Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond geeft veiligheid

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Er hangt hier ook een "hier waak ik'" bord aan het hek maar iedereen kan zo het hek opendoen en binnenlopen, de postbode wordt ook altijd blij begroet.
Als meneer in huis is en de bel gaat gebeurt er ook niets maar als hij in de bench ligt en de deurbel gaat dan slaat hij wel aan.
Eigenlijk blaft/waakt hij alleen als hij in de bench ligt en de bel gaat of als hij 's avonds iets verdachts hoort..
Geeft mij wel een veilig gevoel want het schrikt toch wel af.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben sinds Eva een bordje hangen met een bouvier erop met hier waak ik omdat ik niet wil dat iemand per ongeluk binnen loopt :N:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik maak me geen zorgen maar merk in het bos, vooral daar waar het erg eenzaam is, dat Tomas heel beschermend is.Gelukkig niet als er veel wandelaars zijn, dat zou ik genant vinden :wink:
Joggers kunnen ons in de weekenden ongehinderd passeren maar als ik doordeweeks 's morgens vroeg alleen in het bos loop en er komt onverwacht een jogger aangehijgd dan schrikt die nog harder dan ik :mrgreen:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

hier is binnen Bluffie waaks in de zin dat ze snel reageert op verschillende geluiden..(geblaf van honden ed.. ) ze is ook wel allert buiten in donker maar meer van hey wat is dat, nieuwe vriendjes :mrgreen: ook wordt er hard geblaft bij mensen aan de deur maar puntje bij paaltje staat ze iedereen vrolijk kwispelend te begroeten :mrgreen:
Finn slaat aan als er echt iets vreemds gebeurd voor het huis of eromheen.. dan is het ook echt wel even kijken wat er aan de hand is.. of wie er staan.. en buiten in het donker zie ik aan zijn houding dat er iets of iemand in de buurt is of er aankomt.. die toont gewoon heel allert en loopt dan nog directer in mijn buurt, geeft inderdaad wel een veilig gevoel
hij heeft dan ook vaak de neiging om als het tot een gesprek komt tussen mij en die persoon in te staan..
soort stille waker is hij.. bij hem twijfel ik absoluut niet dat hij in actie komt indien nodig Wat ze doen als ik niet thuis ben en een vreemde komt mijn huis binnen.. dat weet ik niet :19:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier blaffen ze zelden of nooit, maar de inbreker zou best wel eens onaangenaam verrast kunnen zijn mochten ze binnen zijn. :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

billy schreef:maar de inbreker zou best wel eens onaangenaam verrast kunnen zijn mochten ze binnen zijn. :mrgreen:

Groetjes Els
Je zult maar niet op 2 grote harige monsters gerekend hebben als inbreker zijnde :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

marian* schreef:
billy schreef:maar de inbreker zou best wel eens onaangenaam verrast kunnen zijn mochten ze binnen zijn. :mrgreen:

Groetjes Els
Je zult maar niet op 2 grote harige monsters gerekend hebben als inbreker zijnde :smile:
Het zal even slikken zijn. :smile:

Groetjes Els
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Max is best waaks, ik denk ook dat hij het huis wel zou verdedigen.
Macho is niet waaks, en wordt altijd bang als Max blaft.
Hij gaat dat in een hoekje zitten met de oortjes in de nek :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tico denkt echt dat alles en iedereen er is om hem aandacht te geven. :mrgreen:
Lola is daarintegen genoeg waaks/beschermend voor 2. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Langhaar schreef:Er hangt hier ook een "hier waak ik'" bord aan het hek maar iedereen kan zo het hek opendoen en binnenlopen, de postbode wordt ook altijd blij begroet.
Als meneer in huis is en de bel gaat gebeurt er ook niets maar als hij in de bench ligt en de deurbel gaat dan slaat hij wel aan.
Eigenlijk blaft/waakt hij alleen als hij in de bench ligt en de bel gaat of als hij 's avonds iets verdachts hoort..
Geeft mij wel een veilig gevoel want het schrikt toch wel af.
hier hangt een bordje betreden op eigen risico met een foto van een bm. dat is in dld voldoende ivm evt schade ;). ik weet het ook niet, overdag kan bullentechnisch alles het erf opkomen maar fritz vertrouw ik niet altijd met vreemden.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Het zou me beide niet verbazen. Niet dat ze wel wat zouden doen bij bv inbrekers, maar ook niet dat Kira zit te bibberen achter de bank en Basco zich nog eens lekker uitrekt, een wind laat en weer lekker gaat slapen.
Maar hun uiterlijk schrikt genoeg af, zes inbraken hier in de straat waaronder bij de buuv'maar hier niks.
Ze gingen overigens pas blaffen toen de politie arriveerde :mrgreen:
buffy16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door buffy16 »

