorm duur? Hier lopen ze vrij veel op strand en in zee, daar moet een halsband wel tegen kunnen

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Zegt het soort halsband iets over eigenaar van je hond??
43 Euro voor een halsband. Ja dat zegt wel wat over de eigenaar ja
Leuk toch, oude topics omheen jetsen. Ik heb deze... Hmmm wat zou dat over mij kunnen zeggen.....

Overigens alleen voor de Fries. De Australische draagt nooit een halsband.

Leuk toch, oude topics omheen jetsen. Ik heb deze... Hmmm wat zou dat over mij kunnen zeggen.....

Overigens alleen voor de Fries. De Australische draagt nooit een halsband.

-
- Zeer actief
Als ik ooit een Saluki heb wil ik zon mooie Saluki halsband 

- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Tsja, wat zegt het over iemand die een nieuwe halsband regelt voor een hond zonder baasje?
Maddy is mijn favoriete wandelhond in het asiel, maar haar oude halsband was precies dat, oud, en aan de smalle kant voor een stoere Amerikaanse Bulldog.

Aangezien de lieverd mij veel plezier geeft, vond ik het leuk om wat terug te doen.

Een mooie nieuwe halsband
Maddy is mijn favoriete wandelhond in het asiel, maar haar oude halsband was precies dat, oud, en aan de smalle kant voor een stoere Amerikaanse Bulldog.

Aangezien de lieverd mij veel plezier geeft, vond ik het leuk om wat terug te doen.

Een mooie nieuwe halsband

-
- Zeer actief
@marc147 die band past de hond veel beter
, zo'n band heb ik ook nog hier trouwens. Fijne halsbanden 

-
- Zeer actief
43 euro gaat me wat te ver.
Ik heb trouwens nog slipkettingen liggen, een brede leren halsband, een rode halsband die ik samen met een blauwe eens voor een prikkie heb aangeschaft. De Kebo halfcheck had ik voor Finn gekocht omdat ik hem mooi vond, die Bluf later om kreeg en die nu Aki draagt (draag hem met trots, zeiden we toen we hem de band omdeden
.) Jol had een heel oud dun leren bandje. Zij kreeg de leren band om die Aki als pup om heeft gehad maar te klein voor hem werd.
Ik ben volgens mij meer van het praktische als het om halsbanden gaat
Ik heb trouwens nog slipkettingen liggen, een brede leren halsband, een rode halsband die ik samen met een blauwe eens voor een prikkie heb aangeschaft. De Kebo halfcheck had ik voor Finn gekocht omdat ik hem mooi vond, die Bluf later om kreeg en die nu Aki draagt (draag hem met trots, zeiden we toen we hem de band omdeden

Ik ben volgens mij meer van het praktische als het om halsbanden gaat

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik heb hier nog de halsbanden van mijn eerste twee berners liggen: een rode, bewerkt, een blauwe, bewerkt en Jorla heeft een oranje, bewerkt:

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik heb allerlei halsbanden liggen, maar op grotendeels zijn ze allemaal eenkleurig (zwart of rood meestal). Wat bij mij vooral opvalt is dat het er veel zijn. Ik kwam de laatste keer voorbij de 20 halsbanden/tuigen met lijnen.
Deze zijn voor mijn dames (hoewel Boris er soms ook iets van gebruikt), maar niet alles zit ertussen en de Borissen hebben ook nog eigen spullen.

