Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier kan ik zoooo boos om worden!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

hier was dat gister ook ik was de hond aan het uitlaten en er loopt een mevrouw met een labrador(reu), ze had hem los dus ik loop er lang en die hond kwam al wat dichterbij waarop kimo begon te grommen.
later sta ik op het grasveld en zij komt met haar hond aangelopen die nog steeds los was en die hond komt op kimo afgerent, ze beginnen te grommen en te blaffen. :N:
dus ik vraag doe hem even vast waarop zij antwoord:"waarom zou ik"
dus toen heb ik gezegt:"omdat ik anders deze ook even los laat".
toen schrok ze toch en heeft ze hem vast gedaan en is gouw door gelopen. :eek:
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

petra1 schreef: Dat heb ik 1x gehad met mijn (inmiddels ex) schoonzus.
Ik had een beaglepupje van 9 weken,en die sprong tegen haar op.
Ze mepte hem echt vol op zijn hoofd.
als iemand dat ooit bij mijn pup doet om die reden hoop ik dat een vent het doet, dan heb ik een reden om hem tegen de vlakte te rammen.
familie of niet. Zoooo boos zou ik dus worden. Wordt al boos als ik het lees of eraan denk :devil:
doggyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door doggyy »

Mijn hond word nooit geaaid, mensen lopen er meestal liever met een boog omheen terwijl hij geen vlieg kwaad doet. Zo gaan toch heel veel mensen op het uiterlijk van de hond af, hier doe je nix aan.

Wel kan ik me ook mateloos irriteren vaak aan mensen die alles beter weten over jou hond terwijl ze hem helemaal niet kennen.
Afbeelding
atla-nora
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door atla-nora »

Mijn chihuahua (ik bedoel waar heb ik het over) was bij de dierenarts voor een prikje toen hij even haar gebitje wilde bekijken. Nou kan je zo een klein tikje tegen haar snuitje geven en ze doet zelf haar bekje open maar nee hoor. Hij rukt haar bek open idd zoals je bij een krokodil zou doen en ze krijste het uit natuurlijk. Ja en dan nog zeggen van ach een Chi hé een echte aansteller. :devil: Ik heb hem luid en duidelijk verteld dat hij nooi t maar dan ook nooit meer de kans zal krijgen om mijn hond pijn te doen. De sukkel. Dus zo zie je maar dat ook dierenartsen domme **** kunnen zijn. Mijn nieuwe dierenarts is veel liever voor mijn doggies en ook nog goedkoper!!!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

best herkenbaar allemaal. . .

toen Buster nog een pup was, werd hij ook eens gelokt door een echte `hondenkenner`. hij wou opspringen en de man pakt zijn snuit om in te knijpen. gelukkig was buster zo energiek dat hij al snel weer uit de greep was en niet onder de indruk.

heb die meneer ook even verteld dat hij hem niet moest roepen als hij het dus blijkbaar niet wilde. en dat hij dit maar nooit meer moest doen.

vooral van die echte `hondenkenners` die niet openstaan voor andere meningen die moet je maar gewoon negeren.

nu Buster volwassen is maak ik het bijna niet meer mee. ze denken hier in de buurt vaak dat ze mensen met een pup hun eigen ideeen moeten opdringen. bjech !
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Inderdaad heel irritant al die betweters en mensen die je hond willen aaien.

Nilsson was nog een pup en had door de modder gebanjerd, ik zie een groep mensen lopen en hou Nilsson vast om zijn riem om te doen, roept een van die sukkels : aahhhh kijk eens.....een Ierse Setter......wat lieiehieieief....kom dan puppie enz enz....ik kon Nilsson niet houden en ja hoor een streep naar die sukkel toe en natuurlijk tegen haar opspringen met zijn vieze bagger poten.......en dan ook nog mopperen.

Tsja dat doen Ierse Setters he?
Nilsson weet nu dat hij een Duitse Staande Langhaar is en die doen dat niet. :pffff:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

dus toen heb ik gezegt:"omdat ik anders deze ook even los laat".
:mrgreen:
je heb helemaal gelijk :ok:
zo irritant lijkt me dat :devil: je zegt het gewoon netjes of ze hem vast wil doen en nog voor de goeie vrede ook en dan gewoon zo,n antwoord van...''waarom zou ik dat doen'' :denken:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Mijn hond word nooit geaaid, mensen lopen er meestal liever met een boog omheen terwijl hij geen vlieg kwaad doet. Zo gaan toch heel veel mensen op het uiterlijk van de hond af, hier doe je nix aan.
dat is ook eigenlijk wel sneu he, want jou hond zou het misschien ook wel hartstikke leuk vinden om een aai te krijgen als ie mensen tegen komt...of geeft ie er niet veel om?

