Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mag jouw hond allemaal wat eigenlijk niet hoort?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Wat mag jouw hond allemaal wat eigenlijk niet hoort?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat mag jouw hond of heb je je hond niet afgeleerd/aangeleerd om te doen of niet te doen wat volgens 'hondenforum normen' :mrgreen: 'not done' is :mrgreen:

Komt 'ie van mij :N:

Bowie en Fien: mogen in (drukke) losloopgebieden naar aangelijnde honden toelopen.

Niet helemaal 'not done' maar toch ongewenst voor de meeste mensen wat hier wel mag :wink:

Fien mag in de auto blaffen/grommen naar voorbijgangers. Ook in huis mag ze vanachter het raam haar gang gaan. Als ik het zat ben doe ik de gordijnen weer dicht die de meeste van tijd dicht zitten.

Er zal vast nog wel meer zijn wat hier wel mag en wat niet helemaal hoort maar dit schiet mij nu te binnen.

Kom maar op met al die verderfelijke reacties :F:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik conformeer me niet aan hondenforumnormen :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Lotte laat Lola commando's opvolgen. :N:
Bv ze laat Lola zitten voor een korstje brood. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nou, door de verhalen van hier op het forum ga ik wel steeds meer dingen begrijpen en zo. Hoe iets op een ander overkomt.

Zoals inderdaad het op andere honden afrennen, dat mochten mijn honden ook. Stond ik niet bij stil.
Eigenlijk had ik er nauwelijks erg in, want Polleke, mijn vorige hond deed dat gewoon niet uit zichzelf, en Bessie, die ik daarvoor had ook niet.

maar nu heb ik er 3 tegelijk en dat is eigenlijk nog bedreigender voor een hond dan wanneer er 1 op af gerend komt.

En ik weet nog hoe Polleke daarop reageerde: die draaide om en rende weg. Je kunt ze nu eenmaal niet uitleggen dat ze niet bang hoeven te zijn. Dus ik wil niet meer dat ze op andere honden afrennen.

Verder weet ik eigenlijk niet wat ze allemaal mogen wat in de ogen van de mensen hier 'not done" is.

Ik heb trouwens ook liever niet dat ze zomaar naar vreemde mensen toegaan. En springen is helemaal uit den boze maar dat doen ze gelukkig niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Die van mij mogen ook op andere honden aflopen als het in een losloopgebied is. Erg, ik weet het. Ze doen het overigens zelden.

De dobers mogen aan de lijn voor me uit lopen. Schijnt tegen de rangorde regels te zijn :wink:

Christo mag de helft van een gewone lijnwandeling in zijn riem hangen, vind hij heel leuk, vind ik prima.

Durgaatje mag haar bakje brokjes verdedigen tot ik het zat word en het aan één van haar broers geef.

Ze mogen in huis spelen en blaffen, zolang ze maar zachtjes blaffen. Ook als het half elf is. Ik ben een avondmens, mijn honden daarom ook. Het binnensmonds blaffen lukt ze trouwens heel aardig. Wordt het te laat of te gek, dan haal ik de flos tevoorschijn en wordt alleen maar stil gegromd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar mag tijdens het loslopen komen bedelen om een koekje. Die krijgt ze dan en dan rent ze weer blij voor me uit. Als ik het echt zat ben laat ik mijn handpalmen zien en zeg "heb niks" of "klaar", en dan stopt ze ook wel (even :mrgreen: ) met zeuren.
Saar mag ook opspringen bij mensen, en bij anderen met koekies kijken of er wat te halen valt.

Vera mag in losloopgebied op elke hond af waar ze heen wil. Volgens mijn "losloopgebied-normen' is dat prima namelijk :mrgreen:, en ze dringt zich nooit op. Uitzondering dan overigens wel aangelijnde honden, daarmee probeer ik wel met de baas even te checken of ze erheen mag of niet. Oh, en bij kleine hondjes let ik wel op de reactie, zie ik angst moet ze bij me komen.
Verder mag Vera soms vogeltjes jagen/opstoten. Ze zoekt ze ook echt tussen de houtstapels in het bos, vogeltje vliegt dan op en is al 50 meter verderop in de lucht voordat Vera uberhaupt vertrokken is.

Dat lijkt me wel even genoeg voor nu :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 06 jan 2009 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Moos schreef:Saar mag tijdens het loslopen komen bedelen om een koekje.
Is dat not done? :denken:
Gut, dat leer ik ze allemaal aan, dan melden ze zich tenminste lekker vlot.
Vogeltjes opstoten mag ook, dat is de natuur van het beessie.

Verder conformeer ik me hooguit aan mijn eigen regels. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Saar mag tijdens het loslopen komen bedelen om een koekje.
Is dat not done? :denken:
Gut, dat leer ik ze allemaal aan, dan melden ze zich tenminste lekker vlot.

