Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gecoupeerd om medische redenen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: gecoupeerd om medische redenen

Ongelezen bericht door Budkes »

Tulp schreef:
rick en kimo schreef: hij heeft er zelf een keer een boete voor gehad.
Op grond waarvan? Er is toch geen houdverbod van gecoupeerde honden?
Op grond van niets, er bestaat namelijk helemaal geen houdverbod, zoals je terecht aangeeft. :19:
Onzin dus.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Echt onzin inderdaad.
Ik ken een wetterhoun die staartloos is geboren, die hoeft echt nergens te laten zien dat dat zo is, hoor.
Staat vast wel in het paspoort, maar een houdverbod? :denken:

Nah, dacht het niet.
Staartloos geboren rassen (ja, die bestaan echt) zijn er gewoon, en die hoeven dat echt niet standrechtelijk aan te kunnen tonen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rick en kimo schreef:
malinois schreef:
rick en kimo schreef:
malinois schreef: die heeft niks met de gegevens van mijn hond te maken :19: dat is niks meer dan de mileupolitie....
Dat heeft niks met coupeercontrole te maken :denken:
die hoeven maar een belletje te doen.
maar daar ging het niet om.
sorry daar geloof ik dus niet in.... niemand hoeft inzage in mijn hondengegevens te hebben nl. Ze hebben niks misdaan dus heeft niemand daar wat mee te maken, politie niet etc. Maar daar ging het wel om, naar WIE moeten ze een belletje doen? WIE zou dat controleren?
daar ging het niet om anders had er in mijn eerste bericht wel gestaan "kan een controleur je gegevens van je hond zien" en jij vind dat ze dat niet mogen. van justitie win je niet daar ben ik zelf al een paar keer achter gekomen. als hun jou hond zen gegevens willen zien dan krijgen ze die te zien en dan kun je nog zo hard tegenstribelen maar dat LUKT je echt niet.
is toch niet te controleren :19: een paspoort kun je zelf de geboortedatum inschrijven hoe wil oom inspecteur dan zien waar de hond vandaan komt (A) en hoe oud hij is (B) :19: Onmogelijk dus om te controleren....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
Tulp schreef:
Op grond van niets, er bestaat namelijk helemaal geen houdverbod, zoals je terecht aangeeft. :19:
Onzin dus.
precies dat bedoel ik, je mag best een rondom gecoupeerde hond hebben alleen niet meer mee op shows en/of wedstrijden ALS het een stamboomhond is en niet uit een land komt waar het nog mag.

Nou ff voor je opgezocht:

Je mag gecoupeerde honden nog wel houden en een particulier mag zo’n hond voor eigen gebruik ook importeren.

Hij mag er ook mee fokken, maar de hond verkopen mag niet meer.

In Nederland kopen, verkopen en zelfs ter verkoop in voorraad houden is verboden.

Voor deze aanpak is gekozen, omdat een verbod op de ingreep zelf buitengewoon moeilijk te handhaven is.

http://home.wanadoo.nl/briard/wetenswaa ... verbod.htm
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

rick en kimo schreef:
daar ging het niet om anders had er in mijn eerste bericht wel gestaan "kan een controleur je gegevens van je hond zien" en jij vind dat ze dat niet mogen. van justitie win je niet daar ben ik zelf al een paar keer achter gekomen. als hun jou hond zen gegevens willen zien dan krijgen ze die te zien en dan kun je nog zo hard tegenstribelen maar dat LUKT je echt niet.
Inzage in wat dan :denken: Het gros van de honden heeft geen gegevens. Als jij een stamboomloos hondje hebt, en je laat het hondje nooit inenten wat voorpapieren wil je dan tevoorschijn toveren ?
Voorheen met de RAD moest je aan kunnen tonen dat je hond een stamboom had als je een op een pitbull gelijkende hond had. Dat was specifiek aangegeven in de wet, maar voor de rest valt er niks aan gegevens te overleggen en hoef je dus ook niets te overleggen.

