Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van Kliko naar Cleo/vraagje over bevalling

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Danielle36 schreef:En nog steeds geen bruikbaar antwoord.

Jullie geven dan wel af op jullie ervaring en hondenliefde, maar begrijpend lezen is toch een zeldzaamheid hier blijkbaar.

Het zij zo.

Veel succes met jullie leven verder...
Het enige bruikbare antwoord: naar de DA en leeg laten halen en meteen castreren. Dan weet je zeker dat je teef het allemaal overleeft, en loop je niet het risico dat pups van jouw honden bij rotte bazen terechtkomen, nooit verder komen dan het eind van de straat, 10 uur per dag in een bench zitten te verpieteren, verrot geschopt worden omdat ze niet zindelijk willen worden, uit de auto gegooid worden of door de brievenbus van het asiel worden gedouwd.

Pups uit domme egoistische nesten komen bij domme egoistische mensen terecht. Dat is zo ongeveer wetenschappelijk bewezen. Pups uit weloverwogen verstandige nesten en herplaatsers van goeie organisaties, die komen terecht bij goeie bazen en krijgen een goed leven. Dus het is helemaal jouw keus. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Danielle36 schreef:En nog steeds geen bruikbaar antwoord.

Jullie geven dan wel af op jullie ervaring en hondenliefde, maar begrijpend lezen is toch een zeldzaamheid hier blijkbaar.

Het zij zo.

Veel succes met jullie leven verder...
en nog steeds een betonnen plaat voor je kop :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat ik het allerergste vind is dat Cleo 2 maanden geleden nog zo angstig mager en gestresst was dat TS hier raad kwam vragen.

Nu is ze al 4,5 - 5 weken zwanger dus heeft ze ongeveer 1 maand de tijd gehad om te herstellen van haar eetprobleem en de stress voordat ze gedekt en zwanger werd.

Als iemand dat zijn/haar hondje aandoet -nog afgezien van alle ellende die de de pups te wachten staat- dan mag die iemand zich in mijn ogen echt geen dierenliefhebber noemen.
Eerlijk gezegd staat zo iemand wat mij betreft helemaal op hetzelfde plan als de eerste de beste broodfokker, die heeft ook geen enkele interesse in de moederdieren.

Ik vind het schandalig wat TS doet en heb zielsmedelijden met Cleo en haar toekomstige puppies!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: wie

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Danielle36 schreef:Ik dacht ik vraag advies aan echte hondenliefhebbers....
Juist daarom krijg je deze antwoorden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

hoe kun je nou een teef die je pas hebt , waar je NIETS van weet qua achtergrond, laten dekken...

gewoon omdat het leuk is?? nou ik mag het eigenlijk niet zeggen :roll: , maar ik hoop dat de moeder niet genoeg melk heeft en dat je iedere 2 uur de fles mag geven , dat je je de benen onder het lijf uit loopt en dan zullen we nog eens zien of het zo leuk is....

is het nou zo moeilijk om je plezier ergens anders te zoeken en niet de honden daar de dupe van te laten worden???

ik vind het geweldig deze antwoorden wat je van mijn voorgangers krijgt!!! van mij mogen ze nog wel even doorgaan...

Laat dat beestje lekker castereren en gun het rust en herstel, ze zal al genoeg hebben meegemaakt in haar leven als ze zo angstig en gestresst was !!!
Volgens mij besef je niet wat voor een energie van een teef het vraagt om zwanger te zijn, te bevallen en pups te zogen....

andere (echte fokkers) doen zich jarenlang de moeite om alles uit te zoeken van bloedlijnen, ziektes etc etc en jij KWAKT gewoon effe wat op elkaar....

denk aan je hondje en niet aan jezelf!!!
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik ben het met de anderen eens dat deze zwangerschap eigenlijk nooit heeft mogen gebeuren. Geloof me, de antwoorden zijn vaak keihard, maar deze mensen hebben echt het beste met je hondje voor..... :19: Het zijn natuurlijk niet de antwoorden die je graag wilt horen.
Maar het feit ligt er nu eenmaal: Cleo is drachtig. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan. Kleine hondjes kunnen moeilijkheden krijgen bij een bevalling. Ik hoop het niet voor jullie, maar dat kan flink in de papieren gaan lopen.....

Maar om terug te komen op je vraag: Ik zou de reu de eerste tijd even weg houden bij de teef en haar pups. Laat de teef op een rustig plekje in de huiskamer in de werpkist haar pups krijgen. Als de pups wat groter zijn kan pa er wel bij. Hij helpt dan ook mee met opvoeden.

Heb je je wel goed ingelezen wat het krijgen van een nestje allemaal inhoudt? Dat je de moederhond hele goede kwaliteit voeding moet geven, de pups regelmatig ontwormt moeten worden, op tijd hun entingen moeten krijgen, op een leeftijd van zo'n drie weken gespeend moeten worden, enz.,enz.