Verder conformeer ik me hooguit aan mijn eigen regels. ;)
Ja, haha, zo is dat ooit ontstaan inderdaad, omdat Moos nogal een struiner was. Saar echter is van zichzelf al een hielenplakker en komt dus letterlijke elke minuut om een koekje vragen :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Addy schreef:Ik conformeer me niet aan hondenforumnormen :mrgreen:
Nou, dan ben ik erg benieuwd naar jouw waslijst :N:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Tamara. schreef:
Addy schreef:Ik conformeer me niet aan hondenforumnormen :mrgreen:
Nou, dan ben ik erg benieuwd naar jouw waslijst :N:
Ik hanteer mijn eigen regels, dat hangt voor mij niet af wat een forum vind :19:
Tamara.
Zeer actief

iones schreef:Zoals inderdaad het op andere honden afrennen, dat mochten mijn honden ook. Stond ik niet bij stil.
Eigenlijk had ik er nauwelijks erg in, want Polleke, mijn vorige hond deed dat gewoon niet uit zichzelf, en Bessie, die ik daarvoor had ook niet.
niet.
Het scheelt dat die van mij, Bowie eigenlijk, nooit echt op andere honden afrent/stormt. En als ze dat dan doet bij hoge uitzondering mogen ze samen alleen naar grotere honden. Bij kleine honden roep ik Bowie bij me en Fien laat ik gaan of het kleine hondje moet er zo stoer bij lopen of vol op ons aflopen dan laat ik het gewoon gaan.

Uiteraard houd ik het wel allemaal strak in de gaten :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

pff jeetje er zijn zoveel dingen eigenlijk.

Zo blaft Hera zich een slag in de rondte als ze doorheeft dat we uit gaan. Als het blaffen me te lang duurt of ik er geen zin in heb duw ik haar een bal in dr bek.
Buiten looopt ze altijd aan het einde van de flex en ze trekt ook behoorlijk.
Ook doe ik er niet altijd alles meer aan als ze uitvalt naar een andere hond, ze gaat dan dr goddelijke gang maar. Meestal is het dan ook zo weer klaar, bemoei ik mij ermee dan gaat ze alleen maar langer door of ik moet zo kwaad worden en daar heb ik dan dus geen zin in.

Woopy (en Hera ook)mogen vaak even lekker graven in de zandbakken bij de speeltuintjes. Van de zomer zat ik daar dan nogal vaak met Rosalie na een eind gewandeld te hebben en hera en Woopy mogen erg graag graven. Dus ach, ik zie daar ook niks vies aan ofzo. Ze poepen en plassen er niet ofzo.
Maar meestal lees je hier toch wel dat men het not done vind, honden in een speeltuin.

En van kimba kan ik mij niks bedenken. Die is ook gewoon altijd heel braaf.

En ik bedenk me ineens het enorme schooien terwijl wij zitten te eten. Boeit mij ook niks.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Durgaatje had het jagen er zo'n beetje aan gegeven. Maar ze houdt niet van spelen in het water wat haar broers uuuren vol kunnen houden en zit dan zo geduldig te wachten dat je haar bijna een boekje zou geven om te lezen. Dus heb ik bewust aangemoedigd dat ze weer eens fazanten opstoot. Ze vangt ze nooit, maar ze heeft weer dikke lol.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ja, wat mag niet volgens de mensen van het hondenforum.
Weet het eigenlijk niet.
Dingen die ze wel mag en die bij iemand anders misschien niet zou mogen.

- trekken aan de lijn
- schooien
- opspringen
- af en toe een vogeltje op jagen
- af en toe een schaaltje of pan uitlikken

Verder weet ik het even niet.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Nanna schreef:wat bij veel mensen ook al niet mag(op het forum denk ik wel):
-Op de banken zitten
-In bed slapen
-Potten en pannen uitlikken
-Als je zit te eten gaan zitten janken omdat je niet opschiet (het bord moet afgelikt) :mrgreen:
-zeiken om een pensstaafje en het nog krijgen ook
-je van je stoel afgooien (Charles) omdat het tijd is om te wandelen
Jij komt hier dagelijks over de vloer lees ik :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef: -Op de banken zitten
-In bed slapen
Dat mag hier ook. Ook geef ik ze altijd aandacht als ze daar zelf om vragen.

En zo zijn er nog tig 'rangorde technisch niet handig' dingen die hier allemaal mag.

Fien mag ook elke avond even een 'rondje van de zaak' doen op de kussens van de bank :smile: Oftewel; rijden :N:
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:
Nanna schreef: -Op de banken zitten
-In bed slapen
Dat mag hier ook. Ook geef ik ze altijd aandacht als ze daar zelf om vragen.

En zo zijn er nog tig 'rangorde technisch niet handig' dingen die hier allemaal mag.