Er bestaat nog steeds geen registratiegebod.
Gr. Aniek

Afbeelding
rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

ik ken ook niet het achterliggende verhaal van die hond, ik heb dit zo van hem door gekregen en heb dit zo als ik het wist hierop geschreven.

ik ken ook niet al de regels.
mij is het zo verteld.
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rick en kimo schreef:ik ken ook niet het achterliggende verhaal van die hond, ik heb dit zo van hem door gekregen en heb dit zo als ik het wist hierop geschreven.

ik ken ook niet al de regels.
mij is het zo verteld.
zou ik bovenstaande van mij ff kopieren, uitprinten en aan hem geven, kan ie zn geld terug gaan halen :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hutsje schreef:ja hoor, dat kan, ik ken een cane corso fokker die een nest had waar veel pups inzaten met een knikstaart, die zijn allemaal gecoupeerd en met de gecoupeerde pup die ze zelf aangehouden hebben wordt vrolijk shows meegelopen en de bedoeling is daarmee te gaan fokken. natuurlijk is dit couperen onder de noemer "medische oorzaak" gegaan :19: .
Lekkere fokker dan. Ook raar dat je een defect mag verwijderen en dan nog shows kan lopen. Met staart was hij gediskwalificeerd maar zonder staart geen probleem dus? Ik bedoel dit overigens niet naar jou toe want ik neem aan dat jij het ook wat vreemd vindt. :wink:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ach, hang je ook niet teveel op aan die medische verklaring. Een bevriende fokker heeft eens een hond geshowd waarvan kiezen getrokken waren, mèt medische verklaring. Zegt de keurmeester doodleuk dat ze daar niet intrapt want ze is zelf óók dierenarts....
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Hutsje schreef:ja hoor, dat kan, ik ken een cane corso fokker die een nest had waar veel pups inzaten met een knikstaart, die zijn allemaal gecoupeerd en met de gecoupeerde pup die ze zelf aangehouden hebben wordt vrolijk shows meegelopen en de bedoeling is daarmee te gaan fokken. natuurlijk is dit couperen onder de noemer "medische oorzaak" gegaan :19: .
Hier in de buurt loopt ook een CC met gecoupeerde staart, was ook een knikstaart en ook onder 'medische oorzaak' gecoupeerd. Sowieso vond ik de fokker al wat dubieus overkomen, al heeft de hond een fci stamboom.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Mijn herder Snuf is om medische redenen vorig jaar gecoupeerd. Lomp gedaan, gevallen en dus kompleet verkeerd terecht gekomen in de waterkant waar takken lagen. Gevolg: gebroken staart met open wond die meteen is gaan ontsteken. Om verdere infectie naar ruggenmerg te voorkomen, is de staart tot op bepaalde hoogte gecoupeerd.
Ik kan me voorstellen dat dit bij een ander ras ook kan gebeuren hoor. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Tuurlijk kan dat gebeuren. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar als hij geen gegevens meer heeft, dan heeft een dierenarts die toch nog altijd? Je kan de medische gegevens altijd nog opvragen bij een dierenarts!

Maar verboden en boetes uitdelen vanwege gebrek aan informatie? Daar kan ik niet helemaal bij eerlijk gezegd. Hoe moet het dan met asiels? Die krijgen zo vaak dieren met gecoupeerde staart binnen. Pas nog 1 waarbij de oren van de hond overduidelijk zelf geknipt waren :N: Een stafford natuurlijk. Maar als je die ergens plaatst, hebben die mensen nooit geen bewijs van een dierenarts. Zou dus nogal lullig zijn.

En nog even over de CC met de knikstaartjes en een stamboom. Er mag nog gewoon mee gefokt worden staat er?
Maar mij is altijd verteld dat een dier met een knikstaart niet meer mee gefokt mag worden, omdat het erfelijk zou zijn?

Groetjes Marieta
laeken
Zeer actief

Knikstaarten zijn zeker erfelijk en gaan vaak gepaard met andere skeletafwijkingen. Een hond met een knikstaart hoor je als fokker wat mij betreft goedkoop weg te doen naar een goed tehuis. Aanhouden en mee showen en fokken vind ik echt bezopen :wink:

Dit zijn de gevolgen van inzetten van lijders van knikstaart:
Wordt er echter met deze honden gefokt, dan kunnen dergelijke misvormingen gaan optreden in het nageslacht Deze beperken zich dan zelden tot de staart, maar treden in andere delen van de wervelkolom op. Voorbeelden hiervan hebben wij bij honden gezien in de halswervels, borst- en rugwervels en lendenwervels Ook zijn er voorbeelden van gespleten verhemelten, waterhoofden, scheve kaken, misvormingen aan de ribben, teveel of te weinig tenen en te korte onderbenen. Als gevolg van de interactie tussen de diverse erfelijke factoren kunnen er afwijkingen optreden in andere orgaansystemen die vanuit het mesoderm worden aangelegd. Voorbeelden hiervan zijn de persisterende (blijvende) embryonale bloedvaten, een septumdefect (defect van het harttussenschot), ectopische ureteren (buizen van nieren naar blaas liggen op een verkeerde plek), het ontbreken van de anus en cloacavorming (anus en urinebuis hebben één gezamenlijke uitgang).
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