z/r=een zwarte en een rode
z/r biothane halsband met 3m lijn
z/r leren halsband (in 2x3 lengtes) met 1.2m lijn
z/r nylon halsband (2x2 lengtes i.i.g.) met tuig (2x1 maat) met 1.8m lijn
donkerbruin+lichtbruine halsband (in 2x2 lengtes) met 1.2m lijn
z/r gentle leader met 1.8m lijn
z/r ruffwear webmaster harness met 8m flexi
z/r julius tuig met 3m touwlijn
r leren halsbandje met 1m lijn
z nylon halsbandje met 1m lijn
r/z/d.blauw/l.blauw hunter jachtlijnen
4x zwart scheepstouw jachtlijn (voor iedere hond 1)
donkerbruin en roomwitte touwhalsbandjes met 2m lijn
paars sjaaltje met rode 1.8m lijn
lichtblauw sjaaltje met lichtblauwe 1.8m lijn
1 blauwe 5m-lijn
1 z 4m-lijn
1 z 5m-lijn
r 2 kleine tuigjes (van konijn en ooit gekregen)
blauw halsbandje met 1m lijn
De Borissen zijn minder rijkelijk bedeeld (hoewel er ook wel wat naar de dames is gegaan):
donkerblauw scheepstouw jachtlijn
4-5 slipkettingen van 50-80cm (maar deels ook voor het paard) met 1 blauwe lijn
grote leren halsband met scheepstouw lijn
donkergroene gentle leader met 1.2m lijn
z jachtlijn
z tre ponti tuig met 5m flexi
lichtgevende gele halsband 2 maten
Mogelijk (waarschijnlijk) ben ik nog wel wat vergeten. Ach, het geeft een idee.
Deze zijn voor mijn dames (hoewel Boris er soms ook iets van gebruikt), maar niet alles zit ertussen en de Borissen hebben ook nog eigen spullen.

z/r=een zwarte en een rode
z/r biothane halsband met 3m lijn
z/r leren halsband (in 2x3 lengtes) met 1.2m lijn
z/r nylon halsband (2x2 lengtes i.i.g.) met tuig (2x1 maat) met 1.8m lijn
donkerbruin+lichtbruine halsband (in 2x2 lengtes) met 1.2m lijn
z/r gentle leader met 1.8m lijn
z/r ruffwear webmaster harness met 8m flexi
z/r julius tuig met 3m touwlijn
r leren halsbandje met 1m lijn
z nylon halsbandje met 1m lijn
r/z/d.blauw/l.blauw hunter jachtlijnen
4x zwart scheepstouw jachtlijn (voor iedere hond 1)
donkerbruin en roomwitte touwhalsbandjes met 2m lijn
paars sjaaltje met rode 1.8m lijn
lichtblauw sjaaltje met lichtblauwe 1.8m lijn
1 blauwe 5m-lijn
1 z 4m-lijn
1 z 5m-lijn
r 2 kleine tuigjes (van konijn en ooit gekregen)
blauw halsbandje met 1m lijn
De Borissen zijn minder rijkelijk bedeeld (hoewel er ook wel wat naar de dames is gegaan):
donkerblauw scheepstouw jachtlijn
4-5 slipkettingen van 50-80cm (maar deels ook voor het paard) met 1 blauwe lijn
grote leren halsband met scheepstouw lijn
donkergroene gentle leader met 1.2m lijn
z jachtlijn
z tre ponti tuig met 5m flexi
lichtgevende gele halsband 2 maten
Mogelijk (waarschijnlijk) ben ik nog wel wat vergeten. Ach, het geeft een idee.
-
- Zeer actief
Mooi Kooi die bewerkte! Bluf bij de oude eigenaar had ook zo'n mooie gesneden leren band. Had de fokster ooit bij een rommelmarkt op de kop getikt. Ik houd nog altijd mijn ogen open op rommelmarkten, maar ik vind dat soort dingen nooit. En die Sioux band die ik zo mooi vind, dat is met te veel geld voor wat ik weet wat voor een rauser ik heb.
-
- Zeer actief
Izzie heeft 1 halsband en 1 tuig. Beiden met bijpassende lijn
. Geen idee wat dat over mij zegt
Mijn schoonzus hangt haar enge staffords wel roze bandjes om met glitters. Worden ze minder gevaarlijk van.

Mijn schoonzus hangt haar enge staffords wel roze bandjes om met glitters. Worden ze minder gevaarlijk van.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij zijn van de tuigjes voor onze honden , ze hebben er allemaal een .
Net een nieuwe voor Lucie bestelt omdat ze groeit en dat is een roze hurtta geworden
Verder hunter jachtlijnen voor als we wandelen , dan doen we de tuigen in de regel af, en ze om wat voor reden even snel zouden moeten worden aangelijnd.
Net een nieuwe voor Lucie bestelt omdat ze groeit en dat is een roze hurtta geworden

Verder hunter jachtlijnen voor als we wandelen , dan doen we de tuigen in de regel af, en ze om wat voor reden even snel zouden moeten worden aangelijnd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl