Nachtmerrietoestanden, zelfs al gaat het niet eens om je eigen hond. Ik ben *zo* blij dat mijn honden er niet aan denken om op het ijs te stappen. Jack is voorgoed genezen van ijs nadat hij een keer struikelde door een uitvallende hond, op een bevroren sloot viel en doorschoof naar de andere kant en daar op de wal klauterde (en echt niet terugdurfde, zodat ik ongeveer een kilometer om moest lopen door weilanden en over hekken heen voor ik bij hem was.) Lilo ziet dat mensen op dat ijs lopen en schaatsen, maar het lijkt gewoon niet tot haar door te dringen. Water is voor haar een grens, en noch eenden die erop drijven, noch mensen of katten die erover kunnen wandelen brengen haar van dat standpunt af. Gelukkig.*Linda* schreef:Vreselijk, arme pupsel. Wat een nachtmerrie.
Ik was vanmiddag bij het meer nog getuige van een vrouw die te water moest om haar hondje te redden. Het beestje ging werkelijk nooit het ijs op, maar nu ineens luisterde ze niet meer en liep recht op een wak af, vol met eenden. De vrouw maar roepen en roepen, met van angst overslaande stem (pfff was echt vreselijk, je voelt de angst gewoon zélf) maar ze kwam niet. Aan de rand van het wak, zo'n 40 meter van de wal af, zakte ze erdoor. Vrouwtje bedacht zich geen seconde, ging het ijs op, zakte erdoor en is al ijsbrekend naar haar hondje gelopen (is gelukkig een meer van maar ong. 95 cm diep) en heeft haar uit het water gevist. Goddank allemaal goed afgelopen. Maar wat een schrik.
Maar ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat mensen 'leuk' met hun hond het ijs op gaan. Met een pup zou ik waarschijnlijk juist heel duidelijk gaan werken aan het feit dat ijs streng verboden is.