Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke rassen zie je echt nooit? ( zoals de Basenji?)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mireillevdw schreef:De Thai Ridgeback. Die zou ik ook zoooooo graag eens in real life willen zien.
Weet je het zeker :N: :mrgreen: Ik ken er 1 en dat was niet bepaald de leukste helaas
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Brigitte schreef:Ik heb een Ca de Bou (Perro Dogo Mallorquin) en die zie je ook niet eccht veel. Ja wel een hoop wannabee's en zonder stamboom die ervoor door moeten gaan maar echt originele zijn er maar 5 of zo denk ik in Nederland.
Ik heb het topic nog verder niet gelezen maar reageer even hierop, waarschijnlijk heeft mijn collega er dus een van deze 5.
Uit denemarken opgehaald, en ze gaat eind deze week weer voor een pup naar denemarken inclusief papieren.

yvonne
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nanna schreef:
Mireillevdw schreef:De Thai Ridgeback. Die zou ik ook zoooooo graag eens in real life willen zien.
Die zag ik gisteren nog op de show in Maastricht. Twee zelfs, een rode en een blauwe :mrgreen:
Laat me raden :wink:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Drijver
Zeer actief

fabienne s schreef:een puli zie je ook niet elke dag(gelukkig niet :N: )er zit er nu 1in pension bij ons maar wat vindt ik die hond vies.het verschil tussen voor en achter is bijna niet te zien,loopt overal dwars door heen(poep en andere vieze dingen)en stinkt een uur in de wind naar amonia en reuen pies. vatsoenlijk een halsband omdoen gaat ook niet want die dread's zitten in de weg,en dan komt ie ook nog even lekker tegen je aanstaan voor een knuff.ik vindt het karakter van hem best pittig maar voor de rest kan ik bar weinig met die hond(zoals kroelen en dat soort dingen)
Afbeelding
Dit mijn Puli. Dit komt er dus onder uit als je hem naar de kapper stuurt :mrgreen:
Een stuk makkelijker en schoner mag ik wel zeggen.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik weet niet of deze al genoemd is, maar ik heb m nog nooit in het echie mogen bewonderen: De Podenco.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Drijver schreef:
Nanna schreef:
Die zag ik gisteren nog op de show in Maastricht. Twee zelfs, een rode en een blauwe :mrgreen:
Laat me raden :wink:
Ik zie dus ook nooit een thai terwijl ik daar echt in ben geintresseerd. Misschien in groningen op de show. :mrgreen:
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

jidde schreef:Basset Artésien Normand (basset normandie)
...
die kan ik nu ook toevoegen aan onbekende rassen :cheer:
hier eentje maar ik kom ze ook nooit in het wild tegen. Even als de Weim trouwens, ik heb er nog maar drie gezien in het Noorden
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door petra1 »

Basset fauve de Bretagne zie ik hier ook nooit. (Behalve onze eigen Wallonne dan :mrgreen: )
Basset Artesien Normand zie ik nog wel eens een bij mijn ouders in de buurt.
Is van een man van in de 60 en mag nooit los lopen.
Beest is dan ook zo gek als een deur als ik hem tegen kom daar in het bos,maar hij is wel heel erg lief. Die man loopt er ook echt wel hele stukken mee,maar je kan wel merken dat het hondje het mist om echt lekker te kunnen rennen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

weet niet of het echte hondjes zijn hoor maar: een teacup chihuahua!
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

fabienne s schreef:dat is inderdaad ook het leuke van in een pension werken:je komt zoveel rassen tegen die je hier niet dagelijks op straat ziet.
duitse brak
grand basset griffon vendeen
akita
beauceron(schrijf je dat zo?)
podenco
thai ridgeback(op de ringtraining dan)
puli
hh ruwhaar
pyrenese berghond
ierse wolfshond
p.o.n
landsheer
riesenschnauzer
fox terrier draadhaar
kelpie

en volgens mij hebben ze hier ooit de rott's en de berner's gratis weg gegeven want daar struikel je over,en de basset fauve de bretagne kom ik ook steeds vaker tegen.
ehm. de akita zag ik regelmatig in het dorp waar ik eerst woonde...en voor Ierse wolfshond ga je gewoon een keer naar de highland games in het dorp waar ik woonde zie je ze staan in groep"jes"' van 16!!!!
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Wolvin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wolvin »

