Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buiten overdag + sneeuw

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

buiten overdag + sneeuw

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Diego dus laatste tijd binnen gehad en dat gaat nou ja ging goed. Al lijkt het dat het elke keer na een paar weken fout gaat.... (eind sept 3 weken geprobeerd regelmatig alleen beneden heeft ie de gordijnen gepakt en dingen van tafeltje gestoten, toen weer buiten gedaan en nu weer week of 3 dat hij de middag binnen was en vanaf 30 dec de hele dag binnen ivm temp en vuurwerk).

Maar nu heeft hij maandag kerstballen gejat uit de kerstboom en strikken uit de kerstboom en hij heeft via de bank de kerstmuts van ons beeld van ceasar gepakt en deze half opgegeten.

Nou alle kerstspullen weg gehaald en nieuwe ronde nieuwe kansen.
Gister ging het goed.

Vandaag was het weer raak, onderzetters kapot geknauwd en een plastic tas kapot gescheurd.

Omdat ik tegenstander ben van de hond zo lang in de bnech te laten (alleen een wandeling tussen de middag van een half uur 3 kwartier) besloten Diego toch weer buiten te doen.

Hij heeft een hok waar hij in kan liggen en bij de poort een stuk waar geen sneeuw ligt waar hij kan liggen.

Maar nu mijn vraag, kan ik beter een gedeelte van de stoep vrij maken van sneeuw?

En de tuintafel vrij maken van sneeuw? Want daar gaat hij altijd opliggen (ja ook als er sneeuw op ligt). Of kan ik beter sneeuw laten liggen omdat als je het weg haalt hij aan de tafel vast kan vriezen ofzo???

Of moet ik alles laten liggen (de sneeuw) zoals het ligt dat dat beter is???

ps Diego heeft wel een wintervachtje want hij was voorheen ookg ewoon om buiten te zijn alleen. ik snap echt niet waarom hij dit weer doet... word toch moe gemaakt met wandelingen enzo. En het moet weer vanmiddag gebeurt zijn net als maandag is dat ook smiddags gebeurt.
Sonnie1983
Zeer actief

overigens is het niet zo erg die dingen die hij kapot heeft gemaakt, maar hoe lang duurt ie voor ie aan het bankstel bijv begint???
Deze niet dure dingen zijn snel vervangbaar maar een half opgegeten bankstel zit ik niet op te wachten eigenlijk.

Overigens is Diego 9 maanden oud mocht dat nog helpen met advies.

Hij is wel drukker met dit weer (vorige keer met de gordijnen lag er geen sneeuw maar vermoeden dat iemand gek heeft gedaan voor de raam, dus vandaar aan voorkant voortaan rolluik dicht).

Hij is gewoon om buiten te zijn alleen. Hij is altijd alleen buiten geweest tot die 3 weken in september dat we geprobeerd hebben, daarna weer buiten en week of 1,5 week voor kerst weer smiddags binnen voor te oefenen, kerstavond binnen en vanaf 30 dec hele dag binnen ivm vuurwerk en temperaturen.
Sonnie1983
Zeer actief

kan iemand me aub helpen?
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Wij hebben ook een reu die nu 9 maanden oud is. Hij sloopt ook erg veel....
laatst heeft hij de gordijnen er met rail en al van de muur af gescheurd en ze versnipperd.... :N:
Ook heeft hij alle planten uit de vensterbanken gehaald en gesloopt, drie lampen kapot gemaakt (zaten NIET aan de stroom) en zo kan ik nog wel even door gaan. Hij zit 2x per week ongeveer drie uurtjes alleen, maar dan samen met onze collie van twee jaar, die overigens nooit wat gesloopt heeft.
Ik hoop dat hij snel over deze periode heen groeit....... :jank:

Diego is van dezelfde leeftijd, dus ik denk dat het met de puberteit te maken heeft. Ik geef nu als ik weg moet een gevulde kong. Dat lijkt wel te helpen, maar volgens mij heeft hij die vrij snel leeg gelikt. Ook liggen er genoeg speeltjes en kluiven.

