Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rennen met de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Darko
Vaste gebruiker

Rennen met de hond

Ongelezen bericht door Darko »

Ik ga regelmatig rennen met Darko, als hij ziet dat ik mijn sportkleding aan heb, gaat hij mijn sportschoenen al halen en staat hij voor de deur te springen, zo leuk vind hij dat.

Wat ik me afvraag; zijn er hier meer mensen die met hun hond rennen, en of diegenen misschien tips hebben tegen het aan de riem trekken. Als ik met Darko wandel trekt hij nauwelijks, maar met rennen probeert hij het soms wel omdat hij weet dat ik dan niet steeds stil ga staan als correctie. Het is best vervelend omdat je er een lamme arm van krijgt na een tijdje. Omdat hij het zo leuk vindt, wil ik hem toch steeds meenemen.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Cani-cross? Dit lijkt me nml erg leuk!
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

IK ren regelmatig met Tomas, die mag dan niet trekken en liefst laat ik hem los meerennen, mijn ervaring, ook met vorige honden, is dat ze dan beter bij je blijven.
Het trekken aan de lijn zul je hem dus toch eerst af moeten leren.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

mijn vriend jogt soms met de hond. en ik ren weleens in mijn gewone kleren een stuk met de hond.
als hij trekt (meestal komt hij juist naast ons rennen en kijkt hij je aan), dan zeg ik meestal ``uh,uh`` of trek hem gewoon iets terug.

loop je met halsband? dan kan je eens een tuig proberen. hoewel je zult denken dat hij harder kan trekken kun je hem juist ook makkelijker (uitzonderingen heb je altijd) tegenhouden. en trekken ze soms uit hun eigen al minder.
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Je hebt speciale joggingriemen, die je om je middel doet. Vaak zit hier elastiek in die de al te enthousiaste sprongen/trekgedrag kunnen opvangen. Dan kun je gewoon doorlopen. Ondertussen wel het trekgedrag proberen af te leren tijdens de gewone wandelingen.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Re: Rennen met de hond

Ongelezen bericht door Kaiou »

Darko schreef:Als ik met Darko wandel trekt hij nauwelijks, maar met rennen probeert hij het soms wel omdat hij weet dat ik dan niet steeds stil ga staan als correctie. Het is best vervelend omdat je er een lamme arm van krijgt na een tijdje. Omdat hij het zo leuk vindt, wil ik hem toch steeds meenemen.
Kun je niet in plaats van echt stil te gaan staan wanneer hij trekt ´pas-op-de-plaats´ rennen. Dat heeft voor Darko (oh, ik heb wat met die naam, zie mijn onderschrift :wink: ) het zelfde effect.
Anders misschien zo´n heupgordel proberen of een speciale jogginglijn. In beiden zit vaak een elastisch gedeelte.
Afbeelding
Darko
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Darko »

Ok, dan moet ik eens op zoek naar zo'n heupgordel met elastische lijn.
In het veld loopt hij zowieso meestal los, maar in de winterperiode ren ik s' avonds altijd gewoon over fietspaden e.d, dus dan kan hij niet los.

Hoe veel km rennen jullie met de hond? Bij darko heb ik het langzaam opgebouwd, maar 18km is geen probleem. Als we dan thuis komen, en ik uitgeteld sta te stretchen, komt hij me het balletje brengen om te gaan spelen. we gaan meestal 2x per week een half uurtje-3 kwartier, en 1x bijna 2u. Nou moet ik zeggen dat ik wel maar langzaam ren.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Ik loop 2x per week zo`n 8 km, nu met de donkere avonden loopt Siena alleen zaterdag mee, dan loop ik overdag in het bos en gaat zij los mee. `s Avonds in het donker loop ik een stadrondje, dus over de stoep. Ik heb wel zo`n elastische band en dat werkt op zich top alleen ik doe Siena echt geen plezier om een half uur met mij mee te moeten rennen, zonder dat ze af en toe kan snuffen, water drinken oid. Nu is het ook niet zo`n grote hond, dat zal allicht schelen.