ik heb nog nooit een american indian dog in het echt gezien,jammer :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Drijver schreef:
fabienne s schreef:een puli zie je ook niet elke dag(gelukkig niet :N: )er zit er nu 1in pension bij ons maar wat vindt ik die hond vies.het verschil tussen voor en achter is bijna niet te zien,loopt overal dwars door heen(poep en andere vieze dingen)en stinkt een uur in de wind naar amonia en reuen pies. vatsoenlijk een halsband omdoen gaat ook niet want die dread's zitten in de weg,en dan komt ie ook nog even lekker tegen je aanstaan voor een knuff.ik vindt het karakter van hem best pittig maar voor de rest kan ik bar weinig met die hond(zoals kroelen en dat soort dingen)
Afbeelding
Dit mijn Puli. Dit komt er dus onder uit als je hem naar de kapper stuurt :mrgreen:
Een stuk makkelijker en schoner mag ik wel zeggen.
dat vind ik geen pulli meer maar een kale kip :smile2: :smile2: :smile2:
Zonde van de hond :roll:
Addy

Overigens begrijp ik eerlijk gezegt niet waarom je voor dit ras kiest als je de hond zo toetakelt qua vacht, het is net een poedel :19:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Addy schreef:Overigens begrijp ik eerlijk gezegt niet waarom je voor dit ras kiest als je de hond zo toetakelt qua vacht, het is net een poedel :19:
Ja, dat begrijp ik eerlijk gezegd ook niet helemaal........ :denken: :19:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Addy

Nanna schreef:Dat hondje ken ik wel, dat is Dárasz.
Toen (als ouder hondje, niet als pup) ze bij Drijver kwam had ze anderhalve vilt op haar kont staan en meer werd dat ook niet ;-)
Tsja, die anderhalve vilt had ik er dan ook afgeknipt, hahaha.
maar dit hoort toch niet voor een pulli :19:
Drijver
Zeer actief

Nee, het hoort niet voor een Puli. Helemaal mee eens.
Maar soms is een vacht zo dat je de schaar erin moet zetten. Zoals Nanna zegt, ze had 1 1/2 vilt (iets overdreven mam) en meer wilden er niet komen. Wat vacht betreft had ze helemaal raar haar. Sterker nog, die dunne strengetjes werden er door andere honden uitgetrokken bij het spelen. En dat was pas zielig. Dan gilde ze het uit.
Was ze goed in de vilt en trokken de andere honden het er niet uit, dan had ik haar ook gewoon in de vacht gelaten, want onder andere daarvoor wilde ik een Puli. En uiteraard voor haar lekkere karaktertje. En die is daardoor niet veranderd hoor :mrgreen:
Maar dit geval vroeg even om drastische maatregelen.
Overigens is ze inmiddels al weer 13 jaar oud en loopt ze nu zo'n 10 jaar zo rond. We hebben het dus heus geprobeert.

Euh, maar even een ander vraagje. Waarom hebben mensen er moeite mee dat ze naar de kapper gaat als ze nu veel prettiger in haar vel zit? Terwijl het normaal is dat een Maltezer en Shi Tzu en aanverwanten wel geschoren worden? Want dat hoort in feite ook niet.
Drijver
Zeer actief

Addy schreef:
Nanna schreef:Dat hondje ken ik wel, dat is Dárasz.
Toen (als ouder hondje, niet als pup) ze bij Drijver kwam had ze anderhalve vilt op haar kont staan en meer werd dat ook niet ;-)
Tsja, die anderhalve vilt had ik er dan ook afgeknipt, hahaha.
maar dit hoort toch niet voor een pulli :19:
Die anderhalve vilt hoort ook niet. Ze heeft gewoon een foute vacht. En dat is erg jammer want ze is prachtig van bouw.
Dus ja, het was even niet anders helaas :jank:
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Teckel_love<3 schreef:weet niet of het echte hondjes zijn hoor maar: een teacup chihuahua!

