Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelen met loopse teef.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

wandelen met loopse teef.

Ongelezen bericht door Moos »

Vera is loops. Nu hebben we hier de fijne omstandigheid dat alles momenteel losloopgebied is :N: :mrgreen:
De planning is nu dus dan maar om 's ochtends in de schemer te gaan lopen in de duinen (dan ben ik ook nog nooit een andere hond tegengekomen), en dan de eerste week nog wel los (mits ze goed luistert) en daarna even een tijdje aan de flexi.

Hoe doen jullie dat vroeg ik me af met een loopse teef? Wel los/niet los, en waar loop je dan, of doe je andere dingen om haar tevreden moe te krijgen?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

aan de lijn en een dorp verder hebben ze van die omheinde veldjes. daar laat ik haar dan los met de ballenwerper
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:aan de lijn en een dorp verder hebben ze van die omheinde veldjes. daar laat ik haar dan los met de ballenwerper
Ja, die ballenwerper (en fietsen) gaan we de volgende keer inderdaad mooi doen :ok: Met 10 maanden vind ook zo'n ballenwerper nog te gortig :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tsja ik loop zoals ik normaal ook loop. en laat ze dan ook rustig loslopen.
Nog nooit gezeik gehad met reuen en mocht er eentje komen dan ben ik er zelf ook altijd nog bij.
Maar mijn honden gaan ook niet uit beeld of rennen op andere honden af.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als reueneigenaar wil ik alleen graag een seintje krijgen voordat Bram bij de teef is. Ik maak iets te vaak mee dat Bram en een teef kennismaken (alletwee los dus) en dat de eigenaar dan pas vraagt 'is het een reu'. Ja hallo, beetje laat :wink: Ik vind dat je een loopse teef gewoon moet kunnen laten loslopen, maar dan niet op de drukke tijden in drukke gebieden. En even een seintje geven dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Als reueneigenaar wil ik alleen graag een seintje krijgen voordat Bram bij de teef is. Ik maak iets te vaak mee dat Bram en een teef kennismaken (alletwee los dus) en dat de eigenaar dan pas vraagt 'is het een reu'. Ja hallo, beetje laat :wink: Ik vind dat je een loopse teef gewoon moet kunnen laten loslopen, maar dan niet op de drukke tijden in drukke gebieden. En even een seintje geven dus.
Ik ben zelf een schijterd, dus als ik andere honden zou zien en Vera loopt los gaat ze aan de lijn en ben ik ertoe in staat van 200 meter afstand te gaan brullen "Is dat een reu??"
Seintjes geven zal ik zeker doen dus :mrgreen:
Ik moet er zelf niet aan denken om met een loopse teef in een druk losloopgebied te lopen ook :wink: De duinen voor 9:30 trek ik nog (want dan kom ik dus nooit andere honden tegen), en dat is het dan ook wel :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:Als reueneigenaar wil ik alleen graag een seintje krijgen voordat Bram bij de teef is. Ik maak iets te vaak mee dat Bram en een teef kennismaken (alletwee los dus) en dat de eigenaar dan pas vraagt 'is het een reu'. Ja hallo, beetje laat :wink: Ik vind dat je een loopse teef gewoon moet kunnen laten loslopen, maar dan niet op de drukke tijden in drukke gebieden. En even een seintje geven dus.
Ik ben zelf een schijterd, dus als ik andere honden zou zien en Vera loopt los gaat ze aan de lijn en ben ik ertoe in staat van 200 meter afstand te gaan brullen "Is dat een reu??"
Ik moet er zelf niet aan denken om met een loopse teef in een druk losloopgebied te lopen ook :wink: De duinen voor 9:30 trek ik nog (want dan kom ik dus nooit andere honden tegen), en dat is het dan ook wel :mrgreen:
drukke losloopgebieden kom ik toch sowieso al niet. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

estelle schreef:
Moos schreef:
drukke losloopgebieden kom ik toch sowieso al niet. :mrgreen:
Nee dat scheelt haha. Ik wel, en Vera gaat zelf ook altijd graag even buurten :wink: Ze is wel terug te roepen hoor, dat wel.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Met een loopse teef ging ik nooit losloopgebieden in. Hooguit aan de randen van de loopsheid, maar over het algemeen bleef ik gewoon uit het loslooppark. Wel zo rustig, voor mij en voor de reutjes in het park.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Ik doe ook niets anders dan anders. Hoewel mijn teef vreselijk loops is en zich als het moet gemakkelijk laat dekken, heeft ze er tijdens de wandelingen geen tijd voor :wink:.
En aangezien ik toch andere honden uit de weg ga heb ik dus eigenlijk nergens last van. En ik neem aan de reuen ook niet, die zie ik in elk geval nooit :mrgreen:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Moos
Zeer actief

