Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekkel...agressiefste HOND???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Tekkel...agressiefste HOND???

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

ik was leuke tekkel (teckel) plaatjes aan het zoeken kom ik ineens DIT berichtje tegen:

Tekkel agressiefste hond
Onze excuses aan alle pittbulls, rottweilers en andere alom gevreesde hondenrassen. Op de nieuwe lijst met te mijden honden moeten eigenlijk de kleine keffertjes bovenaan staan. Want niet alleen maken die het meeste lawaai, ze zijn ook het agressiefst. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Pennsylvania. Wetenschappers ondervroegen ruim 6.000 hondeneigenaars en stelden op grond daarvan een hitparade van agressieve honden op, waarop 33 rassen zijn vertegenwoordigd. Onbetwiste koploper is de tekkel of 'worstenhond', want niet minder dan 1 op de 5 exemplaren van dit ras heeft ooit een voorbijganger gebeten of getracht te bijten. Een even groot percentage bindt soms de strijd aan met andere honden en 1 op de 12 heeft zelfs bijtende bewegingen gemaakt naar zijn of haar baasje. De zilveren medaille op de ranglijst ging naar de chihuahua, een nog kleinere hondensoort die ook met grote regelmaat probeert anderen aan te vallen, terwijl de Jack Russell op de derde plaats eindigde. Bassets, golden retrievers, labradors en greyhounds zijn kennelijk het minst agressief. Volgens een van de Amerikaanse onderzoekers is het mogelijk dat de kleinere soorten genetisch meer voorbestemd zijn voor agressief gedrag dan grotere honden zoals pittbulls of rottweilers, die je ergens in het midden van de ranglijst terugvindt. Het percentage beten of bijtpogingen ten opzichte van vreemden ligt bij de kleine soorten 20 procent hoger dan het gemiddelde, terwijl de aanvallen op andere honden zelfs 30 procent hoger liggen dan bij de groten.

: bij de reacties die ik hier op las las ik vooral dat mensen die NOOIT een tekkel hebben gehad zeggen dat het frikandellen enz. zijn.! nou maakt dat niet uit maar ik schrok wel ff :
ik vond onder andere deze reactie: dood aan alle teckels en andere kutkeffertjes
zo'n schijthekel aan de beestjes...
ik hou eigenlijk alleen van sint bernards en aanverwante soorten. groot en lui dus.

en ze hebben het allemaal over "een rotschop verkopen met kisten"

en nog VEEL meer onzin!
denk je ff leuke plaatjes te zoeken!
ik weet dat mensen wel eens zeggen dat teckels naar de kuiten bijten enz. maar toch!
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Waarom zou dat onzin zijn? En dan heb ik het niet over de reacties maar over het artikel.

Geen idee trouwens of het de waarheid is, maar ergens kan ik er wel voorstellen. Het 'voordeel' van de kleinere rassen is vooral dat hun beten meestal weinig of toch minder schade toebrengen, het nadeel dat de eigenaars dan ook minder het nut inzien dat ook hun hondje deftig moet worden opgevoed.
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Contacteer:

Paddle schreef:Waarom zou dat onzin zijn? En dan heb ik het niet over de reacties maar over het artikel.

Geen idee trouwens of het de waarheid is, maar ergens kan ik er wel voorstellen. Het 'voordeel' van de kleinere rassen is vooral dat hun beten meestal weinig of toch minder schade toebrengen, het nadeel dat de eigenaars dan ook minder het nut inzien dat ook hun hondje deftig moet worden opgevoed.
ik zeg niet dat het onzin is : ik zeg wel dat ik weet dat er veel van zulk soort dingen gezegd worden maar ja...als (heeeeele trotse) teckel eigenaar schrok ik wel ff dat het nu (toen) echt bewezen is....gewoon ja weet ik veel...
Afbeelding
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Zoals hierboven gezegd denk ik ook dat veel mensen met kleine hondjes vaak vergeten dat ook hun poppewopjes wel degelijk honden zijn en dus ook gewoon op een juiste manier opgevoed moeten worden, net als grotere honden. Daarnaast komt dan ook nog dat de kleinere hondjes over het algemeen toch altijd vrij veel temperament hebben, en ook bij de teckel is dat zo imo. Ga maar eens na waar ze oorspronkelijk voor gefokt werden en wat dus gewenste karaktereigenschappen waren! Deze eigenzinnigheid van een teckel slaat dan dus vaak om in bijtgedrag wanneer men geen moeite doet om het hondje te leren wat wel en niet kan.