Teacup is geen ras hoor. Maar een broodfok term die ze geven aan 'kleine' chi'tjes. Maar elke pup is klein, ik vind het sowieso super knap dat ze kunnen inschatten dat een hond onder de kilo blijft. :ok: Overigens blijven ze vrijwel nooit zo mini mini, behalve als de eigenaar ze precies zo verzorgd als de broodfokker dat doet, geen eten geven en niet ontwormen. :wink:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Addy

Drijver schreef:Euh, maar even een ander vraagje. Waarom hebben mensen er moeite mee dat ze naar de kapper gaat als ze nu veel prettiger in haar vel zit? Terwijl het normaal is dat een Maltezer en Shi Tzu en aanverwanten wel geschoren worden? Want dat hoort in feite ook niet.
Ik vind beiden in principe niet normaal, ze hebben die beharing niet voor niets. Overigens als jouw hond zich nu prettiger voelt heb ik er al helemaal geen problemen mee, lekker in het vel zitten gaat boven pulli beharing :mrgreen: :19:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

RupsenStorm schreef:
jidde schreef:Basset Artésien Normand (basset normandie)
...
die kan ik nu ook toevoegen aan onbekende rassen :cheer:
hier eentje maar ik kom ze ook nooit in het wild tegen. Even als de Weim trouwens, ik heb er nog maar drie gezien in het Noorden
Ik kom de weimaraner toch vaak tegen hoor.
Drijver
Zeer actief

Nanna schreef:
Martijn schreef:
Drijver schreef:Nee, het hoort niet voor een Puli. Helemaal mee eens.
Maar soms is een vacht zo dat je de schaar erin moet zetten. Zoals Nanna zegt, ze had 1 1/2 vilt (iets overdreven mam) en meer wilden er niet komen.
Mam? Wat mot dat?
Zit de gehele familie Wagener hier tegenwoordig?
Hahaha, nee, gelukkig niet.
Ik ken Jo al 25 jaar geloof ik. En aangezien ik stúkken wijzer ben (en ook iets ouder) noemt ze mij mam.
Ik noem haar altijd stuk verdriet ;-)
Mam kan ook vervangen worden door kolerewijf in dit geval :smile: :smile: :smile: :smile:
Drijver
Zeer actief

Nanna schreef:
Drijver schreef:
Nanna schreef: Ik ken Jo al 25 jaar geloof ik. En aangezien ik stúkken wijzer ben (en ook iets ouder) noemt ze mij mam.
Ik noem haar altijd stuk verdriet ;-)
Mam kan ook vervangen worden door kolerewijf in dit geval :smile: :smile: :smile: :smile:
Kijk, dat is nou mijn Jootje :wink:
Jootje Idiootje :mrgreen:
Ach, ik doe het er maar mee :pffff: :wink:
Nossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Eurasiër

Ongelezen bericht door Nossie »

Ellen. schreef:
enjo schreef:Ik krijg binnenkort een Eurasier in mijn trimsalon, ik heb 'm gegoogeld en hij bestaat. Ik had er nog nooit van gehoord.
Iemand hier op het forum heeft toch ook een Eurasier.. ben der/zn naam kwijt! :N:
That would be me I guess. :D (HET is trouwens ZIJ. ;) :P )

En idd, niet veel mensen kennen ze. De mensen die het ras wel herkende kunnen we op de hand tellen, en waren meestal in het buitenland! :denken:
Ik weet niet of ze echt 'bijzonder' zijn, maar ik vind het leuk dat je zoveel met mensen in contact komt omdat ze toch vaak zeggen: 'Hé een Chow! O nee, hij heeft geen blauwe tong. Wat is het dan? ' :P
Afbeelding
1-4-1999 - †23-4-2012 Nelson, lieve beer, we missen je zo!
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Canadese Eskimohond. Ik vind het de mooiste honden die er zijn, maar er is er maar eentje in Nederland. Ook geen fokkers in de Benelux (of Europa?) helaas :(

http://web.mac.com/qimmiq/qimmiq/Photo_ ... hotos.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

enjo schreef:Ik krijg binnenkort een Eurasier in mijn trimsalon, ik heb 'm gegoogeld en hij bestaat. Ik had er nog nooit van gehoord.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, totdat hij eind vorig jaar in mijn achtertuin een geit probeerde op te vreten, niet mijn favo ras dus :evil:
josefientje
Zeer actief

Mireillevdw schreef:Ik weet niet of deze al genoemd is, maar ik heb m nog nooit in het echie mogen bewonderen: De Podenco.
Ik wel! Die kwam ik vorige maand tegen, hier op Terschelling. Leuk beest lekker lomp en onwijs, dat wel :mrgreen:
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Heb meestal toch ook wel wat beziens als ik met Sanka buiten kom. 'He, nen huskey!' Nee, dat is ze niet!!!! En van een Malamute heeft dan bijna niemand van gehoord...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Nossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Eurasiër

Ongelezen bericht door Nossie »

josefientje schreef:
Ik had er ook nog nooit van gehoord, totdat hij eind vorig jaar in mijn achtertuin een geit probeerde op te vreten, niet mijn favo ras dus :evil:
Serieus?