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik had jake met 8 weken in mn arm in de videotheek
toen ik moest afrekenen zette ik hem even neer
kwam een vrouw aan en die begon hem te aaien
ineens begint jake als een gek te janken
ik trek jake bij me en vraag aan haar wat er gebeurde
zegt ze doodleuk:
ja hij was aan het happen en wij hebben dat de onze afgeleerd door mn nagel in zn neus te duwen :devil: :boos: :eek:

ik had jake ondertussen terug op mn arm en keek naar zn neus
die bloedde :jank: :jank:

nou ik ben niet meer beschaafd gebleven zoals je wel in kunt denken
en als ik die vrouw nu nog tegenkom dan loopt ze heel snel de andere kant op

ik liep met de collie van mn zus, beestje was 13 jaar oud (met 10 uit het asiel gehaald)
had een paar tanden gek naar voren staan
komt er een man aan die denkt veel verstand van honden te hebben
en aaide hem over zn kop
ineens pakt ie die tanden vast en begint eraan te trekken
de collie beet hem in zijn hand
begint ie tegen mij te schreeuwen dat ik mn hond moet straffen omdat ie beet
ik zeg: ik geef hem groot gelijk van mij had je hem ook gehad
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Ik heb tegenwoordig de neiging om gelijk een loslopende hond die bij mijn honden in de buurt komt gelijk maar een shop te geven als ik ze aan de riem heb.
Ma-Vrij loop ik meestal met stalen neuzen.
De eigenaar is dan niet echt blij maar dan wijs ik ze even op de hondenkaart die iedere geregistreerde hondenbezitter hier heeft gekregen.
Hebben ze die niet, betalen ze ook geen belasting weet je dat ook gelijk.
Als met dezelfde hond meerdere keren gebeurt maak ik daar ook melding van bij de politie. Niet dat die er wat mee doen maar toch.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Bika
Actief
Contacteer:

pammetje schreef: ja hij was aan het happen en wij hebben dat de onze afgeleerd door mn nagel in zn neus te duwen :devil: :boos: :eek:
Ik had jake ondertussen terug op mn arm en keek naar zn neus
Wat een teringwijf, moet hier niet gebeuren.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief

ik denk dat ik zonder nadenken mijn nagel ergens bij haar ingeduwd had......wat een verstand???????

Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik snap echt niet dat mensen steeds maar weer denken dat ze de honden van anderen wel even 'manieren' bij kunnen brengen.
Zou het zelf niet in mijn hoofd halen om van die rare dingen/uitspraken te doen.
Gisteren zagen we de baas in kwestie weer lopen. Ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben de andere kant opgelopen,heb geen zin meer om die onzin doe hij uitkraamt steeds weer opnieuw aan te horen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

petra1 schreef:Ik snap echt niet dat mensen steeds maar weer denken dat ze de honden van anderen wel even 'manieren' bij kunnen brengen.
Zou het zelf niet in mijn hoofd halen om van die rare dingen/uitspraken te doen.
Gisteren zagen we de baas in kwestie weer lopen. Ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben de andere kant opgelopen,heb geen zin meer om die onzin doe hij uitkraamt steeds weer opnieuw aan te horen.
Je hebt groot gelijk :ok:

Ik heb eigenlijk nog een vraagje over "bemoeizucht" door anderen.

Als er een hond naar mij toe rent en kwispelend tegen mij op springt, haak ik wel eens mijn vinder achter de halsband, zet hem rustig op 4 pootjes, zeg "laag" en kriebel dan even onder de kin met de woorden "laag, braaf".

Als een ander dat bij mijn honden zou doen zou ik dat ook niet erg vinden.
Maar hoe zouden jullie (ieder die heeft gereageerd hier) dat vinden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:
petra1 schreef:Ik snap echt niet dat mensen steeds maar weer denken dat ze de honden van anderen wel even 'manieren' bij kunnen brengen.

Als er een hond naar mij toe rent en kwispelend tegen mij op springt, haak ik wel eens mijn vinder achter de halsband, zet hem rustig op 4 pootjes, zeg "laag" en kriebel dan even onder de kin met de woorden "laag, braaf".

Meer dan prima :ok: :wink:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

ranetje schreef: Als er een hond naar mij toe rent en kwispelend tegen mij op springt, haak ik wel eens mijn vinder achter de halsband, zet hem rustig op 4 pootjes, zeg "laag" en kriebel dan even onder de kin met de woorden "laag, braaf".
Heb nog geen hond, maar zou het geen probleem vinden.
Ik doe zelf jouw optie maar zonder commando laag, juist omdat ik denk dat die honden dat commando toch niet kennen (of willen kennen :wink: ). Of als de hond echt stuitert, draai ik me om en loop weg.

