Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lopen met meerdere honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Candy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Candy »

Maeve schreef:
Candy schreef:Hoe komen jullie daar nou bij dat ze er op af vliegen dat heb ik toch niet geschreven ? , ze blijven gewoon bij mij in de buurt lopen alleen blaffen ze dan wel , ze zijn absoluut niet agressief en ook niet bang van andere honden , Shelties blaffen gewoon graag dat is er heel moeilijk uit te krijgen
Trouwens als ik ze aangelijnd zou houden ,heb ik een paar keer meegemaakt, worden ze juist aangevallen door andere wel los lopende honden
Janneke
Ik geloof meteen dat ze niet agressief zijn maar 7 blaffende honden kan wel degelijk indruk maken op andere honden. En dat is dus niet nodig als die hond helemaal geen kwaad in de zin heeft. Van mij hoef je ze niet aan te lijnen maar het komt toch al vriendelijker over als je honden andere honden met rust laten of in ieder geval minder bedreigend over komen. Het komt gewoon heel overweldigend over op andere honden en kan dus angst veroorzaken, en soms dus zelfs agressie. Mijn pup heeft in zijn angstperiode wel eens uitgevallen toen twee Goldens ook zo druk blaffend op hem af komen. Hij werd daar echt bang van, terwijl hij de honden gewoon wou negeren.
Natuurlijk maken ze indruk daar doen ze het ook voor
want als het op vechten zou aankomen zijn ze weg , ze hebben nog nooit gevochten want dat vermijden ze op deze manier
Met pups doen ze dit nooit , ze zijn gek op pups van welk ras dan ook
Janneke
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Candy schreef:
Natuurlijk maken ze indruk daar doen ze het ook voor.
Ja, en met 7 'hond' sterk is dat behoorlijk intimiderend voor andere honden.
Ik vind het geen enorm drama hoor, het zijn wel Shelties en dat is toch minder 'afschrikwekkend' dan een roedel van 7 blaffende Mechelaars ofzo, maar toch :wink:
Jouw hondjes zijn niet bang, maar je kent neem ik aan ook de verhalen van de (jonge) Shelties die uit schrik wegrennen voor vreemde honden? Daarom verbaast het me een beetje dat je een roedel van 7 dan zo tekeer laat gaan tegen vreemde honden.

Als jij met 1 Sheltie loopt en je komt een roedel van 7 honden tegen die jouw ene Sheltie aan gaan blaffen ben je ook niet erg blij denk ik?
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Als ik met beide loop, is Dingo rustiger dan als hij alleen loopt. Toch ontwijk ik liever, zeker als ik weet dat de andere hond moeilijk gaat lopen doen. Meestal loop ik in het buitengebied, dus dan lopen ze allebei los.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Als er 1 van een roedel blaft, doet de rest gezellig mee. Van blaffende honden ben ik niet zo onder de indruk, wel van honden die er zomaar opeens opduiken. Kyara is tot 4x toe gepakt door Duitse herders en heeft daardoor gedrag ontwikkelt van aanval is de beste verdediging :jank: . Ik heb er veel uitgetraind, maar helaas neemt Tisha de restanten van dat gedrag over. Nu houd ik Kyara maar vast totdat Tisha heeft kennisgemaakt en als het een onderdanige hond is, dan blijft ze gewoon vast! Jammer maar helaas! En schat ik het verkeerd in, dan geef ik een harde schreeuw en dan weet ze het weer of ze gaat weer een tijdje aan de lange lijn. Meestal blijft het ook beperkt tot wat gegrom en geblaf en maken de baasjes zich er drukker om dan de honden :wink:
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

S@ndr@ schreef:
Candy schreef:Ik laat al mijn honden (7) tegelijk los lopen , nu heb ik geen ras wat zou gaan vechten , Shelties ,en waar wij lopen kom je weinig mensen tegen
Als we een enkele keer en hond tegen komen lopen ze er met z.n zevenen tegen te blaffen een andere hond durft eigenlijk niet veel , want het zijn er natuurlijk wel 7
groetjes Janneke
Ik ben bang dat die van mij dan hun mouwen gaan opstropen, 7 stuks of niet, die prikken er feilloos doorheen, en die laten zich negen van de tien keer niet uitschelden als ze de keus hebben :19:
verder zou ik jou ook nog even vertellen wat ik er van vind 7 keffers :neenee:
Dat zal je tegenvallen hoor :wink: 1 of 2 honden vallen geen roedel aan. Ze behouden het overzicht niet met een dermate grote groep, waardoor ze zwak staan.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ladybird schreef:
S@ndr@ schreef:
Candy schreef:Ik laat al mijn honden (7) tegelijk los lopen , nu heb ik geen ras wat zou gaan vechten , Shelties ,en waar wij lopen kom je weinig mensen tegen
Als we een enkele keer en hond tegen komen lopen ze er met z.n zevenen tegen te blaffen een andere hond durft eigenlijk niet veel , want het zijn er natuurlijk wel 7
groetjes Janneke
Ik ben bang dat die van mij dan hun mouwen gaan opstropen, 7 stuks of niet, die prikken er feilloos doorheen, en die laten zich negen van de tien keer niet uitschelden als ze de keus hebben :19:
verder zou ik jou ook nog even vertellen wat ik er van vind 7 keffers :neenee:
Dat zal je tegenvallen hoor :wink: 1 of 2 honden vallen geen roedel aan. Ze behouden het overzicht niet met een dermate grote groep, waardoor ze zwak staan.
Ze gaan gelijk naar de gene die het stoerst overkomt :wink: zelfs als ze alleen zijn en ze pakken ze niet alle 7 ze singelen er eentje uit en die is zwaarde lul,( als ik het zou laten gaan ) leer mij mijn honden kennen :roll:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Mijn honden steunen elkaar ook, ik laat ze samen uit en tegelijkertijd los. Maar als ik andere honden zie komen ze vast en hou ik ze uit de buurt. Ik wil geen gedonder met vreemde honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”