Inderdaad ja een hond hoort zich te gedragen, maar als een hond bij jou hond komt snuffelen, valt dat toch zeker wel onder gedragen hoop ik? Mijn hond rent wel eens op andere honden af om daarna voorzichtig kennis te maken, als iemand hem dan schopt word ik natuurlijk razend.Bika schreef:Een hond schop je inderdaad niet zomaar daar gaat meer aan vooraf.
Maar losloopgebied of niet een hond hoort zich te gedragen tegen andere honden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kan ik zoooo boos om worden!!
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2

-
doggyy
- Vaste gebruiker
In een losloopgebied lopen sociale honden los en onder sociaal hoort ook snuffelen met andere honden en mischien spelen. Als je zelf een hond hebt die hier niet mee om kan gaan moet je zeker niet in een losloopgebied gaan lopen. honden zijn ook maar dieren, denk je dat als ze los lopen dat ze dan niet lekker gaan rennen en onderzoekenBika schreef:Een hond schop je inderdaad niet zomaar daar gaat meer aan vooraf.

- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
Als een andere hond agressief op mijn honden afkomt dan ben ik echt in alle staten als die hond wat wil doen, meestal niks aan de hand.
Heb daar in het verleden (helaas) te veel meegemaakt om honden vertrouwen.
Een aantal van onze whippets is gebeten door andere honden zonder dat daar in 1e instantie aanleiding toe was. Dan vertrouw je de hond maar achteraf bijten ze toch nog, da's echt niet prettig.
2 voorbeelden:
Je loopt je hond in het donker uit te laten en ineens staat er een andere naast die gelijk uithaalt. De volgende dag, zondag, een dikke voorpoot gelijk naar de dierenarts. Moest 4 weken behandeld worden.
Loop in een losloopgebied met de hond en lijn hem aan aan de rand om het laatste stukje te lopen in een woonwijk. Komt een hond naar hem toe en bijt gelijk.
Had beide eigenaren al gevraagd om hun honden vast te houden als ze mij aan zien komen met hond aan de riem.
Ik ben helemaal niet aggresief of nsb achtig maar aan mijn honden en kinderen moet je niet komen met verkeerde bedoelingen.
Een aantal van onze whippets is gebeten door andere honden zonder dat daar in 1e instantie aanleiding toe was. Dan vertrouw je de hond maar achteraf bijten ze toch nog, da's echt niet prettig.
2 voorbeelden:
Je loopt je hond in het donker uit te laten en ineens staat er een andere naast die gelijk uithaalt. De volgende dag, zondag, een dikke voorpoot gelijk naar de dierenarts. Moest 4 weken behandeld worden.
Loop in een losloopgebied met de hond en lijn hem aan aan de rand om het laatste stukje te lopen in een woonwijk. Komt een hond naar hem toe en bijt gelijk.
Had beide eigenaren al gevraagd om hun honden vast te houden als ze mij aan zien komen met hond aan de riem.
Ik ben helemaal niet aggresief of nsb achtig maar aan mijn honden en kinderen moet je niet komen met verkeerde bedoelingen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
-
doggyy
- Vaste gebruiker
Nu gaat het ineens over aggressieve honden. had je dan eerder moeten zeggen. Tuurlijk schop je een hond weg die jou honden aan wil vallen, lijkt me sterk dat er in een losloopgebied aggressieve honden los lopen.Bika schreef:Als een andere hond agressief op mijn honden afkomt dan ben ik echt in alle staten als die hond wat wil doen, meestal niks aan de hand.
2 voorbeelden:

- Bika
- Actief
- Contacteer:
- Bika
- Actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als een andere hond aangelijnd is, of ziet dat de eigenaar deze bij zich roept hoor je je hond bij je te houden en niet zomaar op de hond af te laten gaan vind ik... losloopgebied of niet...doggyy schreef:In een losloopgebied lopen sociale honden los en onder sociaal hoort ook snuffelen met andere honden en mischien spelen. Als je zelf een hond hebt die hier niet mee om kan gaan moet je zeker niet in een losloopgebied gaan lopen. honden zijn ook maar dieren, denk je dat als ze los lopen dat ze dan niet lekker gaan rennen en onderzoekenBika schreef:Een hond schop je inderdaad niet zomaar daar gaat meer aan vooraf.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
doggyy
- Vaste gebruiker
dat mag jij vinden. Ik vind niet dat je in druk bos of loploopgebied moet lopen met honden die niet met andere honden overweg kunnen.malinois schreef:als een andere hond aangelijnd is, of ziet dat de eigenaar deze bij zich roept hoor je je hond bij je te houden en niet zomaar op de hond af te laten gaan vind ik... losloopgebied of niet...doggyy schreef:In een losloopgebied lopen sociale honden los en onder sociaal hoort ook snuffelen met andere honden en mischien spelen. Als je zelf een hond hebt die hier niet mee om kan gaan moet je zeker niet in een losloopgebied gaan lopen. honden zijn ook maar dieren, denk je dat als ze los lopen dat ze dan niet lekker gaan rennen en onderzoekenBika schreef:Een hond schop je inderdaad niet zomaar daar gaat meer aan vooraf.
Als een hond echt aggresief is ziet mijne dat toch wel aan zn lichaamstaal en gaat er dan niet op af.