MARC_S schreef:
Lekkere fokker dan. Ook raar dat je een defect mag verwijderen en dan nog shows kan lopen. Met staart was hij gediskwalificeerd maar zonder staart geen probleem dus? Ik bedoel dit overigens niet naar jou toe want ik neem aan dat jij het ook wat vreemd vindt. :wink:
zeker een lekkere fokker. not. ik vind het ook heel vreemd en geloofde ook niet dat zij een hond waarvan de staart op medische gronden gecoupeerd was wilde inzetten voor de fok als de heupuitslagen goed zijn. ik heb haar gevraagd waarom een aantal pups gecoupeerd waren en na dralen kwam eruit dat het vanwege knikstaarten was. daarna is ze verdwenen van het betreffende forum. dit is de teef:

Afbeelding

pas geleden hoorde ik dat ze volop shows loopt en ook regelmatig wint. ik vind dat dus ook nog een keer valse concurrentie gezien het feit dat met dit ras de honden die gecoupeerd zijn meestal een streepje voor hebben op de keurmeesters. dit zijn haar titels:

Bellino Unity Del Montagna Oro Jeugd Winster & Winster 2008
Limburgs Jeugd Kampioen & Limburgs Kampioen 2008

als de heupen goed zijn wordt er dus met deze teef die een knikstaart had vrolijk gefokt :19: . ik vind het dus ook belachelijk dat hier shows gelopen mee mag worden want bij de medische gronden staat vast niet dat het een knikstaart betreft. toevallig zijn al die puppies (toch zeker 4 of 5) met hun staart tussen de deur gekomen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wat bezopen zeg van zo'n fokker.

En dan te bedenken dat ik met Hera niks meer 'kan' qua aankeuren/shows omdat ze om medische redenen 3 voortandjes mist.
Nee ik moest dan met Hera het halve land door rijden om aan een of andere arts die aangesteld was door de VDH (1 arts voor het hele land) te laten zien dat die tanden er gewoon hadden gezeten, dan maakte die arts daar een verklaring van en pas dan mocht mijn DA ze eruit halen.
Mijn eigen DA mocht niks geen verklaring opstellen. Zelfs een foto vooraf waarop dan bleek dat er tanden hadden gezeten voldeed niet.
Nou krijg dan allemaal maar lekker de rambam.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind het overigens wel belachelijk dat er met knikstaarten geshowd mag worden, een fout is een fout, toch?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hutsje schreef:
MARC_S schreef:
zeker een lekkere fokker. not. ik vind het ook heel vreemd en geloofde ook niet dat zij een hond waarvan de staart op medische gronden gecoupeerd was wilde inzetten voor de fok als de heupuitslagen goed zijn. ik heb haar gevraagd waarom een aantal pups gecoupeerd waren en na dralen kwam eruit dat het vanwege knikstaarten was. daarna is ze verdwenen van het betreffende forum. dit is de teef:

Afbeelding

pas geleden hoorde ik dat ze volop shows loopt en ook regelmatig wint. ik vind dat dus ook nog een keer valse concurrentie gezien het feit dat met dit ras de honden die gecoupeerd zijn meestal een streepje voor hebben op de keurmeesters. dit zijn haar titels:

Bellino Unity Del Montagna Oro Jeugd Winster & Winster 2008
Limburgs Jeugd Kampioen & Limburgs Kampioen 2008

als de heupen goed zijn wordt er dus met deze teef die een knikstaart had vrolijk gefokt :19: . ik vind het dus ook belachelijk dat hier shows gelopen mee mag worden want bij de medische gronden staat vast niet dat het een knikstaart betreft. toevallig zijn al die puppies (toch zeker 4 of 5) met hun staart tussen de deur gekomen.
Erg mooie hond overigens. Maar ik lees overal op internet dat als je een lijder van knikstaart gebruikt er makkelijk niet levensvatbare pups kunnen komen met afschuwelijke problemen als knikken in de nek of schouders waardoor ze nooit kunnen overleven. Ook lees ik dat veel fokkers dat afdoen als toeval of dat komt vaker voor in dit ras. Er zitten dan ook prima pups tussen die het weer doorgeven. Juist bij de CC is dat een groot probleem omdat er altijd met knikstaarten is gefokt toen er nog gecoupeerd mocht worden. Veel Italiaanse keurmeesters die het allemaal prima vinden dus inderdaad, de titels krijg je er zo op zonder staart want ergens vind iedereen dat inderdaad mooier. Iedereen weet waarom die staart eraf is maar in dit ras wordt dan al snel een oogje dicht geknepen lees ik.
Wel jammer zeg. Slecht voor het ras ook.