Je kan de pech hebben dat ze een heel groot nest krijgt.......dat gaat veel geld kosten. Hebben jullie daar al over nagedacht?
Als je de pups niet kwijt raakt zou je ze ook moeten onderhouden.....

Ik zou Cleo laten castreren als ze dit nestje heeft gehad, anders hebben jullie over een half jaar weer een nestje als je het reutje zijn gang laat gaan. :19:

Ik hoop dat je verstandig bent en je toch niet door alle reactie's laat afschrikken en hier om raad blijft vragen. Er zitten hier heel veel mensen met ervaring die je met raad en daad bij kunnen staan. Ook al vind je de antwoorden niet altijd even leuk......

Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Danielle36
Vaste gebruiker

he he

Ongelezen bericht door Danielle36 »

Eindelijk iemand die me een antwoord geeft op de vraag waarvoor ik op dit forum ben komen kijken, dat is duidelijk...

En ik weet wat ik doe en moet doen als het allemaal niet zo goed blijkt te gaan en ik heb de hele dag de tijd voor de hondjes te zorgen indien nodig als het voeden niet zou lukken wat ik natuurlijk niet hoop, maar weet heus wel de risico's enz..

Ik snap soms best de bezorgdheid van anderen maar tja ik vraag me af waarom zo fel en waarom geeft men hun mening als ik er niet om vraag?

Mijn vraag was gewoon, kan de reu gewoon in de ruimte van de teef zijn tijdens de bevalling is dat nou zo moeilijk geweest om hier gewoon antwoord op te geven??

Maar weet niet hoe je heet waarop ik nu reageer, maar bedankt!

Groetjes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: he he

Ongelezen bericht door malinois »

Danielle36 schreef: Ik snap soms best de bezorgdheid van anderen maar tja ik vraag me af waarom zo fel en waarom geeft men hun mening als ik er niet om vraag?
omdat dit een forum is :idea: als je geen commentaar wil moet je tegen jezelf gaan zitten lullen
Alleen is dit gelukkig niet zo'n ah en oh forum wat je overal ziet... hier is men begaan met honden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

het kost wat moeite een antwoord te formuleren wat de TS zal begrijpen maar ik ben eruit, hier komt het:

DUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Danielle36 schreef:Eindelijk iemand die me een antwoord geeft op de vraag waarvoor ik op dit forum ben komen kijken, dat is duidelijk...

En ik weet wat ik doe en moet doen als het allemaal niet zo goed blijkt te gaan en ik heb de hele dag de tijd voor de hondjes te zorgen indien nodig als het voeden niet zou lukken wat ik natuurlijk niet hoop, maar weet heus wel de risico's enz..

Ik snap soms best de bezorgdheid van anderen maar tja ik vraag me af waarom zo fel en waarom geeft men hun mening als ik er niet om vraag?

Mijn vraag was gewoon, kan de reu gewoon in de ruimte van de teef zijn tijdens de bevalling is dat nou zo moeilijk geweest om hier gewoon antwoord op te geven??

Groetjes
Heb je weleens nagedacht hoe het komt dat de asiels zo vol zitten met honden (en waarom marktplaats zo vol staat met aangeboden honden)? Dat komt dus door mensen zoals jij, die maar lukraak aanfokken, zonder daarover na te denken. En ja, daar kan ik best boos over worden, want er zijn al meer dan genoeg ongewenste honden hier. En dan toch hoppa even wat pups er onnadenkend bijplempen is erg dom. Want wat doe je als je ze niet kwijt kan? En je verkoopt ze heel slim (*not) op marktplaats, maar daar zijn ook veel hondenhandelaren actief die marktplaats afschuimen voor goedkope honden voor de handel. Ja, dat is pas echte dierenliefde dat je dit doet.
Succes, bye, bye en zwaai, zwaai.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik zal je vertellen over mijn hond. Die komt namelijk van een Marktplaats nestje. Even het gelieg van de fokster achterwege gelaten, want ik geloof niet dat jij je daarmee in wilt laten.

Mijn hond Gaia de Duitse Herder is dus gekomen van twee honden waarvan gelukkig bij de vader hond de achtergrond nog terug te halen was. Moeder hond had een onbekende achtergrond.

Gaia heeft van pup af aan al een voedsel allergie, waartegen is onbekend. Het ene voer doet ze het perfect op, het andere niet. Dat alleen al brengt problemen met zich mee. De moeder hond is gezond en heeft deze problemen niet, maar het is wel erfelijk. De moederhond draagt het namelijk mee.

