Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vooroordelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolvin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wolvin »

ik maak idd ook vaak mee dat ouders snel hun kind weggraaien als wij langs komen lopen,terwijl Kieb het meestal veel te druk heeft met snuffelen. Meestal zijn de kinderen goed opgevoed en vragen ze eerst aan mij of ze de hond mogen aaien,maar soms raak ik behoorlijk geirriteerd als ouders hun kinderen recht op Kiba af laten rennen zonder tegen hun kind te zeggen dat ze niet op een hond af moeten rennen.. Dat kan ik dan zelf zeggen waarna ik een boze blik van de ouder in kwestie krijg :denken:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

over buster zeggen ze vaak:
oooh, die is wel sterk zeker ?
wat een grote hond!
daar heb je je handen wel vol aan he !! :denken:

de meeste grotere rassen zijn echt groter hoor.
en de meeste grote rassen zijn wat sterker dan een b.v teckel. lijkt me logisch ?
en ik heb me handen er niet vol aan. binnen is hij super makkelijk. met loslopen wil hij wel naar andere honden. dat is dan het enige. en dat hebben meer honden.

en verder schrikt hij sommige mensen ook af door het uiterlijk. en dat vind ik prima! geen kindertjes die hem plotseling omhelzen. hij doet echt niks kwaad, maar wordt dan wel uitbundig en gaat zeker likken. en dat vinden kinderen weer eng.
verder lijn ik hem aan als we honden tegenkomen die niet van spelen gedient zijn. ha,ha dan lijnen ze hun hond ook snel aan want Buster zal wel gevaarlijk wezen.
maar dat is eigenlijk wel een hele nette manier, dat ze hun hond ook aanlijnen. dus heb ik geen problemen mee.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
yamie schreef:
en toch he... heb ik meermale de poten ( tussen de tenen dus) van een newfie goed bekeken en daar zit toch wel degelijk meer huid/zwemvlies/flap tussen in vergelijking met een jack voet.
Ja, puur bouwtechnisch wel. De Newfoundlander heeft gewoon een grotere poot, dat kun je niet vergelijken met het kattevoetje van een JR.
Maar vergelijk nou eens diezelfde Newfoundlanderpoot met een poot van een St. Bernard ;-) Ik verwed mijn kop eronder dat je nul verschil ziet.
En bij mijn weten is een St.Bernard nooit gefokt als zwemhond.
Dat ga ik eens testen op de training (daar loopt ook een Sint rond). Ik dacht namelijk dat dat verhaal van die zwemvliezen wel klopte. Maar nee dus. :mrgreen:
Nu ja, veel maakt het niet uit, want hij zwemt er niet echt harder van.
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Tibbie is lief, jong en knuffelig. In werkelijkheid vindt Tibbie andere mensen helemaal niet leuk en is ze bijna 9 jaar. Ze is wel lief hoor :mrgreen:

Gunda en Spriet zijn volgens voorbijgangers hééééél snel, maar wel héél smal (mager). Ohja, en mensen vragen vaak of ze zusjes zijn. Spriet is 6 jr, Gunda 12 :mrgreen:

Op de Grey's wordt wel veel meer gereageerd dan op Tibbie.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

toen ze nog heel klein waren kreeg ik vaak te horen : wat een schattig pupje, maar dat word toch een enge herder?

Over ivo krijg ik vaak de vraag of er duitse dog doorheen zit omdat hij best groot is..

ook denken mensen dat je vaak in een groot huis woont met een mega tuin, als je dan vertelt dat dat niet zo is dan kijken ze toch ff raar alsof je niet spoort.

maar de meesten lopen met een grote boog om ons heen vooral om lizzy, omdat ze gewoon niet even dol op iedereen is.. :19:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mensen zijn meestal verbaasd omdat mijn honden niet blaffen. Het zouden irritante kutkeffers moeten wezen, maar lekker niet dus. :pffff:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tja, hier loopt een een golden-look-a-like rond die niet voldoet aan alle (voor)oordelen die mensen hebben over goldens.
Dat is wel eens vervelend omdat sommige mensen een beetje boos op mij worden (nou ja, verontwaardigd meer) als ik Billy weg houd bij bijv. onbekende mannen en kinderen. Want goldens zijn toch altijd lief en echte kindervrienden?

En sinds Silka hier woont zie ik ook duidelijk dat mensen (kinderen vooral) honden met flaporen en een beetje bonkig uiterlijk veel minder 'eng' vinden dan honden met staande oren en een beetje spits uiterlijk.
Ze duiken altijd op Bill af en als ik dan zeg dat ze hem niet moeten aaien maar Silka wel, hebben ze moeite me te geloven.
Overigens reageert Sil zo enthousiast op aaitjes en knuffeltjes dat die mensen Bill helemaal vergeten. :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het schijnt ook normaal te zijn dat je een nestje neemt als je 2 honden van hetzelfde ras hebt. :19:
Die vraag heb ik ook al tig keer gehad.
Iedere vertel ik maar weer netjes dat ik daar niet aan begin omdat je dan goed moet weten waar je mee bezig bent. Plus dat het halfbroer en halfzus zijn en Spike manke poten heeft.

