Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'En hou je van honden, dan hou je niet van vechthonden.'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Walgelijke site.
Van zulke mensen word ik nou bang, je zou zo iemand op straat tegen komen zeg......
:zweep:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik heb net ook es zitten kijken. Maar mensen. Wat een onzin zeg! En ik kan eigenlijk ook niet anders als lachen. Ik bedoel. Die mensen moeten wel in heeeeel veel angst leven denk ik hahahaha.
En dan vooral de zin: zie je er toch een lopen loop er dan met een hele grote boog omheen. :smile:
Wat een onzin! Je kunt schrik hebben en je eigen aanstellen!

Groetjes Marieta
Mojuan
Zeer actief

Ik denk dat het vooral heel veel haat is.
Mensen met angst-agressie misschien? Levensgevaarlijk dus......

Nee echt, zulke mensen vind ik doodeng, die zijn tot hele rare dingen in staat.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

minhie schreef:Die statistieken ook op die site..
Als je ergens eerlijk mee kunt "liegen" dan is het wel statistiek.
Jammer dat die lui niet alle reacties doorlaten, anders had ik er zelf wat statistiek op los gelaten, stom.

Op zich vind ik dat tabel met aantal hondenbeten wel interessant. En nu snap ik ook waarom akita bij het lijstje hoort, ik heb alleen nog nooit een mensagressieve akita (ook mensagressieve pitbull/staff whatever) gezien maar goed. :19:
'Lies, damned lies, and statistics'. :wink:

Sowieso is er maar weinig bron vermelding op die site.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Marieta
Zeer actief

Paulala schreef:Ik denk dat het vooral heel veel haat is.

Zoals het neergoien van gebakken spons of gif. weer een gevaarlijke hond minder denken ze dan.
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
goldenrose schreef:
1. Kijk eerst heel goed stiekum om de deur of je iemand ziet met een hond. Ga NOOIT de deur uit als je een hond ziet, ook al is het zo ver weg.
2. Ga de hond uitlaten onder goede tijden en andere veelbekeken programma's zodat er zo weinig mogelijk mensen met honden buiten zijn.
3. Loop je op een open pad met overzicht naar alle kanten en je ziet een auto aankomen? Doe dan zo snel mogelijk je pitbull in de auto en rij naar een andere plek.
4. Loop 's nachts met de hond, pas op voor dronken mensen ze kunnen een hond bij zich hebben die losloopt.
5. Zodra je tóch een andere hond ziet, grijp dan zo snel mogelijk je hond bij het tuigje (speciaal gekocht om de pitbull snel op te kunnen tillen) en hijs de hond zo hoog mogelijk. Enige training in de sportschool is hierbij niet overbodig.
6. Koop een auto, zodat je hond vanaf je voordeur snel in de auto kunt in en uitladen (doe snel de achterklep dicht!) en naar een rustige plek kunt rijden waar geen honden komen (industrieterreinen, achterafweggetjes)
.
Als ik het lees word ik al moe. Ik ben vrees ik te lui aangelegd voor zo'n soort hond.
Geef mij maar gewoon een sociale pipo :wink:
Het leek mij sarcastisch bedoeld.

~
Afbeelding
~
Marieta
Zeer actief

Chione schreef:
minhie schreef:Die statistieken ook op die site..
Als je ergens eerlijk mee kunt "liegen" dan is het wel statistiek.
Jammer dat die lui niet alle reacties doorlaten, anders had ik er zelf wat statistiek op los gelaten, stom.

Op zich vind ik dat tabel met aantal hondenbeten wel interessant. En nu snap ik ook waarom akita bij het lijstje hoort, ik heb alleen nog nooit een mensagressieve akita (ook mensagressieve pitbull/staff whatever) gezien maar goed. :19:
'Lies, damned lies, and statistics'. :wink:

Sowieso is er maar weinig bron vermelding op die site.

Akitas zijn geen makkelijke honden. Maar als je de akita kent, weet je ook dat je ook met deze honden uit moet kijken met vreemden. Ik heb ze op mn werk leren kennen. (had er eerst schrik van). maar ze hebben ook gewoon een pittige opvoeding nodig. (wat ik begrepen heb van een echte kenner toen).