Geer schreef:Met een loopse teef ging ik nooit losloopgebieden in. Hooguit aan de randen van de loopsheid, maar over het algemeen bleef ik gewoon uit het loslooppark. Wel zo rustig, voor mij en voor de reutjes in het park.
Wat hier te vergelijken is met een park zeg maar daar kom ik dus ook niet. Daar kom ik ook maar weinig honden tegen 's ochtends vroeg, maar altijd wel een paar, en bovendien is het niet erg groot en kunnen reuen-bazen mij dan dus ook niet mijden :wink:

Maar het duingebied kan je dagenlang in rondlopen zonder twee keer op dezelfde plek te lopen, en vroeg in de ochtend ben ik dus echt helemaal in mijn eentje.
En alles is hier nu losloopgebied, en Vera 3 weken lang aan de lijn door de wijk (flexi kan dan ook niet, en de plekken in de wijk waar ze wel aan de flexi kan, lopen meer honden los dan in de duinen :N: ) gaat niet leuk worden :N: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Drijver schreef:En ik neem aan de reuen ook niet, die zie ik in elk geval nooit :mrgreen:
Ik zie het wel direct aan Bram hoor, als er een loopse teef heeft gelopen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het maakt eigenlijk niet uit of je je teef los hebt of vast: de reuen komen toch wel. Dus mits ze goed luistert zou ik haar lekker los laten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Toen Luca loops was hebben we met haar op rustige gebieden gelopen, geen officieel losloopgebied zodat ze toch af en toe even los kon. In de wijk liep ze toen altijd vast.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als Bente loops is ga ik naar een stukje bos waar ze eigenlijk aangelijnd moeten zijn :oops:
Zodra ik een andere hond in het vizier krijg gaat ze aan de lijn en de andere eigenaar wordt even gewaarschuwd.Naar een losloopgebied ga ik dan echt niet.
Als ik haar 3 weken lang alleen aangelijnd zou moeten uitlaten kun je ons weg dragen naderhand of het busje bellen :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Aan de lijn, gewoon door het dorp heen, langs het kanaal e.d.
Als ik ergens bij een veld/park ben waar niemand is dan laat ik haar wel gewoon los.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Elektra is nu een week loops :roll: ik laat haar zowiezo altijd in de buurt aangelijnd uit, en ze kan los op mijn werk dus dat is wel fijn.

Verder loop ik altijd in het aanlijngebied van de Waalsdorpervlakte alleen jammer dat ik vanmorgen weer 10 minuten kon wachten tot iemand zijn loslopende hond kwam ophalen :roll: gelukkig dat Elektra erg giftig is op de momenten dat ze nog niet zo ver is dat helpt iets en dan nog een oververhitte Tank erbij en een moeder met maat 42 :mrgreen:
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Lizzy is op de een of andere manier altijd wel errug aantrekkelijk voor het andere gelscht dus als ze loops is helemaal... Ik ga op rustige momenten naar het bos, lijn aan als ik een andere hond zie. Maar ze zijn bij mij vaak toch niet helemaal in dr hum als ze loops zijn
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Moos
Zeer actief

Brigitte schreef:gelukkig dat Elektra erg giftig is op de momenten dat ze nog niet zo ver is dat helpt iets en dan nog een oververhitte Tank erbij en een moeder met maat 42 :mrgreen:
Dat scheelt :mrgreen:
Saar is geen hulp haha, en Vera zelf weet nog niet wat afsnauwen is. Het zal me ook erg verbazen als ze opdringerige reuen weg zou gaan bekken; ik vrees dat ze het allemaal zal ondergaan en dat baasje in mag grijpen voor d'r :mrgreen: :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik loop in de aanlijn gebieden anders heb ik telkens honden die mee lopen naar huis
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