Zou niet weten waarom iemand daar een probleem mee zou moeten hebben :ok:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

ranetje schreef:

Helemaal geen moeite mee :ok:
Heb er zelf ook een hekel aan als hij tegen mensen opspringt.
En dit is ook een hele nette manier om aan te geven dat je dit niet wilt.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Bika
Actief
Contacteer:

ranetje schreef: Als een ander dat bij mijn honden zou doen zou ik dat ook niet erg vinden.
Als het normaal gebeurd geen probleem.
Mijn honden springen echter niet zomaar tegen iemand anders op.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ranetje schreef:Maar hoe zouden jullie (ieder die heeft gereageerd hier) dat vinden?
Prima.

Rinne Roos is nog wel eens overenthousiast, en als je daar tegen gaat tetteren schrikt ze zich dood.
Rustige aanpak is prima, dit is een nette manier.

Iemand gaf RR een keer een knietje. Je weet wel, eerst lokken en daarna wegsturen omdat ze enthousiast is, met een knietje dus.
Ik heb toen uitgelegd dat als hij dat nog eens deed, ik hem ook een knietje zou geven ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief

Marjoleine schreef:
ranetje schreef:Maar hoe zouden jullie (ieder die heeft gereageerd hier) dat vinden?
Prima.

Rinne Roos is nog wel eens overenthousiast, en als je daar tegen gaat tetteren schrikt ze zich dood.
Rustige aanpak is prima, dit is een nette manier.

Iemand gaf RR een keer een knietje. Je weet wel, eerst lokken en daarna wegsturen omdat ze enthousiast is, met een knietje dus.
Ik heb toen uitgelegd dat als hij dat nog eens deed, ik hem ook een knietje zou geven ;)
:mrgreen:
Een "hij" vindt dat vast geen leuk vooruitzicht :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ranetje schreef:

Het is de toon die de muziek maakt :wink: Ik heb wel eens iemand gehad die op een heel vinnige manier mijn pup naar beneden duwde met een 'laag' commando, die vond misschien ook dat ze mijn pup iets aan het leren was. Maar je hebt gewoon van mijn pup af te blijven als een aanraking niet vriendelijk bedoeld is.
Fin
Zeer actief

Bika schreef:Ik heb tegenwoordig de neiging om gelijk een loslopende hond die bij mijn honden in de buurt komt gelijk maar een shop te geven als ik ze aan de riem heb.
De eigenaar is dan niet echt blij maar dan wijs ik ze even op de hondenkaart die iedere geregistreerde hondenbezitter hier heeft gekregen.
Als met dezelfde hond meerdere keren gebeurt maak ik daar ook melding van bij de politie. Niet dat die er wat mee doen maar toch.
Ik vrees dat als je mijn hond een schop geeft met die stalen neuzen van je, en je dan achter de politie wilt verschuilen, je bij mij van een koude kermis thuis komt. En doornat van een koude kermis thuis, want dan heb ik je met je agressieve r**t in de dichtsbijzijnde sloot geflikkerd. En wil ik gerust de desbetreffende diensthebbende politieambtenaar uitleggen waarom. Overigens staat vanaf dat moment je auto ook nergens meer veilig :wink:
ranetje
Zeer actief

christo schreef:
ranetje schreef:

Het is de toon die de muziek maakt :wink: Ik heb wel eens iemand gehad die op een heel vinnige manier mijn pup naar beneden duwde met een 'laag' commando, die vond misschien ook dat ze mijn pup iets aan het leren was. Maar je hebt gewoon van mijn pup af te blijven als een aanraking niet vriendelijk bedoeld is.
De ellende is dat dat zo uiteenlopend is uit te leggen :wink:
Wat is vriendelijk bedoeld? :mrgreen:

het blijft altijd een moeilijke materie.

Kijk als iemand ongevraagd de bek van mijn pup open doet "omdat een hond dat moet accepteren" dan is dat meestal ook nog zonder enige reden (opspringen o.i.d.) dus volledig belachelijk.

Als een hondje tegen mij opspringt vind ik dat niet eens zo erg :wink:
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat een baas dat het liefste afgeleerd ziet.
Vaak hoor je ze al van verre "laag!!" roepen :mrgreen:
Door daarin mee te spelen hoop ik dat ik die baas nog help ook.
Maar dat is van mij uit gedacht en kan door een ander als ongewenste "bemoeizucht" worden ervaren.

(Ik heb er nooit herrie over gehad hoor :wink: )
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ik ben niet iemand die snel ergens een punt van maakt, zolang je mijn hond/pup maar heel laat vind ik het allang best, ook als ik me erger.