Je kan er soms moedeloos van worden, maar we houden het maar op de puberteit.

Ik denk dat je de sneeuw beter kan laten liggen. Dan is de kans op vastvriezen minder inderdaad. Zolang hij niet op de tocht ligt kan er niet veel gebeuren,denk ik. Je zegt dat hij een dikke vacht heeft, dus moet hij wel tegen wat kou kunnen.

En je kan hem een gevulde Kong geven waar hij even mee bezig kan zijn. Of zo'n bal waar je brokjes in doet.

Succes!

* edit:
Naast de wandelingen zou je ook met hem kunnen gaan trainen bij een vereniging, behendigheid of speuren met hem kunnen doen zodat hij mentaal ook bezig is.
Hebben jullie ook een hal waar hij in kan of een gedeelte van het huis wat afgezet kan worden zodat hij niet bij het bankstel kan?
Laatst gewijzigd door freskin op 07 jan 2009 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hoe lang moet hij alleen zijn?
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

dank voor je reactie.

Gelukkig word het de komende dagen overdag rond om het vriespunt dat heeft ie wel al een paar keer mee gemaakt buiten. Het word dus niet extreem koud overdag zoals afgelopen dagen.

Dan laat ik mooi de sneeuw overal liggen.

Hij krijgt inderdaad smorgens als ik ga een gevulde kong (maat xl de zwarte) onderin eerst paar stukjes brood dan wat koekjes en een klein beetje pindakaas boven op (daar zijn we mee begonnen toen hij jong was en alleen moest leren zijn niks was goed genoeg alleen met pindakaas erop was zijn aandacht niet meer op ons gefixeerd).

En hij heeft 2 botten binnen liggen (daar is minder afleiding dan buiten vandaar 2) en als hij buiten is dus 1 bot.
Binnen ook radio aan zodat hij toch geluiden als afleiding heeft.
Er komen geen auto's bij ons voor de deur omdat wij op een hofje wonen, buiten hoort hij wel geluiden van auto's, mensen, vogels...
binnen dus niet echt.

Ook speeltjes liggen er dan maar ons vermoeden is dat hij daar niet echt wat mee doet.
Ik zal ze morgen buiten is op een rijtje leggen kan ik zien of ie er wat mee doet of niet.

misschien is het inderdaad de leeftijd maar toch snap ik dan niet waarom het dan 3 weken goed gaat en dan ineens niet.....
Sonnie1983
Zeer actief

Hutsje schreef:hoe lang moet hij alleen zijn?
Smorgens van half 9 tot 12 uur ongeveer. Dan gaat hij een 3 kwartier mee waarbij hij mag rennen en spelen en doen wat hij wil. Hij komt dan echt moe weer thuis rond kwart voor 1/1 uur. En dan ben ik om een uur of 6 thuis maar vriendje vaak eerder (vandaag om 4 uur). Maar hij kan gewoon in principe tot 6 uur alleen zijn. Vriendje is chauffeur dus ooit halverwege de middag thuis ooit na mij pas.

Omdat het 2x om een paar uur gaat wil ik hem absoluut niet in de bench laten blijven. Ik ga zelf ook niet op het toilet (kleine ruimte) zitten de hele dag waarom mijn hond wel?

ps hij is die tijden wel gewoon, vanaf 10 weken hebben we die tijden aangehouden alleen in het begin kwam er 3x dan iemand langs en ging hij tussen de middag een uurtje mee naar schoonouders, daarna vrij snel kunnen afbouwen naar tussen de middag 3 kwartier mee. En hij word dan echt moe gemaakt. hij is wel wat drukker met die sneeuw dat wel.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Sonnie1983 schreef:.......misschien is het inderdaad de leeftijd maar toch snap ik dan niet waarom het dan 3 weken goed gaat en dan ineens niet.....
Dat is bij onze hond ook wel zo......dan gaat het een tijdje goed,en dan opeens heeft hij weer een "sloopperiode". Misschien hebben de afgelopen feestdagen ermee te maken: een aantal vrije dagen en al het vuurwerk.... :19:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Hutsje
Zeer actief