- Bika
- Actief
- Contacteer:
-
doggyy
- Vaste gebruiker
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik een van die mensen ben die een gigantische hondentik heeft en ook alle honden wil aaien. Wat ik wel altijd doe is op mn hurken gaan zitten en de hond op me af laat komen. Komt ie niet dan niet
Ik loop al van kleins af aan naar elke hond toe. Mijn moeder heeft gedaan wat ze kon, maar dat werkte helaas niet bij mij :N:
nu ben ik ook wel een paar keer bijna gebeten en 1 of 2 keer in mn neus gebeten. Maar das dan ook mn eigen schuld en dat zei mn moeder ook altijd.
Maar ik ben niet zo iemand die koste wat kost een hond MOET aaien. Alleen als ze het zelf willen.
Als er 3 loslopen en 1 aangelijnd, dan vind ik het altijd rot om ze allemaal te aaien behalve die ene en dan probeer ik te kijken of ie komt. Maar als ie niet wil, dan hoeft het ook echt niet.
Ik zie ook altijd wel of een hond wil of niet. Sommigen loop ik ook gewoon voorbij. Die zie je dan al kijken van blijf uit de buurt
En bekken opentrekken doen we al helemaal niet. Dat zijn zon rare dingen. Waarom moet je een vreemde hond in de bek kijken zonder enige reden? Dat is zo raar!
Ik vindt zelf, dat ik het altijd wel met beleid doe en de hond zelf laat beslissen of ze willen komen of niet. Als ik zie dat de eigenaar niet wil, dan doe ik het ook niet.
En lok ik een hond met dikke modderpoten die tegen mn opspringt en ik heb mn goede jas aan, dan baal ik ff, maar daar ben ik met 5 minuten al weer overheen. De hond is toch leuker
En een jas wassen we wel weer. Eigen stomme schuld, toch?
Groetjes Marieta
Ik loop al van kleins af aan naar elke hond toe. Mijn moeder heeft gedaan wat ze kon, maar dat werkte helaas niet bij mij :N:
nu ben ik ook wel een paar keer bijna gebeten en 1 of 2 keer in mn neus gebeten. Maar das dan ook mn eigen schuld en dat zei mn moeder ook altijd.
Maar ik ben niet zo iemand die koste wat kost een hond MOET aaien. Alleen als ze het zelf willen.
Als er 3 loslopen en 1 aangelijnd, dan vind ik het altijd rot om ze allemaal te aaien behalve die ene en dan probeer ik te kijken of ie komt. Maar als ie niet wil, dan hoeft het ook echt niet.
Ik zie ook altijd wel of een hond wil of niet. Sommigen loop ik ook gewoon voorbij. Die zie je dan al kijken van blijf uit de buurt
En bekken opentrekken doen we al helemaal niet. Dat zijn zon rare dingen. Waarom moet je een vreemde hond in de bek kijken zonder enige reden? Dat is zo raar!
Ik vindt zelf, dat ik het altijd wel met beleid doe en de hond zelf laat beslissen of ze willen komen of niet. Als ik zie dat de eigenaar niet wil, dan doe ik het ook niet.
En lok ik een hond met dikke modderpoten die tegen mn opspringt en ik heb mn goede jas aan, dan baal ik ff, maar daar ben ik met 5 minuten al weer overheen. De hond is toch leuker
Groetjes Marieta
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je moet ten alle tijde je hond onder controle hebben dus anders niet losdoggyy schreef:dat mag jij vinden. Ik vind niet dat je in druk bos of loploopgebied moet lopen met honden die niet met andere honden overweg kunnen.malinois schreef:als een andere hond aangelijnd is, of ziet dat de eigenaar deze bij zich roept hoor je je hond bij je te houden en niet zomaar op de hond af te laten gaan vind ik... losloopgebied of niet...doggyy schreef:In een losloopgebied lopen sociale honden los en onder sociaal hoort ook snuffelen met andere honden en mischien spelen. Als je zelf een hond hebt die hier niet mee om kan gaan moet je zeker niet in een losloopgebied gaan lopen. honden zijn ook maar dieren, denk je dat als ze los lopen dat ze dan niet lekker gaan rennen en onderzoekenBika schreef:Een hond schop je inderdaad niet zomaar daar gaat meer aan vooraf.
Als een hond echt aggresief is ziet mijne dat toch wel aan zn lichaamstaal en gaat er dan niet op af.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
doggyy
- Vaste gebruiker
Waaruit maak je op dat ik mn hond niet onder controle heb. Hij mag van mij in een losloopgebied naar andere honden toe, ook aangelijnde, hij kan toch met andere honden overweg, zo niet dan loopt ie weer weg. Helaas zijn er altijd mensen die verwachten dat alle honden in een losloopgebied zich maar aanpassen aan honden aan de lijn terwijl de meerderheid losloopt. Er kan niet verwacht worden dat iedereen zn hond maar aanlijnd.malinois schreef:je moet ten alle tijde je hond onder controle hebben dus anders niet losdoggyy schreef:dat mag jij vinden. Ik vind niet dat je in druk bos of loploopgebied moet lopen met honden die niet met andere honden overweg kunnen.malinois schreef:als een andere hond aangelijnd is, of ziet dat de eigenaar deze bij zich roept hoor je je hond bij je te houden en niet zomaar op de hond af te laten gaan vind ik... losloopgebied of niet...doggyy schreef: In een losloopgebied lopen sociale honden los en onder sociaal hoort ook snuffelen met andere honden en mischien spelen. Als je zelf een hond hebt die hier niet mee om kan gaan moet je zeker niet in een losloopgebied gaan lopen. honden zijn ook maar dieren, denk je dat als ze los lopen dat ze dan niet lekker gaan rennen en onderzoeken