twinkeltje schreef:ik loop in de aanlijn gebieden anders heb ik telkens honden die mee lopen naar huis
Ja, daar loop ik ook maar helaas, vind het prima als mensen hun hond los laten zolang ik er geen last van heb maar helaas 9 van de 10 luisteren voor geen meter en natuurlijk al helemaal niet als er ergens een loopse doos loopt :roll:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Brigitte schreef:gelukkig dat Elektra erg giftig is op de momenten dat ze nog niet zo ver is
Bente weet ook wel raad met opdringerige meneertjes :mrgreen:
En anders is daar voorlopig oudere broer nog.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Als Wieke loops is ga ik heel vroeg in de ochtend naar een loslooppark waar ik rond dat tijdstip nog nooit andere honden ben tegengekomen en dan mag ze los. Verder worden het dan aangelijnde rondes door het dorp.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Toen Gol loops was ging ik idd heeeel vroeg lopen (om 6 uur al :jank: ) om de buurthonden voor te zijn. Gol was echt strontchagerijnig en niet vooruit te branden dus dat waren +- 3 weken lang kortere rondjes, geestelijke uitdaging vond ze niet nodig, ze wilde slapen :mrgreen:
Ik had toevallig net de laatste week van de loopsheid afgesproken om op een andere labteef te passen op een boerderij in the middle of nowhere, daar waren heel vaak geen honden te bekennen dus kon Gol wel even los. Niet dat het uitmaakte dat ze los was, ze ging dan heel zielig naast me zitten tot ik uitgespeeld was met de andere lab :roll:
Ik hoop dat Veraatje er wat minder last van heeft, sterkte!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Brigitte schreef:
twinkeltje schreef:ik loop in de aanlijn gebieden anders heb ik telkens honden die mee lopen naar huis
Ja, daar loop ik ook maar helaas, vind het prima als mensen hun hond los laten zolang ik er geen last van heb maar helaas 9 van de 10 luisteren voor geen meter en natuurlijk al helemaal niet als er ergens een loopse doos loopt :roll:
ik heb toen ik happy alleen nog had wel eens een enorme schapendoes achter me aan gehad van een heel eind veder elke keer knalde hij zijn lompe achterpoot boven op happy die dan gelijk plat tegen de grond gedrukt werd
wat ik ook dee dat mormel bleef me maar volgen dus toen happy opgetild mooi dat die lompe boer tegen me opspringt en me om gooide
toen ik bijna thuis was was er eindelijk iemand die wist waar hij woonde en die nam hem mee :boos:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:Toen Gol loops was ging ik idd heeeel vroeg lopen (om 6 uur al :jank: ) om de buurthonden voor te zijn. Gol was echt strontchagerijnig en niet vooruit te branden dus dat waren +- 3 weken lang kortere rondjes, geestelijke uitdaging vond ze niet nodig, ze wilde slapen :mrgreen:
Ik had toevallig net de laatste week van de loopsheid afgesproken om op een andere labteef te passen op een boerderij in the middle of nowhere, daar waren heel vaak geen honden te bekennen dus kon Gol wel even los. Niet dat het uitmaakte dat ze los was, ze ging dan heel zielig naast me zitten tot ik uitgespeeld was met de andere lab :roll:
Ah ja, Gollum was inderdaad wel heel zielig!

Vooralsnog is Vera wat bedeesder dan normaal, en ze wil erg veel op schoot :mrgreen: , maar echt zielig is ze gelukkig niet; hopen dat dat zo blijft (iets rustiger is alleen maar praktisch natuurlijk :mrgreen: ).
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Moos schreef:
Gollum schreef:Toen Gol loops was ging ik idd heeeel vroeg lopen (om 6 uur al :jank: ) om de buurthonden voor te zijn. Gol was echt strontchagerijnig en niet vooruit te branden dus dat waren +- 3 weken lang kortere rondjes, geestelijke uitdaging vond ze niet nodig, ze wilde slapen :mrgreen:

Vooralsnog is Vera wat bedeesder dan normaal, en ze wil erg veel op schoot :mrgreen: , maar echt zielig is ze gelukkig niet; hopen dat dat zo blijft (iets rustiger is alleen maar praktisch natuurlijk :mrgreen: ).
Gelukkig maar dat ze niet zo zielig is, en iets rustiger is altijd lekker :mrgreen:
Ik merkte dat na de loopsheid Gol ook iets rustiger is gebleven, is geen garantie natuurlijk maar het kan dus :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier loop ik wel in een losloopgebied als de honden loops zijn, maar ik kies dan een gebied uit waar het eigenlijk nooit druk is, loop op de stille tijden, en lijn mijn honden aan als ik in de verte iemand zie (ongeacht of ik weet of het een reu of teef is). Dan loop ik van het pad af, zo ver als mogelijk is en wacht tot de hond(en) ruim gepasseerd zijn. Daarna gaan ze weer los. Deze manier werkt voor mij prima, en ik heb ook nog geen een keer een reu achter me aan gehad.
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:
Moos schreef:

Gelukkig maar dat ze niet zo zielig is, en iets rustiger is altijd lekker :mrgreen:
Ik merkte dat na de loopsheid Gol ook iets rustiger is gebleven, is geen garantie natuurlijk maar het kan dus :wink:
Oh hihi, ik bedoelde dat iets rustiger tijdens de loopsheid wel praktisch was (qua wandelen enzo) :mrgreen: Niet zozeer dat ik haar verder veel rustiger wil hebben :mrgreen: :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het scheelt wel als je teef de reuen van zich afsnauwt.

lola is daar ook meester in. 2 volwassen aussiereuen (van een kennis) waarvan 1 ook dekt hadden lotje gespot. madam is aan de lijn maar houdt haar kontje braaf reuvrij :mrgreen:

en ik moest stiekum lachen hoe mijn kleine spinnetje die 2 grote kerels wegjoeg, nou ja... een metertje van haar vandaag joeg hihi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”