Niet iedereen is echter erg gespitst op het aanleren van het laag commando :wink: . Niet elk ras hond blijft dat namelijk doen. Die dobers van mij zijn nu volwassen en zien niemand behalve het vrouwtje en oma en opa staan. Vaak kom ik doberliefhebbers tegen die hen coute que coute willen aanhalen en moet ik die van mij dan aanmoedigen om even contact te maken, het enthousiasme en dus de neiging om te springen is er dan niet. En mijn shibaatje springt al helemaal niet veel op, en als ze het doet, heeft het aanhalen al zolang geduurd dat dat ook geen probleem oplevert, ook niet bij vreemden.

Ik moet dus eerlijk bekennen dat als ik vroeger toen ze nog alledrie jong waren een 'laag'roepster tegenkwam :mrgreen: , ik wel eens eens stilletjes bij mezelf gedacht hebt, *zucht* heb je die weer. :pffff:
ranetje
Zeer actief

christo schreef:Ik ben niet iemand die snel ergens een punt van maakt, zolang je mijn hond/pup maar heel laat vind ik het allang best, ook als ik me erger.

Niet iedereen is echter erg gespitst op het aanleren van het laag commando :wink: . Niet elk ras hond blijft dat namelijk doen. Die dobers van mij zijn nu volwassen en zien niemand behalve het vrouwtje en oma en opa staan. Vaak kom ik doberliefhebbers tegen die hen coute que coute willen aanhalen en moet ik die van mij dan aanmoedigen om even contact te maken, het enthousiasme en dus de neiging om te springen is er dan niet. En mijn shibaatje springt al helemaal niet veel op, en als ze het doet, heeft het aanhalen al zolang geduurd dat dat ook geen probleem oplevert, ook niet bij vreemden.

Ik moet dus eerlijk bekennen dat als ik vroeger toen ze nog alledrie jong waren een 'laag'roepster tegenkwam :mrgreen: , ik wel eens eens stilletjes bij mezelf gedacht hebt, *zucht* heb je die weer. :pffff:
:mrgreen: :smile:
Zoals ik al schreef, meestal hoor ik de baasjes al van grote afstand "laag" brullen, dus ik doe alleen maar mee.
Ik krijg ook nooit zomaar Dobers of Sheba's "op bezoek" (of Rottweilers, of Doggen e.d.) :wink:
Doorgaans betreft het labradors, Goldens en aanverwante rassen of kruisingen :mrgreen:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Het zij je - bij voorbaat - vergeven! :mrgreen: Nee, ze gaan idd niet veel 'op bezoek', nu ze volwassen zijn dan. En als ik een jonge golden o.i.d. op bezoek krijg, zet ik me ook automatisch schrap, en heeft het baasje mijn sympathie bij het afleren van het opspringen. :mrgreen:

Overigens moet ik bekennen, als je bij mij op bezoek komt, je te maken krijgt met stuiterende honden en één simpele instructie: of je je bij het begroeten voorover wilt buigen. Ook dan is de neiging tot opspringen er niet - niet nodig namelijk :wink:

Achteraf denk ik ook dat ik het ze zo ook heb afgeleerd. Ik buig me altijd voorover bij het begroeten, dat verwachten ze, dus wordt er niet gesprongen.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Bika schreef:Ik heb tegenwoordig de neiging om gelijk een loslopende hond die bij mijn honden in de buurt komt gelijk maar een shop te geven als ik ze aan de riem heb.
In een losloopgebied schop je zomaar iemands hond? Kijk in een aanlijngebied en dan loopt een hond los, begrijp ik dat je dan niet blij bent als ze op je af komen, maar om zo'n hond nou meteen te schoppen vind ik een beetje idioot. En zeker in een losloopgebied ga je niet zomaar iemands hond wegschoppen, dan ga je maar ergens anders lopen met je aangelijnde honden.
Afbeelding
doggyy
Vaste gebruiker

Wat ben jij nou weer voor een nsb'er. kinderachtig zeg. Dus als een hond lekker in het bos loopt en blij is dat hij een andere hond ziet verdient ie een schop? En daarna ook nog eens bij de politie aangeven. Hoop dat je niet vaak in rdam loopt, mijn hond vind andere honden ook leuk dus die verdient ook een schop? Dan kom je inderdaad van een hele koude kermis thuis
Afbeelding
Bika
Actief
Contacteer:

Een hond schop je inderdaad niet zomaar daar gaat meer aan vooraf.
Maar losloopgebied of niet een hond hoort zich te gedragen tegen andere honden.
Afbeelding
doggyy
Vaste gebruiker

Bika schreef:
pammetje schreef: ja hij was aan het happen en wij hebben dat de onze afgeleerd door mn nagel in zn neus te duwen :devil: :boos: :eek:
Ik had jake ondertussen terug op mn arm en keek naar zn neus
Wat een teringwijf, moet hier niet gebeuren.
dus je mag een hond niet met je nagel in zn neus duwen maar wel een schop met stalen neuzen geven. In beide situaties zou je zelf de lul zijn
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”