Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Knaagdieren hoeven ook niet ruim te zitten volgens de wet. Vroegah toen het blijkbaar nog slechter was heeft de Dierenbescherming in samenwerking met de dierenwinkels enz regels opgesteld over de hokgrootte in winkels van knaagdieren. Deze regels zijn in wetten omgezet. Maar het is nog ontzettend klein. Voorlopig zie ik er geen verandering in komen, al zou het wel mooi zijn. Eigenlijk vind ik dat dierenwinkels helemaal geen dieren zouden moeten verkopen, maar dat zal wel een utopie zijn.
whizzdogs
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door whizzdogs »

Toch nog even terugkomend op Sjef en zijn/haar verhaal over zijn Boomer die bij Entius vandaan is gekomen. 2 jaar terug ben ik voor training bij mensen thuis geweest die een Beagle hadden gekocht als pup, uit een dierenwinkel (verrassend..het dier kwam uit Medemblik vandaan, dan weten we het wel). Toen het beest een jaar was, kreeg het hersenvliesontsteking. Daarna bleef de ellende maar komen. Baarmoeder moest in zijn geheel verwijderd na afschuwelijke complicaties. Afin, medisch gezien was het hondje een wrak. Echter ik kwam daar voor probleemgedrag. Het diertje was zo vreselijk angstig voor alle geluiden in en buitenshuis, dat de mensen niet meer wisten hoe of wat.

Fijn, zo'n hondje uit de dierenwinkel.

En ook heel toevallig, het Beagle pupje was tevens ook 'net de laatste van het nest' en zat daar moederziel alleen in een overigens mooi schoon hokje. Zijn nestgenoten waren net toevallig ook allemaal verkocht.

Het hangt van toeval aan elkaar, liever gezegd van ellende. De eigenaren van de Beagle zijn van een kouwe kermis thuisgekomen. Met de beste bedoelingen toendertijd het hondje daar gekocht (het was toen nog niet zo bekend dat broodfok zo vreselijk veel ellende met zich meebracht).

Ongelofelijk dat er mensen zijn die in deze huidige actuele tijd nog broodfok de hand boven het hoofd houden.

Cat
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

sjef schreef:Dit is mijn laatste reactie.
Jullie mogen boos op me zijn, maar jullie moeten niet zo overdrijven. Dat ik een hondje uit een dierenwinkel heb, wil niet zeggen dat ik nu een broodfokker ondersteuner ben.

Jullie gaan er automatisch van uit dat dit hondje uit de broodfok komt, dat weten jullie niet, maar het komt uit een dierenwinkel, dus moet het volgens jullie wel zo zijn. Die conclusie laat ik voor jullie rekening.

Ik hoef denk ik mensen niet uit te leggen waar ze hun hond moeten halen, maar als iemand mijn advies wil, kijk eens op dierenasiels.com. Heel veel honden zitten nog op een goede baas te wachten.

Het merendeel van de honden die ons leven gedeeld hebben en nog doen komen uit dierenasiels vandaan. Wij zijn niet zo geintresseert in honden met stambomen, onze voorkeur is altijd uitgegaan naar honden met een leuk karakter, die in ons huishouden passen en of ze wel of niet z0'n boompapiertje hebben vinden we niet zo belangrijk.

Of je muizen, konijnen enz herplaatsers mag noemen moet je zelf weten, veel belangrijker is of ze een goed thuis hebben en houden.

Ja toch maar even reageren.... Hoe dom en simpel kan je zijn om een fout systeem in stand te houden......
Vroeger moest je helemaal naar Antwerpen, nu kan het gelukkig ook dichter bij............pffffff.......

Hoe denk je dat honden in asiels terecht komen?

Ik vergelijk het met mensen die goedkoop een fiets kopen van een junk en dan zeggen dat ze een hekel aan stelen hebben..........

Een goed hondje of een slecht hondje dat maak niet uit, het gaat om het systeem en dat moet met hand en tand bestreden worden....
Dus elke keer dat iemand zegt blij te zijn met een dier uit de dieren winkel, blijven reageren, hoe vervelend het ook is voor de betrokkenen.......

Misschien valt het kwartje dan.....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”