Al het cijfermateriaal van die site komt uit de VS. En ik heb wel het idee (mede door de tv programma's) dat er in de VS een redelijk groot underground circuit is van illegale hondengevechten met pitbulls. En ook heb ik het idee dat honden daar veel meer als erfhond gebruikt wordt dan hier in Nederland. Ik denk dat dat ook wel zou kunnen verklaren waarom je daar meer bijtincidenten hebt met pitbulls dan hier in Nederland.herejede schreef:Waarom lees je dan veel van die mensgericht pitjes, die mnsen hebben aangevallen, de cijfers liegen er niet om
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'En hou je van honden, dan hou je niet van vechthonden.'
Moderator: moderatorteam
-
Muk
- pammetje
- Zeer actief
de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
de meeste hondjes die nu nog gebruikt worden om te vechten (en schrik niet gebeurd ook in nederland en belgie) zijn nog steeds heel vriendelijk tegen mensen
alleen niet tegen andere honden
van mij mogen ze alle mensen die met hun honden vechten in een pit gooien en er alle dierenliefhebbers op loslaten, want ik blijf vinden als je van je honden houd kun je het niet aanzien om je geliefde maatje in een ring te gooien en te laten verscheuren
maar ik geloof er wel in dat die generatie honden zo gevormd heeft zoals ze nu zijn, en dus ook de goede kwaliteiten
de echte liefhebber weet dan ook wat ie in huis haalt
en zal ook echt wel zorgen dat de felheid tegen andere honden in goede banen wordt geleid
de echte liefhebber zal ook nooit willen dat ons ras door incidenten weer in een slecht daglicht komt te staan
de meeste hondjes die nu nog gebruikt worden om te vechten (en schrik niet gebeurd ook in nederland en belgie) zijn nog steeds heel vriendelijk tegen mensen
alleen niet tegen andere honden
van mij mogen ze alle mensen die met hun honden vechten in een pit gooien en er alle dierenliefhebbers op loslaten, want ik blijf vinden als je van je honden houd kun je het niet aanzien om je geliefde maatje in een ring te gooien en te laten verscheuren
maar ik geloof er wel in dat die generatie honden zo gevormd heeft zoals ze nu zijn, en dus ook de goede kwaliteiten
de echte liefhebber weet dan ook wat ie in huis haalt
en zal ook echt wel zorgen dat de felheid tegen andere honden in goede banen wordt geleid
de echte liefhebber zal ook nooit willen dat ons ras door incidenten weer in een slecht daglicht komt te staan

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?pammetje schreef:de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
Ik kan me best voorstellen dat je honden met een kort lontje kunt fokken gebasseerd op bijvoorbeeld een grote territoriumdrift. Maar is er ergens in de genen vastgelegd dat je honden mag grijpen maar lief moet zijn tegen mensen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- pammetje
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
eem goede vraag, geen ideee maar in de praktijk werkt het wel zoJaap* schreef:Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?pammetje schreef:de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
Ik kan me best voorstellen dat je honden met een kort lontje kunt fokken gebasseerd op bijvoorbeeld een grote territoriumdrift. Maar is er ergens in de genen vastgelegd dat je honden mag grijpen maar lief moet zijn tegen mensen?
Ik moet zeggen dat ik niewt zo'n last heb van de negatieve lading van vechthond. Net zoals het woord van buitenlander/ allochtoon, mongool/ syndroom van down etc telkens een ander naampje moet krijgen.
Ze zijn van oorsprong gefokt om te vechten en te kunnen functioneren in het gezin. Tegenwoordig is de3 grootste kill naar andere honden er ook wel af.
Met "vechthonden"moet je je verantwoordelijkheid nemen naar andere honden, maar voor mensen zijn ze niks gevaarlijker dan een willekeurige andere hond
- Chione
- Zeer actief
Daar is volop op geselecteerd.Jaap* schreef:Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?pammetje schreef:de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Met het in stand houden van die naam, werk je o.a. vooroordelen, aversie, angst en agressie ( tegen hond en mens ) in de hand. Zeker daar het gros van de mensen, waaronder de pers, totaal geen verstand heeft van honden en zo allerlei honden die ( negatieve ) stempel geven.Carmen schreef:eem goede vraag, geen ideee maar in de praktijk werkt het wel zoJaap* schreef:Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?pammetje schreef:de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
Ik moet zeggen dat ik niewt zo'n last heb van de negatieve lading van vechthond. Net zoals het woord van buitenlander/ allochtoon, mongool/ syndroom van down etc telkens een ander naampje moet krijgen.