Ook heeft mijn hond een duidelijke onderbeet. Beugeltje is mij afgeraden omdat het goed zou komen. Dat kwam het dus niet. Een onderbeet is ook erfelijk.

Nu heb ik een grote hond en hier is dus niets van de heupen bekend. Voor hetzelfde geld kan ik haar over een paar jaar laten afmaken omdat ze hele zware HD heeft, dit is ook erfelijk.

Jij hebt een kleine hond. Kleine honden hebben last van Pattella, het bekende JR huppeltje. Tenminste Jack Russell, nee Jack Hussels, hier wordt namelijk bij fokkers op getest. Patella Luxatie is een mooi woord van het verspringen van de knieschijf. Ga zelf maar eens na hoeveel pijn dat moet doen.

Dat nog allemaal even buiten beschouwing gelaten, mijn goedkope hond heeft mij nu al zo'n €2000,- gekost aan medische oorzaken. Ik had dus net zo goed een goed gefokte Chi kunnen nemen, of een ander duur ras.
Niet zo erg, maar de eerste €1000,- zou ik op mijn fokster kunnen verhalen omdat het in het eerste jaar gebeurd is en hoe je het ook went of keert het blijft een aankoop.

De risico's van de bevalling en daarna zijn hierboven al duidelijk gemaakt, maar nu is alles goed gegaan. De fokster van mijn hond is bijna al haar adressen kwijt. Geen idee hoe het met het nest vergaat. Aangezien het een goedkope hond betrof kan net zo goed van de 8 pups er 6 in het asiel zitten. Of nog erger, zijn ze afgelopen zomer aan een boom gebonden. Bedoel we leven nog steeds in Nederland.

Met andere woorden, bedenk of je dit wilt. Wil je nou echt heel onverantwoord pups op de wereld zetten omdat jij bedacht hebt dat je ooit een nest mee wilt maken? Ga dan naar een fokker en vraag of je bij de bevalling mag zijn. Lijkt me maatschappelijk een stukje verantwoorder.

-edit- kleine aanvulling.
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Danielle36 schreef:Eindelijk iemand die me een antwoord geeft op de vraag waarvoor ik op dit forum ben komen kijken, dat is duidelijk...

Groetjes
He Danielle, Je zegt dat je weet wat je doet, maar is dat ook echt zo? Jouw teefje he dat is toch een kruising Shitzu nog iets? Buiten wat alle andere al hebben aan gedragen aan goede raad waar jij duidelijk helemaal niets mee gaat doen. Wat ga jij nou doen als je teefje straks moet bevallen maar er zelf niets aan doet. Wat ik bedoel is zij laat de pup als ie er eenmaal uit is voor wat het is. Dus zij doet niets met vlies en navelstreng. Bij een Shi is dat net als bij de maltezer geen uitzondering hoor. Maar dan, als jij niet goed handelt of niet goed ingrijpt?? Wat ga je dan doen, dan kan je je hondje gedag zeggen. Nog steeds leuk zo`n pretnest en dat alleen omdat jij het zo leuk vind. Ik zou als ik jou was nog maar eens goed lezen wat hier zoal aan antwoorden op jou vraag gegeven zijn en dan bedoel ik ook voor jou begrijpend lezen. Achter deze antwoorden die jij zo belachelijk vind zit namelijk een wereld van ervaring en liefde voor dieren niet voor pretnesten en verwende nesten.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Wanneer een fokker (onder fokker verstaat Keesje iedereen die een nest jonge hondjes krijgt of heeft) een nest pups heeft, gaat vaak alles van een leien dakje. De pups worden zonder problemen, of soms met wat hulp van de fokker, geboren. De moeder verzorgd ze goed, heeft melk voor 10, de pups zijn gezond en niet te vergeten de moeder. Die blaakt uiteraard ook van gezondheid.
De fokker hoeft de pups niet bij te voeren totdat ze een week of 3 á 4 zijn. Moeder en pups hebben geen vervelende ziekten of diaree, er heerst geen herpes in het nest en de moeder heeft geen nabloedingen maar herstelt voorspoedig van de bevalling. Het ideale nest.

Dat het ook anders kan, daar staan een heleboel mensen niet bij stil.
De moeder kan de pups niet zelf ter wereld brengen, of de pups sterven stuk voor stuk aan een herpesinfectie… Dan piep je als fokker wel anders.
Als de pups sterven is dat jammer, met de moeder kan de fokker eventueel zo weer een ander nest fokken. Of dat verstandig is laten we even buiten kijf.
Maar als de moeder sterft tijdens de geboorte of kort daarna, is er paniek in de tent. Hoe breng je een nest van 6 tot 10 puppen groot?
Ja, met de fles. Elke pup om de 2 uur voeden......

Dit is een stukje uit een verhaal wat op de site van onze hondensportvereniging stond.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”