ik vind dat je erg veel verwacht van je jonge hond, en zeker van een werkhondenras. ik denk dat hij zich kapot verveelt en dat je mazzel hebt dat hij nog niet sloopt. dus nee, zo makkelijk kan hij dus niet alleen zijn, anders ging hij wel rustig slapen. nu kun je hem wel naar buiten gooien waar hij niks kan slopen maar daarmee los je zijn probleem natuurlijk niet op. ik vind het erg sneu maar dat zal je wel niet willen horen ;).
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm....
Wat wordt verder met de hond gedaan, in de zin van "geestelijk bezighouden"? Heeft hij ooit geleerd (dus met opbouw per minuut) om alleen te zijn?

Ik ben het op het eerste gezicht met de vorige spreker eens dat de hond zich mogelijk te pletter verveeld. Lichamelijk moe zal hij wel zijn, maar wat doe je verder met 'm aan curusssen en trainen met 'm overdag? Elke dag weer dus?!

Ik vind het NOT done om een hond dan maar buiten in de kou te leggen als hij binnen dingen sloopt. Dat is een probleem wat opgelost moet worden.

Ik zou heel rap cursussen met 'm gaan doen, en 'm overdag zelf ook bezig houden door met 'm te oefenen. Zoals ik het nu begrijp werk je zelf ook hele dagen, met een onderbreking. Het is mijn persoonlijke mening dat dat te lang is voor een hond, zeker een jonge hond, om alleen te zijn.

Ga in ieder geval even terug in het opbouwen van alleen zijn, dus zoals je dat met een pup ook doet. Ja, daar zul je dus (halve dagen?) vrij voor moeten nemen. Probeer het opnieuw aan te wennen...

Het is bovendien gewoon heel erg LEUK om met een hond bezig te zijn en 'm dingen te leren ;-) Leuk voor de hond EN jou! ;-)

Groetjes,
Suzanne
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben het hierin met Huts eens :wink: Ben is trouwens ook een sloper, als hij dan een dag net iets minder aandacht heeft gekregen dan normaal, dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat er iets gesloopt zal worden. Dus moet je toch als baas erop anticiperen om dus toch net wat meer aandacht te geven, om te kijken of je hond daarmee zijn sloopgedrag verminderd of verdwijnt. Ik geloof trouwens niet dat een werkhond na een wandeling van een half uur echt moe is.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb een hond van bijna 2 jaar en die zou dat ook niet kunnen hoor... het si gewoon veel telang en zeker voor een hond als jij hebt is er teweinig uitdaging en dan gaan ze slopen he..helemaal op die leeftijd.

Ik loop s'morgens 1 1/2 uur met Bowie en s'middag ook nog een keer....en dan om half 8 een 45 minuten s'avond laatste plas rondje een kwartier...ik fiets vaak ook nog een keer op een dag of ga even lekke rmet haar ballen...thuis elke dag even een spelletje dus een zoekspelletje oid.

Bowie die slaapt hooguit een uurtje als we wegzijn geweest en is daarna weer wakker...als i haar dus niet zou bezig houden of inde gaten zou houden dan gaat ze op zeker slopen....

Dus inderdaad ook geestelijk bezighouden, ga op cursus, doe zoekspelletjes etc..
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Volgens mij is dit weer duidelijk een geval van te weinig prikkels te weinig uitdaging teveel energie over. Anders gaat een hond niet slopen.

6 uur alleen zijn vind ik bijzonder lang voor een jonge werkhond van 9 maanden!!! :denken:
Dat doe ik nog maar zeer zelden met een niet werkhond van 6 jaar, dus bij hoge uitzondering.