Maar los in het bos? Top! Ze blijft dan ook inderdaad beter bij me dan als we 'gewoon 'wandelen. Ze weet inmiddels dat ik snel ben :mrgreen: en dat ze me niet te lang uit het oog mag verliezen.

Canicross lijkt me erg leuk, is in Nederland niet echt van de grond gekomen maar in Belgie wel meen ik. Ik begreep overigens dat de hond dan juist WEL moet trekken, dat is een beetje het hele principe er achter.
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Hey,

ik loop 3 tot 5x per week een halfuur met onze honden. Als ik 's avonds ga lopen, loop ik door het dorp en blijft de hond aangelijnd. Als ik overdag ga lopen, neem ik er 2 mee (onze twee niet-trekkende honden) en ga ik lopen waar ze los kunnen.

Voor onze niet-trekkende honden, gebruik ik een gewone politielijn die ik rond m'n middel vastklik en aan de halsband van de hond vas tmaak.

Maar Yanco trekt su-perhard en is een echte stuiterbal. Hem afleren te trekken tijdens het lopen heb ik al opgegeven, dus heb ik me zo'n heupgordel gekocht (een smalle, die brede vind ik onhandig) met een rektouw aan. Yanco krijgt dan een tuigje aan en daar maak ik dat rektouw aan vast. Echt, ik vind het een superkoop. Hij kan lekker trekken en ik wordt niet heen en weer geslingerd doordat die rekker de schokken opvangt.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Kees rent ook 2 x pw met mij mee!

Ik deed het altijd in het bos, losloopgebied, hij los en ik los. :ok:
Nu ren ik ook op asfalt, ivm blessure en weer rustig opbouwen en dan rent hij aangelijnd mee. Is lang zo leuk niet voor hem :wink: Maar ja, op de andere momenten komt hij genoeg aan zijn trekken.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik heb geen tips voor je voor het rennen aan de riem.
Zelf doe ik dat in ieder geval nooit meer. De eerste en laatste keer dat ik dat heb gedaan (niet met mijn eigen hond overigens) trok de hond zo hard aan de riem dat ik in volle vaart op het asfalt gesmakt ben. Aan die grap hield ik gekneusde ribben over en veel schaafwonden. Oja, en een deukje in mijn ego, want het moet wel een fantastische act geweest zijn om te zien. :boos:
Puma
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door Puma »

Mijn vriend loopt hard met Puma, meestal toch wel een kilometer of 10 door de duinen. Ze moet daar wel vast, ook langs de weg. Maar hij heeft een vrij lange lijn en heeft de eerste keer iedere keer als Puma trok, haar een kort rukje gegeven, en nu trekt ze niet meer.
Ze leert snel en ze vindt het fantastisch :mrgreen:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik ga moet nodig weer beginnen met hardlopen. Maar met de trainingen voor de halve marathon is Sita eigenlijk altijd mee gegaan. Het langste wat ik toen gelopen heb is ongeveer 18 km. Ik neem nu één van de twee mee. Wissel het een beetje af. Met beide vind ik niet prettig. Ze hebben altijd een tuig om en aan een heupgordel met elastiek. Of lekker los mee.

Nu nog niet van toepassing maar let op als het warmer wordt, het is al snel te warm voor je hond. Boven de 18-20 graden moet je ze al niet meer meenemen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Re: Rennen met de hond

Ongelezen bericht door Bika »

Darko schreef: Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Cani-cross? Dit lijkt me nml erg leuk!
Ik wist niet wat dat was maar via Google nu wel.
De hond zelf weet niet dat je hem nu vast heb via een riem om je middel.
Dus zal hij/zij waarschijnlijk gewoon blijven trekken.
Hier trekt er 1 whippet ook als hij een halsband om heeft, met een tuigje niet. Kan je altijd nog proberen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

onze ex buurvrouw rende altijd met haar hond boris die gewoon los mee liep! ook aan de fiets etc. en meestal rende er nog een man mee, d'r vriend ofzo. :19:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”