Nelson zou als de dood zijn voor dat beest! :smile2:
Erachter aan rennen vind hij nog wel leuk. Konijnen en heel soms schapen, maar dan heeft hij het ook wel weer gezien. Hij zou ze echt niet doodbijten!

Maar misschien verschilt dat per hond... Er staat bij de ras beschrijving van de Eurasiër ook dat hij goed kan apporteren. NIET dus. :smile2: Volgens mij weet Nelson niet eens wat een stok of bal is. :P Nee soms heeft hij zo'n bui dat hij door de hele tuin sjeesd, maar apporteren. No way. We hebben het hem ook nooit echt geleerd hoor. ;)

Wel vervelend dat je zo kennis moet maken met zo'n geweldig ras! De meeste mensen die ik ken vinden hem echt geweldig! (ook mensen die normaal gesproken een hekel hebben/bang zijn voor honden) En wijzelf natuurlijk ook! :ok:
Afbeelding
1-4-1999 - †23-4-2012 Nelson, lieve beer, we missen je zo!
josefientje
Zeer actief

Ja serieus!

Wij waren druk bezig in de tuin een stal en paddock aan te leggen en die morgen waren we heen en weer aan het lopen tussen voor- en achtertuin dus het tuinhek stond open. Tegenover ons is een appartementenboerderij speciaal voor hondenbezitters. Daar logeerden een stuk of 10 Eurasier met hun bazen. Ze kwamen met zijn allen terug van een wandeling, een groot deel aangelijnd maar ook een paar los. Omdat ik een Chihuahua heb die denkt dat de hele straat van hem is, en die toevallig mij ook net om de benen liep (in mijn eigen voortuin dus) riep ik die onmiddelijk bij mij en bij gebrek aan een riem tilde ik hem op. Ik wil niet dat die hummel midden in zo'n groot roedel beledigingen rond gaat blaffen. Geen moment gedacht aan de dwerggeiten die in de achtertuin aan de roop stonden(zijn vanaf de straat ook niet zichtbaar); sprinten er ineens twee van die honden de achtertuin in, achtervolgd door mijn andere hond (xlabrador). Ik erachteraan zijn die twee &^%%&honden mijn geiten(een geit en een gecastreerd bokje) aan het aanvallen! Sil (mijn hond) schermde de bok af maar kon in zijn eentje geen twee geiten verdedigen tegen twee honden. De eigenaresse van de honden stond in het midden hysterisch te schreeuwen en had duidelijk geen enkele invloed op de honden. Inmiddels had de grootste hond de achterpoten van de geit te pakken. Daardoor stonden hij en de geit eindelijk stil en kon ik hem een paar enorme schoppen verkopen, pas na vier schoppen (voluit met de klomp!) liet hij de geit even los, die kon ontsnappen en de dochter van de eigenaresse die inmiddels ook in de achtertuin was gekomen dook boven op de hond. Zij kon hem slechts met héél veel moeite vasthouden (hij had gelukkig zo'n soort borsttuig om) De andere hond werd nog steeds van de bok afgeschermd door mijn hond, en liet zich uiteindelijk door weer iemand anders (geen idee wie dat nou was )pakken. Inmiddels was de geit door haar achterpoten gezakt en wilde niet meer opstaan. Meteen de veearts gebeld dat we eraan kwamen, de geit in de auto gezet en naar de praktijk gereden. Daar bleek dat er gelukkig geen schade aan pezen of botten was, wel een paar kleine wondjes, de hond had geen tijd gehad om met de kop te schudden gelukkig. Wel was de ene poot flink gekneusd, en ze heeft pijnstillers gekregen en een tetanusinjectie.
Dat doettie anders nooit hoor! Werd echt waar door de eigenaars gezegd :jank:
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom juist deze twee honden losliepen. Ik ben ook erg blij dat de kippen op dat moment nog in het hok zaten, geen idee wat daar mee gebeurd zou zijn.

Erachteraan rennen mag ook niet, niet achter een geit en niet achter een schaap, als het om een drachtig dier gaat kunnen ze van stress verwerpen!

Als een hond los loopt moet hij onder appel staan, anders niet los!

Josefientje
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Een Kromfohrlander of Glen of Imaal terrier heb ik nog nooit in t straatbeeld gezien.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”