Ze zijn van oorsprong gefokt om te vechten en te kunnen functioneren in het gezin. Tegenwoordig is de3 grootste kill naar andere honden er ook wel af.
Met "vechthonden"moet je je verantwoordelijkheid nemen naar andere honden, maar voor mensen zijn ze niks gevaarlijker dan een willekeurige andere hond
Je schrijft het trouwens zelf al, 'Ze zijn van oorsprong gefokt om te vechten en te kunnen functioneren in het gezin'. Aldoor alleen de nadruk ( naam ) op het vechten leggen, is sowieso wat onzinnig. Dit zonder de afkomst te verloochen, verantwoording te nemen.
~

~
~

~
- Jaap*
- Zeer actief
Dat impliceert dat selectieve verdraagzaamheid op basis van onderscheidend vermogen tussen mens en dier een eigenschap is die erfelijk is?Chione schreef:Daar is volop op geselecteerd.Jaap* schreef:Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?pammetje schreef:de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
Dat lijkt mij sterk eigenlijk, maar misschien is er een simpele verklaring?
- Arie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
Waarom zou het niet zo kunnen zijn? Allerlei gedrag is erfelijk, als je gaat fokken met honden die een lage tolerantiedrempel tov andere honden en je doet dit consequent krijg je lijkt mij honden met hondagressie (simplistisch gebracht natuurlijk)Jaap* schreef:Dat impliceert dat selectieve verdraagzaamheid op basis van onderscheidend vermogen tussen mens en dier een eigenschap is die erfelijk is?Chione schreef:Daar is volop op geselecteerd.Jaap* schreef:Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?pammetje schreef:de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
Honden zien het verschil tussen mensen en honden dus het lijkt mij niet onaannemelijk dat het een genenkwestie is.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ja, maar een pitbull wordt ook getraint om te vechten.Nanna schreef:Natuurlijk zijn er wel vechthondenrassen.Emma schreef: en geen hondenras is een vechthondenras. dat maken mensen er weer van.
Wat staat er op de site van American Pitbullliefhebbers?
Since these dogs were already baiting bulls, fighting bears, and engaging in dog on dog combat long before they came to America the dog fighting aspect of their history is the most important because it was continued to this day.
pitbull
Of had je een ander idee over het waarvoor een Pitbull oorspronkelijk gefokt werd? Kijk maar eens na wat het woord "pit" alleen al betekent
als ze in goede huiselijke kring worden opgegroeid zijn ze echt niet bloedagressief.(uitzonderingen daar) tuurlijk is het oppassen met andere honden. maar dat heb je met meer honden.
ik ken een pitje van jongs af aan. opgegroeid met een andere hond. de hond is nu 5 jaar. nog geen hondagressie laten zien. gaat ook naar cursus. hij speelt wat lomp, dat wel.(met hun eigen hond).
er zijn rassen gefokt voor het jonge stieren vasthouden. maar die mogen ze echt niet killen. dat was o.a voor het brandmerken. waarbij de hond de ``cowboys`hielpen.
``pit`` betekent toch ring? vechten in de ring?
tja. .misschien heb je wel gelijk.
maar ik denk dat een eigenschap wel versterkt kan worden, maar dat dat ook sterk afhankelijk is van omgevingsfaktoren.
vechthond komt op mij over als een hond die wil vechten. maar die wil moet ook versterkt worden door training.
daarom vaak wasberen in kooi en zwakke honden waar de ptbulls dan op moeten oefenen. om overwinningen te behalen, voor hun zelfvertrouwen. gebeurd dit allemaal niet dan hoeft het niet zo te weten dat elke pitbull altijd elke andere hond aanvalt.
Laatst gewijzigd door Emma op 12 jan 2009 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
Omdat het theorieen zou bevestigen die je liever niet bevestigd ziet zal ik maar zeggenCarmen schreef:Waarom zou het niet zo kunnen zijn? Allerlei gedrag is erfelijk, als je gaat fokken met honden die een lage tolerantiedrempel tov andere honden en je doet dit consequent krijg je lijkt mij honden met hondagressie (simplistisch gebracht natuurlijk)Jaap* schreef:Dat impliceert dat selectieve verdraagzaamheid op basis van onderscheidend vermogen tussen mens en dier een eigenschap is die erfelijk is?Chione schreef:Daar is volop op geselecteerd.Jaap* schreef:Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?
Honden zien het verschil tussen mensen en honden dus het lijkt mij niet onaannemelijk dat het een genenkwestie is.
