Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hondenbelasting

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik vroeg gister aan een vriendin van me of zij zo eerlijk is geweest haar honden aan te geven voor de hondenbelasting. Verteld ze me dat zij helemaal geen belasting hoeft te betalen!! :19:
Ik stond dus met mijn oren te klapperen aangezien ik hier ongeveer 120 euro per jaar moet gaan betalen. Maar zij vertelde dat de gemeente Boxmeer niks aan hondenvoorzieningen doet en dús ook geen belasting heft... :idea:

Ga ook eens uitzoeken wat Capelle aan officiele hondenvoorzieningen heeft, niet veel volgens mij... Het zal hoogstwaarschijnlijk ook wel gaan om het opruimen van poep denk ik maar ben benieuwd of er nog meer is.

Maar moeten jullie ook allemaal betalen en krijg je daar dan ook echt wat voor terug??
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hier ook geen hondenbelasting, verschilt per plaatst, ws is mijn rioolbelasting wel weer hoger dan die van jou, dus wat dat betreft :mrgreen:
baukje en femke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door baukje en femke »

Hier moeten we ook betalen en krijgen er dan een paar haltes bij waar je zakjes kunt pakken en daaronder in de afvalbak gooien, maar geen uitrenplaatsen of losloopgebieden o wat dan ook.
Maar er zijn idd gemeentes waar j e 0,00 euro hoeft te betalen. Ook zijn er hele dure gemeentes waar ze niks voor honden doen.
Groetjes Willy en pootjes Femke
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wij betalen hier niets :mrgreen: , geen hondenbelasting dus in Valkenswaard
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
buffy16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door buffy16 »

Hier in Alkmaar wel hondenbelasting ...wel hebben hier een losloopveldje in de buurt met opruimplicht.
Al moet je er 's avonds als het donker is niet gaan lopen want dan glibber je alle kanten op en ben je echt niet blij als je thuis de onderkant van je schoenen bekijkt. :eek:
Afbeelding
Groetjes van Maris & Nikita
En de doggy's Buffy, Ursus & Tasja
www.marnirik.come2me.nl
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik woon in lekkerkerk en hier ook geen belastingen
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Hondenbelasting is geen doelbelasting. Geld verkregen door hondenbelasting gaat in de pot algemene middelen. Of een gemeente hondenbelasting heft of op een andere manier geld bij de burgers haalt is hun vrije keus.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

In de stad Groningen wel belasting betalen
Maar sommige gemeenten die ook onder Groningen vallen hoef je weer niet te betalen beetje vreemd
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik moet voor 3 honden ruim 300 euro betalen...en nee de voorzieningen zijn echt echt minimaal.
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Ik betaal heel veel in Leusden. En ze doen hier niks etra voor de honden. Geen zakjes, niks. Maar klagen over honden kunnen ze wel. Ik loop dus nooit hier maar neem ze altijd mee naar het bos. Lekker geen gezeik.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Casje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Casje »

Wij betalen in Bellingolde geen aparte hondenbelasting.
Die zit er gewoon bij in wel of geen hond!!
Afbeelding

Groetjes Mirjam en Cas
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Casje schreef:Wij betalen in Bellingolde geen aparte hondenbelasting.
Die zit er gewoon bij in wel of geen hond!!
Hoe bedoel je dit?