Verder moet je ook niet alles zo zwaar opnemen wat je op het internet leest hoor, sommige mensen vinden het gewoon een kick om heerlijk anoniem vanachter een schermpje wat hersenloos te schelden en blaten. Laat ze lekker. :19:
Teckel_love<3
Zeer actief
Contacteer:

Saba schreef:Zoals hierboven gezegd denk ik ook dat veel mensen met kleine hondjes vaak vergeten dat ook hun poppewopjes wel degelijk honden zijn en dus ook gewoon op een juiste manier opgevoed moeten worden, net als grotere honden. Daarnaast komt dan ook nog dat de kleinere hondjes over het algemeen toch altijd vrij veel temperament hebben, en ook bij de teckel is dat zo imo. Ga maar eens na waar ze oorspronkelijk voor gefokt werden en wat dus gewenste karaktereigenschappen waren! Deze eigenzinnigheid van een teckel slaat dan dus vaak om in bijtgedrag wanneer men geen moeite doet om het hondje te leren wat wel en niet kan.

Verder moet je ook niet alles zo zwaar opnemen wat je op het internet leest hoor, sommige mensen vinden het gewoon een kick om heerlijk anoniem vanachter een schermpje wat hersenloos te schelden en blaten. Laat ze lekker. :19:
I know, I know
maar ja... ik vond het en wilde het ff delen...
verder heb je wel gelijk (nanna ook hoor)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Paddle schreef: Het 'voordeel' van de kleinere rassen is vooral dat hun beten meestal weinig of toch minder schade toebrengen, het nadeel dat de eigenaars dan ook minder het nut inzien dat ook hun hondje deftig moet worden opgevoed.
Dat mensen tekkels vaak minder goed opvoeden klopt wel: tekkels hebben de naam dat ze niet op te voeden zijn en dat is voor veel mensen een reden er dan niet eens aan te beginnen.

Maar klein? Ja, een tekkel is klein, maar heb je die tanden wel eens bekeken? Die zouden een herder niet misstaan.
Als een tekkel goed bijt, komt dat behoorlijk aan.
En dat is, het oorspronkelijk gebruiksdoel indachtig, heel begrijpelijk ook.

Als een ras als dit een slechte naam heeft vanwege slechte opvoeding, is dat niet aan de honden, maar aan de zogenaamde "liefhebbers" te danken, die niet snappen wat ze in hun handen hebben.
Het is niet eens vanwege stoerheid, zoals bij sommige andere rassen, dat het fout gaat, maar simpelweg alleen vanwege stommiteit.
En dat is misschien nog wel erger ook :(
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Teckel_love<3
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Paddle schreef: Het 'voordeel' van de kleinere rassen is vooral dat hun beten meestal weinig of toch minder schade toebrengen, het nadeel dat de eigenaars dan ook minder het nut inzien dat ook hun hondje deftig moet worden opgevoed.
Dat mensen tekkels vaak minder goed opvoeden klopt wel: tekkels hebben de naam dat ze niet op te voeden zijn en dat is voor veel mensen een reden er dan niet eens aan te beginnen.

Maar klein? Ja, een tekkel is klein, maar heb je die tanden wel eens bekeken? Die zouden een herder niet misstaan.
Als een tekkel goed bijt, komt dat behoorlijk aan.
En dat is, het oorspronkelijk gebruiksdoel indachtig, heel begrijpelijk ook.