En daarbij. Een lijst is wel heel mooi allemaal. Maar wat zijn de redenen van de bijtincidenten? Ik denk dat dat veel belangrijker is!
We krijgen genoeg mensen die hun hond af komen staan. Ze zeggen dan: hij heeft ons kind gebeten. Dan vraag je waarom? En dan zeggen ze gewoon zomaar. Ga je verder vragen en blijkt dat het kind het bot wilde pakken of de hond aan het klieren was terwijl hij in zijn mandje aan het slapen was en van die kleine dingen.
Mensen die weten dat hun hond moeilijk is met eten, maar toch de kinderen naar de bak laten lopen op het moment dat de hond aan het eten is. Veel dingen diemakkelijk voorkomen kunnen worden!

Groetjes Marieta
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Teckel_love<3 schreef:ik heb ff gekeken (ookal mag ik er eigenlijk niet echt komen) maar ik moet gewoon huilen dat die BEESTEN zo over die DIEREN KUNNEN denken!!? kijk ze zijn er wel "monster honden" maar echt waar, dat ligt aan de opvoeding: als ik mijn teckel zo opvoed kan zelfs ZIJ (die arme schat) een "monster hond" zijn!
(wijze woorden van een 13 jarige :wink: )

daarbij:
de ogen van de Pittbull "INDRUKKEN" ?? als je aangevallen wordt!!!!!?????? :N:

mischien wordt ik door zulk soort sites vooral BANG dat er ECHT EEN DAG KOMT dat dit soort honden ECHT NIET MEER MOGEN en dat vooral vrienden van ons die zulk soort honden fokken(en het zijn echt SCHATJES) dan NIKS MEER HEBBEN enz. !!!! :N:

IK VINDT DIT BELACHELIJK...
(sorry ik kan er gewoon niet over uit :wink: )

een of andere dier-beschermings organisatie heeft een heeeeele goede slag zin: BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!!!!!
misschien een keer wat minder !!!!!!!!!!!!!!!!!!, CAPS etc. gebruiken, het staat zo schreeuwerig.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Marieta schreef:

Akitas zijn geen makkelijke honden. Maar als je de akita kent, weet je ook dat je ook met deze honden uit moet kijken met vreemden. Ik heb ze op mn werk leren kennen. (had er eerst schrik van). maar ze hebben ook gewoon een pittige opvoeding nodig. (wat ik begrepen heb van een echte kenner toen).
Waarom moet je uitkijken met vreemden?
Ik denk dat jij vanuit jouw situatie kijkt dat je de hond zonder baas in de opvang krijgt, dus een hond met een verleden, een hond die uit zijn vertrouwde omgeving is en zonder baas op dat moment. Dan moet je zowiezo uitkijken, met welke hond ook :wink:
Als jij hier op visite komt dan word je begroet alsof ik retrievers heb bij wijze van spreken.
Wat is en bedoel je met een pittige opvoeding?
Persoonlijk vind ik dat onzin, hier worden ze net zo opgevoed als dat ik de doggen opvoedde, niets meer of minder.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mojuan
Zeer actief

Marieta schreef:
Paulala schreef:Ik denk dat het vooral heel veel haat is.

Zoals het neergoien van gebakken spons of gif. weer een gevaarlijke hond minder denken ze dan.
Precies, dat soort enge dingen ja.
En niemand die verwacht dat zij het hebben gedaan, want zelf hebben ze tenslotte een lieve Labrador, dus ze houden heel veel van honden.
Marieta
Zeer actief

chrico schreef:
Marieta schreef:

Ik denk dat jij vanuit jouw situatie kijkt dat je de hond zonder baas in de opvang krijgt, dus een hond met een verleden, een hond die uit zijn vertrouwde omgeving is en zonder baas op dat moment. Dan moet je zowiezo uitkijken, met welke hond ook :wink:
Als jij hier op visite komt dan word je begroet alsof ik retrievers heb bij wijze van spreken.
Persoonlijk vind ik dat onzin, hier worden ze net zo opgevoed als dat ik de doggen opvoedde, niets meer of minder.
Ik heb nogal wat mensen met akita's gesproken en vaak heb ik ook gezien dat ze naar vreemden in het begin niet zo enthousiast zijn. Eenkennig. En dat je ook op die honden niet ineens bovenop moet duiken. (op geeneen hond, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik).