Kosten hier zijn:
2009

Eerste hond: € 96,89

Tweede of volgende hond: € 145,48

Kenneltarief: € 387,87
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

in Rdam heb ik nooit betaald, vond het belachelijk veel en de honden blaffen hier niet als er aangebeld wordt, dus kom er makkelijk mee weg :wink:
hier in Veghel betaal ik wel, maar straks in Uden (ga 1 feb verhuizen) niet meer, want die hebben het per 1 januari afgeschaft :smile:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier in Tilburg betalen we €600 voor 5 honden.
6 Februari gaan we verhuizen naar een gehucht 20 kilometer verderop en daar hoeven we niks te betalen :cheer:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Hier hebben we ook geen hondenbelasting, maar hebben dan ook geen of weinig voorzieningen
Groetjes,
Wendy
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb even op de site van onze gemeente gekeken en wat lees is daar: "hondenbelasting wordt per 1 januari 2009 afgeschaft" :cheer:
Ik betaalde dus netjes voor allebei de honden, scheelt toch weer 140 euro.
Afbeelding
Groetjes Marja
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier ook geen hondenbelasting (hoogezand) maar wel heel veel mooie grote plekken en wandelstukken op mooie plekken waar bordjes staan dat honden er uitgelaten mogen. De ene keer staat er dan bij dat ze ook los mogen, de andere keer dat ze aan de lijn moeten blijven.

Ik ben dus wat dat betreft een zeer tevreden mens hier. haha.
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Hier ook geen hondenbelasting iedereen betaald hier(dacht 6 euro)via de gemeenteheffing.

Is hier zo'n 4 jaar geleden afgeschaft nadat een ambetenaar was nagegaan wat er mee gedaan werd(kinderspeelplaatsen) en vond niet dat de hondebezitter daar voor moest betalen maar iedere inwoner.

Wel is er in dat jaar een streng beleid in gevoerd met controle op aanlijnplicht en opruimen van de poep en het verplicht bij je hebben van poepzakjes.

Er zijn toen ook redelijk wat afvalbakken met zakjes geplaatst en heel veel borden met verboden voor honden :boos:
Groetjes,
Nanda en Ollie.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Nope, ik betaal geen hondenbelasting (in heel België bestaat dat niet dacht ik).

Hondenvoorzieningen is een woordje dat hier nog moet worden uitgevonden vrees ik :19: .
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik betaal €96,34 per hond en het kennel tarief is € 366,30. Dat vind ik echt belachelijk veel.

De voorzieningen zijn als volgt:
  • Je bent verplicht altijd en overal je poep op te ruimen, ook op de uitlaatstroken.
    De losloopgebieden liggen altijd vlak naast een drukke weg of zijn zo klein de even een rondje rennen eigenlijk een rondje om je as draaien is.
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

hier kost het 37.56 per hond. Hier zijn wel veel voorzieningen 2 grote losloopgebieden en afvalbakken met zakjes.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hier betaal ik ook hondenbelasting. Er zijn redelijk veel afvalbakken (waarvan sommige met poepzakken) neergezet, maar er zijn weinig (lees 1 ofzo) losloopgebieden.
Candy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Candy »

Hier in Emmen ook geen hondenbelasting en veel plekken om de honden uit te laten
Janneke
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

geloof dat het hier iets is van 50 euro per jaar ofzo.
Er zijn hier wel weinig plekken waar de hond los mag. Meeste plekken opruimplicht en per 1-1-09 verplicht zakjes mee, moet je kunnen tonen aan de stadswacht als zij er om vragen.

Wij hebben geen hondenpenning meer overigens.
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Inmiddels zeggen de reacties het dus al; het klopt dus dat zij ws geen belasting hoeft te betalen dat scheelt per gemeente en wat ze met het geld doen als ze het wel vragen, scheelt ook nog aanzienlijk per gemeente.
In mijn gemeente moet ik hondenbelasting betalen, ik weet zo uit m'n hoofd niet hoeveel, ik zie het elk jaar wel weer op de nota :mrgreen:
Nu ben ik in mijn gemeente wel verplicht met een poepzakje te lopen, maar we hebben hondenuitlaatgebieden waar we op de aangewezen grasvelden geen opruimplicht hebben, daarbuiten wel.
Ik ben zeer tevreden over de voorzieningen, we hebben 1 zeer groot losloop gebied en verder hebben we veel omheinde losloopveldjes verdeeld over de gemeente, vooral in het deel waar ik woon kan ik alle kanten op met de hond.
Enige vind ik dat de gemeente iets vaker de veldjes mag ruimen met hun poepmobiel, maar ik vind het niet erg te betalen vanwege de goede voorzieningen....ik weet niet of ik zo eerlijk zou zijn als ik geen kant op zou kunnen met de hond moet ik eerlijk zeggen, ik ben geen wanbetaler maar als ik bij sommige lees dat je de volle mep moet betalen en er wordt geen hout gedaan met het geld....althans niet voor de bedoelde doeleinden...vind ik het belachelijk dat iemand belasting moet betalen, ik zou dat ook proberen aan te vechten met andere hondenbezitters in de gemeente.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier 225,20 kennel tarief en weinig voorzieningen behalve dan poepafvalbakken.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Dit zijn de tarieven Den Haag, tussen haakjes de nieuwe voor dit jaar.
één hond € 106,80 (111,96 euro)
twee honden € 167,28 (175,44 euro)

