Van de website van RWHH:tycha schreef:Bij de NRHB zit wel degelijk apèl, en hindernissen, het lijkt inderdaad een beetje op het programma bij de KNPV. Voordat het basiscertificaat bestond, waren beide programma's bij de NRHB en de KNPV nagenoeg identiek. Verder kan je ook bij de NRHB verder gaan in vlakterevieren, puinrevieren en speuren. Op ongeveer dezelfde wijze als ook bij de KNPV.Ennath schreef:Nou; ik heb vier jaar praktijk werk gedaan en dat was echt anders dan (de beschrijving van) het KNPV programma. Al is het maar omdat je geen appèl loopt. Dat moet je individueel ergens anders lopen, en wordt niet meegenomen als testonderdeel. Ook heb ik nooit ergens een plank/ladder/hoogte/breedtesprong als toestel gezien, wel had je in de praktijk hindernissen die je moest passeren tijdens het veldwerk (muurtje/ sloot in de weg etc).MARC_S schreef:Daar trainen ze vrijwel hetzelfde soort speuren. Ook puin, ook appel, ook de ladders en tunnels etc. Lijkt mij dus superleuk en ik hoop voor je dat ze daar wel plaats hebben. Waarom ga je niet meteen met Yore beginnen? Dan schrijf je Yore in en dan wordt op basis van zijn ras en kenmerken besloten of het wel of niet kan. Dan kan Jamey later instromen als je met yore al op weg bent. Ik denk nl dat Yore meer kans maakt als de aangemelde hond. Train jij eenmaal dan zal het weinig problemen geven als je Jamey ook gaat trainen bij dezelfde clubJacksel schreef: Ik heb een mail gestuurd (gister) naar een reddingshondenvereniging in Zeist (NRHB, afkorting dankzij Marc eerder hier in het topic gevonden)... Dat is wel een beetje mijn uiterste wat haalbaar is...
Ik train nu KNPV basiscertificaat maar heb voorheen met mijn andere hond bij een reddingshondengroep getraind van de NRHB.
En bij de RHWZ en bij de Delta is het hetzelfde.5: Wat voor opleiding moet de hond nog meer hebben?
De hond moet een bepaald niveau hebben op "gedrag en gehoorzaamheid". Het niveau moet liggen op GG1 (Gedrag en Gehoorzaamheid niveau 1) of niveau VZH (Verkeers Zekere Hond). Verschillende opleidingen zijn hierin mogelijk. Deze opleiding dient de geleider zelf te volgen bij een honden vereniging in zijn omgeving, die deze opleidingen specifiek geeft.
6: Geeft de RHWW zelf ook gedrag en gehoorzaamheidscursussen?
Neen, de RHWW geeft deze opleidingen niet. Zij geeft alleen de specifieke reddingshonden opleiding.
Hoe het bij andere Reddingshondengroepen zit weet ik niet, maar bij deze verenigingen werd het niet door de vereniging getrained en alleen getest in de praktijk. Dus de hond moest rustig op de basis blijven als hij daar commando toe gekregen had, maar er werd geen af/blijf op een rijtje getraind/beoordeeld.