Met een pittige opvoeding, bedoel ik niet hardhandig. Maar net ff iets consequenter als een andere hond. Veel mensen die denken, wauw een mooie hond, die wil ik wel een. Maar bijgod niet nadenken wat voor hond ze in huis halen. En dus ook een totaal verkeerde opvoeding nodig hebben. Een Akita heeft net ff een iets consequentere aanpak nodig als bijv. een labrador of een shih tzu of een van de makkelijkere rassen. Doggen zijn ook honden die net een andere aanpak nodig hebben.
Ben je te streng dan duiken ze in elkaar, want het zijn watjes, maar ben te lie dan lopen ze weer over je heen. Ze hebben gewoon duidelijkheid nodig.
Ik wil absoluut niet de Akita aanvallen. Want, hoewel ik ze zelf niet zou nemen, ik ze toch erg leuk vind! Ik heb ze leren kennen. Ik had er eerst schrik voor, maar nu dus niet meer. En als er 1 binnenkomt, afstand of zwerf, ben ik meestal 1 van de eersten die erbij kan komen. Ik ben er dan ook meestal helemaal verliefd op :mrgreen:

Pffff. ik hoop het zo uitgelegd te hebben, dat het niet verkeerd begrepen wordt :wink: Dat zou zonde zijn.
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

malinois schreef:
Teckel_love<3 schreef:ik heb ff gekeken (ookal mag ik er eigenlijk niet echt komen) maar ik moet gewoon huilen dat die BEESTEN zo over die DIEREN KUNNEN denken!!? kijk ze zijn er wel "monster honden" maar echt waar, dat ligt aan de opvoeding: als ik mijn teckel zo opvoed kan zelfs ZIJ (die arme schat) een "monster hond" zijn!
(wijze woorden van een 13 jarige :wink: )

daarbij:
de ogen van de Pittbull "INDRUKKEN" ?? als je aangevallen wordt!!!!!?????? :N:

mischien wordt ik door zulk soort sites vooral BANG dat er ECHT EEN DAG KOMT dat dit soort honden ECHT NIET MEER MOGEN en dat vooral vrienden van ons die zulk soort honden fokken(en het zijn echt SCHATJES) dan NIKS MEER HEBBEN enz. !!!! :N:

IK VINDT DIT BELACHELIJK...
(sorry ik kan er gewoon niet over uit :wink: )

een of andere dier-beschermings organisatie heeft een heeeeele goede slag zin: BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!!!!!
misschien een keer wat minder !!!!!!!!!!!!!!!!!!, CAPS etc. gebruiken, het staat zo schreeuwerig.... :wink:
srry vergeet soms dat ie aanstaat
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Marieta schreef:
chrico schreef:
Marieta schreef:

Ik heb nogal wat mensen met akita's gesproken en vaak heb ik ook gezien dat ze naar vreemden in het begin niet zo enthousiast zijn. Eenkennig. En dat je ook op die honden niet ineens bovenop moet duiken. (op geeneen hond, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik).

Met een pittige opvoeding, bedoel ik niet hardhandig. Maar net ff iets consequenter als een andere hond. Veel mensen die denken, wauw een mooie hond, die wil ik wel een. Maar bijgod niet nadenken wat voor hond ze in huis halen. En dus ook een totaal verkeerde opvoeding nodig hebben. Een Akita heeft net ff een iets consequentere aanpak nodig als bijv. een labrador of een shih tzu of een van de makkelijkere rassen. Doggen zijn ook honden die net een andere aanpak nodig hebben.
Ben je te streng dan duiken ze in elkaar, want het zijn watjes, maar ben te lie dan lopen ze weer over je heen. Ze hebben gewoon duidelijkheid nodig.
Ik wil absoluut niet de Akita aanvallen. Want, hoewel ik ze zelf niet zou nemen, ik ze toch erg leuk vind! Ik heb ze leren kennen. Ik had er eerst schrik voor, maar nu dus niet meer. En als er 1 binnenkomt, afstand of zwerf, ben ik meestal 1 van de eersten die erbij kan komen. Ik ben er dan ook meestal helemaal verliefd op :mrgreen:

Pffff. ik hoop het zo uitgelegd te hebben, dat het niet verkeerd begrepen wordt :wink: Dat zou zonde zijn.