Er zijn weinig voorzieningen voor de honden hier, en als er dan eens een prullenbak wordt opgehangen dan is hij de volgende dag gesloopt :roll:
Ik zit tegen de grens van Wateringen aan en daar mogen ze wel los, dus dat doen we vaak. Ik ruim overigens wel altijd de poep op.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Hondenbelasting

Ongelezen bericht door flamme »

YvetteJ schreef:Ik vroeg gister aan een vriendin van me of zij zo eerlijk is geweest haar honden aan te geven voor de hondenbelasting. Verteld ze me dat zij helemaal geen belasting hoeft te betalen!! :19:
Ik stond dus met mijn oren te klapperen aangezien ik hier ongeveer 120 euro per jaar moet gaan betalen. Maar zij vertelde dat de gemeente Boxmeer niks aan hondenvoorzieningen doet en dús ook geen belasting heft... :idea:

Ga ook eens uitzoeken wat Capelle aan officiele hondenvoorzieningen heeft, niet veel volgens mij... Het zal hoogstwaarschijnlijk ook wel gaan om het opruimen van poep denk ik maar ben benieuwd of er nog meer is.

Maar moeten jullie ook allemaal betalen en krijg je daar dan ook echt wat voor terug??
Nee, dat klopt. Woon er ook met mijn 3 monsters. Is dus typisch een gevalletje van geen slapende honden wakker maken. Overigens klopt het niet helemaal dat er geen voorzieningen zijn. Wij hebben hier bv 4 uitlaatveldjes. Niet groot, maar ze zijn er wel. En dat op een dorp met 3500 inwoners.
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

In Rotterdam krijg je er weinig voor terug. Hier en daar een losloopveldje of uitlaatzone, verder overal opruimplicht. In bepaalde delen van de stad een active controle.....
Het tarief voor de hondenbelasting is in 2009 voor de eerste hond € 115,68 per jaar en voor elke volgende hond € 183,24.

€ 300,00 voor twee honden dus, ongeacht het inkomen. De belasting bestaat dus uitsluitend om te ontmoedigen. De gemeente zegt zelf dat het systeem meer kost dan het oplevert.....

Ik ben een tegenstander van honden belasting omdat het iets is wat gewoon bij een volwassen samenleving hoort: hondenbezit. uit veel onderzoeken komt naar voren dat het heel veel positieve kanten heeft.
Hier in Rotterdam benaderd de politie de hondenbezitters actief om 's avonds de oren en ogen van de politie te zijn.....
Dus overdag zien ze ons liever niet maar 's avonds mogen we wel buurtwacht spelen............ :denken:

Grappig is ook deze opmerking van de gemeente op de vraag:

Moet ik ook betalen als mijn hond nooit buiten komt?

Ook als uw hond niet buiten komt, moet u hondenbelasting betalen. Het belastbare feit is namelijk: het houden van een hond.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

In Schiedam is het voor de eerste hond 108 euro en voor elke hond die je erbij neemt 217 euro. Daarmee is Schiedam de duurste gemeente van Nederland. Alleen het kenneltarief kan in andere gemeente duurder uitvallen. Kenneltarief is in Schiedam 433 euro.

Het hondenbeleid is super slecht. Gelukkig is er pas een rapport over verschenen en die wordt binnenkort besproken in de gemeenteraad. Hopelijk gaat er nu iets veranderen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”