Meer wandelen, meer spelletjes, meer trainen dus.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ben het ook met Huts eens. Bovendien word het voor de hond er ook niet beter op, als je hem telkens of naar buiten, of naar binnen haalt. Ik denk dat je daarin ook een keuze moet maken. :wink:

Ligt hij overigens gewoon buiten of hebben jullie een kennel?
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hoe lang heb je hem nu binnen gehad?
Lijkt me niet erg gezond om met deze temperatuursverschillen zoveel te wisselen, dan is het of binnen of buiten...
Anders kan er weleens 30 graden verschil zitten tussen de binnen- en buitentemperatuur...
Ik zou hem nu maar binnenhouden overigens... vind het nogal wat hem nu ineens met -15 naar buiten te doen...
Hier zijn ze er langzaam aan gewend omdat ze altijd al buitenzaten... dus het is veel geleiderlijker gegaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Sonnie1983 schreef:Hij krijgt inderdaad smorgens als ik ga een gevulde kong (maat xl de zwarte) onderin eerst paar stukjes brood dan wat koekjes en een klein beetje pindakaas boven op (daar zijn we mee begonnen toen hij jong was en alleen moest leren zijn niks was goed genoeg alleen met pindakaas erop was zijn aandacht niet meer op ons gefixeerd).
En hij heeft 2 botten binnen liggen (daar is minder afleiding dan buiten vandaar 2) en als hij buiten is dus 1 bot..
Dus 's morgens wanneer je hem alleen laat heeft Diego wat te doen en 's middags na de wandeling krijgt hij niets? Ja, die 2 botten, maar die zijn vast niet echt aantrekkelijk voor hem als ze er altijd liggen. Probeer hem iets te geven om mee bezig te zijn na de uitlaatronde tussen de middag. Misschien weer de Kong of zo'n activity bal of zo iets.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Dingo schreef:Ben het ook met Huts eens. Bovendien word het voor de hond er ook niet beter op, als je hem telkens of naar buiten, of naar binnen haalt. Ik denk dat je daarin ook een keuze moet maken. :wink:

Ligt hij overigens gewoon buiten of hebben jullie een kennel?
de vacht kan er idd niet op anticiperen als de hond overdag in de kou zit en 's nacht pakweg 20 graden warmer :19: .
Laatst gewijzigd door Hutsje op 07 jan 2009 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:Omdat het 2x om een paar uur gaat wil ik hem absoluut niet in de bench laten blijven. Ik ga zelf ook niet op het toilet (kleine ruimte) zitten de hele dag waarom mijn hond wel?
dat vind je wel zielig en een (jong) roedeldier zo lang en zo vaak alleen laten zitten vind je niet erg? :19:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

jeetje mensen lees eens een keer de topics!!!

@ Annemarie/Jacq1970/suzanne123/Aimee: Ik heb vanaf zijn 9 weken gehoorzaamheid gedaan (ja eerst pup cursus en daarna gehoorzaamheid) en zijn sinds half november bezig met KNPV basiscertificaat zoekhonden.
En ja daar train ik de woensdag avond en de zaterdagmiddag. En dan train ik thuis nog zo of tijdnes wandelingen.

Met uitlaten word er met balletje gespeeld en hij gaat altijd op zoek naar takken, achter de vogels en konijnen aan en met andere honden spelen. dus ook in de 3 kwartier tussen de middag en hij komt dan echt bek af thuis weer terug.

en ja vanaf pup af aan is hij die tijden alleen geweest met 3x uit komen laten plus een uur tussen de middag naar schoonouders. En daarna afgebouwd naar tussen de middag 3 kwartier mee. En dan is hij helemaal vrij mag hij lekker sjezen en spelen en achter vogels en konijnen rennen etc.

En 3 weken doet hij het goed en slaapt hij gewoon smiddags alleen dan na 3 weken is het ineens raak.

Diego is die tijden gewoon en heeft het altijd goed gedaan.

En jullie zeuren wel over mij over de tijd dat ie alleen is maar savonds is hij nooit alleen en snachts ook nooit. Dan gaat ie mee of een van ons blijft thuis. Dan is alle aandacht voor hem. We gaan meestal pas tegen 12 uur naar bed dus dan is hij zeker elke avond 6 uur met ons bezig.
En wat denken jullie dan van honden die van jongs af aan dag en nacht in een kennel moeten verblijven? dat mag dan wel? en mijn hond die overdag buiten de hele tuin tot zijnb eschikking heeft of de hele huiskamer en keuken, en savonds en in het weekend alle aandacht krijgt dat mag dan weer niet.
Jeetje mensen jullie maken ook verschil.