Het zou namelijk inhouden dat discrimineren een erfelijke kwestie kan zijn?
- Carmen
- Zeer actief
Volgens mij is dat ook zo. Als je discriminatie beziet als in de vorm van onderscheid maken dan doen we dit toch ook.Jaap* schreef:Omdat het theorieen zou bevestigen die je liever niet bevestigd ziet zal ik maar zeggenCarmen schreef:Waarom zou het niet zo kunnen zijn? Allerlei gedrag is erfelijk, als je gaat fokken met honden die een lage tolerantiedrempel tov andere honden en je doet dit consequent krijg je lijkt mij honden met hondagressie (simplistisch gebracht natuurlijk)Jaap* schreef:Dat impliceert dat selectieve verdraagzaamheid op basis van onderscheidend vermogen tussen mens en dier een eigenschap is die erfelijk is?Chione schreef:Daar is volop op geselecteerd.
Honden zien het verschil tussen mensen en honden dus het lijkt mij niet onaannemelijk dat het een genenkwestie is.![]()
Het zou namelijk inhouden dat discrimineren een erfelijke kwestie kan zijn?
Als voorbeeld dat voor ons alle aziaten op fotoos erg op elkaar lijken en blanken niet. Mannen roepen bij mannen meer agressie op dan vrouwen agressie oproepen bij mannen en babies roepen gemiddeld genomen ook minder agressie op.
Als je buurman tegen je been pist geef je hem een dreun, doet fikkie dit dan doet je dit oha niet
- Chione
- Zeer actief
Ik denk dat het niet 1 iets is, men selecteerde op allerlei zaken, waarbij dan b.v. een hogere tolerantie level jegens mensen kan onstaan. Zoals b.v. het hebben een hoge pijngrens. Overigens is er toch sowieso voor 'elke hond' een verschil tussen hond-hond agressie en hond-mens agressie, erfelijkheid zal dus ongetwijfeld een rol spelen daarin. In vroege vroege tijden zal men vast ook wel de minder vriendelijke 'wolf-hond-mens' honden/wolven zonder pardon hebben afgemaakt en gefokt hebben met honden die zich 'min of meer' al gedroegen zoals die mensen dat graag zagen.Jaap* schreef:Dat impliceert dat selectieve verdraagzaamheid op basis van onderscheidend vermogen tussen mens en dier een eigenschap is die erfelijk is?Chione schreef:Daar is volop op geselecteerd.Jaap* schreef:Maar is dat eigenlijk wel een genenkwestie?pammetje schreef:de vechthondjes van vroeger waren getraind om te vechten met honden, maar moesten juist heel vriendelijk zijn tegen mensen.
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Ah, dus jij bent bewust met Topsi gaan trainen, zodat ze aldoor konijntjes in de vrije natuur kan opjagen, verwonden en doodbijten. Zonder training zou ze dat immers niet doen, zo schrijf jij. Weten we dat ook weer.Nanna schreef:
Ja, en jachthond komt op mij over als een hond die wil jagen,maar dat moet ook aangeleerd worden middels training![]()
~

~
~

~
-
teckeltoos
- Zeer actief
De maker van deze site heeft hoogstwaarschijnlijk een hond(je) verloren door toedoen van een pittbullachtige. Als je zo verbitterd bent kun je overal materiaal vinden om aan te tonen hoe gevaarlijk ze wel zijn. Als je wil kan je ook materiaal vinden waar de teckel als wildverscheurend dier naar voren komt
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=154227
Een echt hondenliefhebber stoort zich niet aan deze site. Die leest het, schudt het hoofd en heeft medelijden met de maker(s) van de site.
De echte hondenliefhebber weet wel beter.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=154227
Een echt hondenliefhebber stoort zich niet aan deze site. Die leest het, schudt het hoofd en heeft medelijden met de maker(s) van de site.
De echte hondenliefhebber weet wel beter.
-
chrico
- Zeer actief
Liefje. Ja dat vind ik een mooie benamingNanna schreef:Ja, en jachthond komt op mij over als een hond die wil jagen,maar dat moet ook aangeleerd worden middels trainingEmma schreef: vechthond komt op mij over als een hond die wil vechten. maar die wil moet ook versterkt worden door training.
Je kunt hoog springen of laag springen, een Pitbull is nu eenmaal van huis uit een vechthond. Ik snap dat ontkennen en ontkrachten nooit zo.