Fien mag ook elke avond even een 'rondje van de zaak' doen op de kussens van de bank :smile: Oftewel; rijden :N:
Hahahahahahahahaahah, rondje van ze zaak :smile:
Moos mocht ook rijden op zijn knuffels; ach als hij daar nou lol in had zo eens per dag :19: :mrgreen:

En uiteraard hier ook op de bank en op bed; maar Vera wil alleen 's ochtends even op bed komen liggen :jank:
Oh nee, behalve vannacht; ze lag, zoals elke nacht, onder het wasrek in de slaapkamer te slapen, en toen storte het wasrek in :N: Vera gillend eronder natuurlijk, en dan moet je in het donker een Golden in paniek onder je wasrek vandaan zien te trekken :roll: :N:
Toen dat gelukt was sprong ze zo ongeveer in mijn armen op bed en heeft heel gezellig de rest van de nacht op bed gelegen :mrgreen:
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Even denken...

Trekken aan de riem
Opspringen bij bekenden (die lokken het ook uit)
Bedelen (en nog wat krijgen ook)
Blaffen wanneer er iemand aanbelt (krijg het er toch niet uit)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bedelen bij Martin.Mag van Martin :pffff:
Op het bed als hij angstig is.
Tussen ons in ín bed als hij heel angstig meent te moeten zijn.
Dan wordt je wakker tegen een hondenrug en kijkt in hondenogen ipv in die van een slaapdronken Martin.Niet erg.
Blaffen tegen zich in zijn ogen (die van Tomas dit keer) verdacht ophoudende personen :wink:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eh... ze mogen eigenlijk wel achterlijk veel. :roll:

- trekken aan de riem
- vogeltjes opjagen
- bovenop mensen gaan zitten die op de bank zitten
- blaffend en joelend bekende mensen begroeten
- opspringen bij bekende mensen
- bedelen om koekies bij bekende mensen
- dagelijks na het eten een partijtje rijen / vermoorden van hun kussen (nou ja, dat is Jack)
- aan mouwen sjorren tijdens het spelen (Lilo)
- de hele speelgoedmand leeghalen en nooit opruimen
- over de rugleuning van de bank springen
- als eerste de deur uit sjezen
- als eerste naar binnen sjezen
- stoeien met de kat
- proberen te stoeien met vreemde katten
- piesen tegen mijn eigen muurtje (Jack)
- poepen in de tuin (Lilo)
- op alles en iedereen aflopen en vrolijk hallo zeggen (Jack)
- op bijna alles en iedereen aflopen (Lilo)
- grommen tijdens het spelen (Jack)
- kleden van de bank aftrekken en daar wild mee spelen (Lilo)
- meehuilen met de sirenes van brandweer, politie en ambulances (ook als het op tv is)
- op de eerste maandag van de maand nog een paar minuten doorhuilen
- elkaars botje afpikken omdat de ander dan toch wel een nieuwe krijgt.
- bij de videotheek meteen over de toonbank heen gaan hangen waar de koekies staan
- bij de da meteen naar het tafeltje racen waar de koekies staan en dan over de toonbank heen gaan hangen waar de andere koekies staan

Ik kan verder niks verzinnen, maar er zijn ongetwijfeld meer pedagogisch onverantwoorde dingen waar ze mee wegkomen. Maar: wat mijn stel mag, zou een nieuwe hond niet per definitie ook allemaal mogen. Het hangt wel af van de individuele hond, denk ik, wat je allemaal kan toestaan terwijl het ook gezellig moet blijven. Maar ik heb denk ik ook best heel makkelijke honden, en aan de weinige regels die ik dan wel hanteer houden ze zich keurig.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ze mogen op de bank, en Macho heeft dit uitgebreid naar de eetmakerstoelen waar hij net op kan zitten.
Ze mogen schooien.
Macho mag af en toe wat jagen, hij vangt toch niks.
Max mag buiten best blaffen naar andere honden.
Laatst gewijzigd door samantha! op 07 jan 2009 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

oei :mrgreen:

-bedelen en iets krijgen
-dwingen dmv blaffen of krabben om te gaan spelen
- pannen uitlikken
-blaffen als de bel gaat
-blaffen als mensen binnen komen
-janken als mevrouw perse een rondje in de tuin wil wandelen, en dan nog opstaan ook.
- krabben aan de benen van bezoek om de koekjes te ontfutselen (zijn ze allemaal zelluf schuld) :mrgreen:
:pop:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Goh, ik ben best braaf als ik het zo lees hahahahahahah

Bertus mag soms op andere honden aflopen in het losloop gebied, meestal doet hij dat ook blaffend. Behalve als ik met de uitlaatgroep loop, dan lijn ik hem aan als er iemand aan komt omdat hij met zijn geblaf de groep opjut.