@ Dingo: Diego heeft dus geen kennel hij heeft de hele tuin tot zijn beschikking met bij de poort 2 bij 1 meter waar hij droog kan liggen 3 kanten dicht en een nachthok waar hij in kan liggen mocht hij dat willen, maar hij kiest er vaak voor om lekker buiten op tafel te liggen. In de zomer zont hij daarop in de winter houd hij vanaf daar alles in de gaten.

@ Kaiou: Hij krijgt elke dag een anders soort bot, dus niet altijd hetzelfde ligt er. Afwisseling genoeg heeft hij daarin. Altijd op zoek naar nieuwe andere botten.

@ Malinois: Diego is 1,5 week voor kerst de ochtende buiten geweest en de middagen binnen en 30, 31 december 2 januari, 5 en 6 januari en vandaag dus hele dag.

@ Suzanne123: Diego is van af pup af aan geowon om alleen buiten te blijven. Binnen alleen blijven heeft hij pas geleerd toen hij half jaar oud was (3 weken ging dat goed tot mensen hem voor de raam gingen uit dagen) toen 1,5 week voor kerst weer begonnen (bijna 9 maanden oud).
Dus over het algemeen is hij gewoon om buiten alleen te zijn. Dus echt niet zo NOT DONE als jij zegt dat ie nu ineens naar buiten moet want hij is dat vanaf jongs af aan al gewoon.

@ Hutsje: mijn hond is helemaal niet sneu. Er word elke dag met hem geoefend en getraind, 2x in de week, 1x een hele avond van 7 tot een uur of 10/11 en een middag van 1 uur tot 5/7 uur op de club.
Elke avond en in het weekend is alle aandacht voor hem dus. En de reden dat ik hem niet in een bench wil doen is dat ik zelf ook niet de hele dag op het toilet (of andere kleine ruimte) ga zitten. Ik heb liever dat mijn hond bewegingsvrijheid heeft. En dat is in mijn ogen een heel positief iets dat wij dat voor onze hond willen.

Jullie zien misschien een zielig hoopje hond die in een hoek zit de hele dag, maar ik ken mijn hond en ik weet dat hij hier goed zit. Als jullie topics lezen weten jullie ook wat ik train met Diego. Weten jullie ook dat ik er elke dag mee bezig ben.

Volgens mij heb ik nu iedereen wel beantwoord, en ik kan echt wel tegen kritiek maar zoals jullie doen naar mij alsof ik niks goeds doe voor Diego.
Als je kritiek levert doe het dan op een manier waar ik wat aan heb, dit is alleen met vingertje wijzen en mij zover mogelijk afkraken en dat nog wel dat jullie maar oordelen trekken terwijl als je gewoon topics leest bepaalde dingen allang weer (o.a. wat ik train).

Opbouwende kritiek is zeer zeker welkom, maar dan wel opbouwende kritiek en niet zoals hier door sommige word gedaan.

Het is inderdaad onze eerste herder, en een uit werklijnen, en we zijn niet voor niks bij de KPNV basis gegaan. De reden daarvoor is dat het leuk is samen bezig te zijn, Diego uit een werklijn komt dus een sport mee gedaan moet worden, en dat wij een hond willen die straks als hij wat ouder is en meer commando's kent goed luisterd.

Dat is ons doel en dat doel gaan we ook zeer zeker halen, we trainen er elke dag voor.
Sonnie1983
Zeer actief

malinois schreef:hoe lang heb je hem nu binnen gehad?
Lijkt me niet erg gezond om met deze temperatuursverschillen zoveel te wisselen, dan is het of binnen of buiten...
Anders kan er weleens 30 graden verschil zitten tussen de binnen- en buitentemperatuur...
Ik zou hem nu maar binnenhouden overigens... vind het nogal wat hem nu ineens met -15 naar buiten te doen...
Hier zijn ze er langzaam aan gewend omdat ze altijd al buitenzaten... dus het is veel geleiderlijker gegaan...
Komende dagen word het overdag tussen -3 en +2 dus geen extreme lage temperaturen.