Als je vechthond een rotwoord vindt kan dat, maar dan hoor ik daar graag een synoniem voor
Op zich klopt de vergelijking tussen de benaming vechthond en jachthond niet. Jachthond is een titel die geaccepteerd is, vechthond is de benaming die er aan gegeven is door paniek.
Ik hoor regelmatig, ohhhhhhh dat zijn toch japanse vechthonden????? Dan zeg ik steevast, nee hoor, het zijn oertypes
Vechthonden is geen officieele benaming, jachthond wel
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Hoe moet Topsie anders aan haar beweging komen, ik zie Nanna nog niet zo hard rennenChione schreef:Ah, dus jij bent bewust met Topsi gaan trainen, zodat ze aldoor konijntjes in de vrije natuur kan opjagen, verwonden en doodbijten. Zonder training zou ze dat immers niet doen, zo schrijf jij. Weten we dat ook weer.Nanna schreef:
Ja, en jachthond komt op mij over als een hond die wil jagen,maar dat moet ook aangeleerd worden middels training![]()
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Chione
- Zeer actief
Complimentje voor je dat je dat exact weet, als je een uur op een bankje gaat zitten enTopsi in haar eentje het bos af laat struinen.Nanna schreef:Nee, 60 km. per uur haal ik nietchrico schreef:Hoe moet Topsie anders aan haar beweging komen, ik zie Nanna nog niet zo hard rennenChione schreef:Ah, dus jij bent bewust met Topsi gaan trainen, zodat ze aldoor konijntjes in de vrije natuur kan opjagen, verwonden en doodbijten. Zonder training zou ze dat immers niet doen, zo schrijf jij. Weten we dat ook weer.Nanna schreef:
En aldoor konijntjes doodbijten doet ze ook nietZe vangt er op jaarbasis hooguit twee en die zijn dan nog al half dood wegens ziekte ook
Een Whippet en teckel zijn dus geen jachthonden? Want jachthonden moeten leren jagen dmv training, schreef je. En jagen zij ook zonder training prima, zoals Topsi, dan is je reactie mbt een Pitbull die getraind moeten worden om te vechten ( omdat zij niet als vechthond geboren worden ) een reactie die wederom kant noch wal slaat.Windhonden en Teckels weten zelf wel hoe ze het aan moeten pakken, de wat mindere goden in het jachthondenrijk zijn wat suffer en daar moet de baas het ze aanlerenNiet erg, die zijn ook best lief hoor.
Oh, wacht, wellicht was jouw geschreven woord gewoon weer een reactie waar men niet zoveel waarde aan moet hechten, omdat je maar op schrijft wat in jouw straatje past ( en je een leuk bommetje mee kunt neer gooien, zoals je zelf aan gaf graag te doen ), ongeacht of het nu klopt of niet.
~

~
~

~
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
oke, dan idd maar het woord vechthond dan.Nanna schreef:Ja, en jachthond komt op mij over als een hond die wil jagen,maar dat moet ook aangeleerd worden middels trainingEmma schreef: vechthond komt op mij over als een hond die wil vechten. maar die wil moet ook versterkt worden door training.
Je kunt hoog springen of laag springen, een Pitbull is nu eenmaal van huis uit een vechthond. Ik snap dat ontkennen en ontkrachten nooit zo.
Als je vechthond een rotwoord vindt kan dat, maar dan hoor ik daar graag een synoniem voor
ik vind het idd een rotwoord en moet dan aan minder sociale mensen denken die de hond ook voor hun ego hebben.
ik heb zelf geen vechthond maar vind het vaak leuke dieren om te zien en ik ken er wel een aantal en hebben juist lieve karakters.
oppassen met andere honden geld meer voor het ene dan andere ras. maar uiteindelijk moet je altijd oppassen.
en sommige mensen hebben 2 staffies. die elkaar niet vermoorden
en natuurlijk zul je ook mensen hebben waarbij dat weer niet goed ging. . .
- Wolvin
- Vaste gebruiker
ik vind het een hele enge site om te lezen,wel heel erg radicaal. Alsof het om een dolle stier gaat waar je je 'hondje tegen moet beschermen'!
ik ben het hier wel mee eens:
je mag wel oppassen voor die mensen dat zij diegene niet zijn die jou 'pitbull' wat aandoen. Getsie. Ik vind het ook zielig voor de honden van die gefrustreerde mensen...