Hier voel ik me zeker veilig met mijn 3 Bullen...zowel binnen als buiten.
Alleen Buffy blaft bij onraad en als de tuindeur openstaat en er loopt iemand door de steeg dan kan ze er als een gek op af rennen en met haar kop onder de poortdeur door schieten (met haar hol omhoog :smile: ) om te kijken wie dat is.
De andere 2 blaffen totaal niet ...alleen als ze onderling aan het spelen zijn kan er wel eens een blaf vanaf of als ik Ursus gek maak van ""wil je happies" :mrgreen:

Buffy is wel erg waaks en ook met vreemde mensen die voor het 1st binnen komen kan ze wel eens in haar mand met gebolde lippen zitten blazen.
Het ligt er wel aan hoe die persoon binnen komt want ze heeft het niet altijd ....als die persoon gelijk naar haar toe gaat en aanhaalt is er niets aan de hand, maar als die persoon zelf al terughoudend is dan gebeurd het wel eens dat ze in haar mand gaat zitten blazen of ze gaat voor me zitten.
Ook mensen met adhd plukt ze er tussen uit en gaat ze zitten blazen ...niet dat ze verders wat doet ...maar ze wordt er onzeker of nerveus van :19:
Als ze het echt niet vertrouwd dan kan die persoon ook niet pal naast me zitten op de bank want dan wurmt ze zich er tussen in en gaat tegen me aan liggen.

Overdag buiten zijn het alle 3 vrolijke allermans snuiters en merk ik niet veel van het waakse gedrag op Buffy na dan.....zodra er iemand een praatje wilt maken als ik samen met mijn dochtertje de honden uitlaat dan moet die persoon eerst Buffy begroeten (wat ze vrolijk in ontvangst neemt) voor ze zich kunnen wenden naar mijn dochtertje.
De andere 2 zijn alleen maar 1 bonk entousiastme om aangehaald te worden.

's avonds zijn ze regelmatig alle 3 allert en het gebeurd ook wel eens dat ze op dat moment iets niet vertrouwen en zó allert zijn dat ze vergeten waarom we nou eigenlijk buiten zijn. :roll: :roll:
Afbeelding
Groetjes van Maris & Nikita
En de doggy's Buffy, Ursus & Tasja
www.marnirik.come2me.nl
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

*Linda* schreef:
Moos schreef:Hier nul komma nul waaks (mensen die voor het eerst op bezoek komen denken altijd dat ze het verkeerde huis hebben want ze horen geen honden blaffen als ze aanbellen :mrgreen: ).
Hier wordt ook niet geblaft bij de bel hoor, maar als je even op het raam tikt, of "verdacht" bij de deur komt dralen is het toch een ander verhaal :mrgreen: Vooral Sun is heel erg waaks en beschermend. Als we het laatste rondje doen in het donker, loopt hij altijd pal voor me en is erg alert terwijl hij overdag eigenlijk een allemansvriend is. Gaat bij iedereen een knuffel halen :mrgreen: Juul waakt helemaal niet en Bono begint het van Sun af te kijken, die doet af en toe al dapper mee.
Keft Juul dan niet?
Ik word af en toe gestoord van dat keffen van Rambo als de bel gaat.