savonds/ snachts is hij altijd binnen.
Hutsje
Zeer actief

zoals ik al zei, je wilt het niet horen ;). ik vind hem wel sneu. ik vind het zielig om een jong roedeldier zoveel uur alleen te laten zitten. daar doen die 6 uurtjes 's avonds en wat je daarin met hem doet niets aan af, de hond zit overdag uren alleen. en dat vind ik zielig inderdaad.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:hoe lang heb je hem nu binnen gehad?
Komende dagen word het overdag tussen -3 en +2 dus geen extreme lage temperaturen.

savonds/ snachts is hij altijd binnen.
is het nog 20 graden verschil... te groot in mijn ogen.. niet doen... kiezen of buiten of binnen... zn hele weerstand gaat naar de klote op deze manier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sonnie1983
Zeer actief

Hutsje schreef:zoals ik al zei, je wilt het niet horen ;). ik vind hem wel sneu. ik vind het zielig om een jong roedeldier zoveel uur alleen te laten zitten. daar doen die 6 uurtjes 's avonds en wat je daarin met hem doet niets aan af, de hond zit overdag uren alleen. en dat vind ik zielig inderdaad.
dan mag jij mij uitleggen waarom Diego zielig is en in bijv de KNPV mensen zijnd ie hun pups meteen dag en nacht in kennels laten met misschien 2 of 3x uitlaten dat dat dan normaalste zaak van de wereld is???

En als je me zo slecht vind dan stuur de dierenbescherming maar langs hoor.
Hutsje
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:
Hutsje schreef:zoals ik al zei, je wilt het niet horen ;). ik vind hem wel sneu. ik vind het zielig om een jong roedeldier zoveel uur alleen te laten zitten. daar doen die 6 uurtjes 's avonds en wat je daarin met hem doet niets aan af, de hond zit overdag uren alleen. en dat vind ik zielig inderdaad.
dan mag jij mij uitleggen waarom Diego zielig is en in bijv de KNPV mensen zijnd ie hun pups meteen dag en nacht in kennels laten met misschien 2 of 3x uitlaten dat dat dan normaalste zaak van de wereld is???

gut gut gut zeg, wat een kinderachtige reactie nou weer. ik val je nergens aan, ik geef alleen mijn mening. IK VIND het dus zielig dat een jonge hond zoveel uur alleen moet zijn. of dat nu in een kennel is of in huis. als de hond er niet tegen kan vind ik het heel zielig.
en in china eten ze honden. het kan altijd erger. en je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord trouwens.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Sonnie1983 schreef:@ Kaiou: Hij krijgt elke dag een anders soort bot, dus niet altijd hetzelfde ligt er. Afwisseling genoeg heeft hij daarin. Altijd op zoek naar nieuwe andere botten.
Nee, dat bedoel ik niet. Wanneer jullie ´s morgens de deur uit gaan is Diego alleen. Hij heeft dan een gevulde Kong om mee bezig te zijn en gaat waarschijnlijk lekker slapen wanneer hij daar mee klaar is tot de tussen de middag ronde. Na die ronde gaat diegene die hem heeft uitgelaten weg en is Diego alleen. En dan? Waar is dan zijn uitdaging? Dat bot wat de hele dag al op de grond ligt is echt geen uitdaging. Hij verveelt zich te pletter, heeft niets te doen en gaat dus zelf maar iets te doen zoeken. Ik zou de uitlater ook iets laten achterlaten dus: nog een Kong of een gevulde activity bal of zo.
Sonnie1983 schreef:Met uitlaten word er met balletje gespeeld en hij gaat altijd op zoek naar takken, achter de vogels en konijnen aan en met andere honden spelen. dus ook in de 3 kwartier tussen de middag en hij komt dan echt bek af thuis weer terug.
Wanneer Diego trouwens tussen de middag zo wordt uitgelaten zoals je beschrijft zit er weinig bij waarvan hij geestelijk ook moe wordt, lichamelijk misschien een beetje, maar geestelijk niet. Ik vind het niet zo raar dat hij andere dingen gaat zoeken om te doen wanneer hij dan weer alleen is.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vind het ook sneu.
Maar ook het gehannes met die hond, dan weer weken binnen, dan weer weken buiten, dan weer binnen en buiten tegelijk.
En ik meen ook dat jullie boven zitten en meneer beneden moet zijn of is dat al veranderd?