Trouwens,ik heb eens de voorbeelden van al die enge aanvallen gelezen op die site en vreemd genoeg zijn het allemaal voorbeelden uit de USA. Nou moet je nagaan dat ze het daar niet zo nauw nemen met honden opvoeding en honden aan de riem houden. Daar worden ze meestal buiten aan een ketting gelegt of lopen ze los rond het huis.
ik ben het hier wel mee eens:
je kan immers ook niet ontkennen dat een golden retriever niet graag apporteert want daar zijn ze nou eenmaal ooit op gefokt ook al worden ze misschien nu niet meer voor dat doel gebruikt. Maar ik vind het vreselijk om te lezen dat al deze rassen worden beoordeeld alsof iedereen thuis zijn of haar 'vechthonden' zit te trainen om direct elke andere hond te grijpen op straatJa, en jachthond komt op mij over als een hond die wil jagen,maar dat moet ook aangeleerd worden middels training Wink
je mag wel oppassen voor die mensen dat zij diegene niet zijn die jou 'pitbull' wat aandoen. Getsie. Ik vind het ook zielig voor de honden van die gefrustreerde mensen...
Trouwens,ik heb eens de voorbeelden van al die enge aanvallen gelezen op die site en vreemd genoeg zijn het allemaal voorbeelden uit de USA. Nou moet je nagaan dat ze het daar niet zo nauw nemen met honden opvoeding en honden aan de riem houden. Daar worden ze meestal buiten aan een ketting gelegt of lopen ze los rond het huis.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Nanna schreef:Nee, 60 km. per uur haal ik nietchrico schreef:Hoe moet Topsie anders aan haar beweging komen, ik zie Nanna nog niet zo hard rennenChione schreef:Ah, dus jij bent bewust met Topsi gaan trainen, zodat ze aldoor konijntjes in de vrije natuur kan opjagen, verwonden en doodbijten. Zonder training zou ze dat immers niet doen, zo schrijf jij. Weten we dat ook weer.Nanna schreef:
En aldoor konijntjes doodbijten doet ze ook nietZe vangt er op jaarbasis hooguit twee en die zijn dan nog al half dood wegens ziekte ook
Windhonden en Teckels weten zelf wel hoe ze het aan moeten pakken, de wat mindere goden in het jachthondenrijk zijn wat suffer en daar moet de baas het ze aanlerenNiet erg, die zijn ook best lief hoor.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Ik heb lang gewacht met reageren omdat ik wellicht op tenen ga trappen nu, maar ik moet dit toch even kwijt.
Ik vind het fijn dat mensen gek zijn op hun dier en ik vind het ook fijn dat ze sociaal zijn en goed opgevoed. Heel fijn zelfs
Dat het namelijk ook anders kan ondervond ik zelf, en ik kan je vertellen: dat is niet leuk. En dan druk ik me nog zachtjes uit.
Ik liep nietsvermoedend en genietend van de wandeling in het bos toen er ineens vanuit het niets een kruising Staff kwam aanhollen. Even leek er niets aan de hand, want ik ben niet zenuwachtig om niks hoor.
Maar ineens rende hij naar mijn reu toe, die aan een graspolletje stond te snuffen met zijn rug naar hem toe, en greep hem direct bij zijn strot. Voordat ik erbij kon komen had hij god zij dank overgepakt en had het oor van mijn reu tussen zijn kiezen en niet meer zijn strot.
En daarna gebeurde er een kwartier lang niets. Tenminste, de hond die mijn hond vast had hield vast, er werd wat geschud door hem en mijn hond gilde moord en brand.
Niets, maar dan ook niets wat we deden hielp om hem los te laten. En we waren uiteindelijk toch met drie man bezig. De aanvaller zijn ogen waren weggedraaid en er was geen contact meer mee te krijgen, zijn pijngrens was huizenhoog. Hij leek wel in trance.
Uiteindelijk bleek dat hij niet zo'n goed conditie had en na een kwartier de positie door ons en door hem zo gehouden verslapte zijn greep. Door ons zo gehouden om te vookomen dat áls ie losliet hij niet meer kon overpakken. Ik had mijn hond zijn oor beet en als hij zou overpakken was het in mijn hand maar dat is dan op dat moment van later zorg.
Na het loslaten (uiteindelijk kon ik het oor uit zijn bek wurmen) was het leed geschied, mijn hond zijn oor hing nog aan 1 vezeltje vast en hij kon direct onder het mes. Het is voor hem een lange lijdensweg geweest om weer te herstellen en gelukkig is er nu bijna niks meer van te zien.
Maar vergeef me als ik zeg dat ik tegenwoordig toch een blokje om ga.
Mijn hond zijn gedrag is ervan veranderd, hij is zienderogen wantrouwender geworden.