Ik snap wel een beetje wat je bedoeld hoor.
ik ben iemand die houd van oer rassen en over het algemeen zijn die rassen een tikkeltje (veel) eigenwijs en doen niet graag iets zolang ze het nut er niet van inzien. Veel zijn erg trouw aan hun baas en zullen idd niet iedereen op straat vrolijk begroeten. Maar om nou te zeggen dat je moet uitkijken? dat denk ik ook weer niet, teminste niet diegene die ik heb gezien of waar ik de eigenaar van heb gesproken.
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Ik heb dus juist weer eigenaars gesproken die dat juist wel zeiden.
Wat ik wel onzin vond was dat er 1 afgstaan werd, daar had de fokker tegen gezegd dat cursus met een akita niet goed zou zijn en ook geen nut heeft.
Maar net wat je zegt, eigenwijzer en dingen niet willen doen waar ze het nut niet van inzien.
Mensen denken vaak dat elke hond maar heel erg volgzaam is en makkelijk op te voeden.
Minhie
Zeer actief

Marieta schreef:Ik heb dus juist weer eigenaars gesproken die dat juist wel zeiden.
Wat ik wel onzin vond was dat er 1 afgstaan werd, daar had de fokker tegen gezegd dat cursus met een akita niet goed zou zijn en ook geen nut heeft.
Maar net wat je zegt, eigenwijzer en dingen niet willen doen waar ze het nut niet van inzien.
Mensen denken vaak dat elke hond maar heel erg volgzaam is en makkelijk op te voeden.
En laat ik nou net op dat eigenwijze vallen.. Heel vervelend hihi :mrgreen:
Afbeelding
Jolinde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Jolinde »

Wat een freaky site..sta er echt van te kijken dat dit 'hondenliefhebbers' zijn.
Oefenen in de spiegel, 'nee niet doen?' Ogen inprikken en bek open draaien?! :piew: Heel scary :denken:
Chione
Zeer actief

Muk schreef:
Chione schreef:Morgen maar even de stad in om een brede damesriem te halen, om een volgens de website, 'pit proof' halsband voor Lotus en de katten te maken. Je weet het immers maar nooit met Lola, de mega gevaarlijke vechthond in huis.

Afbeelding
Ik loop wel een blokje om voor die enge rassen die genoemd worden op de site. Maar wat is dit een ontzettende leukerd. Zo lief. :I:
Geeft niets, ik loop zo vaak om voor 'niet enge' rassen. :mrgreen: Maar thnx. Lola is ook vreselijk leuk en lief. Afbeelding

De kat leeft overigens nog steeds. :wink:

Afbeelding

~
Afbeelding
~
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Marieta schreef:Ik heb dus juist weer eigenaars gesproken die dat juist wel zeiden.
Uitkijken vind ik ook een groot woord, tenminste vanuit mijzelf gezien. Ik kijk naar mijn honden hoe ze reageren in een situatie en als ik weet dat zij iets niet leuk vinden dan zorg ik dat ze er niet bloot aan staan als het even kan en zowel dan strak op de voet en zegt mijn houding al laat ons met rust. Dan ga ik niet ergens staan beppen terwijl ik weet dat mijn hond zich niet prettig voelt en ik extra waakzaam zou moeten zijn op loslopende handjes die willen aaien of iets dergelijks.
Wij waren bijv op een openluchtconcert waar wij altijd met de honden zijn. Kito werd heel nerveus bij het betreden van het terrein, liep op de voet zenuwachtig te wezen en totaal niet op zijn gemak. Eerste de beste uitgang er weer uit en Kito naar huis gebracht terwijl ik met de rest bleef. Of het nu een akita is of een poedel, als je ziet dat je hond zich niet prettig voelt dan haal je hem daar weg.

Ik zeg niet dat ze makkelijk zijn en voor iedereen geschikt maar uitkijken met vreemden, daar viel ik een beetje over want je weet van te voren dat j eeen ras neemt die afstandelijk kan zijn en niet zo sociaal is als het hondje van de buren wat tegen je opspringt als je langsloopt :wink:

Over de cursus, kan je nagaan bij wat voor een fokker die hond dan vandaan komt. Daar kan ik me echt boos om maken dit soort dingen.
Ook met een akita kan je cursussen doen maar je moet het wel spannend houden. Een akita verveelt zich snel als iets bekend word. Ik spreek ook altijd van te voren af dat als ik merk dat mijn hond zich gaat vervelen dat ik even iets anders doe voor de volgende oefening begint. Word dat niet geaccepteerd dan zoek ik verder, tenslotte ben ik de klant. Ze leren heel snel en zodra ze iets weten dan hebben ze zoiets van ik weet het al dus ik hoef niet meer.