Bertus mag zijn eten verdedigen tegenover andere honden, hij heeft dat volgens mij zijn hele leven gedaan en ik krijg het er toch niet meer uit.

Dwingen voor aandacht werkt hier echt niet, net zoals bedelen.
Bij mij doet hij dat dus niet meer.....wel bij mensen die erop ingaan hahahahahaha hij weet precies bij wie hij het kan doen :mrgreen:

Als ik hem uitlaat (klein rondje aan de riem) dan mag hij blaffen als hij een andere hond ziet. Heeft geen zin meer om dat af te leren....hij is al 13 en ik heb hem pas anderhalf jaar.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Geen idee of het goed of slecht is, maar dat maakt niks uit.
Jaymz mag:
- Op de bank zitten
- Bedelen (wordt niet beloond, maar ik vind het ook niet storend)
- Markeren (plassen) op het pad naar het hondentrainingsveld :mrgreen:

Dat is het eigenlijk wel.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik denk dat ik met mijn mag niet lijstje sneller klaar bent :mrgreen:
Ze mogen in bed en op de bank.
Voor mij de trap op en af en als eerste de deur uit.
Ik ga rustig op de grond zitten als er geen plek op de bank meer is.
Ze mogen bij Hans bedelen en krijgen dan ook nog wat.
Borden en schaaltje aflikken.
Blaffen bij de bel en nog een tijdje doorgaan als de visite binnenkomt.
Jeda mag "zeuren" als ze iets wilt maar nog niet weet wat.
En als Hans zich 's nachts omdraait mag Beau grommen als hij van zijn warme plek verschoven wordt en meestal zeg ik dan ook nog tegen Hans dat hij een beetje moet opletten :N:
En als Jeda op mijn kussen in slaap valt kruip ik helemaal naar onderen om haar niet te storen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Mijn regels kunnen per dag veranderen en de honden snappen dat ook nog :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

-Sokken kapot trekken samen.
-Fruit eten uit de fruitschaal wat ze zelf pakken.
-Cleo en Eva lopen altijd aan het einde van de flex maar kunnen wel naast lopen overigens als het moet.
-Soms als er een veel te enthousiaste labrador blijft rondspringen om mijn honden die aangelijnd zijn laat ik Cleo los om hem/haar weg te jagen :N: :smile: Die gooit hem dan op zijn rug en jaagt hem grauwend naar de baas. Dat doe ik omdat ik echt geen zin heb om met een uitvallende bende ergens te staan als iemand totaal geen controle over zijn/haar hond heeft. Dan regel ik het zelf wel door Cleo los te laten :mrgreen: Mijn honden trekken het nl totaal niet als een hond blaffend en springend op afstand om ons heen blijft klooien.
-Wij laten Cleo en Eva alles zelf uitvechten. Dus als die elkaar eens in de zoveel weken even in de haren vliegen gaan ze hun goddelijke gang maar. Lijkt zijn vruchten af te werpen want ze spelen vrijwel de hele dag door en zijn helemaal gek op elkaar. :ok:

En zo zijn er vast nog meer dingen die een ander not done vindt. :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier mag ook eigenlijk best veel.

Dyna jaagt soms gillend een hond weg die lastig is, so be it.
Bedelt bij het leven en steelt het nog net niet uit je hand (wat dan wel weer een waarschuwing opleverd. Blaft veel, gromt tegen mensen, mag op de bank en eigenlijk zelden dat zij een waarschuwing krijgt.

Lulu mag eigenlijk alles waar ze zin in heeft. Als zij bedelt krijgt zij ook wat (ze is ten slotte op komen staan :mrgreen: ) en verder alles waar andere zich aan irriteren mag zij ook, grommen naar andere honden (beessie weet niet beter) snauwen (krijg het er toch niet uit al probeer ik het) en ga zo door.

Nikan mag op de eettafel staan als hij dat wil, eigenlijk is hij door mij het meest verziekt :mrgreen:

Kito, tja wat moet je een heilig hondje verbieden :smile: is het afgodje van manlief en ondermijnt mijn gezag elke dag wel tig keer
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ben snel klaar ze mogen alles maar doen niks :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Muk schreef:Geen idee of het goed of slecht is, maar dat maakt niks uit.
Jaymz mag:
- Op de bank zitten
- Bedelen (wordt niet beloond, maar ik vind het ook niet storend)
- Markeren (plassen) op het pad naar het hondentrainingsveld :mrgreen:

Dat is het eigenlijk wel.
Oh, maar hier mogen ze niet alleen op de bank (en op elke stoel eigenlijk, 1 stoel is zelfs al generaties lang hun stoel), ze mogen óók nog op bed!
En weet je wat? We zijn zo allemaal heel gelukkig!

En oh ja, ze bedelen! Dat komt omdat ze af en toe ook iets krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”