Het is niet zo dat ik met dit verhaal alle honden uit deze categorie over 1 kam wil scheren, want heus, ik ken zat leuke honden. En ja, ik heb ook een moeilijke hond. Het verschil is alleen dat zij niet vast houdt áls ze al zou vechten en zij geen honden verwondt.
Maar mensen, wees je er wel van bewust wat je hond zou kúnnen aanrichten.
Deze hond was een herplaatser bleek achteraf en ik heb geen idee of de mensen wisten dat hij dit zou doen of al vaker gedaan had.
Ik hoop het alleen nooit maar dan ook nooit meer mee te maken.
Ik vind het fijn dat mensen gek zijn op hun dier en ik vind het ook fijn dat ze sociaal zijn en goed opgevoed. Heel fijn zelfs
Dat het namelijk ook anders kan ondervond ik zelf, en ik kan je vertellen: dat is niet leuk. En dan druk ik me nog zachtjes uit.
Ik liep nietsvermoedend en genietend van de wandeling in het bos toen er ineens vanuit het niets een kruising Staff kwam aanhollen. Even leek er niets aan de hand, want ik ben niet zenuwachtig om niks hoor.
Maar ineens rende hij naar mijn reu toe, die aan een graspolletje stond te snuffen met zijn rug naar hem toe, en greep hem direct bij zijn strot. Voordat ik erbij kon komen had hij god zij dank overgepakt en had het oor van mijn reu tussen zijn kiezen en niet meer zijn strot.
En daarna gebeurde er een kwartier lang niets. Tenminste, de hond die mijn hond vast had hield vast, er werd wat geschud door hem en mijn hond gilde moord en brand.
Niets, maar dan ook niets wat we deden hielp om hem los te laten. En we waren uiteindelijk toch met drie man bezig. De aanvaller zijn ogen waren weggedraaid en er was geen contact meer mee te krijgen, zijn pijngrens was huizenhoog. Hij leek wel in trance.
Uiteindelijk bleek dat hij niet zo'n goed conditie had en na een kwartier de positie door ons en door hem zo gehouden verslapte zijn greep. Door ons zo gehouden om te vookomen dat áls ie losliet hij niet meer kon overpakken. Ik had mijn hond zijn oor beet en als hij zou overpakken was het in mijn hand maar dat is dan op dat moment van later zorg.
Na het loslaten (uiteindelijk kon ik het oor uit zijn bek wurmen) was het leed geschied, mijn hond zijn oor hing nog aan 1 vezeltje vast en hij kon direct onder het mes. Het is voor hem een lange lijdensweg geweest om weer te herstellen en gelukkig is er nu bijna niks meer van te zien.
Mijn hond zijn gedrag is ervan veranderd, hij is zienderogen wantrouwender geworden.
Het is niet zo dat ik met dit verhaal alle honden uit deze categorie over 1 kam wil scheren, want heus, ik ken zat leuke honden. En ja, ik heb ook een moeilijke hond. Het verschil is alleen dat zij niet vast houdt áls ze al zou vechten en zij geen honden verwondt.
Deze hond was een herplaatser bleek achteraf en ik heb geen idee of de mensen wisten dat hij dit zou doen of al vaker gedaan had.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Mijn engelse stafford is vorig jaar door een jack hussel in haar ooglid gebeten, door een jack hussel in haar borst gebeten, door een duitse herder in haar rug gebeten en door een rottweiler in haar zij gebeten. Dat is alleen al vorig jaar. Ze rent soms met haar staart tussen haar benen weg als ze een andere hond ziet. Elk incident is in een ontzettend druk losloop gebied geweest (rembrandspark in amsterdam). Zulke dingen gebeuren met elk ras. Ze heeft trouwens geen een keer wat terug gedaan. Als er zoiets gebeurt is het de fout van de eigenaar en niet van de hond.Drijver schreef:Ik heb lang gewacht met reageren omdat ik wellicht op tenen ga trappen nu, maar ik moet dit toch even kwijt.
Ik vind het fijn dat mensen gek zijn op hun dier en ik vind het ook fijn dat ze sociaal zijn en goed opgevoed. Heel fijn zelfs![]()
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja Dusty van mij is door een X-rottweiler gegrepen en heeft het op een haartje na gered... dat kan met elk ras gebeuren... hoe klote ook...Drijver schreef:Ik heb lang gewacht met reageren omdat ik wellicht op tenen ga trappen nu, maar ik moet dit toch even kwijt.
