Natuurlijk maken ze indruk daar doen ze het ook voorMaeve schreef:Ik geloof meteen dat ze niet agressief zijn maar 7 blaffende honden kan wel degelijk indruk maken op andere honden. En dat is dus niet nodig als die hond helemaal geen kwaad in de zin heeft. Van mij hoef je ze niet aan te lijnen maar het komt toch al vriendelijker over als je honden andere honden met rust laten of in ieder geval minder bedreigend over komen. Het komt gewoon heel overweldigend over op andere honden en kan dus angst veroorzaken, en soms dus zelfs agressie. Mijn pup heeft in zijn angstperiode wel eens uitgevallen toen twee Goldens ook zo druk blaffend op hem af komen. Hij werd daar echt bang van, terwijl hij de honden gewoon wou negeren.Candy schreef:Hoe komen jullie daar nou bij dat ze er op af vliegen dat heb ik toch niet geschreven ? , ze blijven gewoon bij mij in de buurt lopen alleen blaffen ze dan wel , ze zijn absoluut niet agressief en ook niet bang van andere honden , Shelties blaffen gewoon graag dat is er heel moeilijk uit te krijgen
Trouwens als ik ze aangelijnd zou houden ,heb ik een paar keer meegemaakt, worden ze juist aangevallen door andere wel los lopende honden
Janneke
want als het op vechten zou aankomen zijn ze weg , ze hebben nog nooit gevochten want dat vermijden ze op deze manier
Met pups doen ze dit nooit , ze zijn gek op pups van welk ras dan ook
Janneke