In Rotterdam krijg je er weinig voor terug. Hier en daar een losloopveldje of uitlaatzone, verder overal opruimplicht. In bepaalde delen van de stad een active controle.....
Het tarief voor de hondenbelasting is in 2009 voor de eerste hond € 115,68 per jaar en voor elke volgende hond € 183,24.
€ 300,00 voor twee honden dus, ongeacht het inkomen. De belasting bestaat dus uitsluitend om te ontmoedigen. De gemeente zegt zelf dat het systeem meer kost dan het oplevert.....
Ik ben een tegenstander van honden belasting omdat het iets is wat gewoon bij een volwassen samenleving hoort: hondenbezit. uit veel onderzoeken komt naar voren dat het heel veel positieve kanten heeft.
Hier in Rotterdam benaderd de politie de hondenbezitters actief om 's avonds de oren en ogen van de politie te zijn.....
Dus overdag zien ze ons liever niet maar 's avonds mogen we wel buurtwacht spelen............
Grappig is ook deze opmerking van de gemeente op de vraag:
Moet ik ook betalen als mijn hond nooit buiten komt?
Ook als uw hond niet buiten komt, moet u hondenbelasting betalen. Het belastbare feit is namelijk: het houden van een hond.