Ik vind het fijn dat mensen gek zijn op hun dier en ik vind het ook fijn dat ze sociaal zijn en goed opgevoed. Heel fijn zelfs![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zo is Dingo door een Pitbull opgeknapt, geen kwartier, maar een goede 10 minuten. Mensen kwamen vanuit de tuin aanrennen(was zomer) op het lawaai af. Deze pitbull was al een `gewaarschuwde`hond )had al een bijtincident op naam staan' en was ,naar later bleek, de poort uitgelopen omdat deze open was gelaten, en al een half uur aan de wandel, tot hij Dingo in het vizier kreeg. Mensen hebben het er nu, 1 jaar later nog over. Met name omdat het gebeurde op een kinderspeelplaatsNanna schreef:En hielden die JR, die Duitse herder en die Rottweiler ook jouw hond een kwartier vast terwijl het beest het uitgilde?Valerie schreef:
Mijn engelse stafford is vorig jaar door een jack hussel in haar ooglid gebeten, door een jack hussel in haar borst gebeten, door een duitse herder in haar rug gebeten en door een rottweiler in haar zij gebeten. Dat is alleen al vorig jaar. Ze rent soms met haar staart tussen haar benen weg als ze een andere hond ziet. Elk incident is in een ontzettend druk losloop gebied geweest (rembrandspark in amsterdam). Zulke dingen gebeuren met elk ras. Ze heeft trouwens geen een keer wat terug gedaan. Als er zoiets gebeurt is het de fout van de eigenaar en niet van de hond.
Ik vind de situaties totáál niet vergelijkbaar.
En ja, als ik ergens een loslopende mij onbekende staffachtige zie maak ik ook veel eerder een omweg dan dat ik een loslopende hond van een (dwarsstraat) jachthondenras zie.
Laatst heeft hier trouwens een staff (eentje die ik ken en altijd aardig is/was) een bouvier tien minuten bij zijn kop vastgehad. Het was een bloedbad.
Kun je je überhaupt wel voorstellen wat zoiets met de eigenaars/omstanders doet?

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de rottweiler wel aangezien die met behulp van een automobilist langzaam aan de trekhaak is gewurgd toen liet hij los omdat hij geen adem meer kreeg anders was het dus idd. einde verhaal geweest...Nanna schreef:En hielden die JR, die Duitse herder en die Rottweiler ook jouw hond een kwartier vast terwijl het beest het uitgilde?Valerie schreef:
Mijn engelse stafford is vorig jaar door een jack hussel in haar ooglid gebeten, door een jack hussel in haar borst gebeten, door een duitse herder in haar rug gebeten en door een rottweiler in haar zij gebeten. Dat is alleen al vorig jaar. Ze rent soms met haar staart tussen haar benen weg als ze een andere hond ziet. Elk incident is in een ontzettend druk losloop gebied geweest (rembrandspark in amsterdam). Zulke dingen gebeuren met elk ras. Ze heeft trouwens geen een keer wat terug gedaan. Als er zoiets gebeurt is het de fout van de eigenaar en niet van de hond.
Ik vind de situaties totáál niet vergelijkbaar.
En ja, als ik ergens een loslopende mij onbekende staffachtige zie maak ik ook veel eerder een omweg dan dat ik een loslopende hond van een (dwarsstraat) jachthondenras zie.
Laatst heeft hier trouwens een staff (eentje die ik ken en altijd aardig is/was) een bouvier tien minuten bij zijn kop vastgehad. Het was een bloedbad.
Kun je je überhaupt wel voorstellen wat zoiets met de eigenaars/omstanders doet?
Puur op kracht lukt ons dit dus niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Tja, Staffords en Pitbulls zijn nou eenmaal vasthouders.
Je kunt er lang en breed over lullen maar hun oorsprong is vechten, en niet meer loslaten. Engelse Bulldogs zijn ook gefokt om niet meer los te laten, die kunnen het alleen niet meer. (
)
Mensen moeten zich eens verdiepen in het ras dat ze aanschaffen.
Dán pas zullen er minder ongelukken gebeuren.
Ontkennen dat het ooit een vechthond was, dát is dom.
Er komen genoeg mensen op het Staffordforum die een topic beginnen met: "Mijn hond kan opeens niet meer met andere honden"
Tja ...
En die willen dan ook gewoon niet accepteren dat hun hond ook echt NIET met andere honden kunnen. OPEN YOUR EYES!!
Ik heb een grote hekel aan dit soort domme mensen.
Mijn Staff is redelijk sociaal maar die pikt ook niet alles, er is 1 teefje hier in de buurt die echt een hekel heeft aan mijn teefje.