En dan nog kijken sommigen vreemd naar je waarom het dan wel niet kan? :denken:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Daisy@ schreef:Het schijnt ook normaal te zijn dat je een nestje neemt als je 2 honden van hetzelfde ras hebt. :19:
Iedere vertel ik maar weer netjes dat ik daar niet aan begin omdat je dan goed moet weten waar je mee bezig bent. Plus dat het halfbroer en halfzus zijn en Spike manke poten heeft.

Ja die is leuk :ok:
Die vraag heb ik ook gehad bij mijn Teckels........................... twee reuen :mrgreen: :smile: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hihi, ja, nog handiger! :ok:
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Hier oa. een BC. Vooroordelen die je vaak over dit ras hoort:

- Het zijn neuroten
- Ze worden gehoorzaam/opgevoed geboren
Groetjes van Bo en de honden.
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

hier net weer wat.
ik loop alleen met max (rottweiler) er komen twee kinderen en oma&opa tegemoet gelopen kinderen werden bijna strak tegen de schutting gedrukt!!! dus ik zeg; sorry max ze vinden je heel eng en gevaarlijk!
op dat moment komen net de buuren thuis die kleine van hun (3jaar) toept max max en rent naar ons toe om max maar ff een dikke knuffel tegeven.
ik zag die groot ouders kijken heerlijk :ok:
rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

Hayley84 schreef:Ik heb een Stafford dus breek me de bek niet open over vooroordelen.

Tja, zo wordt mijn eigen vooroordeel telkens weer bevestigd:
mensen zijn stom :pffff:
maar dat is geen vooroordeel dat is een feit. :mrgreen:
maar je bent niet te vertrouwen vergeten.
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Trixi schreef:Hier oa. een BC. Vooroordelen die je vaak over dit ras hoort:

- Het zijn neuroten
- Ze worden gehoorzaam/opgevoed geboren
Vreemd. Datzelfde wordt over mijn dobers gezegd :mrgreen: . Alleen houden ze het dan vriendelijk op nerveus. En dan daarbij: die kennen goed luisteren, hè?

Ja hoor. Luisteren kunnen ze prima. :wink: :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Is dat familie?

Of: Dat is zeker de oudste he? Omdat RR de grootste is, maar dat ze een ander ras is ziet geen mens :N:

Of: Die heeft krulletjes!
Alsof me dat niet eerder was opgevallen :19:

Favoriet is: Dat is zeker de vader he?
En dan wijzen ze naar de kleuterwetter :?

Ik hoor ook vaak: Die zijn mooi slank, voor stabijs!

Die snap ik nog steeds niet, geef ik toe.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Oh, wat mooi, Husky's. Want hij heeft blauwe ogen :denken: Eh mevrouw, hij heeft bruine ogen hoor. "Nee hoor, want het is een husky" :wink:

Oh, die hebben zeker wel heeeeeel veeeeeeel beweging nodig (met een scheve blik op mijn niet slank persoontje :mrgreen: ). Eh, nou veel saarloosjes liggen graag hele dagen op de bank voor de gloeiend hete kachel te bakken.

Oh, zijn ze vroeger mishandeld, want ze vinden het niet leuk als ik ze aai.

Oh, die zijn gevaarlijk want dat zijn net wolven. Roodkapje syndroom :roll:

Over Mika hoor ik eigenlijk nooit zoveel. Ja, Oh, die houden erg van zwemmen he. En dat als hij net als een idioot de maas op en neer zwemt :ok:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

het enige vooroordeel dat ik hier krijg is dat Shadow (staffje) gevaarlijk is, is hij ook wel naar honden en vreemde mensen vind hij de eerste 5min geen reet aan
en dat Darko (presa reu) wel heel gevaarlijk moet zijn omdat hij zo groot is, ja hoor hij knuffelt en likt je gewoon dood
het presa teefje, vinden ze dan weer heel aaibaar, terwijl je als vreemde der beter af kunt blijven, want die vind ze twee keer niks en gromt dan ook
van Zena zeggen ze standaard dat die veren in haar poten heeft, wat ook wel zo is, want die springt de hele tijd :19:
Afbeelding
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

Dat Tjipke geen echte Friese Stabij is omdat hij zoveel zwart heeft
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Sylvia 1980 schreef:Hier hoor ik weleens, oh die hond is boos want zijn haar staat omhoog.

Of, weet je wel hoe gevaarlijk het is dat je zo'n ras los laat lopen, die kunnen een leeuw aan.