Ik heb laatst een bullmastif gezien met een knikstaart. Machtig mooie hond maar alleen een knikstaart. Dat was gelukkig gewoon een huishond en daar werd niet mee gefokt omdat hij die staart had. Weet jij of het bij bullmastifs veel voorkomt? Ook wel toch?
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Joy C schreef:Ik vind het overigens wel belachelijk dat er met knikstaarten geshowd mag worden, een fout is een fout, toch?
Ach ik ken een nest duitseherders (pups allang volwassen hoor) waar ook veel knikstaarten in voorkwamen, moeders had ook een knikstaart.
En dan hoor je die eigenaren/fokker onderling lachen want het is toch wel grappig he zo'n staart, ja hebben ze echt van moeders die heeft ook zo'n gekke staart. :roll:
Die eigenaren hebben geen idee van knikstaarten. De fokker weet het of ook niet of doet alsof haar neus bloedt. :jank:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Suzanne123 schreef:
Tulp schreef:
Eh.. .ja dat is er dus wel, tenzij de hond gecoupeerd is voordat het coupeerverbod van kracht was (hond moet dan nu volgens mij boven de 20 jaar oud zijn), of tenzij de hond komt uit een land waar couperen nog wel is toegestaan om andere dan medische redenen.

Er zijn landen (maar k weet niet welke) waar het couperen van oren en staarten nog wel mag. Komt je hond aantoonbaar, dus met stamboom, uit zo'n land, mag de hond in Ned wel worden ingeschreven in het stamboek en mag er dus ook mee gefokt worden.

Suzanne
Coupeer verbod bij de rottie is vanaf 2001 van kracht, en ik heb er hier dus ook nog een zonder staart. En dat je een boete krijgt als je een gecoupeerde hond hebt geloof ik helemaal niets van.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Joy C schreef:Ik vind het overigens wel belachelijk dat er met knikstaarten geshowd mag worden, een fout is een fout, toch?
het mag en gebeurt ook niet hoor ;). ja, dus wel als ze eraf zijn :19: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

MARC_S schreef: Erg mooie hond overigens. Maar ik lees overal op internet dat als je een lijder van knikstaart gebruikt er makkelijk niet levensvatbare pups kunnen komen met afschuwelijke problemen als knikken in de nek of schouders waardoor ze nooit kunnen overleven. Ook lees ik dat veel fokkers dat afdoen als toeval of dat komt vaker voor in dit ras. Er zitten dan ook prima pups tussen die het weer doorgeven. Juist bij de CC is dat een groot probleem omdat er altijd met knikstaarten is gefokt toen er nog gecoupeerd mocht worden. Veel Italiaanse keurmeesters die het allemaal prima vinden dus inderdaad, de titels krijg je er zo op zonder staart want ergens vind iedereen dat inderdaad mooier. Iedereen weet waarom die staart eraf is maar in dit ras wordt dan al snel een oogje dicht geknepen lees ik.
Wel jammer zeg. Slecht voor het ras ook.

Ik heb laatst een bullmastif gezien met een knikstaart. Machtig mooie hond maar alleen een knikstaart. Dat was gelukkig gewoon een huishond en daar werd niet mee gefokt omdat hij die staart had. Weet jij of het bij bullmastifs veel voorkomt? Ook wel toch?
de mooiste honden uit het nest hebben vaak een knikstaart, in engeland gebruiken ze de knikstaarten nog wel eens omdat het een heel mooi bone geeft. knikstaarten komen bij de bm niet extreem veel voor, er wordt natuurlijk ook al een tijd op geselecteerd.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 06 jan 2009 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

Chezzies schreef:
Suzanne123 schreef:
Tulp schreef:
Eh.. .ja dat is er dus wel, tenzij de hond gecoupeerd is voordat het coupeerverbod van kracht was (hond moet dan nu volgens mij boven de 20 jaar oud zijn), of tenzij de hond komt uit een land waar couperen nog wel is toegestaan om andere dan medische redenen.

Er zijn landen (maar k weet niet welke) waar het couperen van oren en staarten nog wel mag. Komt je hond aantoonbaar, dus met stamboom, uit zo'n land, mag de hond in Ned wel worden ingeschreven in het stamboek en mag er dus ook mee gefokt worden.