Zijn begon dan ook altijd uit te vallen naar mijn hond.
Rossi pikte dit na 2 keer niet meer (de eerste 2 keer negeerde ze haar) en wilde erop springen, sindsdien hou ik Rossi heel kort als ik dit teefje aan zie komen, en de eigenaar van de Viszla doet hetzelfde. Moeilijk? Nee. Verstandig? Ja zeker.
Zowiezo lijn ik mijn hond altijd aan als ik een onbekende hond aan zie komen. Grote moeite? Nee helemaal niet.
Mijn hond is ook 2 keer gebeten (enge heddert) en nee die hielden geen kwartier vast ... maar ze beten haar wel. (zonder reden)
Kan ik er wat aan doen dat Herders niet vasthouden? Nee.
Was ik de l*l geweest als mijn hond zich had verdedigd en een kwartier had vastgehouden aan het oor van de Heddert? Ja vast wel.
Toen was ze nog een jonge pup, nu is ze 15 maanden en ik weet niet of ze het nu nog zou pikken.
Er lopen hier genoeg honden rond die niet sociaal zijn, maar omdat ze zo klein zijn maakt het niet uit? (eigenaren zeggen er niks van of staan erbij te lachen)
(1 chihuahua, 2 tekkels en 2 maltezers)
Schattig he zo'n Chihuahua die heel stoer staat te blaffen en uit te dagen naar een (mijn) Stafford? Nee nee baasje, je hoeft er niks van te zeggen, het is tenslotte geen hond maar een speelgoed Teacup Chihuahua ding die je niet hoeft op te voeden.
Maar dan ook niet komen huilen als hij doormidden wordt gebeten....
(
grapje natuurlijk )
Oftwel: Mensen, voed je hond eens op en houd rekening met elkaar.
Je kunt er lang en breed over lullen maar hun oorsprong is vechten, en niet meer loslaten. Engelse Bulldogs zijn ook gefokt om niet meer los te laten, die kunnen het alleen niet meer. (
Mensen moeten zich eens verdiepen in het ras dat ze aanschaffen.
Dán pas zullen er minder ongelukken gebeuren.
Ontkennen dat het ooit een vechthond was, dát is dom.
Er komen genoeg mensen op het Staffordforum die een topic beginnen met: "Mijn hond kan opeens niet meer met andere honden"
Tja ...
En die willen dan ook gewoon niet accepteren dat hun hond ook echt NIET met andere honden kunnen. OPEN YOUR EYES!!
Ik heb een grote hekel aan dit soort domme mensen.
Mijn Staff is redelijk sociaal maar die pikt ook niet alles, er is 1 teefje hier in de buurt die echt een hekel heeft aan mijn teefje.
Zijn begon dan ook altijd uit te vallen naar mijn hond.
Rossi pikte dit na 2 keer niet meer (de eerste 2 keer negeerde ze haar) en wilde erop springen, sindsdien hou ik Rossi heel kort als ik dit teefje aan zie komen, en de eigenaar van de Viszla doet hetzelfde. Moeilijk? Nee. Verstandig? Ja zeker.
Zowiezo lijn ik mijn hond altijd aan als ik een onbekende hond aan zie komen. Grote moeite? Nee helemaal niet.
Mijn hond is ook 2 keer gebeten (enge heddert) en nee die hielden geen kwartier vast ... maar ze beten haar wel. (zonder reden)
Kan ik er wat aan doen dat Herders niet vasthouden? Nee.
Was ik de l*l geweest als mijn hond zich had verdedigd en een kwartier had vastgehouden aan het oor van de Heddert? Ja vast wel.
Toen was ze nog een jonge pup, nu is ze 15 maanden en ik weet niet of ze het nu nog zou pikken.
Er lopen hier genoeg honden rond die niet sociaal zijn, maar omdat ze zo klein zijn maakt het niet uit? (eigenaren zeggen er niks van of staan erbij te lachen)
(1 chihuahua, 2 tekkels en 2 maltezers)
Schattig he zo'n Chihuahua die heel stoer staat te blaffen en uit te dagen naar een (mijn) Stafford? Nee nee baasje, je hoeft er niks van te zeggen, het is tenslotte geen hond maar een speelgoed Teacup Chihuahua ding die je niet hoeft op te voeden.
Maar dan ook niet komen huilen als hij doormidden wordt gebeten....
(
Oftwel: Mensen, voed je hond eens op en houd rekening met elkaar.

- Chione
- Zeer actief