Als een ras als dit een slechte naam heeft vanwege slechte opvoeding, is dat niet aan de honden, maar aan de zogenaamde "liefhebbers" te danken, die niet snappen wat ze in hun handen hebben.
Het is niet eens vanwege stoerheid, zoals bij sommige andere rassen, dat het fout gaat, maar simpelweg alleen vanwege stommiteit.
En dat is misschien nog wel erger ook :(
ehm ja ik wil toch voor de zekerheid wel ff zegen dat ik mijn hond wel opvoed maarre ja dat is inderdaad zo dat het vooral bij de eigenaren ligt!
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Kwestie van opvoeden. Wat betreft het artikel; het is onderzoek onder hondeneigenaren, dus niet erg objectief.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

tara is een paar weken geleden gegrepen door een teckel....en goed ook!!!
tara heb nu wel angst daar aan overgehouden maar mankeerde lichamelijk niets.
tara vind die teckel nu niet meer leuk :wink:
voor de rest nog nooit last gehad met een teckel.
Laatst gewijzigd door tibetaantje op 12 jan 2009 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

tibetaantje schreef:tara is een paar weken gegrepen door een teckel....en goed ook!!!
dat komt omdat je kleine mick nog niet tegengekomen bent :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Het spijt me, als ik niet toevallig een paar leuke tekkeltjes kende had ik ze ook uitgescholden voor agressieve frikandel :mrgreen:
Ik kom veel kleine dominante frikandelletjes tegen, Gol is ook al een paar keer in haar neus gehapt en meestal mag ze niet meer overeind komen als ze gaat liggen voor zo'n smurf.
Ik denk dan ook dat een 2e hond niet zo snel een tekkeltje zal worden :F:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eerlijk gezegd zijn mijn ervaringen met teckels heel anders: degenen die ik gekend heb zijn eigenwijze theemutsen. Zat niets kwaads of dominants in.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Addy schreef:
tibetaantje schreef:tara is een paar weken gegrepen door een teckel....en goed ook!!!
Sinds wanneer grijpt Mick andere honden :denken:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ari@ne schreef:
Addy schreef:
Sinds wanneer grijpt Mick andere honden :denken:
ze bedoelt dat hij juist zo lief is
Afbeelding
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Onze Bowy viel onder de noemer waar dit artikel over gaat. Dit had bij hem als reden dat hij als pup zijnde niet als hond werd gezien door veel andere honden (en dan meestal ongecastreerde reuen), maar als prooi. Hij is zo ontzettend vaak gegrepen dat hij het helemaal gehad. En iedere keer als er een dominante hond op hem afkwam dan greep hij zonder pardon. Hij liep over van de stress, toen wij hem in okt. 2007 hadden laten castreren ivm medische problemen ging het na een paar maanden veel beter. Veel minder stress voor hem en de wandelingen verliepen een stuk minder stressvol voor hem en ons.

Ik heb op dit moment eendwerg langhaar van ruim 9 jr. en dat is een echte sul. Als hij een bijtbeweging maakt, dan heeft de andere hond het heel bont gemaakt.
Onze Dribbel is 19 wkn. en een ontzettend lieve en zeer sociale teckel. Mensen vinden hem en ook Rico heel schattig. Ik vertel er altijd bij dat ook deze schattige teckels alleen maar leuk en schattig blijven als je ze ook opvoedt.
Krijg dan vaak te horen, ach ze kunnen toch niet veel schade aanrichten. :roll: Daar gaat het dus net niet om. Je kiest voor een hond en die moet je opvoeden of het nu een chihuahua of Newfoundlander is.
Iedere hond moet worden opgevoedt. En opvoeden kost nu eenmaal tijd, maar dat geldt ook voor oa. de tijd steken in het wandelen met je teckel.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Petra68
Actief
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door Petra68 »

Kleine hondjes zijn nu eenmaal wat feller en blaffen ook sneller.
Zelf heb ik geen slechte ervaringen met teckels, ik vind het zelfs hele grappige hondjes en rustig ook.
Veel mensen hebben gewoon een hekel aan kleine hondjes en kunnen het dan ook niet laten om je te beledigen.
Ik hoor ook zo vaak opmerkingen over mijn york, ach ik ben er inmiddels wel aan gewend maar leuk is het echt niet.

Probeer je er niet al teveel van aan te trekken, en dat onderzoek...ach aan hoeveel mensen hebben ze het gevraagd en wie heeft het onderzocht dan?
Het is maar een onderzoek joh.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”