Over het opvoeden, moet eerlijk zijn dat ik daar niet over nadenk hoe ik dat doe, ik doe het zoals ik altijd doe en ben echt niet zo verschrikkelijk consequent eigenlijk. Ik denk ook wel eens, nou ja dan niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind veel van die genoemde rassen erg mooi, je moet alleen niet met allemaal willen knuffelen :mrgreen:
Een vrouwtje bij mij in de buurt heeft een Akita teef, supermooi maar houdt niet zo van vreemden. We hebben eens naast elkaar in de wachtkamer van de da gezeten en zolang ik Gol bij me hield ging het prima, we werden gewoon volledig genegeerd. Maar ik kon de Akita wel even van dichtbij bewonderen, ik vond het een hele mooie imposante hond, qua uitstraling en uiterlijk.

Qua Bordeaux doggen ben ik alleen nog maar hele vriendelijke exemplaren tegengekomen :denken:
Ik heb er wel eens een op mn schoot gehad om te knuffen, er was wel pletgevaar :smile:

Verder denk ik dat je beter een van de 'gevaarlijke rassen' kan hebben waarvoor mensen een blokje om gaan dan een labrador die bijt.
Marieta
Zeer actief

Ik zeg niet dat ze makkelijk zijn en voor iedereen geschikt maar uitkijken met vreemden, daar viel ik een beetje over want je weet van te voren dat j eeen ras neemt die afstandelijk kan zijn en niet zo sociaal is als het hondje van de buren wat tegen je opspringt als je langsloopt
En dat was nu precies wat ik bedoelde :wink:

Nogmaals, niet omdat ik het ras niet moet (er zijn bijna geen rassen die ik niet moet trouwens). Ik vindt ze super!

Groetjes Marieta
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Waarom staat de enge hedder er niet bij????? :denken:
Ach, ik mag er dus (nog) wel komen. :mrgreen:
Op de blog staat bij een artikel dat de politie waarschuwt dat DH's ook erg gevaarlijk kunnen zijn......... :roll:

Bordeauxdoggen???? Het mogen dan wel voormalige vechthonden zijn, de bordeauxdoggen die ik ken, zijn alleen maar hardstikke lief!!!!
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Minhie
Zeer actief

Mireillevdw schreef:Waarom staat de enge hedder er niet bij????? :denken:
Ach, ik mag er dus (nog) wel komen. :mrgreen:
Op de blog staat bij een artikel dat de politie waarschuwt dat DH's ook erg gevaarlijk kunnen zijn......... :roll:

Bordeauxdoggen???? Het mogen dan wel voormalige vechthonden zijn, de bordeauxdoggen die ik ken, zijn alleen maar hardstikke lief!!!!
De enge heddur staat er niet bij omdat er teveel mensen een enge heddur hebben en dan hebben ze niet genoeg steun :mrgreen:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Chione schreef:
Muk schreef:
Chione schreef:Morgen maar even de stad in om een brede damesriem te halen, om een volgens de website, 'pit proof' halsband voor Lotus en de katten te maken. Je weet het immers maar nooit met Lola, de mega gevaarlijke vechthond in huis.

Afbeelding
Ik loop wel een blokje om voor die enge rassen die genoemd worden op de site. Maar wat is dit een ontzettende leukerd. Zo lief. :I:
Geeft niets, ik loop zo vaak om voor 'niet enge' rassen. :mrgreen: Maar thnx. Lola is ook vreselijk leuk en lief. Afbeelding

Afbeelding
Nee hoor, zo bedoelde ik het niet. Heb het wat onduidelijk opgeschreven. Ik ben niet bang voor honden en loop alleen een blokje om als ik zie dat Jaymz niet met die hond om kan gaan. En dat is hier alleen voor een sharpei, shi-tzu en een vervelende hussell mix die altijd in de kuiten bijt. :mrgreen: Maar die rassen staan er dan weer niet tussen. :mrgreen:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

en toch als ik een link aanklikt van dogbites.org,
schrik ik wel van de vele pitbul aanvallen, als je de percentages leest van rottweiler en pitbull aanvallen is dat wel erg hoog hoor
vooral de pitbull is erg vaak in het nieuws, met verschrikkelijke wonden die ze hebben aangericht
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

dat zijn geen hondenliefhebbers die die site opgericht hebben.
het zijn bange mensen.

nou het is wel een beetje zorgwekkend(en jammer) dat er mensen zijn die zo tegen bepaalde rassen aankijken.
en geen hondenras is een vechthondenras. dat maken mensen er weer van.
Chione
Zeer actief