Suzanne
Coupeer verbod bij de rottie is vanaf 2001 van kracht, en ik heb er hier dus ook nog een zonder staart. En dat je een boete krijgt als je een gecoupeerde hond hebt geloof ik helemaal niets van.
van mij hoef je het niet te geloven maakt mij verder niet uit :19:
hij heeft het zo gezegt dus......
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rick en kimo schreef:
Chezzies schreef:
Suzanne123 schreef:
Tulp schreef: Op grond waarvan? Er is toch geen houdverbod van gecoupeerde honden?

Suzanne
dan zal ie het misschien wel verzonnen hebben want het is dus niet zo wat ik je eerder heb laten zien... :wink:
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

rick en kimo schreef:
Chezzies schreef:
Suzanne123 schreef:
Tulp schreef: Op grond waarvan? Er is toch geen houdverbod van gecoupeerde honden?

Suzanne
Beetje grootspraak denk ik, het is niet verboden om een gecoupeerde hond te hebben ook al heb je geen doktersverklaring. Het is wel jammer dat zulke onzin dan in de wereld wordt geholpen.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hutsje schreef:
Mag wel hoor. Tenzij het in de standaard vermeld staat als een fout.
Bij sommige rassen staat het als disq fout in de standaard. Bij andere rassen staat er zelfs in de standaard dat een knikje aan het einde van de staart toegestaan is. En bij de Engelse en Franse Bull moet je hond een staartafwijking hebben.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hutsje
Zeer actief

sirene schreef:
Hutsje schreef:
Mag wel hoor. Tenzij het in de standaard vermeld staat als een fout.
Bij sommige rassen staat het als disq fout in de standaard. Bij andere rassen staat er zelfs in de standaard dat een knikje aan het einde van de staart toegestaan is. En bij de Engelse en Franse Bull moet je hond een staartafwijking hebben.
maar bij de meeste (bijna alle volgens mij) rassen is het dus een fout en dan mag je er dus niet mee showen. en in mijn voorbeeld gaat het dus over een cc, waarbij het dus ook niet mag.
Afbeelding
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

rick en kimo schreef:ik namelijk een hond die gecoupeerd is door de DA omdat deze een onsteking aan zijn staart had. de eigenaar had geen documenten van de DA en die kan nou dus niet mee doen aan shows hij heeft er zelf een keer een boete voor gehad.
Dat verhaal over die boete vindt ik wel erg vaag. Ik zou nietweten van wie je die boete zou moeten krijgen!
Mijn Nicky is ook vanwege medische redenen gecoupeerd. Is keurig netjes in haar papieren genoteerd en ze mag dus ook gewoon meedoen aan shows. Ik moest er wel specifiek omvragen bij de DA! Als ik dat niet had gedaan, was het niet gebeurd...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

boxergek schreef:
rick en kimo schreef:ik namelijk een hond die gecoupeerd is door de DA omdat deze een onsteking aan zijn staart had. de eigenaar had geen documenten van de DA en die kan nou dus niet mee doen aan shows hij heeft er zelf een keer een boete voor gehad.
Dat verhaal over die boete vindt ik wel erg vaag. Ik zou nietweten van wie je die boete zou moeten krijgen!
Mijn Nicky is ook vanwege medische redenen gecoupeerd. Is keurig netjes in haar papieren genoteerd en ze mag dus ook gewoon meedoen aan shows. Ik moest er wel specifiek omvragen bij de DA! Als ik dat niet had gedaan, was het niet gebeurd...
en wat was de medische oorzaak dan?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

:idea:
Bedoel je soms dat de eigenaar naar aanleiding van een show een boete kreeg van de RvB ivm het niet voldoen aan regelgeving? Dat is nl ook nog een mogelijkheid.

En, ik dacht echt, maar goed, dat heb ik niet nagezocht dat het in ned niet alleen kynologisch maar ook in de wet verboden is om een dier te "mismaken" door het te couperen. In dat geval kan er dus idd door de politie een boete worden gegeven, maar DAT lijkt me dan een overijverige ambtenaar :-)

Suzanne
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Suzanne123 schreef: En, ik dacht echt, maar goed, dat heb ik niet nagezocht dat het in ned niet alleen kynologisch maar ook in de wet verboden is om een dier te "mismaken" door het te couperen. In dat geval kan er dus idd door de politie een boete worden gegeven, maar DAT lijkt me dan een overijverige ambtenaar :-)

Suzanne
Maar dan moet je het wel zelf gedaan hebben. Een mismaakt dier bezitten is geen strafbaar feit.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”