Soms vraag ik me echt serieus af waarom mensen honden nemen.
Sonnie1983
Zeer actief

estelle schreef:Ik vind het ook sneu.
Maar ook het gehannes met die hond, dan weer weken binnen, dan weer weken buiten, dan weer binnen en buiten tegelijk.
En ik meen ook dat jullie boven zitten en meneer beneden moet zijn of is dat al veranderd?

dat is alleen in het begin geweest met het alleen zijn opbouwen even kijken wat zijn reactie was als ie alleen in de huiskamer/keuken verbleef.
Voor hetzelfde geld breekt ie meteen de tent af. Dus daaraan konden we een beetje zijn reactie peilen en dus echt buiten huis gaan.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sonnie1983 schreef:

dat is alleen in het begin geweest met het alleen zijn opbouwen even kijken wat zijn reactie was als ie alleen in de huiskamer/keuken verbleef.
Voor hetzelfde geld breekt ie meteen de tent af. Dus daaraan konden we een beetje zijn reactie peilen en dus echt buiten huis gaan.
Waarom die hond niet gewoon lekker in huis? Waarom moet ie perse buiten?
Sonnie1983
Zeer actief

Hutsje schreef:
Sonnie1983 schreef:

gut gut gut zeg, wat een kinderachtige reactie nou weer. ik val je nergens aan, ik geef alleen mijn mening. IK VIND het dus zielig dat een jonge hond zoveel uur alleen moet zijn. of dat nu in een kennel is of in huis. als de hond er niet tegen kan vind ik het heel zielig.
en in china eten ze honden. het kan altijd erger. en je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord trouwens.
je vraag: nee dat vind ik niet erg. Hij is het gewoon van jongs af aan. Er zijn zoveel honden die overdag alleen zijn.
En als jij thuis kan blijven om hele dag langs je hond te zitten prima toch. Ik weet dat ik goed voor Diego zorg en goed voor hem ben. Als dat niet volgens jouw ideeen over een hond hebben is dan jammer. Maar wij zijn echt niet de enigste die de hond overdag alleen hebben zitten.
Hij word 4x per dag goed uit gelaten, met hem getraind, etc. Die tijd dat ik thuis ben zit ook echt in diego. En dat kan zijn dat ie langs me ligt te tutten dat ik hem lekker kriebel maar dat zijn ook oefeningen doen. en spelletjes doen.
Trouwens nergens staat dat de hond er niet tegen kan. Ik weet heus ook wel als hij elke dag piept ofzo omdat ie alleen is dat dat niet kan en dan word er ook een oplossing gezocht. Maar dit is nu iets wat 2x in een week een keertje voor komt. Niet dagelijks. En buiten heeft hij ook meer afleiding dan dat hij binnen zit. En buiten is hij dus vanaf kleins af aan.

En je kan willen dat ik jouw regels volg maar loop gerust een dagje mee hier hoor dan kan je zien hoe wij met Diego omgaan.
Sonnie1983
Zeer actief

estelle schreef:
Sonnie1983 schreef:

Waarom die hond niet gewoon lekker in huis? Waarom moet ie perse buiten?
omdat ie dat als pup al gewoon is, en hij heeft buiten meer af leiding als binnen (binnen hoort ie niks van buiten, wij wonen op een hofje) buiten hoort ie mensen, auto's, andere honden, vogeltjes, etc. Binnen niet.
En hij is als pup naar buiten gegaan als ie alleen was omdat ie daar alle ruimte had en anders moesten we een stuk van de kamer veranderen (muur tussen keuken en kamer laten zetten) zodat we een stuk voor hem alleen konden maken en dat vonden wij veelste klein.
Vandaar dat wij als ie ouder was pas binnen hebben geprobeerd hoe dat ging.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”