Het zijn er geen 101, maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.
De 3-jarige dalmatiër brak met de bevalling haar vorige record, amper een jaar geleden zette ze 16 kleintjes op de wereld. Normaal gesproken krijgen dalmatiërs ongeveer acht of negen puppy's.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2955 ... html?p=1,1
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Dalmatiër bevalt van 18 pups'.
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
'Dalmatiër bevalt van 18 pups'.
Wow.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
- Chione
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik vind de tijd tussen die twee nesten ook veel te kort. Daarnaast vind ik haar behoorlijk jong... het eerste nest is duidelijk wel ERG vroeg geweest!!! Gelukkig ziet mams er goed gevoed en happy uit, dus zo te zien kan ze het aan.
Ik hoop alleen wel dat dit OF haar laatste nestje is (vooral dat), OF dat ze nu een jaartje of twee (en liever nog langer) rust mag....
Ik hoop alleen wel dat dit OF haar laatste nestje is (vooral dat), OF dat ze nu een jaartje of twee (en liever nog langer) rust mag....

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Dacht dat het aan mij lag, 3 jaar en het 2de nest. En zeker bij een grote hond erg jong. Nu maar hopen dat ze niet volgend jaar weer vol gepropt wordt.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
-
Mojuan
- Zeer actief
maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.
Arme arme hond, zo snel achter elkaar, zo jong en ook nog zulke grote nesten.
Nou, wat zal mama Button blij zijn zeg.... eerder de baasjes die grof geld verdienen aan zoveel pups.
Zal me niets verbazen als ze haar weer laten dekken in de hoop op weer zo'n groot nest waar ze geld aan kunnen verdienen.
Nou, wat zal mama Button blij zijn zeg.... eerder de baasjes die grof geld verdienen aan zoveel pups.
Zal me niets verbazen als ze haar weer laten dekken in de hoop op weer zo'n groot nest waar ze geld aan kunnen verdienen.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een groot nest!! Ik denk toch niet dat ik daar blij mee zou zijn!
Ik vind wel dat er voorbarig negatief gereageerd wordt naar de fokker toe, je hebt toch helemaal geen idee hoe deze ermee om gaat?
Ik vind wel dat er voorbarig negatief gereageerd wordt naar de fokker toe, je hebt toch helemaal geen idee hoe deze ermee om gaat?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Mojuan
- Zeer actief
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Een klein beetje voorbarig ben je wel..Paulala schreef:maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.
Onze Luna komt uit een nest van 17 pups....en ik geloof dat onze fokker nog nooit 8 van zulke zware weken heeft gehad.
De moeder heeft niet genoeg melk voor zoveel pups, dus in het begin moesten zij elke 2 uur bijvoeden (ook snachts).
Je kan beter een nestje van 8 a 9 pups hebben, dan 18...
Edit: ik geef je trouwens wel gelijk dat het wel erg snel na het eerste nest is. Dat had ik even niet gelezen.
- Chione
- Zeer actief
En werd de moeder van Luna ook zo jong en zo snel alweer gedekt?Irisz schreef:Een klein beetje voorbarig ben je wel..Paulala schreef:maar met de geboorte van maar liefst 18 kleine dalmatiërs mag mama Button blij zijn.
Zal me niets verbazen als ze haar weer laten dekken in de hoop op weer zo'n groot nest waar ze geld aan kunnen verdienen.Ik neem aan dat deze dekking op de natuurlijke manier is gegaan... In dat geval hebben de fokkers weinig invloed op de hoeveelheid pups.. En geloof me....18 pups is ook voor fokkers druk hoor..
Onze Luna komt uit een nest van 17 pups....en ik geloof dat onze fokker nog nooit 8 van zulke zware weken heeft gehad.
De moeder heeft niet genoeg melk voor zoveel pups, dus in het begin moesten zij elke 2 uur bijvoeden (ook snachts).
Je kan beter een nestje van 8 a 9 pups hebben, dan 18...
Edit: ik geef je trouwens wel gelijk dat het wel erg snel na het eerste nest is. Dat had ik even niet gelezen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat de teef er na 1 jaar net zo goed aan toe is als na 2 jaar. Een hond kan binnen 3 maanden weer helemaal in topconditie zijn en ik zie niet in waarom je dan nog 21 maanden moet wachten? Ik zou zelf misschien helemaal geen 2e nest fokken omdat ik geen zin heb in 18 pups, maar voor de moederhond maakt het geen verschil als ze 12 maanden "hersteld" of 24 maanden "hersteld" verwacht ik.Paulala schreef:Nou sorry, maar als mijn teef een nest van 16 pups op de wereld zou zetten, zou dat meteen haar laatste nest zijn ook.
En mocht ik toch besluiten dat ze nog een nestje zou krijgen, dan absoluut met minstens twee jaar rust er tussen!
Zelfs een graatmager zwerfhondje heb je na een paar maandjes in topconditie en deze teef ziet er nu niet bepaald uit alsof ze zo vreselijk te lijden heeft onder haar nest. Vind haar zelfs mollig en erg gelukkig overkomen zo op de foto :N:
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Nee. De fokkers van Luna fokken sowieso maar maximaal 2 nestjes met een teef en dit was al het tweede nestje van deze teef (zat bijna 2 jaar tussen het eerste en tweede nest).Chione schreef: En werd de moeder van Luna ook zo jong en zo snel alweer gedekt?
Daarbij heeft de moeder van Luna tepel en baarmoederonstekingen gekregen door het zogen van 17 pups en is haar baarmoeder na een paar weken verwijderd en is ze gesteriliseerd.