Muk schreef:
Chione schreef:
Muk schreef:

Afbeelding

Afbeelding
Nee hoor, zo bedoelde ik het niet. Heb het wat onduidelijk opgeschreven. Ik ben niet bang voor honden en loop alleen een blokje om als ik zie dat Jaymz niet met die hond om kan gaan. En dat is hier alleen voor een sharpei, shi-tzu en een vervelende hussell mix die altijd in de kuiten bijt. :mrgreen: Maar die rassen staan er dan weer niet tussen. :mrgreen:
Mail ze even, wellicht kunnen ze de site updaten. :mrgreen: :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Emma schreef: en geen hondenras is een vechthondenras. dat maken mensen er weer van.
Natuurlijk zijn er wel vechthondenrassen.
Wat staat er op de site van American Pitbullliefhebbers?
Since these dogs were already baiting bulls, fighting bears, and engaging in dog on dog combat long before they came to America the dog fighting aspect of their history is the most important because it was continued to this day.
pitbull

Of had je een ander idee over het waarvoor een Pitbull oorspronkelijk gefokt werd? Kijk maar eens na wat het woord "pit" alleen al betekent ;-)
Je zegt het zelf al, 'oorspronkelijk' en dan nog lang niet met alle Pits die er waren. Ondertussen zijn er al vele tientallen jaren lijnen waarvan geen 1 hond ooit heeft gevochten. Onzin om vandaag de dag een ras/hond dan zo'n stempel op te drukken. Nog afgezien van het feit dat vele rassen zo bestempeld worden, terwijl zij van oorsprong b.v. voornl. voor de jacht/waak gebruikt werden.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Chione schreef: Je zegt het zelf al, 'oorspronkelijk' en dan nog lang niet met alle Pits die er waren. Ondertussen zijn er al vele tientallen jaren lijnen waarvan geen 1 hond ooit heeft gevochten. Onzin om vandaag de dag een ras/hond dan zo'n stempel op te drukken. Nog afgezien van het feit dat vele rassen zo bestempeld worden, terwijl zij van oorsprong b.v. voornl. voor de jacht/waak gebruikt werden.
Het feit dat er lijnen zijn die al generaties lang niet gevochten hebben wil toch niet zeggen dat ze oorspronkelijk niet als vechthond gefokt zijn? :denken:
Deerhounds jagen al decennia lang niet meer op herten, tóch is dit hun oorspronkelijke functie :wink:
Ik vind tussen oorspronkelijk en heden ten dagen een groot verschil zitten. Daarnaast is de 'vechthond' term dermate negatief en daarnaast veelal foutief gebruikt, door o.a. de jarenlange media hetze en grotendeels niet meer van toepassing op deze tijd, dat ik het gebruik van die term in veel gevallen verwerpelijk vind. Foutief in de zin dat hoewel veel Pitbulls absoluut werden gefokt/ misbruikt voor hondengevechten, het veelal juist een familiehond was en de mensgerichtheid ( family dog ) een ( misschien wel 'het' ) belangrijkste doel was van veel fokkers.

~
Afbeelding
~
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Waarom lees je dan veel van die mensgericht pitjes, die mnsen hebben aangevallen, de cijfers liegen er niet om
Chione
Zeer actief

herejede schreef:Waarom lees je dan veel van die mensgericht pitjes, die mnsen hebben aangevallen, de cijfers liegen er niet om
Het is toch algemeen bekend dat een hoop mensen een hond nemen terwijl ze daar niet verantwoordelijk mee omgaan, vaak ook honden bij fokkers van 'lik me vestje' afkomstig. Dan is het vragen om ellende, of het nu om een Pitbull gaat of om een Teckel. Duidelijk is dat een beet van een grote hond, over het algemeen genomen, meer schade kan aanrichten dan die van een kleine hond.

Daarnaast is ondertussen ook wel duidelijk waar de pers graag over schrijft, dat getuigen veelal het ras niet weten en maar wat noemen, de omstandigheden van bijtincidenten niet worden meegenomen in de statistieken ( voor zo ver die kloppen ) en sowieso bijtincidenten veelal alleen worden geregistreerd wanneer men naar het ziekenhuis gaat voor behandeling.

Waarom moet een heel ras veroordeeld en afgerekend worden om iets wat een kleine minderheid doet?

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”