Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Dalmatiër bevalt van 18 pups'.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

'Dalmatiër bevalt van 18 pups'.

Ongelezen bericht door Chione »

Wow.

Het zijn er geen 101, maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.

De 3-jarige dalmatiër brak met de bevalling haar vorige record, amper een jaar geleden zette ze 16 kleintjes op de wereld. Normaal gesproken krijgen dalmatiërs ongeveer acht of negen puppy's.

Afbeelding

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2955 ... html?p=1,1
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn hemel :N:

Nu maar even een paar jaar rust, lijkt me zo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Jemig, vorig jaar 16 en nu 18, wat een geweldig grote nesten. Maar idd, nu maar een paar jaar rust voor het moedertje.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Zo dat zijn er best veel..

van de week was in hart van nederland ook al een hond (duitse dog) met een bijzonder groot nest geloof een stuk of 16..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Chione
Zeer actief

Vind het trouwens bijzonder snel, krap een jaar na een nest van 16 pups.

~
Afbeelding
~
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Chione schreef:Vind het trouwens bijzonder snel, krap een jaar na een nest van 16 pups.
inderdaad :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Arm beest..
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vind de tijd tussen die twee nesten ook veel te kort. Daarnaast vind ik haar behoorlijk jong... het eerste nest is duidelijk wel ERG vroeg geweest!!! Gelukkig ziet mams er goed gevoed en happy uit, dus zo te zien kan ze het aan.

Ik hoop alleen wel dat dit OF haar laatste nestje is (vooral dat), OF dat ze nu een jaartje of twee (en liever nog langer) rust mag....
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Er was laatst ook al een duitse dog van 16 of 18 pups. Volgens mij 18.
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Dacht dat het aan mij lag, 3 jaar en het 2de nest. En zeker bij een grote hond erg jong. Nu maar hopen dat ze niet volgend jaar weer vol gepropt wordt.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

minhie schreef:Er was laatst ook al een duitse dog van 16 of 18 pups. Volgens mij 18.
bij hart van nederland en voglens de stamboom moesten ze allemaal og met een x beginnen ook :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.

Arme arme hond, zo snel achter elkaar, zo jong en ook nog zulke grote nesten.
Nou, wat zal mama Button blij zijn zeg.... eerder de baasjes die grof geld verdienen aan zoveel pups.
Zal me niets verbazen als ze haar weer laten dekken in de hoop op weer zo'n groot nest waar ze geld aan kunnen verdienen.
:zweep:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Wat een groot nest!! Ik denk toch niet dat ik daar blij mee zou zijn!

Ik vind wel dat er voorbarig negatief gereageerd wordt naar de fokker toe, je hebt toch helemaal geen idee hoe deze ermee om gaat?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Vind de pups er anders behoorlijk goed en dik uitzien dus ik zie het probleem niet zo. Denk dat die flink bijgevoerd worden net als mams en zo te zien heeft moeders er niks onder geleden. :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nou sorry, maar als mijn teef een nest van 16 pups op de wereld zou zetten, zou dat meteen haar laatste nest zijn ook.
En mocht ik toch besluiten dat ze nog een nestje zou krijgen, dan absoluut met minstens twee jaar rust er tussen!
:zweep:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Paulala schreef:maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.

Nou, wat zal mama Button blij zijn zeg.... eerder de baasjes die grof geld verdienen aan zoveel pups.
Zal me niets verbazen als ze haar weer laten dekken in de hoop op weer zo'n groot nest waar ze geld aan kunnen verdienen.
Een klein beetje voorbarig ben je wel.. :wink: Ik neem aan dat deze dekking op de natuurlijke manier is gegaan... In dat geval hebben de fokkers weinig invloed op de hoeveelheid pups.. En geloof me....18 pups is ook voor fokkers druk hoor..

Onze Luna komt uit een nest van 17 pups....en ik geloof dat onze fokker nog nooit 8 van zulke zware weken heeft gehad.
De moeder heeft niet genoeg melk voor zoveel pups, dus in het begin moesten zij elke 2 uur bijvoeden (ook snachts).
Je kan beter een nestje van 8 a 9 pups hebben, dan 18...

Edit: ik geef je trouwens wel gelijk dat het wel erg snel na het eerste nest is. Dat had ik even niet gelezen. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Chione
Zeer actief

Irisz schreef:
Paulala schreef:maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.

Een klein beetje voorbarig ben je wel.. :wink: Ik neem aan dat deze dekking op de natuurlijke manier is gegaan... In dat geval hebben de fokkers weinig invloed op de hoeveelheid pups.. En geloof me....18 pups is ook voor fokkers druk hoor..

Onze Luna komt uit een nest van 17 pups....en ik geloof dat onze fokker nog nooit 8 van zulke zware weken heeft gehad.
De moeder heeft niet genoeg melk voor zoveel pups, dus in het begin moesten zij elke 2 uur bijvoeden (ook snachts).
Je kan beter een nestje van 8 a 9 pups hebben, dan 18...

Edit: ik geef je trouwens wel gelijk dat het wel erg snel na het eerste nest is. Dat had ik even niet gelezen. :ok:
En werd de moeder van Luna ook zo jong en zo snel alweer gedekt?

~
Afbeelding
~
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Paulala schreef:Nou sorry, maar als mijn teef een nest van 16 pups op de wereld zou zetten, zou dat meteen haar laatste nest zijn ook.
En mocht ik toch besluiten dat ze nog een nestje zou krijgen, dan absoluut met minstens twee jaar rust er tussen!
Ik denk dat de teef er na 1 jaar net zo goed aan toe is als na 2 jaar. Een hond kan binnen 3 maanden weer helemaal in topconditie zijn en ik zie niet in waarom je dan nog 21 maanden moet wachten? Ik zou zelf misschien helemaal geen 2e nest fokken omdat ik geen zin heb in 18 pups, maar voor de moederhond maakt het geen verschil als ze 12 maanden "hersteld" of 24 maanden "hersteld" verwacht ik.

Zelfs een graatmager zwerfhondje heb je na een paar maandjes in topconditie en deze teef ziet er nu niet bepaald uit alsof ze zo vreselijk te lijden heeft onder haar nest. Vind haar zelfs mollig en erg gelukkig overkomen zo op de foto :N:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Chione schreef: En werd de moeder van Luna ook zo jong en zo snel alweer gedekt?
Nee. De fokkers van Luna fokken sowieso maar maximaal 2 nestjes met een teef en dit was al het tweede nestje van deze teef (zat bijna 2 jaar tussen het eerste en tweede nest).
Daarbij heeft de moeder van Luna tepel en baarmoederonstekingen gekregen door het zogen van 17 pups en is haar baarmoeder na een paar weken verwijderd en is ze gesteriliseerd.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”