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Helaas dacht ik dat ook. Helaas is mijn hond daardoor zo vaak afgesnauwd (ook door loslopers) dat ze nu niet meer overweg kan met andere honden.
Ik vind dat ook mensen met minder sociale honden ergens mogen lopen. Als ze ze maar aangelijnd houden. Het is een kleine moeite om je hond aan te lijnen. Je bent ze zo weer voorbij en je hond kan snel weer los.
Iedereen wil wel eens van de natuur en de bossen genieten.
Groetjes Marieta
Ik vind dat ook mensen met minder sociale honden ergens mogen lopen. Als ze ze maar aangelijnd houden. Het is een kleine moeite om je hond aan te lijnen. Je bent ze zo weer voorbij en je hond kan snel weer los.
Iedereen wil wel eens van de natuur en de bossen genieten.
Groetjes Marieta
-
doggyy
- Vaste gebruiker
Ik vind het ook niet erg dat er honden aangelijnd in een losloopgebied lopen. Ik vind het ook niet erg als me hond een beetje afgesnauwd word als waarschuwing. Hij houd het dan voor gezien en loopt door, honden kunnen dit prima onderling uitzoeken. Als honden echt aanvallen aan de lijn vind ik wel dat je niet met die hond in een losloopgebied moet lopen, er is altijd een kans op een confrontatie.

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
@ Ranetje: Als het zoals jij zegt op een normale manier gebeurt dat je een hond omlaag stuurt,dan vind ik dat niks met bemoeien te maken hebben. Iedereen heeft zijn grenzen wat dat betreft en ik ben zelf ook niet altijd blij met springende honden. Maar zoals al eerder aangegeven: het is de manier waarop zoiets gedaan wordt.
Niet met veel poeha,maar gewoon rustig,dat is in mijn ogen gewoon prima
Niet met veel poeha,maar gewoon rustig,dat is in mijn ogen gewoon prima
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
betrek het eens niet elke keer op jezelf maar in het algemeen....doggyy schreef:Waaruit maak je op dat ik mn hond niet onder controle heb. Hij mag van mij in een losloopgebied naar andere honden toe, ook aangelijnde, hij kan toch met andere honden overweg, zo niet dan loopt ie weer weg. Helaas zijn er altijd mensen die verwachten dat alle honden in een losloopgebied zich maar aanpassen aan honden aan de lijn terwijl de meerderheid losloopt. Er kan niet verwacht worden dat iedereen zn hond maar aanlijnd.malinois schreef:je moet ten alle tijde je hond onder controle hebben dus anders niet losdoggyy schreef:dat mag jij vinden. Ik vind niet dat je in druk bos of loploopgebied moet lopen met honden die niet met andere honden overweg kunnen.malinois schreef: als een andere hond aangelijnd is, of ziet dat de eigenaar deze bij zich roept hoor je je hond bij je te houden en niet zomaar op de hond af te laten gaan vind ik... losloopgebied of niet...
ja ik verwacht dat als iemand met een aangelijnde hond loopt om wat voor reden dat de ander zijn hond bij zich houdt inderdaad. Dat heet rekening houden met elkaar.