Of ze vragen of ik veel werk heb om die haren zo te krijgen.
Gut, ik moet wéér lachen. :smile:
Toen ik nog in beek en donk woonden woonde in de wijk een oudere man met een bouvier.(Whisky :mrgreen: ).
Ik kwam hem in de ochtend zeer regelmatig tegen bij het wandelen.
Op een gegeven moment zegt hij tegn mij: Goh, dat is zeker wel veel werk elke dag?
Ik zeg: hoe bedoelt u?
Hij zegt: om die hond zijn *streep* elke dag te moeten scheren :mrgreen: ..
Ik schoot in de lach en heb hem vlug verteld dat dat een raskenmerk is en dat daar geen menselijke hand aan te pas komt. :wink:
Al met al een vermakelijke opmerking van meneer. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Wat ook leuk is: Ik haal vaak haring of en verse zalm. Dan zegt de marktman: Lekker visje mevrouw! Nee, zeg ik dan, ik lust geen vis, dit is voor mijn honden :wink: Nou, dan kijken ze of ze water zien branden.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

alm@ schreef:Ik hoor nooit vooroordelen, iedereen loopt in een ruime bocht om mij heen :denken:
Goh hier ook al :N:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

vosse schreef:
alm@ schreef:Ik hoor nooit vooroordelen, iedereen loopt in een ruime bocht om mij heen :denken:
Goh hier ook al :N:
Goh toevallig :mrgreen: , jullie hebben allemaal heddurs. :N: :smile: .
Nou, ik word ook regelmatig gemeden hoor vooral door mensen. :smile:
De meeste vinden ze eng en groot. :19:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Hij moet zeker thuis in bad. Dit wordt gezegd als Zingaro net een modderbad heeft genomen. Als ik dan zeg, dat ik hem dan elke dag in bad kan doen, kijken ze je wel raar aan.
Ze worden inderdaad gezien als lieve honden die je kan knuffelen, maar dat vinden ze geweldig en ze zijn eerder beledigd als iemand ze zo voorbij loopt (vooral kinderen).
Veel werk, al die haren is ook een veel gehoorde opmerking, terwijl dat heel erg mee valt (Zolang je niet castreerd).
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Elvira schreef:Hij moet zeker thuis in bad. Dit wordt gezegd als Zingaro net een modderbad heeft genomen. Als ik dan zeg, dat ik hem dan elke dag in bad kan doen, kijken ze je wel raar aan.
Ze worden inderdaad gezien als lieve honden die je kan knuffelen, maar dat vinden ze geweldig en ze zijn eerder beledigd als iemand ze zo voorbij loopt (vooral kinderen).
Veel werk, al die haren is ook een veel gehoorde opmerking, terwijl dat heel erg mee valt (Zolang je niet castreerd).
Wat voor hond moet er elke dag in bad dan?
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marjoleine schreef:Is dat familie?

Of: Dat is zeker de oudste he? Omdat RR de grootste is, maar dat ze een ander ras is ziet geen mens :N:

Schitterend. :mrgreen:

Mij is wel eens gevraagd of Jack de moeder van Lilo was. :smile: En sowieso, omdat Lilo een kop kleiner is wordt ze wel eens als pup bestempeld. Ze kan ook heel doldwaas andere honden tot spelen uitdagen, en ik hoor regelmatig "Die is zeker nog heel jong he?"

Ze is vijf. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hanneke2 schreef:
Marjoleine schreef:Is dat familie?

Schitterend. :mrgreen:

Mij is wel eens gevraagd of Jack de moeder van Lilo was. :smile: En sowieso, omdat Lilo een kop kleiner is wordt ze wel eens als pup bestempeld. Ze kan ook heel doldwaas andere honden tot spelen uitdagen, en ik hoor regelmatig "Die is zeker nog heel jong he?"

Ze is vijf. :mrgreen:
:smile: Hier ook een keer. Vroeg iemand of Nora, 11jarige zwarte Labrador de moeder was van Nilo, toen 4 maanden oude Toller :denken:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

ranetje schreef:
Daisy@ schreef:Het schijnt ook normaal te zijn dat je een nestje neemt als je 2 honden van hetzelfde ras hebt. :19:

Ja die is leuk :ok:
Die vraag heb ik ook gehad bij mijn Teckels........................... twee reuen :mrgreen: :smile: :smile:
Wat tegenwoordig allemaal niet kan :mrgreen:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

tja, mijn oude grijze Beagle meisje (14 jaar) was ook steevast de pup van Svear ( Hamilton reu) bij het roepen en wijzen: kijk een moederhond met haar pup :denken:
Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Mensen denken dat mijn "grijze" blue merle Sheltie heel oud is.... en dat ene blauwe oog is vast omdat hij blind is :denken:
De zwartwitte Shelties worden steevast voor Border Collies uitgemaakt. Als ik ze vertel dat het dus Shelties zijn reageren ze vaak met "volgens mij heb je geen Shelties in die kleur"...of "ik vind het toch echt Border Collies hoor "
:pffff:
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef: Over Bakkie: die zal wel stinken hè.
Nee, dus. (Ik laat mensen altijd persoonlijk even ruiken ;-))
.
shiet me die reclame van Perwol te binnen " ist der neu?" , " nein mit Perwol gewaschen " :N: :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”