Echt veilig voel ik me niet met mn ukkies, al heeft Loddie wel een hele zware blaf en als ze wat hoort dan slaat ze ook aan. Zolang ze Loddie niet zien lijkt het heel wat.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Die van mij blaft z'n longen uit zijn lijf als hier iemand naar de voordeur gelopen komt, of als de glazenwassers de ramen doen, maar volgens mij wijst hij een inbreker waar de spullen liggen. en geeft een poot en een likkie toe.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar is erg waaks binnen. Buiten is hij ook beschermend dus dat is wel erg veilig. Tsuki doet niks.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Uhm ja, nou het zit dus zo. Mijn Labrador is waakser dan mijn Duitse herder. Juno zal een beetje suf gaan staan blaffen en Gaia zal ze vertellen hoe je het beste richting de koelkast komt. :N: Veilig nee, met mijn honden heb ik nou niet een extra gevoel van zekerheid over me of zo.

Ik loop rustig na donker in het sloterpark hier met Gaia, maar niet omdat ik weet dat zij me wel even komt helpen. In tegendeel, ze zeggen onderschat nooit een herder. Overschatten kan je dus ook. :roll:

Juno, tsja, die is vreselijk bang voor mensen in het donker en zal dus stom gaan staan te blaffen. Zal hij iets doen? Ja, zeker wel, als ze hem achterna blijven zitten. Er vanuit gaande dat er met mij iets gebeurd? Nee, dan zal hij dus never nooit iets doen.

Dus uhm tsja, nee, voel me niet echt uhm veilig met mijn honden op straat. :mrgreen:
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Storm slaat aan als hij "andere" geluiden hoort dan de normale huis tuin en keuken geluiden. Hij reageert niet op de bel.
Als er iemand de tuin in komt of via de achterdeur binnenkomt slaat hij zeker aan. Ik voel me wel erg veilig met Storm, ook buiten in donker. Storm zoekt vanuit zichzelf geen conflicten maar gaat ze ook niet uit de weg als het er daadwerkelijk opaankomt. Dus ik vrees dat de inbreker het niet echt gezellig krijgt met Storm.
Rups kan ik gezien haar leeftijd nog niet inschatten. Maar ik heb haar al wel horen grommen en blaffen als ze iets "vreemds"ziet buiten :smile:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Onze honden zijn ook behoorlijk waaks/beschermend ingesteld.
Nee, bang ben ik dan ook zeker niet. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier is alles waaks en beschermend... zowel thuis als op straat... Kom je ook niet binnen als wij er niet zijn.
Ook hier bordjes op deur en hek.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ongeacht of ze wel of niet daadwerkelijk (in)grijpen als dat nodig is, ik voel me met 2 grotere honden zeker veiliger op straat of in huis.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Beide zijn behoorlijk waaks in huis..

Op straat is alleen Liz waaks, ivo wil graag maar met iedereen knuffelen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Die twee kleintjes blaffen het hardst bij de bel, Demi blaft vervolgens mee maar waarom weet ze volgens mij niet :smile:
Er komen hier per dag ongeveer 4 vreemde mensen met hond binnen en die leven allemaal nog :mrgreen: vaak moeten ze over Demi heenstappen of haar met de deur en al wegschuiven als ze weer vertrekken :denken:
Toch voel ik me met die grote zwarte bouvier heel veilig, ze zal denk niets doen ( niet doorvertellen) maar ze schrikt vanwege haar uiterlijk wel af,
Vorige week stonden we in Duitsland te tanken en ik liet even de honden uit bij zo'n grote vrachtwagen parkeerplaats er kwam een (voor in mijn ogen) duister verguur aanlopen maar ik voelde me vanwege Demi toch veilig, dat gevoel zou ik nooit gehad hebben met alleen die twee kleine k.keffers.
Groetjes Patries
Afbeelding
rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

ik voel me wel veilig hij heeft al is bewezen dat vreemde mensen niet binnen komen en ook een heel bekende komt niet binnen als wij er niet zijn.
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”