-
Fin
- Zeer actief
-
doggyy
- Vaste gebruiker
ja inderdaad maar mensen snappen niet dat een jonge hond in de pubertijd nog wel eens naar andere honden toe rent. En dan is het ineens onze schuld omdat we onze hond bij ons moeten houden in een losloopgebied?
Ik ben niet degene met een hond-aggressieve hond hoor, dat is een stuk erger dan een vrolijke hond die af en toe in zn enthousiasme niet luisterd omdat hij andere honden ziet

- Moos
- Zeer actief
Ik heb nog liever dat iemand iets te boos "laag!" roept als Vera springt, dan dat ze haar even uitgebreid gaan aaien roepende "vind ik niet erg hoor springende honden!"ranetje schreef: De ellende is dat dat zo uiteenlopend is uit te leggen![]()
Wat is vriendelijk bedoeld?![]()
het blijft altijd een moeilijke materie.
Kijk als iemand ongevraagd de bek van mijn pup open doet "omdat een hond dat moet accepteren" dan is dat meestal ook nog zonder enige reden (opspringen o.i.d.) dus volledig belachelijk.
Als een hondje tegen mij opspringt vind ik dat niet eens zo erg![]()
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat een baas dat het liefste afgeleerd ziet.
Vaak hoor je ze al van verre "laag!!" roepen![]()
Door daarin mee te spelen hoop ik dat ik die baas nog help ook.
Maar dat is van mij uit gedacht en kan door een ander als ongewenste "bemoeizucht" worden ervaren.
(Ik heb er nooit herrie over gehad hoor)
Die mensen bedoelen dat heel vriendelijk, en ik snap het ook wel, maar ohhhhh die vind ik nog erger dan de boze laag-brullers hoor
Wat ik, moet ik eerlijk toegeven

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat snap ik wel, maar er zijn mij iets teveel 'zogenaamde' jonge honden die puberen... dat smoesje wordt mij iets teveel gebruikt ... zelfs honden van 5 puberen nog in ogen van veel mensen...doggyy schreef:ja inderdaad maar mensen snappen niet dat een jonge hond in de pubertijd nog wel eens naar andere honden toe rent. En dan is het ineens onze schuld omdat we onze hond bij ons moeten houden in een losloopgebied?Ik ben niet degene met een hond-aggressieve hond hoor, dat is een stuk erger dan een vrolijke hond die af en toe in zn enthousiasme niet luisterd omdat hij andere honden ziet

- Moos
- Zeer actief
Ja, maar dat is toch iets heel andersmalinois schreef:ja dat snap ik wel, maar er zijn mij iets teveel 'zogenaamde' jonge honden die puberen... dat smoesje wordt mij iets teveel gebruikt ... zelfs honden van 5 puberen nog in ogen van veel mensen...doggyy schreef:ja inderdaad maar mensen snappen niet dat een jonge hond in de pubertijd nog wel eens naar andere honden toe rent. En dan is het ineens onze schuld omdat we onze hond bij ons moeten houden in een losloopgebied?Ik ben niet degene met een hond-aggressieve hond hoor, dat is een stuk erger dan een vrolijke hond die af en toe in zn enthousiasme niet luisterd omdat hij andere honden ziet
Dat mensen continu excuses en uitvluchten verzinnen v.w.b. het gedrag van hun honden weten we wel natuurlijk
Maar dat staat toch los van de jonge honden die inderdaad net dat ene moment besloten hebben banaantjes te kweken, of die (zoals in mijn voorbeeld) het inderdaad wel speels bedoelen maar gewoon wat te lomp zijn?